Rahat pois pankista?

Ensiasuntosäästäjä

Minulla on pankissa rahaa n.30000 euroa ja hyvin pienet eläketulot. Minulla on tunne, että ne tässä taloustilanteessa tarvisi nostaa pois ja heti. Kuinka moni teistä ajattelee samoin?

Seuraavaksi kysymykseksi jää, mihin ne sitten pistän? Kertoisitteko vaihtoehdoista riskeineen?

19

2560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan jos

      varasi on suomalaisessa pankissa johon tällä hetkellä luen kuuluvaksi myös Nordea Suomen.

      • on parempi

        ja jos on, niin silloin Nuurdea pohjoismaisena pankkina on... no pohjoismainen pankki.


      • on parempi kirjoitti:

        ja jos on, niin silloin Nuurdea pohjoismaisena pankkina on... no pohjoismainen pankki.

        Pankin nimi lausutaan suomeksi [nordea] ja ruotsiksi [nordeea] eikä [nuurdea].


    • kuoppa ja

      laita rahat arkkuun ja peitä huolellellisesti. Niinhän ne teki ennenkin nuo plootunpiilottajatkin. Voi tätä porukkaa. Huh,huh...

    • osa

      Nosta viistuhatta ja osta ruokaa.

    • Can´t tell, but can guess

      Aika jännä tilanne sulla. Varsinkin kun rahaakin on kertynyt pankkiin. Neuvoisin pitämään rahat pääosin tilillä, jos ne on suomalaisessa pankissa (esim. Tapiola tai OP).

      Jos on jossain Glitnirissä, Sammossa tms. vaihda rahat toiseen pankkiin kokonaisuudessaan.

      Jos olet oikein epävarma, nosta pieni summa esim. tuo 5000 pahan päivän varalle. Tarkista myös, että talvitakit ja jalkineet ovat ajantasalla. Kaikki hinnat saattavat nousta, jos inflaatio kiihtyy. Deflaation saapuessa roposista pitää vaan pitää entistä tiukemmin kiinni, siis yksilötasolla.

      Oikeastihan tästä selvitään, jos kaikki jaksaa luottaa tulevaisuuteen, pitää rahat samassa paikassa kuin aiemminkin ja muistaa kuluttaa, niin että posket soi...

      • kyllä Sampo pankki

        on vielä suomalainen pankki ja Suomen talletussuojan piirissä.


      • apjofids
        kyllä Sampo pankki kirjoitti:

        on vielä suomalainen pankki ja Suomen talletussuojan piirissä.

        Jo on älytöntä rinnastaa joku Glitnir ja Sampo Pankki. Mutta näitä ääliöitähän riittää, jotka eivät tajua maailman menosta yhtään mitään.


      • Lähiaikoina.
        apjofids kirjoitti:

        Jo on älytöntä rinnastaa joku Glitnir ja Sampo Pankki. Mutta näitä ääliöitähän riittää, jotka eivät tajua maailman menosta yhtään mitään.

        Sampo Pankki muuttuu Danske Bankin sivukonttoriksi, suomalainen talletussuoja katoaa. Sen jälkeen pankin tallettajat ovat pitkälti tanskalaisen suojan varassa.

        Toistaiseksi Danske Bankin tytäryhtiö Sampo Pankki on Suomen talletussuojan piirissä, eli pankin talletukset on taattu 50 000 euroon asti.

        Sampo Pankki on kuitenkin menossa Danske Bankin sivukonttoriksi. Viranomaiset vievät parhaillaan asiaa eteenpäin. Tietoa ei ole, koska Sampo Pankki muuttuu sivuliikkeeksi.



        http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2008/10/10/sampo-pankin-suomalainen-talletussuoja-katoaa/200826473/12


      • alkupuoliskolla
        Lähiaikoina. kirjoitti:

        Sampo Pankki muuttuu Danske Bankin sivukonttoriksi, suomalainen talletussuoja katoaa. Sen jälkeen pankin tallettajat ovat pitkälti tanskalaisen suojan varassa.

        Toistaiseksi Danske Bankin tytäryhtiö Sampo Pankki on Suomen talletussuojan piirissä, eli pankin talletukset on taattu 50 000 euroon asti.

        Sampo Pankki on kuitenkin menossa Danske Bankin sivukonttoriksi. Viranomaiset vievät parhaillaan asiaa eteenpäin. Tietoa ei ole, koska Sampo Pankki muuttuu sivuliikkeeksi.



        http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2008/10/10/sampo-pankin-suomalainen-talletussuoja-katoaa/200826473/12

        Ja Tanskassahan on nyt 100% talletussuoja. Danske Bankin talous on paljon vakaampi kuin yhdenkään suomipankin. Tanskassa pankkien kaatumiseen on jo varauduttu varsinkin vakaiden pankkien yhteistyöllä.


      • talous?????
        alkupuoliskolla kirjoitti:

        Ja Tanskassahan on nyt 100% talletussuoja. Danske Bankin talous on paljon vakaampi kuin yhdenkään suomipankin. Tanskassa pankkien kaatumiseen on jo varauduttu varsinkin vakaiden pankkien yhteistyöllä.

        Mitä ihmettä tarkoitat vakaammalla taloudella? Voisitko tarkentaa, kiitos.


      • hyväntähen
        talous????? kirjoitti:

        Mitä ihmettä tarkoitat vakaammalla taloudella? Voisitko tarkentaa, kiitos.

        Niillä on enempi vastaavaa kuin vastattavaa ja vakavarisuusaste on suurempi vielä luottotappiodenkin huomioimisen jälkeen.


      • Ensiasuntosäästäjä

        Nordeassa on rahat ja ikää jonkun verran alle 30, eläkkeellä olen. Eikä todellakaan ole varaa menettää rahoista yhtään, niin pakko pelata varman päälle.

        Jos rahat ottaa pankista, niin ei ainakaan häviä mitään. Paitsi jos joku tulipalo tulee tms.


      • aina opetettiin
        hyväntähen kirjoitti:

        Niillä on enempi vastaavaa kuin vastattavaa ja vakavarisuusaste on suurempi vielä luottotappiodenkin huomioimisen jälkeen.

        Kauppaopistossa käsitin, että vastaavaa ja vastattavaa muodostavat taseen eri puolet. Tasan pitäisi mennä tasan. Vakavaraisuusaste taitaa sitten pankkien kohdalla olla vähän monimutkaisempi käsite. Miksi luottotappiot huomioidaan jälkeen päin? Eikö ne vaikuta omiin varoihin, jos vaikuttaa? En muista enää tarkkaan pankkilaskentaa, mutta voitko vielä avata, kiinnostaa.


      • sanavalinta
        aina opetettiin kirjoitti:

        Kauppaopistossa käsitin, että vastaavaa ja vastattavaa muodostavat taseen eri puolet. Tasan pitäisi mennä tasan. Vakavaraisuusaste taitaa sitten pankkien kohdalla olla vähän monimutkaisempi käsite. Miksi luottotappiot huomioidaan jälkeen päin? Eikö ne vaikuta omiin varoihin, jos vaikuttaa? En muista enää tarkkaan pankkilaskentaa, mutta voitko vielä avata, kiinnostaa.

        ihan oikeassa olet, sanoin väärin. Tarkoitin vastuiden ja varallisuuden suhdetta. Eli varallisuutta (huom. likvidiä) on enemmän kuin vastuita (velkoja yms velvoitteita).


      • kaikki ulkolaiset
        alkupuoliskolla kirjoitti:

        Ja Tanskassahan on nyt 100% talletussuoja. Danske Bankin talous on paljon vakaampi kuin yhdenkään suomipankin. Tanskassa pankkien kaatumiseen on jo varauduttu varsinkin vakaiden pankkien yhteistyöllä.

        pankit suojaavat ensisijaisesti oman maan talletukset! Ehkäpä ei enää riitä suomalaisten talletuksille rahaa (Sampo)!?


      • tuolla summalla vielä
        Ensiasuntosäästäjä kirjoitti:

        Nordeassa on rahat ja ikää jonkun verran alle 30, eläkkeellä olen. Eikä todellakaan ole varaa menettää rahoista yhtään, niin pakko pelata varman päälle.

        Jos rahat ottaa pankista, niin ei ainakaan häviä mitään. Paitsi jos joku tulipalo tulee tms.

        asuntoja ostella. Mutta on sinulla joku 40 vuotta säästää lisääkin, ellei home jo syö niitä sitä ennen sukanvarresta.

        Pistä puolet sukkaan ja jätä toinen puoli sinne Norteaan. Sukanvarsirahoilla voi käydä viettämässä talviaikoja vaikka Thaimaassa, niin rahaa säästyy eläkkeestäsi tuplasti enemmän.


    • Samposta

      pikkuisen S-pankkiin! Nyt vähäiset rahani on hajautettu kolmeen pankkiin. Taidan siirtää Samposta vielä vähän pois!?

      • KEV.ÄÄ

        jos sampo-konttori on lähellä, eikös sieltä parempaa korkoa saa,
        mutta jos ei ole lähellä pankkeja, on S- pankki helppo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe