Hyvät "anime" tutoriaalit täältä!

mangaman

6

3382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GreenAndini

Oma kantani on ettei niitä tehdä suomessa,
      Suomessa tehdään sarjakuvaa, piirroksia ja animaatiota muttei sitä animeksi tai mangaksi voi missään vaiheessa sanoa koska se ei ilmaise asiaa ollenkaan oikein.
      Ihan taitavan näköistä jälkeä linkin takaa löytyy mutta tuonkin tekijä voisi olla mistä maasta tahansa sen verran realistista etten sitä pelkäksi mangaksi haukkuisi.

• aloittaja

Joo, en tiedä mikä olis oikea tapa ilmaista asia tossa kohtaa..

Piirustus ei kerro mitään ja manga/anime varmaan väärä termi myös mutta-koska hahmot ovat ns. söpöjä aasialaistyyppiä niin "anime" jotenkin tuntuu loksahtavan lähemmäksi. Itse teen myös piirustushommaa mutta tuosta poiketen eurooppalaistypykkää ja niistä ei tosiaan osaa sanoa mikä termi niitä kuvaa. Liian vähän vakiintuneita käsitteitä alalla.

• Maunokki

Tiedoks vaan sulle et mangakin voi olla realistista, ja usein se onkin. Mangaa voi ihan hyvin tehdä suomessakin, tunnen monia jotka tekeekin, mangaa ja animee voi tehä ihan missä huvittaa, ei se mitenkään rajotu japaniin >.

• :'D

Vastaväite: Eikö pizza ole sitten pizzaa, jos se ei ole tehty Italiassa?

Ja manga on japanin kieltä, ja tarkoittaa sarjakuvaa. Kuten englannissa sana "comic". Mutta mangaan on liitetty käsite japanilaisesta piirtotyylistä, ja sitä voi kyllä piirtää ihan kuka tahansa ja vapaasti kutsua mangaksi tai animaation tapauksessa animeksi, kun siltä tuntuu. Tuollainen ihme pilkunviilaus on ajanhukkaa.

• animetutor

Hello,

Tossa aikoinaan tein tuollaisen Gimp pohjaisen "typykän piirto ohjeen", josta voi olla jollekin jotakin hyötyä sivulla joitakin pikkutuhmia kuvatuksia - jota - ketä kiinnostaa aihe :)

Laitoin sen taas on-line sähköä kuluttamaan, kun sitä on aiemmin kovasti latailtukin, jotta kai siitä on jotakin irti saatukin. Tosikkojen ei kannata tutkailla ko. sivua (on sen verran huumoripohjainen "anime tutor". Sivu on hoonoo englantia, jotta olis genereesisesti www hyödyllistä.

http://free.streethost.com/~animetutor/

ps. ei sovellu ihan 12v teineille, jotta ikää sais olla muutama vuosi lisää vaikkei mitään sen kummempaa olekaan kuin hieman provosoivaa nakuilua.

• animetutor

pitänee laittaa tuo uudelleen kasaan, kun tuli epähuomiossa tuhottua.. öh!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1600
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1081
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe