Yritys kotona

Marisaani

Minulla on niin kimurantteja asioita mielessäni liittyen yrittäjyyteen, että yrittäkäähän saada selvää ja vastailkaa, kiitos.

Avopuolisoni haluaa nyt alkaa yrittäjäksi ns. sivuhommana, kävisi siis päivätöissä ja toimisi yrittäjänä sivussa ja hän siis myisi tuotteita. Kotimme on pieni kerrostaloasunto, eli erillistä yritystilaa ei tule.

Minua askarruttaa aivan valtavasti se, että tunnollinen myyjähän luonnollisesti ilmoittaa yrityksen nettisivuilla oman osoitteensa, mutta mikä on todennäköisyys että joku hörhö tulee paukuttamaan meidän ovikelloa (vaikka siis yrityksen sivuilla lukee, että 'ei käyntiosoitetta') tai päättää tulla vaikka joulun aikaan kääntämään meidän kämpän ylösalaisin tuotteiden toivossa? Myytävät tuotteet ovat siis "kuumaa kamaa" erityisesti nuorten miesten mielestä jotka myös lienee potentiaalisin rötöstelyikähaarukkakin.

Onko kotiosoite siis pakko mainita nettisivuilla? Minkä verran se verottaa luottamusta, jos kotiosoitteen tilalla onkin PL-osoite?

Voiko tämmöinen sivutoiminen yrittäjä saada mitään vakuutuksia, ettei kotivakuutuksemme kärsi jos täällä tehdään tuhoja yrityksen takia? Vai siksikö juuri on olemassa toimitilat että saa eriytettyä kodin ja firman tilat, vakuutukset jne.

Oletteko te kotona toimivat, tuotteita myyvät yrittäjät, tilanneet kodin turvapalveluita turvallisuusalan yrityksiltä?

Laittakaapas ajatuksianne kotona toimivista yrityksistä, plussia ja miinuksia ja haasteita...

Sorry tosi amatöörimäinen kysymysten asettelu, yrittäjyys on tosiaan ihan vieras osa-alue, mutta haluaisin saada objektiivisia näkökulmia tähän hommaan - avopuolisoni siis kun on selittänyt jo ummet ja lammet miksi tämä on hyvä ja täysin riskitön kuvio, mutta minä haluaisin tietää mitä tuotteiden myynti kotoa käsin pitää oikeasti sisällään.

Tack :-)

7

2678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölöäläölä

Jos meinaat tuotteita myydä pelkästään netin kautta ja sivuilla ei ole kuin PL-osoite, voi kaupanteko olla vaikeaa. Itse en ainakaan tilaisi sellaisesta kaupasta mitään, millä ei ole katuosoitetta ja se ei täsmää kaupparekisteriin ilmoitetun osoitteen kanssa.
      Katsoppa lisätietoja Kuluttajaviraston sivuilta http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/verkkokauppa/

Vakuutusasioista kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä, täällä asiaan kukaan ei osaa vastata varmasti.

• juttu mahd pikaisesti

Yrittäminen ei selvästikään ole Sinua varten.

• jsdjdkdk

Eihän tämän ketjun aloittaja ollutkaan yritystä perustamassa!

• kuiteskin

onkohan nää hameenhelmat liian pitkät vai mien se oli? ONko oakko maksaa yellia' jos ei tienaa mitään palkkatröss'. Mun ei tarvi nosaa oystaa mapllaa jos mun vaino ei tienaa.

• Marisaani

Kiitos vastauksista ! (Lähinnä sinä äöäööää...)

Tosiaan, itse en ole perustamassa yritystä edelleenkään joten siksi terminologiani on sarjaa keltanokka, samoin tietämyksen taso.

Lisää vastauksia kaivataan!

• kotona...

Hei vaan!
        Pyöritän yritystäni kotoa käsin, onneksi itelläni on sen verran tilaa, että asiakkaat voi käydä myös paikan päällä katsomassa tuotteita. Pyydän asiakkaita soittamaan ennen tuloa, että olen varmasti paikalla ( ja kerkiän net pölypallerot lakasta sängyn alle ) Oman kokemuksen mukaan ihmisillä on korkea kynnys tulla ostoksille toisen kotiin. Olen vakuuttanu oman yritykseni, kaikki laitteet ja varastot, kannatta soittaa omaan vakuutusyhtiöön. Myöskin olen suojaamassa oman kotini, on tulossa hälytyslaitteet securitakselta.Toivottavasti tästä on apua : )

• kasvamaan

tuolla asenteella ei pitkälle pötkitä Mari..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe