Vatsan kipua ja turvotusta kohta kaksi vuotta ollut. Olen siis neljötoistavuotias tyttö. On tehty kaikenmaailman verikokeet eli laktoosit ja keliakiat ja käyty antioksidanttiklinikalla. Lääkärissä monia kertoja eikä ne oikein osaa sanoa mitään, puhuu vaan stressivatsasta... Jota ei todellakaan ole. Alkaa mennä todella ärsyttäväksi kun en ole ollut koko vuonna koulussakaan. Eikä ärtynyttä suolta eikä mitään hiivasyndroomaa ole olemassakaan, joten älkää tuputtako niitä ruokavalioitanne.
Kaikenmaailman vitamiinilisät, siemenet, maidon poisjättäminen, kuituvalmisteet, ummetusjauheet, activiat, kipulääkkeet, homeopaattiset lääkkeet eivät ole auttaneet. Tulee siis kamala turvotus, (näyttää kuin olisin raskaana) todella pienestä määrästä MITÄ TAHANSA ruokaa, sekä juomasta, jopa vedestä! Joten mitäs se voisi olla? Ja vielä neljätoistavuotiaalla...
Ja vatsa on myös ultrattu.. Uskon itse että on suuria määriä ilmaa vatsassa, joku refleksi tai ilman nieleminen kun syön tai juon. Jos edellisenä päivänä en ole syönyt paljoa, seuraavana aamulla vatsa voi olla jopa normaali, eli aivan litteä. En siis todellakaan ole mikään läski, (161cm/46kg) ja minulla on hyvät vatsalihakset.
Välillä olen huomannut ummetusta ja välillä vähän vatsa löysällä. Ilmavaivoja on siis paljon, ainoa lääke mikä on vähänkään auttanut, on Minifom, jos sitä on ottanut väh. viisi. Miten saada kaiken ilman vatsasta pois tai miten selvitettyä mikä tämän aiheuttaa? Miten parantua! Haluaisin taas laihan massuni takaisin, kävellä suorassa syömisen ja juomisen jälkeen, ettei tule kauheaa ähkyn tuntua, ja pukeutua taas t-paitoihin ja toppeihin miesten kauluspaitojen sijasta!
Olisin miljoonasti kiitollinen, sillä haluaisin takaisin kouluun, näkemään kavereitani ja elämään normaalia elämää.. Lääkärit eivät voi auttaa, ne vaan jankkaavat. Ja itsemurhaakin on ämän takia tultu yritettyä. APUA!
TURVONNUT VATSA, KAKSI VUOTTA JATKUNUT, EI APUA MISTÄÄN, 14V
80
4022
Vastaukset
- noista bakteereista.
Lue nuo bakteerijutut, aloita vaikka tuosta.
Ihmettelen lääkärisi tietämättömyyttä.
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Mhb.n_kaytossa_tehdyt_virheet.html - tulosta lista kartettavaksi
- hhhh
- sinusta ei olekaan kuulunut tällä palstalla
vähään aikaan! Tervetuloa takaisin!
Käytännnön kysymys - kerroit että haluaisit
takaisin kouluun ... kuinka kauan olet ollut
sieltä pois? Mahakivunko takia?
Kuinka monella/monta kertaa kävit psykologilla/
psykiatrilla/vastaavalla (itsemurhayirtyksesi)
takia?
Sulla on varmaan 2 v aikana kaikki mahajutut (helikoineen, reflukseineen ym) jo suljettu aikaa sitten pois. Mitä lääkkeitä olet joutunut kokeilemaan - aika monta varmaan tämän 2 vuoden aikana?- charlyle
Mistä ihmeestä voit mut muistaa?
Joo ehkäpä mahakivun takia ja että se on pirun turvonnut ja koko tämän lukuvuoden.
Oon käyny nyt kuukauden kaks psykiatrilla kerran viikossa että saisin kotikoulusysteemin käytäntöön, mitä ihmeen merkitystä sillä on mun vatsakipuun? En ole yhdelläkään psykiatrilla itsemurhan takia käynyt.
En jaksa luetella kaikkia lääkkeitä, en muista varmaan edes puolta. Masennuslääkkeitä on tarjottu, olen kokeillut vain kerran, mutta tuli kamala vapina, joten lopetin. Eikä mielialani voi parantua hippustakaan lääkkeiden takia, ei ennen kuin vatsani paranee. Ja jos ei parane, niin tapan itseni. - lue kirja
charlyle kirjoitti:
Joo ehkäpä mahakivun takia ja että se on pirun turvonnut ja koko tämän lukuvuoden.
Oon käyny nyt kuukauden kaks psykiatrilla kerran viikossa että saisin kotikoulusysteemin käytäntöön, mitä ihmeen merkitystä sillä on mun vatsakipuun? En ole yhdelläkään psykiatrilla itsemurhan takia käynyt.
En jaksa luetella kaikkia lääkkeitä, en muista varmaan edes puolta. Masennuslääkkeitä on tarjottu, olen kokeillut vain kerran, mutta tuli kamala vapina, joten lopetin. Eikä mielialani voi parantua hippustakaan lääkkeiden takia, ei ennen kuin vatsani paranee. Ja jos ei parane, niin tapan itseni. - silloinkin
charlyle kirjoitti:
En jaksa luetella kaikkia lääkkeitä, en muista varmaan edes puolta. Masennuslääkkeitä on tarjottu, olen kokeillut vain kerran, mutta tuli kamala vapina, joten lopetin. Eikä mielialani voi parantua hippustakaan lääkkeiden takia, ei ennen kuin vatsani paranee. Ja jos ei parane, niin tapan itseni.nämä jutut mitä kirjoitit.
Jos sulla on käytössä jo psykiatri- kerro että
sinulla on näin suuria ongelmia
mahasi kanssa - jotain muutakin apua
sieltä pitäisi tulla kuin vain koulunkäyntiin
liittyen.
Ruokavaliojutut ja lääkkeet olet jo kokeillut,
joten kannattasi kokeilla sitä puhumista ja
tuskan/ahdistumisen purkamista ammatti-ihmisille.
Mielialalääkkeet lyö ahdistuksen tuntemusta poikki,
joten vaikka vaivasi jatkuu, et tunne siitä
niin suurta ahdistusta kuin nyt. Valkkaa sellainen jossa vähiten sivuoireita. Joten mieliala kyllä paranee vaikka alkuperäinen vaiva ei. - etkö tiedä?
silloinkin kirjoitti:
nämä jutut mitä kirjoitit.
Jos sulla on käytössä jo psykiatri- kerro että
sinulla on näin suuria ongelmia
mahasi kanssa - jotain muutakin apua
sieltä pitäisi tulla kuin vain koulunkäyntiin
liittyen.
Ruokavaliojutut ja lääkkeet olet jo kokeillut,
joten kannattasi kokeilla sitä puhumista ja
tuskan/ahdistumisen purkamista ammatti-ihmisille.
Mielialalääkkeet lyö ahdistuksen tuntemusta poikki,
joten vaikka vaivasi jatkuu, et tunne siitä
niin suurta ahdistusta kuin nyt. Valkkaa sellainen jossa vähiten sivuoireita. Joten mieliala kyllä paranee vaikka alkuperäinen vaiva ei. - mut mikä tieto - ja mitä s...
uutisia kirjoitti:
http://www.novartis.fi/yritys/ajankohtaista/fi_FI/yhteiskuntapaiva/
- pika pikaa
apteekista maitohappobakteereja rathiopharm b ja syö kaks päivittäin säännöllisesti ja lopeta vaalean leivän syönti niin tulet kuntoon.
- charlyle
vuosi sitten söin puoli vuotta maithappobakteereja, usko vaan ettei auta..
enkä syö vaaleaa leipää ollenkaan. - vharlyle
ei sovi mullekaan pillerit kirjoitti:
menisitkös v*ttuun siitä mainostamasta. joka ikisessä keskustelussa sama linkki ja samaa p*skaa. ei *******..
- aukase tämä
vharlyle kirjoitti:
menisitkös v*ttuun siitä mainostamasta. joka ikisessä keskustelussa sama linkki ja samaa p*skaa. ei *******..
- en pysty enää
vharlyle kirjoitti:
- ootkos jo nähnyt tämän?
charlyle kirjoitti:
vuosi sitten söin puoli vuotta maithappobakteereja, usko vaan ettei auta..
enkä syö vaaleaa leipää ollenkaan. - eikö sulla
ole mitään uutta kirjoitettavaa vai
kopioitko tätä samaa koko ajan eri ihmisille?
Teet vain vahinkoa mainostamillesi tuotteille. - kuin myös PERUNAT pois!
eikö sulla kirjoitti:
Teet vain vahinkoa mainostamillesi tuotteille. - tuolla muitakin sulle avuksi
kuin myös PERUNAT pois! kirjoitti:
- jatka tuohon vaikka
tuolla muitakin sulle avuksi kirjoitti:
- Pöpilään...
eikö sulla kirjoitti:
Teet vain vahinkoa mainostamillesi tuotteille.Se ei osaa itse kirjoittaa, siksi linkittää kaikkee paskaa.
- enempää en ehdi sanoa
Pöpilään... kirjoitti:
Se ei osaa itse kirjoittaa, siksi linkittää kaikkee paskaa.
- Kirjastoon lehteä etsimään
en pysty enää kirjoitti:
Mato vaimentaa immuunijärjestelmän täsmällisemmin. "Se näyttää sysäävän liikkeelle kokonaisen immuunisolujen verkoston, jossa kaikki osat säätelevät toisiaan", Weinstock sanoo. Kun jokainen solu vartioi toistaan, mikään osa ei riistäydy hallinnasta. Ilman loista säätely voi jäädä puutteelliseksi ja keikahtaa epätasapainoon."
"Suolistomatojen vaikutusta a l l e r g i a a n
ja a s t m a a n tutkitaan myös paljon. Leidenin yliopiston Maria Yazdanbaksh tutki lasten loismatoja 1990-luvulla Gabonissa, Länsi-Afrikassa.
Useimmilla lapsilla oli matoja, mutta astmat ja allergiat olivat lähes tuntemattomia. Kun Yazdanbaksh alkoi häätää matoja, lasten herkkyys allergeeneille kaksinkertaistui.
Astman ja allergian immunologinen mekanismi on samanlainen kuin Crohnin taudissa. Vuoden sisällä odotetaan tuloksia tutkimuksesta, jossa heinänuhapotilaille on annettu erään koukkumadon munia.
Weinstockilta kysytään yhtenään, miten potilaat suhtautuvat matohoitoon. "Potilaat eivät ole ongelma, mutta lääkäreille on opetettu kymmeniä vuosia, että suolistomadot ovat pahasta ja niistä on päästävä eroon."
...Suolistoloiset ovat riippuvaisia ihmisestä. Siksi ne eivät pyri vahingoittamaan isäntäänsä.
Yazdanbakshin tutkimuksen perusteella immunologinen järjestelmä uhkaa pyörähtää suuremmalle vaihteelle heti, kun madot katoavat. Vastaavasti kun afrikkalaiset lapset muuttavat hygieenisiin länsimaihin ja pääsevät eroon suolistomadoista, he eiuvät näytä olevan suojassa Crohnin taudislta eivätkä allergioilta."
Kannattaa lukea koko artikkeli, saillä tämä on vain pieni pätkä siitä, alkuperäistekstin kirjoittanut Jani Kaaro Hesarissa. Häneltä voisi kysyä uuden artikkelin. Moni varmaan ottaisi mieluummin madomunajuomaa kuin kortisonia... myös allergioihin? Mneehän nuo monenmoiset A-ja G-bakteeripiimätkin kätevästi ilman iljetystä;-)
Suolistotulehduksiin käytetyistä sianpiiskamadonmunajuomahoidosta (eivät lisäänny ihmisen suolistossa, eikä siten aiheuta sitä haittaa, mitä ihmisen piiskamato vois aiheuttaa) kerrotaan tuolla:
http://www.ovamed.de/
- Lue tuolta kohta 5/6
"MRSA-sairaalabakteerin turhat uhrit",
haistahome -sivuilta.
-
Testaa kuinka paljon kohdallasi KVHT-altistus aiheuttaa bakteerikatoa, kiinnitä huomio testin kohtiin 1-14, koska sieltä löytyy syy psyykkisiin ongelmiin. Eli vika ei välttämättä ole korvien välissä, vaan seinien välissä!
Klikkaa: Oiretesti
-
Vinkki:
Valio lisää koko ajan näitä po bakteereita hapanmaitotuotteisiinsa(AB-piimä, Bulgarian-jogurtti, jne), joten muutaman vuoden päästä po bakteerit toivottavasti saadaan
maito-/hapan-maitotuotteista, mutta siihen asti meidän on syötävä po bakteereita jos aiomme pysyä terveinä. - psykiatrille
puhumaan ongelmistasi tautisi suhteen.
Sitten "raakakylpy" vaikka
vapaaehtoiseksi vierailijaksi saattokotiin
jollekin nuorelle pariksi kuukaudeksi. Jälkimmäinen pistää aina omat ongelmat pienemmiksi.
Kerroit, että olet kokeillut kaikkea ruokavalioita?
Mikä se sun oma perusruokavalio on?
Kuinka hitaasti syöt?
Tähystyksestä puhuit viimeksi kun kevätpuolella tänne palstalle kirjoittelit ... kerroin
sinulle kevyessä nukutuksesa tehtävästä
vaihtoehdosta.- charlyle
KÄYN PSYKIATRILLA.
EN OLE MIHINKÄÄN VITUN SAATTOKOTIIN MENOSSA. MINULLA EI OLE MINKÄÄNLAISIA HENKISIÄ ONGELMIA, KAIKKI JOHTUU VATSASTA.
MUN RUOKAVALIO EI LIITY ASIAAN MITENKÄÄN. JOS TULEE VEDESTÄKIN, NIIN MITÄ VITUN VÄLIÄ RUOKAVALIOLLA ON?? EIKÖ SAA JUODA VETTÄ OLLENKAAN? - tästä alkaen
charlyle kirjoitti:
KÄYN PSYKIATRILLA.
EN OLE MIHINKÄÄN VITUN SAATTOKOTIIN MENOSSA. MINULLA EI OLE MINKÄÄNLAISIA HENKISIÄ ONGELMIA, KAIKKI JOHTUU VATSASTA.
MUN RUOKAVALIO EI LIITY ASIAAN MITENKÄÄN. JOS TULEE VEDESTÄKIN, NIIN MITÄ VITUN VÄLIÄ RUOKAVALIOLLA ON?? EIKÖ SAA JUODA VETTÄ OLLENKAAN? - voi olla missä vaan nykyään
tästä alkaen kirjoitti:
http://www.turunsanomat.fi/erikoissivut/?ts=1,3:2031:0:0,4:102:0:0:0;4:103:0:0:0;4:108:0:0:0;4:111:0:0:0;4:110:0:0:0;4:104:212:1:2008-01-15;4:106:0:0:0;4:109:0:0:0,104:104:511133,1:0:0:0:0:0:
- halvin kotikonsti:-)
tästä alkaen kirjoitti:
- viittaa johonkin muuhun
charlyle kirjoitti:
KÄYN PSYKIATRILLA.
MUN RUOKAVALIO EI LIITY ASIAAN MITENKÄÄN. JOS TULEE VEDESTÄKIN, NIIN MITÄ VITUN VÄLIÄ RUOKAVALIOLLA ON?? EIKÖ SAA JUODA VETTÄ OLLENKAAN?Onneksi psykiatrisi näkee varmaan tilanteesi.
Sun tekstisi ( itsemurhayrityksesi) puhuu hengisten ongelmien puolesta
- et kai muuten kävisi siellä psykiatrilla?
Jos koet, että ruokavaliosi ei mitenkään liity suolistosi/vatsasi kuntoon, mitä ihmettä haet
täältä?? Lääkeapua? Ihmisiä , joille voit kiukutella netin välityksellä? Kysyt apua ja kun ihmiset vastaavat, kiukuttelet kuin kouluikäinen kakara .... - katopa video
viittaa johonkin muuhun kirjoitti:
Onneksi psykiatrisi näkee varmaan tilanteesi.
Jos koet, että ruokavaliosi ei mitenkään liity suolistosi/vatsasi kuntoon, mitä ihmettä haet
täältä?? Lääkeapua? Ihmisiä , joille voit kiukutella netin välityksellä? Kysyt apua ja kun ihmiset vastaavat, kiukuttelet kuin kouluikäinen kakara .... - arvioida ikää jotta
sullekin kirjoitti:
osaa valita oikean viestintätyylin ...
- ikä on hyvä yrittää
sullekin kirjoitti:
arvioida, jotta osaa sovittaa viestintätyylin/kerrottavan asian
vastaanottajan mukaan. - charlyle
viittaa johonkin muuhun kirjoitti:
Onneksi psykiatrisi näkee varmaan tilanteesi.
täältä?? Lääkeapua? Ihmisiä , joille voit kiukutella netin välityksellä? Kysyt apua ja kun ihmiset vastaavat, kiukuttelet kuin kouluikäinen kakara ....Luulisi että kiukuttelee jos on itsemurhan partaalla:,D
Ja psykiatrini ei näe tilannettani. En käy siellä muuten kuin koulun takia. Enpäs tiedä mitä haen täältä. Kai sitä epätoivoinen kaikkea yrittää? - Hyvää yötä
charlyle kirjoitti:
Luulisi että kiukuttelee jos on itsemurhan partaalla:,D
Ja psykiatrini ei näe tilannettani. En käy siellä muuten kuin koulun takia. Enpäs tiedä mitä haen täältä. Kai sitä epätoivoinen kaikkea yrittää? - kaikki pitäs itse kokeilla
halvin kotikonsti:-) kirjoitti:
- muuta ei kipeenä ehdikään:-(
- charlyle
ei tule oikeita vastauksia, pelkkiä mainostajia ja kakaraksi haukkujia. Ja suurin osa ei ole edes lukeneet viestejä kokonaan, kun kysyvät psykiatreista ja lääkkeistä.
Pellavasiemenöljyä olen jo kokeillut.
Ruokapäiväkirjaa on aikas monta kertaa tässä vajaan kahden vuoden aikana keritty kokeilemaan, joten mistään erityisestä ruoka-aineesta ei ole löytynyt mitään eriäviä vaikutuksia. Jos se aiheutuu vedestäkin..
ei tule oikeita vastauksia, pelkkiä mainostajia ja kakaraksi haukkujia. Ja suurin osa ei ole edes lukeneet viestejä kokonaan, kun kysyvät psykiatreista ja lääkkeistä.
Ruokapäiväkirjaa on aikas monta kertaa tässä vajaan kahden vuoden aikana keritty kokeilemaan, joten mistään erityisestä ruoka-aineesta ei ole löytynyt mitään eriäviä vaikutuksia. Jos se aiheutuu vedestäkin..
- charlyle
tärkeimpiä tallessa itsellekin kirjoitti:
charlyle kirjoitti:
Tai jokin refleksi kun laitan mitä vain suuhuni? ________________________________________________Risiiniöljyä. Tunnustaa ihmeelliseltä mutta mitkään vatsan tyhjennyslääkkeet ei toimi. Risiini öljyn otan aamulla kotona ja turvonnut vatsa on tipotiessään ja olo on taivaallinen.
Ps. risiiniöljy maistuu tosi pahalle. - vaihtoehdot vähissä
tällaista "herkkua" kirjoitti:
Prof.Matti Antila kertoo siitä lehdessä Hyvä hengitys 6/2001:
"Maitoa homogenoitaessa sen kulkusuuntaa ja virtausnopeutta muutetaan kovassa paineessa niin, että syntyy turbulenssi, jossa rasvapallot hajoavat erittäin pieniksi pisaroiksi. Rasvan ja veden rajapinnat lisääntyvät vähintään kymmenkertaisesti. Niille tulee uusia pinta-aineita, joita alkuperäisessä maidossa ei ole tässä olotilassa.
Tavallisimpia ovat lehmästä peräisin olevien solujen entsyymit ja hormonit sekä monenlaiset muut valkuaisaineet. Näitä rasvapallojen kelmuja on kuvattu lukuisasti vuosikymmenten kuluessa.
Kun homogenoidun maidon pienet rasvapallot ovat saaneet monimutkaisen pintamateriaalin, ne ovat muuttuneet liposomeiksi. Tätä kokoluokkaa olevien partikkeleitten tiedetään liikkuvan jopa hajoamatta suolen seinämän läpi."
- Kohtalotoveri
Charlyle, mulla on ollu nyt yli puol vuotta vähän samantyyppisiä oireita kun sulla.
Tällä hetkellä vatsa turpoaa aivan mielettömästi jo siitä että juo vähän vettä, puhumattakaan siitä kun syö jotain. Sen lisäksi usein (nyt onneksi vähentyny tämä) ruoka tulee ihan pieninä palasina samantien ulos ja mikään mitä juon, ei pysy sisällä kovinkaan kauan. Pahinta on se, että tää on vetänyt pään aivan sekaisin ja estänyt oikeastaan tekemästä mitään, kun keskittymiskyky on ollu täys nolla. Hyvä että on selviytynyt aamusta iltaan ja kaikki mitä tekee on aivan mielettömän hidasta.
Ja sama juttu mullakin. Lääkäreistä ei ole ollut yhtään mitään apua, ainoastaan sen verran että ne on kirjottanu mulle pari kertaa reseptin lääkkeeseen, jonka senkin äiti keksi.
Ja kaikki ihmiset on sanoneet vaan että mun pitäis mennä psykiatrille tämän takia, mutta kun mullakaan kyse ei ole mistään psyykkisistä ongelmista, vaan oikeasti mulla on mahassa jotain niin pahasti vialla, että tuntuu kuin mulla ei kulkisi ajatukset enää ollenkaan. Mulla ois asiat aivan loistavasti, jos vaan ei olisi tätä mahaongelmaa ja sen aiheuttamaa tietynlaista tajunnanhämärtymistä.- charlyle
kuulostaa aivan multa...
ei kukaan tiedä mitä tämä on..
tekis vaan mieli olla kuollut.
kuinka vanha siis olet? - psykiatri
homma ..sen voi ymmärtää väärinkin.... osa ainakin suosittelee sitä ihan sen
takia ,että siellä voi purkaa mieltään
niistä mietteistä mitä juuri nyt päälläoleva
FYYSINEN tauti aiheuttaa (nämä tutut tunteet kun tauti iskee päälle eikä diagnoosia löydy eli masennusta, ei huvita mikään, selvitymistä aamusta iltaan, negatiiviesen asenteen huomattava lisääntyminen, "ei kannata", itsemurhaajatukset ym). He eivät siis välttämättä ehdota ollenkaan, että sun
mahahommasi aiheutuisi sun aikaisemmista
henkisistä ongelmista.
- tuskin saat
Pyrin neuvomaan sinua silloin aikaisemminkin, mutta ei niistä neuvoista tainnut olla paljon apua ja hyötyä...
Pidän edelleen mahdollisena että vaiva olisi jollakin tavalla suolinukkaan liittyvä.. Eli ongelmasi olisi pahentunut pienestä ongelmasta koko ajan isommaksi ja isommaksi.. ja kun siihen ei ole osattu reagoida niin ongelman koko on kasvanut..
Vai tuliko ongelmasi yhtäkkiä vai paheniko ongelma jossakin vaiheessa?
Luulen edelleen ettei vaivaan ole olemassa mitään poppakonsteja...
Itse sain erittäin pahat vatsaongelmat pois juuri oikeanlaisella ruokavaliolla.. Aluksi oli kuitenkin aivan mahdotonta tietää mitä pystyi syömään ja ongelmia tuli päivittäin.. Sain valtaosan ongelmista pois oikealla ruokavaliolla mutta edelleen jäi iso osa ongelmista päälle. Olen käyttänyt nyt vuosia maitohappobakteereita ja käyttänyt tiettyä ruokavaliota ja nykyisin ongelmani on vähentynyt merkittävästi.. Kuitenkin alkuprosessin saaminen oli todella työn alla.. Varsinkin kun sitä ei ymmärtänyt että mitä pystyi syömään ja mitä ei ja kaikki ruoat tuntuivat aiheuttavan ongelmia...
Epäilen että sinun tapauksessasi voisi olla jotakin samaa, vaikka sitä on mahdotonta sanoa aivan tarkalleen.
Tilanteesi on voinut mennä niin pahaksi että varsinkin aluksi mikään ruokamuutos tai mikään muukaan ei tunnu auttavan vaan kaikki jutut laittavat olotilasi sekaisin.. Se saattaa olla myös yksi todella iso tekijä jonka takia tilanteesi korjaantuminen lienee paljon onnestakin kiinni tai sitten sen kanssa pitää oppia elämään tai sitten se menee vuosien kuluttua pois...
Kuitenkin epäilen vahvasti tuota että ongelmat lähtisivät aivan itsestään pois...
Maitohappobakteereita suosittelisin käyttämään vaikka niistä ei näennäistä hyötyä tuntuisi olevankaan..
Lääketiede tuntee sen verran huonosti näitä ongelmia että sen takia on hyvin helppo todeta ongelmasi "stressivatsaksi".
Minä en rehellisesti ottaen näe sinulla paljon muita vaihtoehtoja kuin
ruokavalio...
maitohappobakteerit.. (eri lajikkeet säännöllisesti käytettyinä vaikka niistä ei tuntuisi olevankaan mitään hyötyä).
Sinun pitäisi kokeilla varmaan tehdä nuo ruokavaliomuutokset niin vähäisille ettet söisi juuri mitään.. Eli pyrkisit syömään vain jotakin yhtä kahta tuotetta jonkun aikaa ja katsoa että toisiko se helpotusta..
Ehkä kannattaisi tehdä jokin kokonaistyhjennys aluksi.. Että söisit samaa nestettä mitä esim. tähystyksien yhteydessä tarjottaisiin jne. että saisit kaikki jutut elimistöstä pois.. En tiedä onko tämä sitten hyvä idea.. Tietysti jos et ole vielä käynyt noita normaaleita tähystystoimenpiteitä niin kannattaisi ne ensin käydä.
Parempia neuvoja tuskin saat...- juttuun
Ymmärrän kyllä tuon psykiatriapuolenkin... Olin itseasiassa lähes samanikäinen kuin sairastuin vastaavaan ongelmaan ja se meni niin äkkiä pahasti että kukaan ei pystynyt sanomaan asiaan mitään.. Lopulta minut todettiin "hulluksi". Kuitenkin se ei vähentänyt ongelmiani vaan päinvastoin korkeintaan teki turhautuneeksi...
Epäilen ettei psykiatrista saata olla paljon apua sinulle, koska sinun vatsavaihoisi ei uskota. Niitä pidetään "stressiperäisinäoirena" jotka johtuvat sinun mielestäsi ym. ajatuksista. Ainoa johon pyritään sitten keskittymään on sinun ajatuksesi ja tuota vatasaa ei pidetä edes ongelmana.. Vaikka se olisikin kuinka haitallinen tahansa.
En usko kuitenkaan että ongelmasi olisi millään lailla kytköksissä tuohon stressiin..
Minä näkisin että ainoa keino sinulla olisi esim. soittaa tuonne chronin liittoon tai vastaavaan ja sitten kertoa sinne taudistasi ja kysellä mm. noista ruokajutuista ym. ja käytettävä niitä vaikka niistä ei tuntuisikaan olevan mitään hyötyä... Se voisi vähentää sinun nykyistä ruokavaliota tuntuvasti mutta se voisi onnistuessaan vähentää myös ongelmia...
Tietysti koska ongelmasi on jatkunut noin pitkään niin niiden muutoksien pitäisi kestää jopa vuosia...
Luultavasti vaadit aika paljon onneakin siihen että saat ongelmasi pois, mutta ainoa keino saada niitä pois lienee juuri pitkäaikainen työ ja tarkka paneutuminen tuohon ruokavaliojuttuun...
Tietysti kannattaisi tutkia nuo kaikki vaivat ja esim. refluksitaudista kaikki ja saako refluksitaudin mahdollisuuden suljettua pois ja tutkittua kaikki asiat mitkä siihen vaikuttavat..
Kokemuksesta tiedän että ratkaisun vaatiminen on paljolti tuurista kiinni. Se että löydätkö sinä ratkaisun on erittäin vaikeaa sanoa, mutta se tulee kuitenkin kovalla työllä ja yrittämisellä jos on tullakseen.
---
En varmaan kommentoi asiaa enempää. En kuitenkaan usko että mitkään muut neuvot tulee hyödyttämään sinua enempää kuin nämä. - charlyle
juttuun kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tuon psykiatriapuolenkin... Olin itseasiassa lähes samanikäinen kuin sairastuin vastaavaan ongelmaan ja se meni niin äkkiä pahasti että kukaan ei pystynyt sanomaan asiaan mitään.. Lopulta minut todettiin "hulluksi". Kuitenkin se ei vähentänyt ongelmiani vaan päinvastoin korkeintaan teki turhautuneeksi...
Epäilen ettei psykiatrista saata olla paljon apua sinulle, koska sinun vatsavaihoisi ei uskota. Niitä pidetään "stressiperäisinäoirena" jotka johtuvat sinun mielestäsi ym. ajatuksista. Ainoa johon pyritään sitten keskittymään on sinun ajatuksesi ja tuota vatasaa ei pidetä edes ongelmana.. Vaikka se olisikin kuinka haitallinen tahansa.
En usko kuitenkaan että ongelmasi olisi millään lailla kytköksissä tuohon stressiin..
Minä näkisin että ainoa keino sinulla olisi esim. soittaa tuonne chronin liittoon tai vastaavaan ja sitten kertoa sinne taudistasi ja kysellä mm. noista ruokajutuista ym. ja käytettävä niitä vaikka niistä ei tuntuisikaan olevan mitään hyötyä... Se voisi vähentää sinun nykyistä ruokavaliota tuntuvasti mutta se voisi onnistuessaan vähentää myös ongelmia...
Tietysti koska ongelmasi on jatkunut noin pitkään niin niiden muutoksien pitäisi kestää jopa vuosia...
Luultavasti vaadit aika paljon onneakin siihen että saat ongelmasi pois, mutta ainoa keino saada niitä pois lienee juuri pitkäaikainen työ ja tarkka paneutuminen tuohon ruokavaliojuttuun...
Tietysti kannattaisi tutkia nuo kaikki vaivat ja esim. refluksitaudista kaikki ja saako refluksitaudin mahdollisuuden suljettua pois ja tutkittua kaikki asiat mitkä siihen vaikuttavat..
Kokemuksesta tiedän että ratkaisun vaatiminen on paljolti tuurista kiinni. Se että löydätkö sinä ratkaisun on erittäin vaikeaa sanoa, mutta se tulee kuitenkin kovalla työllä ja yrittämisellä jos on tullakseen.
---
En varmaan kommentoi asiaa enempää. En kuitenkaan usko että mitkään muut neuvot tulee hyödyttämään sinua enempää kuin nämä.sitten nopein tapa, jolla voin tappaa itseni?
mikä sitten muka oisi ratkaisu? jokin ruoka-aine? oon pitäny jo niin monta kertaa ruokapäiväkirjoja ja kokeillu vaikka mitä ruokavalioita, ja kesällä söin pelkkää näkkileipää juustolla mutta ei mikään auta.
lääkärit eivät saa mitään aikaan. miksi minä - luomulihaa leivän tilalle!
charlyle kirjoitti:
sitten nopein tapa, jolla voin tappaa itseni?
mikä sitten muka oisi ratkaisu? jokin ruoka-aine? oon pitäny jo niin monta kertaa ruokapäiväkirjoja ja kokeillu vaikka mitä ruokavalioita, ja kesällä söin pelkkää näkkileipää juustolla mutta ei mikään auta.
lääkärit eivät saa mitään aikaan. miksi minä - täytys valittaa niistä jonn...
charlyle kirjoitti:
lääkärit eivät saa mitään aikaan. miksi minä - pohdintoja
charlyle kirjoitti:
lääkärit eivät saa mitään aikaan. miksi minäon hyvä pohtia esim. täällä, kavereiden kanssa (usein niilläkin jossakin vaiheessa menee yli) - ja silloin voi astua
ammatilainen kehiin eli nimenomaan se
psykiatri/psykologi.
Kaverini,jolla diagnoisoitiin syöpä,
käy jatkuvasti joka toinen viikko kertomassa
pohdintojaan. Samoin hänen miehensä, jotta jaksaa olla vaimonsa tukena. Toisella ystävällä outoja
oireita (tautia ei oe vielä 2 v aikana löydetty)
(sairaslomalla joka toinen viikko muutaman päivän) - epävarmuus ja oireet rassavat
("ei ole enää oma pirteä itsensä"), joten
päätti kääntyä puhepuolella ammatilaisen puoleen.
Ei tietenkään ajattele että ps. parantaisi vaan puhumalla tulee parempi olo - vaikka vain tunniksikin - ja diagnoosia odotellessa. Kaveri ei voi saada lasta - kun tämä tuli 20v. ilmi, hän kävi pitemmän version terapiasta (20-30 kertaa) aluksi ja tietääkseni nyt 28v vieläkin käsittelee asiaa kun ottaa lujille.
Minkätahansa taudin henkinen hyväksyminen tai edes sen kanssa jonkinlainen eläminen vie aikaa ja vaatii käsittelyä useampien vuosien ajan.
Arvioisin, että kaikki kirjoittajat täällä on käynyt/on käymässä samaa prosessia oman tautinsa suhteen - ihan samoin kuin sinäkin.Useimmat kirjoittajat ovat vain vanhempia kuin sinä. Itsellä vasta tautia runsaat kolme vuotta ja pohdiskelen asioita lähes joka päivä. Tämä ei estä uusien keinojen/lääkeiden ym kokeilemista. Tottakai toivo nousee aina "joko nyt löytyisi keino joka poistaa tän painajaisen ja pääsen takaisin entiseen elämään" ja se masennus kun keino ei autakaan! Välillä tekee mieli suojella itseään tältä vuoristoradalta.
Epätietoisuus syö kaikkein eniten - helpompaa on aina jos taudille on
nimi. Psykopuolen ammattilaiset kuulee näitä samoja tarinoita sadoittain vuodessa. - rehuohrassa ollut vähiten :-)
pohdintoja kirjoitti:
on hyvä pohtia esim. täällä, kavereiden kanssa (usein niilläkin jossakin vaiheessa menee yli) - ja silloin voi astua
psykiatri/psykologi.
pohdintojaan. Samoin hänen miehensä, jotta jaksaa olla vaimonsa tukena. Toisella ystävällä outoja
(sairaslomalla joka toinen viikko muutaman päivän) - epävarmuus ja oireet rassavat
Ei tietenkään ajattele että ps. parantaisi vaan puhumalla tulee parempi olo - vaikka vain tunniksikin - ja diagnoosia odotellessa. Kaveri ei voi saada lasta - kun tämä tuli 20v. ilmi, hän kävi pitemmän version terapiasta (20-30 kertaa) aluksi ja tietääkseni nyt 28v vieläkin käsittelee asiaa kun ottaa lujille.
Minkätahansa taudin henkinen hyväksyminen tai edes sen kanssa jonkinlainen eläminen vie aikaa ja vaatii käsittelyä useampien vuosien ajan.
Arvioisin, että kaikki kirjoittajat täällä on käynyt/on käymässä samaa prosessia oman tautinsa suhteen - ihan samoin kuin sinäkin.Useimmat kirjoittajat ovat vain vanhempia kuin sinä. Itsellä vasta tautia runsaat kolme vuotta ja pohdiskelen asioita lähes joka päivä. Tämä ei estä uusien keinojen/lääkeiden ym kokeilemista. Tottakai toivo nousee aina "joko nyt löytyisi keino joka poistaa tän painajaisen ja pääsen takaisin entiseen elämään" ja se masennus kun keino ei autakaan! Välillä tekee mieli suojella itseään tältä vuoristoradalta.
nimi. Psykopuolen ammattilaiset kuulee näitä samoja tarinoita sadoittain vuodessa.http://www.evira.fi/portal/fi/el__intauti-_ja_elintarviketutkimus/ajankohtaista/?id=903
- charlyle
pohdintoja kirjoitti:
on hyvä pohtia esim. täällä, kavereiden kanssa (usein niilläkin jossakin vaiheessa menee yli) - ja silloin voi astua
psykiatri/psykologi.
nimi. Psykopuolen ammattilaiset kuulee näitä samoja tarinoita sadoittain vuodessa.ei tämä mikään tauti ole.
jos olisi, sillä olisi nimi, ja se olisi todella yleinen.
deadlineni on ensi kesään.
sitten en enää kestä. - vaiva, oire ...
charlyle kirjoitti:
ei tämä mikään tauti ole.
sitten en enää kestä.ihan miten vaan haluat sitä nimittää.
Kannattaa kokeilla näitä "kallonkutistajia"
- ammatilaisia kuuntelijoita, jotka
saattaavat käynnistää jonkun uudenkin
ajatusjutun mieleen. - on vaikeaa
charlyle kirjoitti:
lääkärit eivät saa mitään aikaan. miksi minäOngelma voi olla siinä että syöt edelleen semmoista ruokaa joka aiheuttaa ongelmia.. En tiedä onko tämä ainoa syy mutta omakohtaisen kokemuksen perusteella uskoisin sen olevan siltikin merkittävin.
"kesällä söin pelkkää näkkileipää juustolla mutta ei mikään auta."
Valtaosassa näkkileivistä on tehty erilaisista viljoista ja usein ruis-viljasta joka jo itsessään aiheuttaa paljon ilmaa ja näin ollen turvotusta. Juustossa on laktoosia joka valtaosissa tapauksista aiheuttaa samoja ongelmia.
Jos tilanteesi on ollut vielä pahana pitemmän aikaa niin tuommoinen näkkileipäkuuri tuskin paljoa auttaa asiaa... - tilannettasi varsin hyvin
charlyle kirjoitti:
ei tämä mikään tauti ole.
sitten en enää kestä.Ymmärrän aika hyvin sinua charlyle koska oma tilanteeni oli varmasti samaa luokkaa tai no tilanteen huomioiden se oli varmasti jopa pahempaa luokkaa..
Silloin ajatukseni olivat varmasti varsin paljon samanlaisia kuin sinullakin, mutta koska olin itsekin aika sekaisin niin pyrin vain jotenkin selviytymään tilanteen kanssa...
Kävin silloin myös itse psykoterapeuteilla. Ei niistä ikävä kyllä mitään hyötyä ollut, koska ongelmiani ei otettu vakavasti. Tähän osaltaan vaikutti sekin että ongelmani lähtivät liikkeelle hieman erikoisesti mutta isoin ongelma oli ettei niitä otettu missään vaiheessa vakavasti.
Vuosia kamppailin noiden erittäin pahojen ongelmien kanssa kunnes löysin eräältä nettisivulta maininan ruokavalion merkityksestä.
Alkukokeiluiden jälkeen sain valtaosan ongelmistani pois, mutta siltikin todella iso osa ongelmista oli edelleen päällä.. Kaikenlaisten kokeiluiden ja vuosien yrittämisen jälkeen olen jotenkin ihmeellisesti saanut tilannettani paremmaksi ja pystyn syömään nykyisin paljon monipuolisemmin kuin silloin... Siltikin se vaati vuosien kokeilemisen ja tietyllä ruokavaliolla pysymisen. Edelleen on ongelmia, mutta niiden määrä on vähentynyt noin 95% siitä mitä ne olivat pahimmillaan...
Psykologit joilla kävin eivät koskaan uskoneet ongelmiani ja vaikka kuinka yritin rautalangasta vääntää niin vatsavaivoihini ei uskottu missään vaiheessa, koska niihin ei ollut mitään lääketieteellistä syytä. Jos olisi ollut se lääketieteellinen syy niin ehkä silloin niihin olisi uskottu.
En sano etteikö psykologeille puhumisesta voisi olla hyötyä tapauksessasi mutta varmasti kohtaat saman tilanteen kuin minäkin aikanani kohtasin ja se korkeintaan turhauttaa.. Tietysti riippuu hieman psykologistakin...
Tietysti psykologi tuskin poistaa sitä ongelmaa.. - lisäys...
tilannettasi varsin hyvin kirjoitti:
Ymmärrän aika hyvin sinua charlyle koska oma tilanteeni oli varmasti samaa luokkaa tai no tilanteen huomioiden se oli varmasti jopa pahempaa luokkaa..
Silloin ajatukseni olivat varmasti varsin paljon samanlaisia kuin sinullakin, mutta koska olin itsekin aika sekaisin niin pyrin vain jotenkin selviytymään tilanteen kanssa...
Kävin silloin myös itse psykoterapeuteilla. Ei niistä ikävä kyllä mitään hyötyä ollut, koska ongelmiani ei otettu vakavasti. Tähän osaltaan vaikutti sekin että ongelmani lähtivät liikkeelle hieman erikoisesti mutta isoin ongelma oli ettei niitä otettu missään vaiheessa vakavasti.
Vuosia kamppailin noiden erittäin pahojen ongelmien kanssa kunnes löysin eräältä nettisivulta maininan ruokavalion merkityksestä.
Alkukokeiluiden jälkeen sain valtaosan ongelmistani pois, mutta siltikin todella iso osa ongelmista oli edelleen päällä.. Kaikenlaisten kokeiluiden ja vuosien yrittämisen jälkeen olen jotenkin ihmeellisesti saanut tilannettani paremmaksi ja pystyn syömään nykyisin paljon monipuolisemmin kuin silloin... Siltikin se vaati vuosien kokeilemisen ja tietyllä ruokavaliolla pysymisen. Edelleen on ongelmia, mutta niiden määrä on vähentynyt noin 95% siitä mitä ne olivat pahimmillaan...
Psykologit joilla kävin eivät koskaan uskoneet ongelmiani ja vaikka kuinka yritin rautalangasta vääntää niin vatsavaivoihini ei uskottu missään vaiheessa, koska niihin ei ollut mitään lääketieteellistä syytä. Jos olisi ollut se lääketieteellinen syy niin ehkä silloin niihin olisi uskottu.
En sano etteikö psykologeille puhumisesta voisi olla hyötyä tapauksessasi mutta varmasti kohtaat saman tilanteen kuin minäkin aikanani kohtasin ja se korkeintaan turhauttaa.. Tietysti riippuu hieman psykologistakin...
Tietysti psykologi tuskin poistaa sitä ongelmaa..Sitä on tosin erittäin vaikeaa ymmärtää miten vaikeaa noiden kokeilujen aloittaminen oli.. Ainoa joka niihin uskoi olin minä itse ja varsinkin alussa vähän kaikki ruoat tuntuivat aiheuttavan ongelmia koska tilanteeni oli ollut monta vuotta erittäin pahana...
Nuo kokeilut kuitenkin auttoivat lopulta löytämään tietynlaisen tasapainon, mutta vasta jälkikäteen olen oikeastaan ymmärtänyt niistä paremmin.
Tosin ottaen huomioon kuinka vaikeaa oli löytää sopivia ruokia ja kuinka pitkäaikainen se prosessi on niin se on todella vaikea tie, mutta siltikin luultavasti ainoa tie. Usko tietysti meinasi loppua moneen kertaan kun vaikka ongelmani välillä katosivat kokonaan pois niin välillä taas tuli todella pahoja ongelmia.. Sitkeä yrittäminen kuitenkin jossakin määrin palkittiin ja nykyisin pystyn syömään paljon monipuolisemmin ja ongelmat ovat vähäisiä verrattuna siihen aikaan...
Näillä sivustoilla on ollut puhetta myös jostakin alfa laktosyysi (en muista tarkkaa nimeä) entsyymistä joka pitäisi auttaa mahdolisesti turvotukseen ja ilmavaivoihin. Sitä samaa entsyymiä on luontaisesti useissa ruoissakin tai kasviksissa mutta vähäisessä määrin. Sinun kannattaa ehkä apteekista kysyä sitäkin.. Myös kokeile syödä niitä maitohappobakteereita jos vain suinkin voit. Ne ovat aika kalliita mutta niistä voi olla hyötyä pitemmällä tähtäimellä.. (tämä voi tietysti olla hieman uskon asiakin mutta sinulla tuskin on paljon menetettävää). - on jo kokeiltu
lisäys... kirjoitti:
Sitä on tosin erittäin vaikeaa ymmärtää miten vaikeaa noiden kokeilujen aloittaminen oli.. Ainoa joka niihin uskoi olin minä itse ja varsinkin alussa vähän kaikki ruoat tuntuivat aiheuttavan ongelmia koska tilanteeni oli ollut monta vuotta erittäin pahana...
Nuo kokeilut kuitenkin auttoivat lopulta löytämään tietynlaisen tasapainon, mutta vasta jälkikäteen olen oikeastaan ymmärtänyt niistä paremmin.
Tosin ottaen huomioon kuinka vaikeaa oli löytää sopivia ruokia ja kuinka pitkäaikainen se prosessi on niin se on todella vaikea tie, mutta siltikin luultavasti ainoa tie. Usko tietysti meinasi loppua moneen kertaan kun vaikka ongelmani välillä katosivat kokonaan pois niin välillä taas tuli todella pahoja ongelmia.. Sitkeä yrittäminen kuitenkin jossakin määrin palkittiin ja nykyisin pystyn syömään paljon monipuolisemmin ja ongelmat ovat vähäisiä verrattuna siihen aikaan...
Näillä sivustoilla on ollut puhetta myös jostakin alfa laktosyysi (en muista tarkkaa nimeä) entsyymistä joka pitäisi auttaa mahdolisesti turvotukseen ja ilmavaivoihin. Sitä samaa entsyymiä on luontaisesti useissa ruoissakin tai kasviksissa mutta vähäisessä määrin. Sinun kannattaa ehkä apteekista kysyä sitäkin.. Myös kokeile syödä niitä maitohappobakteereita jos vain suinkin voit. Ne ovat aika kalliita mutta niistä voi olla hyötyä pitemmällä tähtäimellä.. (tämä voi tietysti olla hieman uskon asiakin mutta sinulla tuskin on paljon menetettävää).joten c varmaan tietää jo niistä
aika paljon pohjia ... - monella eri tavalla
on jo kokeiltu kirjoitti:
joten c varmaan tietää jo niistä
aika paljon pohjia ...Alkup. kirjoittaja kyllä mainitsi tuosta että "kaikki ruokavaliot on kokeiltu".
Tosin hän sitten yhdessä kirjoituksessaan sanoi että yhtenä viimeisimmistä keinoista hän söi pelkästään näkkäreitä juuston kanssa... ja minä taas kerroin että juusto sekä näkkärit jo itsessään ovat aika huono yhdistelmä.
Tosin samainen kirjoittaja kirjoitti joskus aiemmin että ei pysty olemaan syömättä karkkia ja leipomotuotteita, koska ne ovat niin hyviä. (tämä on aiempaa kirjoitusta samalta palstalta koska uskoisin henkilön olevan sama joka jo aiemmin kirjoitti vastaavantyyppisestä ongelmasta).
Omien kokemusten mukaan vain jos tilanne on äärimmäisen paha niin silloin vain muutamat yksittäiset tuotteet käyvät.. Tämä osaltaan aiheuttaa tietysti useita isoja pulmia ja tekee tuon ruokavalioasian todella vaikeaksi. Toisaalta samainen henkilö totesi joskus aiemmin antaessani samoja ohjeita hänelle mitä itse söinn että "tuommoista paskaa en ainakaan syö".
Nämä ovat vaikeita asioita ja en voi tietysti varmuudella sanoa tuostakaan ruokavalion auttavasta vaikutuksesta tässä ongelmassa. Uskoisin kuitenkin että siitäkin voisi olla hyötyä, vaikka sen löytäminen voikin olla todella haastavaa. Varsinkin jos ongelmat ovat jatkuneet vuosia... - charlyle
tilannettasi varsin hyvin kirjoitti:
Ymmärrän aika hyvin sinua charlyle koska oma tilanteeni oli varmasti samaa luokkaa tai no tilanteen huomioiden se oli varmasti jopa pahempaa luokkaa..
Tietysti psykologi tuskin poistaa sitä ongelmaa..milläs ruokavaliolla olet nyt?
Onko vatsa turvonnut aina syömisen jälkeen söit sitten mitä tahansa, vai onko jokin ruoka joka ei aiheuta mitään? Mitä et sitten voi syödä ollenkaan? Ja onko jokin ruoka mitä et jossain vaiheessa pystynyt syömään, jota pystyt nyt?
______________________________________________ - charlyle
on vaikeaa kirjoitti:
Ongelma voi olla siinä että syöt edelleen semmoista ruokaa joka aiheuttaa ongelmia.. En tiedä onko tämä ainoa syy mutta omakohtaisen kokemuksen perusteella uskoisin sen olevan siltikin merkittävin.
"kesällä söin pelkkää näkkileipää juustolla mutta ei mikään auta."
Valtaosassa näkkileivistä on tehty erilaisista viljoista ja usein ruis-viljasta joka jo itsessään aiheuttaa paljon ilmaa ja näin ollen turvotusta. Juustossa on laktoosia joka valtaosissa tapauksista aiheuttaa samoja ongelmia.
Jos tilanteesi on ollut vielä pahana pitemmän aikaa niin tuommoinen näkkileipäkuuri tuskin paljoa auttaa asiaa...jää sitten muka jäljelle?
Jos ei voi/saa syödä viljaa, vihanneksia, hedelmiä, marjoja, maitotuotteita eikä sokeria?
- avun saanut
hei kipuileva masu, tutkituta olisko helikopakteeri.
- Viesti :I
Heippa charlyle!
Tässä tulee vaihteeksi ihan asiallinen viesti kun joillakin tuntuu menevän vastaukset vähän aiheen ohi täällä...
Eli ihan ensimmäiseksi haluan kertoa ettet ole yksin vaivasi kanssa (tiedän kuulostaa tosi kliseiseltä...) Itse olen kärsinyt täysin samanlaisista oireista kuin sinä, mitä nyt ripuli tosin ollut harvinaisempaa...Mutta ilmavaivat sitäkin kauheampia :X Mulla siis jatkunut nyt noin 5 vuotta :/ Olen 17v. tyttö. Vasta nyt viime kesänä olen saanut todella huomattavasti tolkkua vatsaani, vaikka täysin eivät vaivat poistuneetkaan, mutta niin paljon kuitenkin, että kouluun ollut vaihteeksi ihan mukava mennä ilman pelkoa tulevasta päivästä...
Pointtini tässä viestissä oli se, että jos vertaistukea kaipaat, niin tässä olen :) Haluaisin tosin mielellään, että saisin ensin sinun sähköpostiosoitteesi ja voisin sitten kirjoittaa sinne jolloin sinä saisit myös minun osoitteeni. Tämä sen takia, että omani sisältää koko nimeni, enkä sitä ole siksi valmis kirjoittamaan tähän kaiken kansan nähtäväksi :I
Tämä viesti on ihan täysin totta, ei mikään vitsi.
Tiedän, että sun on vaikea uskoa jos sanon, että ymmärrän täysin minkälaisten tunteiden kanssa kamppailet, joten ehkä jätän sen sanomatta. Olisi joka tapauksessa kiva jos voitaisiin kirjoitella jatkossa, kun ei minullakaan ketään samankaltaisista oireista kärsivää ole vielä tullut vastaan... Ja toivon, että todella voisin olla avuksi tai ainakin voitaisiin yhdessä pohtia tätä ongelmaa... Mulla on vielä paljon sanottavaa, mutta tästä viestistä saattaisi tulla vielä sekavampi kuin mitä se nyt jo on, joten jätän sanottavani (mahd.) jatkokirjoittelun puolelle :) Sympatiat sulle, vaikka se tuskin mitään auttaakaan :/
Hanna- ja käyttäkää sitä
- näin eriytyy heti tähän aiheeseen liittyvät meilit eikä sekoitu muihin meileihin.
- on paras tapa vaihtaa osoit...
ja käyttäkää sitä kirjoitti:
- näin eriytyy heti tähän aiheeseen liittyvät meilit eikä sekoitu muihin meileihin.
Juu kannattaa tehdä vaikka luukkuun joku ilmaissähköpostiosoite tai muuhun sähköpostipalveluun ja sen osoitteen kirjoittaa palstalle ja jakaa sen kautta oikean sähköpostiosoitteen.. Sillä tuo sähköpostiosite säilyy niin hakutiedoissa kuin muissakin.
Suosittelen kyllä alkup. henkilölle osoitteen jättämistä jos löytäisi vertaistukea. Siitä olisi varmasti todella paljon hyötyä.
Toinen ohje on että kannattaa olla nyt avoin neuvoille ja pyrkiä noudattamaan niitä säännönmukaisesti koska se voi olla hyödyksi ja alkup. henkilöllä tuskin on paljon menetettävää...
- miiåå
Alkoi siinä kun olin päässyt anoreksian takia sairaalasta pois -keikka kesti sen puoli vuotta- alkoi mullakin tuo turvotus ja hulluks luulivat.mulla tuo vaiva kesti sen muutaman kuukauden-tuntu ikuisuudelta. mä en vaa sanonu oikee kellekkään ja mitää tutkimuksii ikin ollu.oli nii lamauttava ongelma just..lopetin siis veden juonnin ja jouduin tiputuksee, vaa eihä se silläkään lähtenyt. mulla oli just samanlaisia tuntemuksia et vetäs ittensä kaulakiikkuun ja kukaa ei usko ja syytä löytyny ja hitto et näin ittenki lihavana muutenki. olin kyl alipainonen ja oma kuva itestä oli muutenki läskimpi. MUT se vaiva oli totta just niinku tekstissäs! ne sano et kehitysmaan lapsilla on samanlaista turvotusta myös.. ja nyt ku aattelee tos vois olla järkeeki ku toosiaa näytin siltä, painoo oli sen jälkee ku se pakosta siihe piti nousta nii vajaa nelkyt.kumminki.
mulla autto se ku meni tää henkine vointi vähä paremmaks-masennuslääkkeitä tosin popsin sen pari vuotta- ja kun PAINO nous normaaliin.
joten kai tää psyykkinen homma jotenki?
enää en vois repii tollasta ahistusta tolasest aiheest ja tuntuu kaukaselta muistella tota vatsahommaa ku siitä on mooonta vuotta.
tiijätkö musta sun täytyy vaan parantua lähtee sun omista fiiliksistä jotka täytyy saaha nousuun ja HÄVIÄÄ se vatsahommaki!!.
tai sit sun täytyy käydä pohjalla nii mäki tein.aikasemmin oli titenki tää anoreksia joka oli eka viijä hengen. veden juontia ei kannata ainakaa lopettaa saat vaa virtsaputken tulehduksen ja kuivut kasaa.
musta vaa jotenki tuntuu et sulla on taustalla jotai psyyke ongelmaa nii oli itelläniki oli ihan V***. ku terveist tuntuu ettei voi olla tollasta, vaa on sitä. !
Mut toivon sulle niin paljon hyvää!!! kyllä sä tosta nouset nii nousin mäki:)älä puhu itsarista, mee kouluun , nää kavereita ja koita ottaa ilo irti ÄLÄ mieti syömisiäs.- charlyle
Oon mä ihan pohjalla käynyt..
Viiltelyssä ja väkisin sairaalaan viemisessä.
Sillon ku sieltä pääs ni anto jotain masennuslääkkeitä, joka pitäs auttaa siihen psyykkiseen ongelmaan, aloitan ne nyt kokeilin yhtä tänään.
Ja kouluun en ole menossa koko vuonna, opettaja ja "psykiatri"kin sanoivat niin. Enkä ole menossa ennen parantumista.. Ja kesälomillakin olen ollut tosi ilonen, mutta sitten alko masentaa kun ei vaan mene pois. Eikä se kummiskaan mitenkään stressiin liity. Tosi outoa..
Mitä mä sitten nytten syön, kun emmä kummiskaan mikään laiha ole, että olisi verrattavissa siihen Afrikan lapsien juttuun.
Mutta kiitos! Kuinka kauan sulla tota kesti, kuinka vanha oelt? - itse en pysty kirjoittamaan...
charlyle kirjoitti:
Oon mä ihan pohjalla käynyt..
Viiltelyssä ja väkisin sairaalaan viemisessä.
Sillon ku sieltä pääs ni anto jotain masennuslääkkeitä, joka pitäs auttaa siihen psyykkiseen ongelmaan, aloitan ne nyt kokeilin yhtä tänään.
Ja kouluun en ole menossa koko vuonna, opettaja ja "psykiatri"kin sanoivat niin. Enkä ole menossa ennen parantumista.. Ja kesälomillakin olen ollut tosi ilonen, mutta sitten alko masentaa kun ei vaan mene pois. Eikä se kummiskaan mitenkään stressiin liity. Tosi outoa..
Mitä mä sitten nytten syön, kun emmä kummiskaan mikään laiha ole, että olisi verrattavissa siihen Afrikan lapsien juttuun.
Mutta kiitos! Kuinka kauan sulla tota kesti, kuinka vanha oelt?
- siitä kärsinyt
Onko sulta testattu helikobakteeri? Se aiheuttaa niin epämääräsiä oireita kuin voi vaan kuvitella.
Mulla on ollut oireita 7 vuotta ja vasta nyt menin niistä lääkäriin ja tuloksena löyty tuo heliko. Aloitan muutaman päivän päästä häätökuurin ja toivon että se auttaa. Olisi todellakin ihanaa päästä näistä vaivoista eroon. - vanessa12
sinulla saattaa olla vatsamato. se on sellainen jonka saa esim raa´asta kalasta. se voi elää vatsassa 20w ja aiheuttaa mm. aliravitsemusta. se voi olla monta metriä pitkä. kannattaa kysyä lääkäriltä lisää tästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767