Italialaiset

Tarvikeosat

Väitetään ettei nää italiaano-tarvikeosat kestäis ku max. vuoden, eli aika huonoja. Pitääkö paikkansa? Kyllä siinä nyt vähän tuli kuitenkin mietinnän paikka, kun pököttiin vetonivel italialaisena n. 60 egee ja saksanversiona tuplasti enemmän.

Mitä oon lueskellut niin näissä alustaosissa tuntus olevan enempi ongelmana italian osien kumilaatu, joka haurastuu Suomen pakkasissa. Eli italian vetonivelkin vois kestää siinä missä saksalainenkin kun siihen ottaisi erikseen paremman suojakumen, mutta tulisi silti halvemmaksi?

Kokemuksia saa tuoda julki.

12

807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ag9

      saksalaiset osat on ihan kuraa bosch ym paska

      • sitroen.

        italiaanovetoakselista Pösössä:
        Kumi väärin mitoitettu. Käännettäessä ottaa kiinni nivelen sisäosiin ja kumi kuluu sen takia puhki nopeasti.
        Toisekseen mitoitus on sen verran erilainen, ettei alkuperäiskumi sovi tilalle. Toki tarvikeliikkeestä löytyy sopiva kun on mitat tiedossa.
        Kolmanneksi kumin vaihto on sen verran työläs (pitää purkaa ja kasata sisempi nivel), että tästä lähtien ostan vain merkkiliikkeestä niitä tehdaskorjattuja vaikka kalliimpia ovatkin.

        Italialaista ja tanskalaista varaosaa en osta jos muuta on saatavilla. Pelkkää sutta ja sekundaa on olleet kaikki! Ja minulla sentään on muutaman vuosikymmenen kokemus näistä.


      • dsga
        sitroen. kirjoitti:

        italiaanovetoakselista Pösössä:
        Kumi väärin mitoitettu. Käännettäessä ottaa kiinni nivelen sisäosiin ja kumi kuluu sen takia puhki nopeasti.
        Toisekseen mitoitus on sen verran erilainen, ettei alkuperäiskumi sovi tilalle. Toki tarvikeliikkeestä löytyy sopiva kun on mitat tiedossa.
        Kolmanneksi kumin vaihto on sen verran työläs (pitää purkaa ja kasata sisempi nivel), että tästä lähtien ostan vain merkkiliikkeestä niitä tehdaskorjattuja vaikka kalliimpia ovatkin.

        Italialaista ja tanskalaista varaosaa en osta jos muuta on saatavilla. Pelkkää sutta ja sekundaa on olleet kaikki! Ja minulla sentään on muutaman vuosikymmenen kokemus näistä.

        saksalaiset trw ym ja varsinkin ranskalaiset on ihan sekundaa esim ranskalaisten "laakerit"


    • K.Ä.

      Maailmassa toki väitetään kaikenlaista, mutta kaikkea ei kannata suinpäin uskoa. Jos joku esim. väittää, etteivät vaikkapa italialaiset vetonivelet kestä, on syytä kysyä itseltään, miksi näin on? Mikä siihen on syynä?

      Haluavatko italialaiset vaihtaa vetoniveliä useammin kuin muut? Onko siellä lainsäädäntö, joka vaatii vaihtamaan nivelet vuosittain ja siksi niitä on turha tehdä kovinkaan korkein standardein? Onko italilainen teräs tai kumi huonompaa? Miksi? Onko se suljettu talous eikä sinne voi tuoda parempia materiaaleja? Onko työntekijöiden koulutustaso alhaisempi tai palkkataso ja sitä kautta motivaatio.

      Ei.

      Italia on osa avointa maailmaa, jossa raaka-aineita ja lopputuotteita menee ja tulee, osaamista ja innovaatioita ostetaan ja myydään.

      Italialainen Carraro toimittaa akselistoja traktoreihin ja maansiirtokoneisiin ympäri maailman ja Carraron vetävää etuakselistoa muistetaan usein erikseen mainostaa, jos esim. traktorissa on sellainen.

      Traktorin käyttämiä koneita taas pyörittää kaikkialla maailmassa yhä useammin italialainen voimansiirron nivelakseli joko Bondioli & Pavesi tai Benzi & di Terllitsi.

      • entäs sitten

        italialaiset automerkit, voisi kuvitella että esim. Fiateissa käytettäisiin myös italialaisia osia enkä ole ainakaan kuullut että niistä olisi pahemmin nivelet hajoilleet. Vai käytetäänkö niissä sittenkin saksalaisia "laatuosia"?


      • Boschin "laatuosia"
        entäs sitten kirjoitti:

        italialaiset automerkit, voisi kuvitella että esim. Fiateissa käytettäisiin myös italialaisia osia enkä ole ainakaan kuullut että niistä olisi pahemmin nivelet hajoilleet. Vai käytetäänkö niissä sittenkin saksalaisia "laatuosia"?

        Joo, valitettavasti italialaisissakin autoissa käytetään nykyään saksalaisia "laatuosia", esim. Boschin valmistamat turvatyynyjen liittimet, joiden pätkimisongelmat ovat kyllä tulleet euroautoilijoille tutuiksi.


      • tojuha
        entäs sitten kirjoitti:

        italialaiset automerkit, voisi kuvitella että esim. Fiateissa käytettäisiin myös italialaisia osia enkä ole ainakaan kuullut että niistä olisi pahemmin nivelet hajoilleet. Vai käytetäänkö niissä sittenkin saksalaisia "laatuosia"?

        Mulla on fiat brava 2001 ja ainoa osa jonka olen joutunut pakoputken lisäksi uusimaan on kytkimen työsylinteri ja kas kummaa siinä luki made in germany ja valmistaja bosc,joten ainoa osa joka on hajonnut 140000km on saksalainen.


    • pekan autokorjaus

      on nivelen yli vedättäviä yleismallin suojakumeja.
      Kartio ja kumi maksavat 10e 10e=20e(Motonet) ja helpotta hommaa vietävästi.

      • olettaa

        Että jos nuo yli vedettävät kortsut kerran on tehty paljon normaalia venyvämmäksi, ne myös kestäisivät paremmin?


      • pekan autokorjaus
        olettaa kirjoitti:

        Että jos nuo yli vedettävät kortsut kerran on tehty paljon normaalia venyvämmäksi, ne myös kestäisivät paremmin?

        pitää paikkansa.
        Itselläni on ainakin motonetin vetoakselin kumista hyvät kokemukset yllättävän helppo ja nopea vaihtaa.
        Auto oli Escort Express.


    • Saa halpaa!

      Kyllä todellakin on tarvikeosia, joita ostamatta jättämällä voi säästää!!!

    • tauno.

      Italiassa on erikoistuttu tiettyjen autonosien valmistukseen, kuten sähkölaitteiden ja vesipumppujen. Itse ostin viimeksi italilaisen hihnan kiristirullan saksalaiseen autoon. Kyseinen italialainen valmistaja ja merkki lupaa kaikille osilleen 2 vuoden takuun. Kyllä pitkä takuukin kertoo siitä, että tuotteeseen voi luottaa. Italialaisilla autonosia valmistavilla tehtailla on yleensä 10 vuosien kokemus osien valmistuksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

      Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      55
      5978
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

      Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2723
    3. Kemijärven festarit 2025

      Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1844
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1806
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

      Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1692
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1650
    7. Tekikö mieli laittaa viesti?

      Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1457
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1450
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1186
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

      Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe