Miksi asut Pieksämäellä?

isosiskosi

Kun asut Pieksämäellä, asutko täällä pakosta, halusta vai siitä että sama missä asut?
Kerro kantasi, hauska kuulla koska itse en viihdy, mutta pakko on.

39

2692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänne keväällä

ja aivan omasta halusta. Sitä ennen asuin Varkaudessa. Siellä en viihtynyt. Asuin 9 kuukautta, enkä koko aikana päässyt vuosikontrolliin. Päivystykseen olisin päässyt, mutta ei ollut tarvetta. Täällä olen jo päässyt lääkäriin vuositarkastukseen. Olen myös päässyt hammashoitoon. Täällä on iloisemmat ihmiset kuin Varkaudessa. Jos näen jonkin mutrusuisen ihmisen, ajattelen, että on varmaan käymässä Varkaudesta. Täällä ei myöskään haise! Kun muutin Varkauteen, minulle sanottiin, että silloin tällöin saattaa haista. Kyllä se meni niin, että silloin tällöin oli haisematta. Täällä on ihana järvi, jonka rannalla asun, Rantaa riittää monellekin ja rannalla on hyvä kävelytie on ainakin kaupungin läpi ties minne. Itse en ole kävellyt kuin vähän sairaalan ohi, mutta kyllä se eteenpäin vielä jatkuu. Tämä Pieksämäki oli minulle Varkauden jälkeen luonnollinen valinta, olen lapsuuteni asunut täällä. Olen eläkkeellä ja minulla on vara valita asuinpaikkani. Nyt on kirjoiteltu tästä Keski-Savon kaupungista, jossa mm. Varkaus ja Pieksämäki yhdistettäisiin. Jos se toteutuu, silloin kyllä lähden Pieksämäeltä. Varkaus vie Pieksämäenkin konkurssiin. Mutta tällä hetkellä Pieksämäki on hyvä paikka asua!

• kontrollit

hienoa päästä vuosikontrolleihin, on siinä syytä kerrakseen. Mikähän meitä sitten naurattaa niin kovasti ???

• sitten kun
        kontrollit kirjoitti:

hienoa päästä vuosikontrolleihin, on siinä syytä kerrakseen. Mikähän meitä sitten naurattaa niin kovasti ???

olet pahasti sairas! Sitten osaat arvostaa, pääsetkö lääkäriin vai et. Varsinkin, jos ei ole varaa mennä yksityiselle!

• nicollo

pieksänmäki ja varkaus saman tyyppisiä paikkoja molemmat pieksänmäki hivenen parempi

• Olosuhteiden pakosta

Mielenkiintoista kuulla, että joku muukin asuu Pieksämäellä pakosta.
      Itsekin asun täällä vain olosuhteiden pakosta.
      Lähden lätkimään heti,kun tilanne sallii.
      Täysin pöljä paikka.

• että te joiden

on pakko asua täällä niin olette vielä alaikäisiä eikä vanhemmat päästä pois kotoa :D

me viihdytään pieksämäellä ihan hyvin, täällä suositaan jopa enemmän lapsiperheitä kun esim varkaudessa!

• isosiskosi

MInäpä asun olosuhteiden pakosta ja olen jo keski-ikäinen. Kun aika sopiva on, lahdemme perheen voimin ja kauas,,,pieksämäki, persmäki..hahahah

• miksi et lähde
        isosiskosi kirjoitti:

MInäpä asun olosuhteiden pakosta ja olen jo keski-ikäinen. Kun aika sopiva on, lahdemme perheen voimin ja kauas,,,pieksämäki, persmäki..hahahah

jo huomenna? Mitä turhaan jäät odottelemaan? Ei aika mihinkään kypsy! Ei ole koskaan pakko asua olosuhteiden pakosta. Asuminen on aina vapaaehtoista, perheesi on valinnut Pieksämäen jostain syystä. Muuttakaa Varkauteen, sinne juuri tuollaiset ihmiset ovat onnen omiaan!

• täältä tullaan elämä
        miksi et lähde kirjoitti:

jo huomenna? Mitä turhaan jäät odottelemaan? Ei aika mihinkään kypsy! Ei ole koskaan pakko asua olosuhteiden pakosta. Asuminen on aina vapaaehtoista, perheesi on valinnut Pieksämäen jostain syystä. Muuttakaa Varkauteen, sinne juuri tuollaiset ihmiset ovat onnen omiaan!

Joo, joskus on työn tai muun pakottavan takia vaan oltava sielläkin missä ei viihdy...ei varkaus sen kummempi ole,,,mukavaa että kirjoitukset vaikuttaa jokaiseen. Itsekin asun täällä perslävessä pakosta,,,muutan sitten 5v päästä pois. En uhallanikaan minäkään ihan teidän takianne...kylläpä naurattaa...just tollasia on pieksämäkeläiset, aina ajamassa pois...eipä täällä kukaan viihdy,,menkää nuoret vaan joukolla muualle.Tää on liian sisäpiirii...ja perseennuolijoita täynnä. Ideapark ei elämää pelasta...ei kenenkään

• me keskustelemme
        täältä tullaan elämä kirjoitti:

Joo, joskus on työn tai muun pakottavan takia vaan oltava sielläkin missä ei viihdy...ei varkaus sen kummempi ole,,,mukavaa että kirjoitukset vaikuttaa jokaiseen. Itsekin asun täällä perslävessä pakosta,,,muutan sitten 5v päästä pois. En uhallanikaan minäkään ihan teidän takianne...kylläpä naurattaa...just tollasia on pieksämäkeläiset, aina ajamassa pois...eipä täällä kukaan viihdy,,menkää nuoret vaan joukolla muualle.Tää on liian sisäpiirii...ja perseennuolijoita täynnä. Ideapark ei elämää pelasta...ei kenenkään

tehän heräsitte. Pisti vaan silmiin kirjoitus "tänne keväällä muuttanut" Varkaudessa kun ei päässyt edes vuosikontrolleihin vaikka ei ollut edes tarve ja tietää että kävelytie jatkuu ohi sairaalan...jäin miettimään, miksi muuttaa pieksuun vaikka varaa olisi ollut muuttaa muuallekin. Väitän, että ihmisen onnellisuus ei ole kylästä kiinni(eikä hajusta) vaan sosiaalisuudesta. Varkaus on ihan ok mesta samoin pieksukin. Miten me otetaan tänne tulijat vastaan, kuinka kutsumme heidät mukaan vai kutsummeko ollenkaan...
        Ideapark on vielä vaiheessa, toivon sen onnistuvan, mutta pahaa pelkään...
        Parkki olisi se piristysruiske minkä tarvitsemme, onneksi Ikea tulee Kuopioon. Olkoon vaan materialistista puhetta, mutta suurta yleisöä se puhuttaa...Eli käännetäänkö puheet kunnallisvaali ehdokkaisiin ja näiden tarjontaan...

• onnistumisen
        me keskustelemme kirjoitti:

tehän heräsitte. Pisti vaan silmiin kirjoitus "tänne keväällä muuttanut" Varkaudessa kun ei päässyt edes vuosikontrolleihin vaikka ei ollut edes tarve ja tietää että kävelytie jatkuu ohi sairaalan...jäin miettimään, miksi muuttaa pieksuun vaikka varaa olisi ollut muuttaa muuallekin. Väitän, että ihmisen onnellisuus ei ole kylästä kiinni(eikä hajusta) vaan sosiaalisuudesta. Varkaus on ihan ok mesta samoin pieksukin. Miten me otetaan tänne tulijat vastaan, kuinka kutsumme heidät mukaan vai kutsummeko ollenkaan...
        Ideapark on vielä vaiheessa, toivon sen onnistuvan, mutta pahaa pelkään...
        Parkki olisi se piristysruiske minkä tarvitsemme, onneksi Ikea tulee Kuopioon. Olkoon vaan materialistista puhetta, mutta suurta yleisöä se puhuttaa...Eli käännetäänkö puheet kunnallisvaali ehdokkaisiin ja näiden tarjontaan...

kokemukset ovat niin vähissä ja niitä me juuri tarvitsemme.

• ihan niin ole!
        täältä tullaan elämä kirjoitti:

Olen muuttanut tänne Varkaudesta ja tiedän millaista siellä on asua! Joka sinne hinkuaa, on aivan järjetön! Täällä olen oikein tyytyväinen. Eikä täällä haise! Nuoret saavatkin lähteä, ainakin ne yliviritetyillä mopoilla ja skootereilla terrorisoivat! Olen asunut eläissäni monella paikkakunnalla ja joka paikassa nuoret ovat yksiä "terroristia". Henkensä kaupalla saa tietä ylittää, kun mopojengi kaahaa mistään pittaamatta. En todellakaan yhtään sure, jos luen lehdestä, että joku nuori mopoilija on kuollut törmättyään autoon. Se on aivan heidän oma vikansa. Ainoastaan tulee mieleen, millaiset vanhemmat nuorella mahtoi olla, kun antoivat ajella yliviritetyllä mopolla. Mutta kuten jo mainitsin, näitä on joka paikkakunnalla, ei Pieksämäki ole mikään poikkeus! Eikä sinuakaan ole kukaan ajamassa pois, itse teet valinnan. Kunhan tuosta vielä kasvat ja näet enemmän maailmaa, huomaat, ettei Pieksämäki ole hullumpi paikka asua!

• moi.

miksi elämisestä pitää tehdä niin vaikeaa? Onko sillä nyt mitään väliä missä asuu? Olen koko pienen ikäni mäessä asunut ja enkä valita.. eiköhän joka kaupungista löydy vikoja ja hyviä puolia. Itse tykkään esim käydä varkaudessa ostoksilla. Olkaa onnellisia että saatte asua jossakin ja että on töitä.

• kotinsa jokaisella

Juu olet oikeassa, on se niinkin, että hyvä kun koti ja työ, sillä pärjää jo pitkälle. Mutta koskas ihminen olisi tyytyväinen. Olen Varkaudesssa asunut joskus, siellä ehkä hieman paremmin sekoittuu massaan kuin täällä, Tämä pieni kyläpahanen, kuin kärpäsen pieru,kaikki tuntee toisensa ja tietää naapurin asiat paremmin kuin naapurit ite. PIeni sisäsiittoisuus on täällä kyllä herättänyt huomiotani. Ja se kateus kun ensi kerran tulin tänne, kihahti kunnolla alitajuntaan. Kyllä joka paikassa on hyvät ja huonot puolet, mutta on se niin tosiasia että täällä liikaa tietyt ihmiset ja päättäjät tekevät asioita, jotka ovat vain heidän omaa etuaan, ei koko asujaimiston esim.

• Vanha muuttolintu.

Alku aina vaikeaa,mut kun oppi tunteen nämä savolaisten metkut niin mikäs täällä on asuessa.Oma tupa oma lupa ja ihana(t)naapurit.Muutin pääkaupunki seudulta(melkeimpä)vahingossa???Ostettiin paikka kesämökiksi,mutta elämä järjesteli asioita niin että tännehän muutettiinkin sitten pysyvästi.Ensimmäiset3-4v olivat vaikeita,oppia ymmärtämään tätä savolais menttaliteettia,mut sitten päätin olla välittämättä näistä kieroilijoista ja valehtelioista.Jouduimme yllättävän vihamielisen vainon kohteeksi,eihän nyt kunnon ihmiset voi muuttaa tällaiseen tuppukylään,kyllä niissä täytyy olla jotain vikaaaaa.Lähikaupassa sain aina tietää asioita meistä ennen kun itse edes tiesin mistähän nyt taas on kysymys,huh huh.Mutta niistä asioista tulee vielä mielenkiintoinen julkaisu,kunhan lopetan yritys toiminnan ja jää aikaa jos luoja suo.Takaisin en enää lähtis vaikka kilon paloina vietäisiin,viihdyn niin hyvin omassa nukkekodissani maalaiskunnan(ent)puolella.

• rfghj
        Vanha muuttolintu. kirjoitti:

Alku aina vaikeaa,mut kun oppi tunteen nämä savolaisten metkut niin mikäs täällä on asuessa.Oma tupa oma lupa ja ihana(t)naapurit.Muutin pääkaupunki seudulta(melkeimpä)vahingossa???Ostettiin paikka kesämökiksi,mutta elämä järjesteli asioita niin että tännehän muutettiinkin sitten pysyvästi.Ensimmäiset3-4v olivat vaikeita,oppia ymmärtämään tätä savolais menttaliteettia,mut sitten päätin olla välittämättä näistä kieroilijoista ja valehtelioista.Jouduimme yllättävän vihamielisen vainon kohteeksi,eihän nyt kunnon ihmiset voi muuttaa tällaiseen tuppukylään,kyllä niissä täytyy olla jotain vikaaaaa.Lähikaupassa sain aina tietää asioita meistä ennen kun itse edes tiesin mistähän nyt taas on kysymys,huh huh.Mutta niistä asioista tulee vielä mielenkiintoinen julkaisu,kunhan lopetan yritys toiminnan ja jää aikaa jos luoja suo.Takaisin en enää lähtis vaikka kilon paloina vietäisiin,viihdyn niin hyvin omassa nukkekodissani maalaiskunnan(ent)puolella.

Sitten kun saan jostain muualta opiskelupaikan, lähden sinne, koska tahdon aivan uuden elämän. Jos joku hullu tahtoo kanssani perheen siitä huolimatta, että olen tälläinen hieman outo, niin jään tänne jos tyyppi haluaa. Muuten, heihei.

• caramella
        rfghj kirjoitti:

Sitten kun saan jostain muualta opiskelupaikan, lähden sinne, koska tahdon aivan uuden elämän. Jos joku hullu tahtoo kanssani perheen siitä huolimatta, että olen tälläinen hieman outo, niin jään tänne jos tyyppi haluaa. Muuten, heihei.

oon syntyny tääl,jotenki unohtunu vaa tänne... ehkä oon hidas...mun sisko ja veljet muuttaneet aikoi sitten paremmille maille--- miun pitäs kanssa,mut ku ei oo rahaa,oon luuseri ja kaikkee:(((

asuin mä 2002-2005 muualle perheineni.mut tänne palattiin...

ja ei se sillee oo helppoo lapsilauman kaa lähtee kauas asuun:/

• määtäätäällä
        caramella kirjoitti:

oon syntyny tääl,jotenki unohtunu vaa tänne... ehkä oon hidas...mun sisko ja veljet muuttaneet aikoi sitten paremmille maille--- miun pitäs kanssa,mut ku ei oo rahaa,oon luuseri ja kaikkee:(((

asuin mä 2002-2005 muualle perheineni.mut tänne palattiin...

ja ei se sillee oo helppoo lapsilauman kaa lähtee kauas asuun:/

Lapset ovat aina sitten niin hauskoja vekkuleita -> Eläköön leijonat eläköön, ei haittaa vaikka tekis repeää

• koko ikänsä asunut

minä olen asunut koko pienen ikäni täällä ja ihan vapaaehtoisesti. pakko vain on muuttaa pois opiskelupaikan perässä, koska täällä ei ole minulle sopivaa paikkaa. takaisin tulen kyllä ehdottomasti vaikka viimeinen olisikin ennen sitä sammuttanut valot paikkakunnalla.

• Ernokin tietää

Paljasjalkainen P.mäkeläinen. Asunut ja työskennellyt useissa isoissa "mestoissa". Silti palasin ja olen tyytyväinen. Ei tarvitse jonottaa kohtuuttomasti asioidessaan mm. kaupat,kioskit ym. Riittävästi palveluja. SUURET ostoskeskuskaupungit lähellä. Ideapark vain lisäisi viihtyvyyttä =>ei tarvitse lähikuntien palveluja. Itsellä ei mitään valittamista. Jos mopopärrääjät eksyy meikäläisen asuinalueelle, niin......... Menkää valittajat asumaan SUUREMPIIN kuntiin ja tottukaa jonotteluun ja vitun pitkiin välimatkoihin. Sitten opitte arvostamaan SYNNYINKAUPUNKIANNE. 16-25 ikäiset ei sitä vielä ymmärrä.

• Poismuuttaja varmasti

Ermokin tietää, joka taitaa kuulua synkkään ja sisäsiittoiseen sisäpiiriin kuten Persmäellä on ollut aina ja nyt, ja tulee olemaan tapana. Pakosta asun,,silkasta pakosta. Mutta aika tulee, jolloin pölyt jää ja jätän naama hymyssä kaiken tämän. Tämä keskustelu on käyty tällä palstalla sata kertaa.
        Nyt sitten joku kehottaa muuttamaan heti. Niinpä,,,helpommin sanottu kuin tehty. Kateellisten pierula, panettelijoita täynnä. Kateus kukoistaa, mitä naapurilla on. Jos joku ostaa jotain uutta autoa tai asuntoa. varmasti on ryöväri ja kettu, koskaan ei hanki mitään oikealla rahalla, vaan pesee sitä jatkuvaan. Lapset jos menestyy, niin kateus kukoistaa,,,joku alkaa moittimaan, ne on sen ja sen pentuja. Koskaan täällä ei kenenkään mielestä voi pärjätä omin avuin ja kateus jyllää. Pahaa puhutaan posket täynnä, oikein keksitään jotta saisi toisen pahaan leimaan...Työpaikat pedataan jo valmiiksi, ja joka paikassa on joku, joka tietää kaiken ja vie sen eteenpäin. Luottamusta ei ole. Kun käyt lääkärissä, kuulet kylältä vaivasi ja sinut on nähty !!!!!!!!! Kummaa ! Aina joku kyttää ja raportoi.
        Kun jotain tapahtuu aamulla, klo 10 kaikkien huulilla. Miesvoittoiset työpaikat, melkoisia juoruämmien kotoja sanoisin. Siellä sitä vasta likapyykkiä pestäänkin... Miehet ovat upeita postitoimistoja, jopa soitetaan kamulle, että kuulitkos. Eikö ole omissa asioissa jo tarpeeksi tehtäväää, missä oma elämä ???haloo ??
        Pieksämäki on ihan synkkä ja onneton, siinä on media oikeassa. EVVK!!!!!!!!!!!

• caramella
        Poismuuttaja varmasti kirjoitti:

Ermokin tietää, joka taitaa kuulua synkkään ja sisäsiittoiseen sisäpiiriin kuten Persmäellä on ollut aina ja nyt, ja tulee olemaan tapana. Pakosta asun,,silkasta pakosta. Mutta aika tulee, jolloin pölyt jää ja jätän naama hymyssä kaiken tämän. Tämä keskustelu on käyty tällä palstalla sata kertaa.
        Nyt sitten joku kehottaa muuttamaan heti. Niinpä,,,helpommin sanottu kuin tehty. Kateellisten pierula, panettelijoita täynnä. Kateus kukoistaa, mitä naapurilla on. Jos joku ostaa jotain uutta autoa tai asuntoa. varmasti on ryöväri ja kettu, koskaan ei hanki mitään oikealla rahalla, vaan pesee sitä jatkuvaan. Lapset jos menestyy, niin kateus kukoistaa,,,joku alkaa moittimaan, ne on sen ja sen pentuja. Koskaan täällä ei kenenkään mielestä voi pärjätä omin avuin ja kateus jyllää. Pahaa puhutaan posket täynnä, oikein keksitään jotta saisi toisen pahaan leimaan...Työpaikat pedataan jo valmiiksi, ja joka paikassa on joku, joka tietää kaiken ja vie sen eteenpäin. Luottamusta ei ole. Kun käyt lääkärissä, kuulet kylältä vaivasi ja sinut on nähty !!!!!!!!! Kummaa ! Aina joku kyttää ja raportoi.
        Kun jotain tapahtuu aamulla, klo 10 kaikkien huulilla. Miesvoittoiset työpaikat, melkoisia juoruämmien kotoja sanoisin. Siellä sitä vasta likapyykkiä pestäänkin... Miehet ovat upeita postitoimistoja, jopa soitetaan kamulle, että kuulitkos. Eikö ole omissa asioissa jo tarpeeksi tehtäväää, missä oma elämä ???haloo ??
        Pieksämäki on ihan synkkä ja onneton, siinä on media oikeassa. EVVK!!!!!!!!!!!

ja tääl keksitään iha ihme asioista valittamista... äitini muka pesee joittenki muiden pyykkiä ku omiaan / isän... huh huh...
        ilmeisesti juttu lähteny siitä ku poikani käy heillä joskus aamusin koulureppu selässä....eli
        koulukirjat repussa,ei pyykit.

vanhat homekorvat kun ei ole muuta jutun juurta niin keksivät kaikkea

• kuka sammuttaa valot ??

Hupasit kasan paskaa kun kirjotit tuon...Mikään ideaparkki tuo mitään autuutta...hahahahah. Ei todellakaan. Tuolla mettän kupeessa kauppojen kasa, ei onnea tuo. Ei lisää viihtyvyyttä sitten yhtään. Jollet sinä ole materialisti ja laita kaikkea onneasi siihen mitä ostat ja millä voit näyttää naapurillesi että sinulla menee paremmin kuin koskaan ennen....haluat siis näyttää. Kyllä täällä saa jonottaa vitutukseen asti, ihan oikeesti ja luvan kanssa. Ei tartte isoja mestoja :D. Suuremmissa kunnnissa on etu että sekoitut porukkaan ja kaikki ei tunne kaikkia. Täällä tuppulassa kaikki tuntee kaikki, ja raportointi on malllissaan. Olen keski-ikäinen ja ymmärrän täysin että tämä paikka ei tulevaisuudessa tuo onnea, ja siksi kehoitan nuorisoa lähtemään vielä kun voi ja pystyy. Tämä kylä kuolee pystyyn.

• roskapostiropotti
        kuka sammuttaa valot ?? kirjoitti:

Hupasit kasan paskaa kun kirjotit tuon...Mikään ideaparkki tuo mitään autuutta...hahahahah. Ei todellakaan. Tuolla mettän kupeessa kauppojen kasa, ei onnea tuo. Ei lisää viihtyvyyttä sitten yhtään. Jollet sinä ole materialisti ja laita kaikkea onneasi siihen mitä ostat ja millä voit näyttää naapurillesi että sinulla menee paremmin kuin koskaan ennen....haluat siis näyttää. Kyllä täällä saa jonottaa vitutukseen asti, ihan oikeesti ja luvan kanssa. Ei tartte isoja mestoja :D. Suuremmissa kunnnissa on etu että sekoitut porukkaan ja kaikki ei tunne kaikkia. Täällä tuppulassa kaikki tuntee kaikki, ja raportointi on malllissaan. Olen keski-ikäinen ja ymmärrän täysin että tämä paikka ei tulevaisuudessa tuo onnea, ja siksi kehoitan nuorisoa lähtemään vielä kun voi ja pystyy. Tämä kylä kuolee pystyyn.

Siistiä, luuserit sotkeneet elämänsä ja pistävät sen kaupungin piikkiin. Tietysti se harmittaa huomata että nuoruus on jo mennyt eikä mitään ole muka saanut aikaiseksi. Kentis jo keski-iän kriisi iskee ja huomaa vieläkin asuvansa perheineen samassa vuokrakämpässä naapurien kanssa tappelemassa, käyvänsä samassa työpaikassa jota inhoaa ja istumalla samassa kuppilassa samojen karvanaamojen keskellä.

Tietysti jos kovasti uskoo että tunnelin päässä on valoa, niin aina voi kokeilla aloittaa puhtaalta pöydältä jossain toisaalla. Mutta muistakaa, elämänlaatu on ihan itsestänne kiinni. Tsemppiä vaan kaikille, koettakaa tehdä jotain asian eteen.

• räkäposse
        roskapostiropotti kirjoitti:

Siistiä, luuserit sotkeneet elämänsä ja pistävät sen kaupungin piikkiin. Tietysti se harmittaa huomata että nuoruus on jo mennyt eikä mitään ole muka saanut aikaiseksi. Kentis jo keski-iän kriisi iskee ja huomaa vieläkin asuvansa perheineen samassa vuokrakämpässä naapurien kanssa tappelemassa, käyvänsä samassa työpaikassa jota inhoaa ja istumalla samassa kuppilassa samojen karvanaamojen keskellä.

Tietysti jos kovasti uskoo että tunnelin päässä on valoa, niin aina voi kokeilla aloittaa puhtaalta pöydältä jossain toisaalla. Mutta muistakaa, elämänlaatu on ihan itsestänne kiinni. Tsemppiä vaan kaikille, koettakaa tehdä jotain asian eteen.

eikä kukaan pidä sua omituisena.se on Pmk:n parhaita puolia.
        eikä täällä kukaan toisen asioita tiedä.ainakaan meiksin...
        kun ei erehdy kertoilemaan...
        itsellä on nuoruutta jäljellä ja paljonkin.
        ja kuka nyt naapurien kanssa tappelee vuokrakämpässä?
        eihän naapuria tarvitse päästää tappelemaan sinne?
        ellei ryyppää naappurien kaa??

• vimppi
        räkäposse kirjoitti:

eikä kukaan pidä sua omituisena.se on Pmk:n parhaita puolia.
        eikä täällä kukaan toisen asioita tiedä.ainakaan meiksin...
        kun ei erehdy kertoilemaan...
        itsellä on nuoruutta jäljellä ja paljonkin.
        ja kuka nyt naapurien kanssa tappelee vuokrakämpässä?
        eihän naapuria tarvitse päästää tappelemaan sinne?
        ellei ryyppää naappurien kaa??

isolla kylälläparikymmentä vuotta asuneena sanoisin että loppujen lopuksi ihan jees paikka,samanlaistamakkaraasaatäältäkin.Tosiaankin voi jopa sapan verkkarit jalassa kävellä ruuhkassa ja ennenkaikkea täällä ei ole niin paljon hirveen viisaita savolaisia kuin pääkallopaikalla..Itse tosin pakkotilanteessa asustelen täällä mutta ajatuksissa ois jos joskus pääsis muuttamaan jäppilään päin

• huolestunutasukas
        vimppi kirjoitti:

isolla kylälläparikymmentä vuotta asuneena sanoisin että loppujen lopuksi ihan jees paikka,samanlaistamakkaraasaatäältäkin.Tosiaankin voi jopa sapan verkkarit jalassa kävellä ruuhkassa ja ennenkaikkea täällä ei ole niin paljon hirveen viisaita savolaisia kuin pääkallopaikalla..Itse tosin pakkotilanteessa asustelen täällä mutta ajatuksissa ois jos joskus pääsis muuttamaan jäppilään päin

"verkkarit jalassa kävellä ruuhkassa" - Ja, Missä hemmetin ruuhkassa?

• niin missä 2
        huolestunutasukas kirjoitti:

"verkkarit jalassa kävellä ruuhkassa" - Ja, Missä hemmetin ruuhkassa?

ruuhkassa,,,,,,onneksi täällä ei ole niitä viisaita savolaisia kuten näemme..

• LippuLeena

Nykyisin asun Lintasrintiellä siellä etelä-rinteessä, ennen asuin Niilontiellä Hakan kerrostalot tien molemminpuolin. Ensin siellä toisella puolella ja sitten toisella puolella. Mut muutin pois kun sain asunnon Hiekanpäänpuiston alueelta ja näin saavuin tähän nykyiseen paikkaa, missä asustelen.

• joopajooooo

vai on se tien nimi muuttunu:D hih

• bluebell80

Kuullostaapa tutulta :) Pari kaveria opiskelee täällä, ja on muualta muuttanut.. Eivät viihdy, ei sitten yhtään! Ei sillä itsekään hirveemmin.. on vaan vaki työpaikka, niin ei sitä tuu lähdettyä :/

• ONNELLINEN,,,

PIEKSÄMÄELLE TULIN JO 1970 LUVULLA, ALUKSI AJATTELIN ETTÄ TÄÄLTÄ ON PÄÄSTÄVÄ PIAN POIS. MUTTA KUN MENI PARI VUOTTA VUOTTA NIIN HUOMASIN ETTÄ EI MISSÄÄN MUUALLA OLE ENEMPÄÄ TARJOLLA!! TÄÄLLÄ ON KAIKKI MITÄ IHMINEN TARVITSEE. HALOO! LASTEN KASVATUS OLI HELPPOA, HETI KUN TULI ONGELMIA NIIN KÄRY KÄVI. HELPPOA. HETI PYSTYTTIIN PUREUTUMAAN ONGELMIIN, JNE JNE JNE

• onnellinen.....

Ja lapsistamme tuli hyviä veronmaksajia, vakituisen työpaikan saamisen vuoksi.

• osakeyhtiöhuijareita

Viihdyn erinomaisesti!!! Missäs muualla??? Tämä kaupunki on aina ollut henkilökohtainen elättäjäni, tuki ja sosiaaliturvani.

• Anonyymi

Minä olen muuttanut Pieksämäelle 11vuotiaana. Nyt olen 68vuotias. Vielä asun Pieksämäellä,nyt omassa ensimmäisessä asunnossa. 38vuotiaana ostin tämän kämpän.

• Anonyymi

Synnyin siellä. Sitten lähdin muualle.

• Anonyymi

Ihan samamissä asua, kun kuitenkin Pieksämäellä olen asunut 60vuotta . LIEKÖ tämä jonkinlainen kotikaupunki.

• Anonyymi

Isäni oli Pieksämäellä työssä 20vuotta ja muutti 60vuotiaana Valkeakoskelle vanhuuseläkkeelle.Valkeakoskella en itse koskaan asunut.Pieksämäellä nyt olen asunut 60vuotta .Nyt olen 70v.Helsingissä olen syntynyt.Pieksämäki on idyllinen rautatien risteyskaupunki.

• Anonyymi

Helsingissä olen syntynyt, Pieksämäelle muutin 10v.
      Ammattikoulun kävin Pieksämäellä. Kun Pieksämäki on rautatiekaupunki , niin koulutusta vastaava työpaikka oli Helsingin VRn varikolla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3465
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe