Hermot menossa

-Apuakaipaava-

Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen.
Minulla on vesimies ystävänä. Hän on yleensä mukava, iloinen ja niin edelleen, mutta yhtä asiaa ei voi tajuta ja se saa minut AINA täysin raivon partaalle...
Välillä hän tuntuu olevan hyvin välinpitämätön ja kiinnostunut vain omista asioistaan. "Minä, minä, minä..." Heti kun mainitsen jotain omista asioistani tuntuu kun hän olisi täysin sokea niille. Hän vain kylmästi ohittaa ne, eikä kommentoi millään tavalla... Se on todella loukkaavaa...
Mikä riivattu häntä vaivaa?

9

1998

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesimieheltä

Onko hänellä kenties ylimääräistä stressiä.

Vesimies on kyllä omanarvonsa tunteva
      mutta huonossakin tilanteessa hän huomio
      aina muut...Kysy suoraan mutta älä hauku.
      esim...Kuule minua huikan häiritsee......
      kun et kuuntele minua...oletko huomannut.
      ...niin saat hänet pysähtymään ja miettimään
      mitä ystävyys tarkoittaa....vesimiesnainen

• vesimiesnaisena........

......jätän kommentoimatta jos mitta on täysi jotain asiaa tai olen eri mieltä enkä uskalla sanoa sitä ettenloukkaa. Minua myös ärsyttää samoissa ongelmissa pyörijät.Aikani neuvon ja kannustan, mutta jos se ei auta, jätän kommentoimatta. Itse menen asioissa aina eteenpäin enkä jää ongelmia pyöritteleen. Minussa on kieltämättä sellainen vika että jos joku oma asia polttelee ja haluan sen kertoa, en jouda tai malta kuunnella toista, mutta myöhemmin kyllä.

• pohjalaenen

Siis kuulostaa todella tutulta itsellä on samaa piirrettä

• lknzkjnvä

olen samanlainen:)

• Vesimiestyttö81

Hänellä saattaa olla nyt elämässään jotain suurta tai dramaattista meneillään sillä vesimiehet (kaikki tuntemani minä itse mukaan luettuna) ovat yleensä hyviä kuuntelijoita ja välittävät ja kiinnostuvat muidenkin asioista. Jos hän on aina tuollainen niin aika erikoinen vesimieheksi, mutta meitähän on moneksi :). Suora puhekin voi tehota ja järkevä keskustelu, sano suoraan hänelle että sinua loukkaa kun hän ei ole kiinnostunut sinun asioistasi jne.

• Vesimies(n)

Tuntuisi siltä että hän on epävarma itsestään ja siitä syystä hän puhuu vain itsestään koska odottaa sinulta neuvoa ja hyväksyntää. Hänellä voi myös olla kriisi itsensä kanssa eikä hän tiedä välttämättä kuka hän on, siitä johtuen hän puhuu vain itsestään, ääneen ja mielessään... se vaivaa häntä.

• niin..

...sanoiksä jotain...?

;) Ei vaineskaan, ei vaan voinu vastustaa kiusausta.. Anteeksi.

Vesimiehet on joskus vähän muissa maailmoissa, kyllä ne sieltä takaisin tulee.

Toinen on se (todennäköisempi vaihtoehto), että vesimiesten on hyvin vaikea suhtautua tunteellisiin asioihin, saattaa näyttää, etteivät kuuntele, vaikka päässänsä asiaa miettivät. Saattaa käydä kauhea tunnemyllerrys. Mitä pahempi myllerrys, sen hiljaisemmaksi menevät. Eivät tiedä, mitä sanoa, niin jatkavat edellistä? Ei ole välittämisestä kiinni.
      Tai saattavat viedä asiaa eteenpäin "kliinisesti", "empiirinen tutkimustulos on selvittänyt, että jo aristoteles aikoinaan....jne.jne.".
      Koita jaksaa, on meissä muutama hyväkin puoli... ;) Paras tapa karkoittaa vesimies on se, että laittaa hänet "selkä seinää vasten".

• kuullostaa

Veskarit eivät ylensä puutu toisten asioihin kunhan saavat siihen tavallaan luvan puuttua .Pyydä suoraan mielipide saat kyllä sen .

• vesinainen

Kuulostaa jollain tavalla tutulta. Olen hyvä kuuntelija ja minulle kovin moni kertoo huoliansa ja murheitansa. Yleensä ystäväni (tai kaverini) siis kertovat näitä huoliaan ja itkevät kuka milloinkin mitä. Ja jossain vaiheessa minä en enää jaksa kuunnella, kun kukaan ei koskaan kysy, että miten minulla menee vaan vatvoo omia ongelmiaan. Tälläiset "ystävät" ovat saaneet sitten jäädä omaan arvoonsa, ei kukaan jaksa aina olla ystävällinen ja kuunteleva, sillä kuuntelijalla saattaa itselläänkin olla jokin ongelma, josta haluaisi puhua. Ehdota suoraa puhetta, minä en ainakaan ymmärrä minkään muunlaista keskustelua. En osaa lukea ajatuksia, enkä tiedä mistä kiukutellaan, jos sitä ei ole kerrottu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      91
      2106
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      39
      1373
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      137
      1025
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      226
      991
    5. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      82
      846
    6. 95
      843
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      734
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      79
      731
    9. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      53
      717
    10. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      91
      680
    11. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      638
    12. 46
      622
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      611
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      27
      503
    16. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      470
    17. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      462
    18. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      454
    19. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      437
    20. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33