Onomatopoeettinen ongelma

NuSu

Liberaali-sanan äänneasu ei ole tarpeeksi iskevä suomen kieleen.

Liberaali-sanaa väännellään vähän väliä miten sattuu populäärijulkisuudessa. Sitä on vaikea lausua ja kuulostaa ihan löperöltä duunarin korvaan: "Siis vittu äänestäksä jotain lipiraareja häh?" ... "Mä äänestän PERUSSUOMALAISIA, se on ainoa REHELLINEN puolue!".

Liberaalithan meinasivat yhdistyä nusujen kanssa, ja olisvat tästä saaneet paremman nimen puolueelleen. Nuorsuomalaiset oli hyvä brändi ja olisi sitä vieläkin.

Liberalismin eri oksanhaarat hakevat esiintullakseen sopivaa kanavaa. Liberaalit rp. rajaa itsensä klassiseen liberalismiin, eikä yksinäisenä oksana ole riittävän elinkelpoinen.

Toisaalta, mikään puolue ei voi aina totetuttaa ismiään puhdasoppisesti sekavassa reaalitodellisuudessa. Pörssimarkkinoiden rooli maailmantaloudessa otettava kriittiseen tarkasteluun: häntä ei saisi heiluttaa koiraa.

8

1756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsoo

, sitä ei häppinessi kohtaa.

eli kannattaisiko ajatella suomen oloihin jotain uutta nusuuttelun ym. sijaan?

pörssirekyylit otettava vastaan vahvalla yksilöstöllä, eikä heikolla kollektiivilla.

• Varalataaja

"rekyylit otettava vastaan vahvalla yksilöstöllä, eikä heikolla kollektiivilla."

Mutta jos lukko tulee ns. syliin, niin eikö siinä sitten tarvita kollektiivia jatkamaan lataamista ja laukaisua?

• kanuunan
        Varalataaja kirjoitti:

"rekyylit otettava vastaan vahvalla yksilöstöllä, eikä heikolla kollektiivilla."

Mutta jos lukko tulee ns. syliin, niin eikö siinä sitten tarvita kollektiivia jatkamaan lataamista ja laukaisua?

huoltamatta, näin voi käydä. Korohoro-lataajana taasen voi aiheuttaa kaksoislatauksen.

• on, niin

hyvä. Talousliberaalit ovat nytkin meneillään olevan kriisin takana. Te ette usko, vaikka itse näette. Aatulla olisi ollut ratkaisu tähänkin kysymykseen. Se on näköjään ainut vaihtoehto.

• toteutuu

kun yhteiskuntaan on vakiintunut nk. työntekijän markkinat.

Tällöin mm. väkivaltaiset ammattiliitot, nuo sosialistien käsikassarat, menettävät voimansa, (sopivalla politiikalla vauhditettuna).

• päivän selvä asia

Mistä johtuu että kun amerikoissa puhutaan avoimesti Eurooppalais-johtajien sosialistisuudesta, niin Euroopassa poliittinen johto uskottelee kansalle että elämme "markkinataloudessa".

Halutaanko sosialismin epäonnistuminen sysätä oikeistolaisten päälle?

• etsijä!

Todellinen ongelma on löytää riittävän halventava nimitys lipilaareille.

• Action..

Jo koulussa pitää lapsille kerto puolueettomasti, vaikka kunkin ajatuksen perustajan siteerauksin, mitä mikäkin on.

Näin lapset oppivat näkemään, milloin mitäkin politiikkaa harjoitetaan, ja milloin joku puolue omaksuu eri leirin aatokset populismin nimisssä.

Tuo tieto ei sinänsä ole läheskään yhtä oleellista kuin tarkka tieto siitä miten nykyinen ponzivaluuttamme, euro ja dollari ovat vain tyhjää paperia, bittivirtaa, velkataakkaa, vailla takausta, ryöstömenetelmä jolla omaisuus siirretään keskiluokalta superpankkiireille.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000352&posting=22000000039451715

Vaan tämäpä ei sovi hyssääjille yhteiskunnan johdossa.

Kansa on pidettävä pimennossa, varsinkin siitä miten rahaa ei ole, on vain velkaa, jota ei koskaan voida maksaa takaisin, koska laina plus korko on aina enemmän kuin lainaksi otettu summa.

Kansan pimentoa näkee siinä miten porukka ei tajua että koko talouskriisin moottorina on pankkiirien ahneus velkaannuttaa maapalloa mahdollisimman paljon jotta heidän totaalinen koko maailman omistajuus toteutuisi taas vähän nompeammin.

http://www.bilderberg.org/bis.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      106
      931
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe