Hermot menossa

-Apuakaipaava-

Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen.
Minulla on vesimies ystävänä. Hän on yleensä mukava, iloinen ja niin edelleen, mutta yhtä asiaa ei voi tajuta ja se saa minut AINA täysin raivon partaalle...
Välillä hän tuntuu olevan hyvin välinpitämätön ja kiinnostunut vain omista asioistaan. "Minä, minä, minä..." Heti kun mainitsen jotain omista asioistani tuntuu kun hän olisi täysin sokea niille. Hän vain kylmästi ohittaa ne, eikä kommentoi millään tavalla... Se on todella loukkaavaa...
Mikä riivattu häntä vaivaa?

9

1861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesimieheltä

      Onko hänellä kenties ylimääräistä stressiä.

      Vesimies on kyllä omanarvonsa tunteva
      mutta huonossakin tilanteessa hän huomio
      aina muut...Kysy suoraan mutta älä hauku.
      esim...Kuule minua huikan häiritsee......
      kun et kuuntele minua...oletko huomannut.
      ...niin saat hänet pysähtymään ja miettimään
      mitä ystävyys tarkoittaa....vesimiesnainen

    • vesimiesnaisena........

      ......jätän kommentoimatta jos mitta on täysi jotain asiaa tai olen eri mieltä enkä uskalla sanoa sitä ettenloukkaa. Minua myös ärsyttää samoissa ongelmissa pyörijät.Aikani neuvon ja kannustan, mutta jos se ei auta, jätän kommentoimatta. Itse menen asioissa aina eteenpäin enkä jää ongelmia pyöritteleen. Minussa on kieltämättä sellainen vika että jos joku oma asia polttelee ja haluan sen kertoa, en jouda tai malta kuunnella toista, mutta myöhemmin kyllä.

      • pohjalaenen

        Siis kuulostaa todella tutulta itsellä on samaa piirrettä


      • lknzkjnvä

        olen samanlainen:)


    • Vesimiestyttö81

      Hänellä saattaa olla nyt elämässään jotain suurta tai dramaattista meneillään sillä vesimiehet (kaikki tuntemani minä itse mukaan luettuna) ovat yleensä hyviä kuuntelijoita ja välittävät ja kiinnostuvat muidenkin asioista. Jos hän on aina tuollainen niin aika erikoinen vesimieheksi, mutta meitähän on moneksi :). Suora puhekin voi tehota ja järkevä keskustelu, sano suoraan hänelle että sinua loukkaa kun hän ei ole kiinnostunut sinun asioistasi jne.

    • Vesimies(n)

      Tuntuisi siltä että hän on epävarma itsestään ja siitä syystä hän puhuu vain itsestään koska odottaa sinulta neuvoa ja hyväksyntää. Hänellä voi myös olla kriisi itsensä kanssa eikä hän tiedä välttämättä kuka hän on, siitä johtuen hän puhuu vain itsestään, ääneen ja mielessään... se vaivaa häntä.

    • niin..

      ...sanoiksä jotain...?

      ;) Ei vaineskaan, ei vaan voinu vastustaa kiusausta.. Anteeksi.

      Vesimiehet on joskus vähän muissa maailmoissa, kyllä ne sieltä takaisin tulee.

      Toinen on se (todennäköisempi vaihtoehto), että vesimiesten on hyvin vaikea suhtautua tunteellisiin asioihin, saattaa näyttää, etteivät kuuntele, vaikka päässänsä asiaa miettivät. Saattaa käydä kauhea tunnemyllerrys. Mitä pahempi myllerrys, sen hiljaisemmaksi menevät. Eivät tiedä, mitä sanoa, niin jatkavat edellistä? Ei ole välittämisestä kiinni.
      Tai saattavat viedä asiaa eteenpäin "kliinisesti", "empiirinen tutkimustulos on selvittänyt, että jo aristoteles aikoinaan....jne.jne.".
      Koita jaksaa, on meissä muutama hyväkin puoli... ;) Paras tapa karkoittaa vesimies on se, että laittaa hänet "selkä seinää vasten".

    • kuullostaa

      Veskarit eivät ylensä puutu toisten asioihin kunhan saavat siihen tavallaan luvan puuttua .Pyydä suoraan mielipide saat kyllä sen .

    • vesinainen

      Kuulostaa jollain tavalla tutulta. Olen hyvä kuuntelija ja minulle kovin moni kertoo huoliansa ja murheitansa. Yleensä ystäväni (tai kaverini) siis kertovat näitä huoliaan ja itkevät kuka milloinkin mitä. Ja jossain vaiheessa minä en enää jaksa kuunnella, kun kukaan ei koskaan kysy, että miten minulla menee vaan vatvoo omia ongelmiaan. Tälläiset "ystävät" ovat saaneet sitten jäädä omaan arvoonsa, ei kukaan jaksa aina olla ystävällinen ja kuunteleva, sillä kuuntelijalla saattaa itselläänkin olla jokin ongelma, josta haluaisi puhua. Ehdota suoraa puhetta, minä en ainakaan ymmärrä minkään muunlaista keskustelua. En osaa lukea ajatuksia, enkä tiedä mistä kiukutellaan, jos sitä ei ole kerrottu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe