Eli, minulle on tarjottu osakkuutta toimivasta yrityksestä. Kysymys kuuluu että kuinka helposti saa lainaa (n.50te), luottotiedot on puhtaat, omaa pääomaa ei ole ja jonkin verran lainaa. Mitä vakuuksia voisin tarvita vai voiko lainaa saada ilman?
Osakkuuden ostaminen yrityksestä
3
2690
Vastaukset
- Ei ikinä maksumieheksi
Mikä ihme on hinku on osakkaaksi. Käsitys että yrityksen osakkaana jotenkin rahaa alka virrata on hanurista. Se on vain tapa kusettaa ihmisiä mukaan tekemään työtä ilmaiseksi.
Kysy itseltäsi: Haluaako vanhat osakkaat osaamisesi vai rahasi yritykseen.
Jos osaamisesi on kriteeri niin sitten palkkaa normaalina duunarina maksetaan ihan riittävästi, mikäli yrityksen toiminta on terveellä pohjalla.
Laita 500 egeä kuussa suoraan pörssiosakkeisiin niin pääset nauttimaan oikeasti pääomatuloista.
Muista että pörssiosakkeissa tappiot on sosialisoitu eli tänä vuonna saadut osingot x euroa voi hyvin kuitata myymällä osakasalkusta tappiolla olevia osakkeita, niin että voittoa ei ole tullut tänä vuonna(, Vaikka osingot on kilahtaneet tilille) Myydyt osakkeet voi ostaa sitten tammikuun ensimmäisenä pörssipäivänä takaisin myyntihinnalla....- upona
Kysymyksessä on siis melko pieni yritys, jossa olen töissä. Yrityskauppoja on kaavailtu niin että ko yritys siirtyisi minulle kokonaan parin vuoden sisällä. Rahojani se ei kaipaa, tuotto on hyvä ja ne asiat kunnossa. Ajatukseni on siis se, että jos nyt menisin osakkaaksi, pääsisin myös päättämään asioista mihin suuntaan ollaan menossa.
- Nenäsät vedettu
upona kirjoitti:
Kysymyksessä on siis melko pieni yritys, jossa olen töissä. Yrityskauppoja on kaavailtu niin että ko yritys siirtyisi minulle kokonaan parin vuoden sisällä. Rahojani se ei kaipaa, tuotto on hyvä ja ne asiat kunnossa. Ajatukseni on siis se, että jos nyt menisin osakkaaksi, pääsisin myös päättämään asioista mihin suuntaan ollaan menossa.
Niin minäkin luulin että minulla olisi jotan sanan valtaa yrityksen asioihin.
Tuotannollistalodellisista syistä palkka lakkasi juoksemsta (-90). Toimitusjohtaja pyöritti firmaa viela vuoden (pisti sitten uuden firman pystyyn) Posti toimitti takausvastuu laskun Keralta...
Onneksi sain oikeaa työtä ja maksoin maksoin Keralle 11% korolla oikeuden pätöksellä määrätyt velat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172373
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135838- 45831
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684