Mistä tietää, että on löytänyt oikean uskon?
Ite olen ettiny sieltä täältä, mutta en ole vielä löytäny sellaista joukkoa, josta voisin vakuuttua, että se on se ainut oikea joukko. Ensinnäkään, onko se ainut oikea joukko edes luterilainen, katolilainen vai ortodoksinen joukko. Onko Kristinusko vai islami oikeaa.. Näiden monien asioiden pyöriessä mielessäni en tulee vaikeuksia päättää, mikä on se oikea joukko. Sillä minä haluaisin päästä taivaaseeen, mutta missä joukossa sinne pääsee?
Vai onko itse vain uskottava kuulumatta mihinkään joukkoon? Liian vaikeaa...
Mistä tietää, että on oikeassa uskossa?
182
17777
Vastaukset
- Aikakirja
Jeesus pelastaa.
- etsivällä mielellä oleva eijo
Raamatussa sanotaan, että siellä, missä ihmisiä kokoontuu hänen eteensä, siellä on Jeesus. Mutta kaikkialla siellä, missä Jeesuksen väitetään olevan, se ei ole. Tästäkin on tietääkseni mainintoja raamatussa. Ainakin raamatun paremmin tietävät olevat näin mulle kertoneet.
En etsi joukkoa, vaan Jeesusta, ja mistä muualta sen löytäisi, kuin sieltä, missä on ne oikeat uskovaiset. Kysymys vain kuuluu, missä mahtaapi olla ne oikeat uskovaiset, kun näitä itseä ainoina oikeina pitäviä on niin kamalasti. - Aikakirja
etsivällä mielellä oleva eijo kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että siellä, missä ihmisiä kokoontuu hänen eteensä, siellä on Jeesus. Mutta kaikkialla siellä, missä Jeesuksen väitetään olevan, se ei ole. Tästäkin on tietääkseni mainintoja raamatussa. Ainakin raamatun paremmin tietävät olevat näin mulle kertoneet.
En etsi joukkoa, vaan Jeesusta, ja mistä muualta sen löytäisi, kuin sieltä, missä on ne oikeat uskovaiset. Kysymys vain kuuluu, missä mahtaapi olla ne oikeat uskovaiset, kun näitä itseä ainoina oikeina pitäviä on niin kamalasti.Suomessa on, ev.lut. kirkosta alkaen kaikumassa joka sunnuntai pelastava evankeliumi Kristuksesta. Miksi Jeesus ei kelpaa sinulle?
Kukaan ihminen ei voi toistaan helvetistä pelastaa, eikä narsistinen tai vielä sitäkin narsistisempi omahyväinen ja itsetyytyväinen jokko takaa mitään muuta, kuin sen että entistä vaikeammaksi tulee pelastuksen etsiminen Kristuksen sanan kautta.
Vanhoillislestadiolaisena sinä tiedät hyvin sen, kuinka hukassa olet Jeesuksesta Kristuksesta.
Aamusi ei ala Jeesuksen ylistämisellä eikä sanomattomalla riemulla täydellisen Kristuksen tuoman vapauden tähden. - Aikakirja
Aikakirja kirjoitti:
Suomessa on, ev.lut. kirkosta alkaen kaikumassa joka sunnuntai pelastava evankeliumi Kristuksesta. Miksi Jeesus ei kelpaa sinulle?
Kukaan ihminen ei voi toistaan helvetistä pelastaa, eikä narsistinen tai vielä sitäkin narsistisempi omahyväinen ja itsetyytyväinen jokko takaa mitään muuta, kuin sen että entistä vaikeammaksi tulee pelastuksen etsiminen Kristuksen sanan kautta.
Vanhoillislestadiolaisena sinä tiedät hyvin sen, kuinka hukassa olet Jeesuksesta Kristuksesta.
Aamusi ei ala Jeesuksen ylistämisellä eikä sanomattomalla riemulla täydellisen Kristuksen tuoman vapauden tähden.Vaikenemisesta päätellen, osui ja upposi!
Jeesuksen lampailla on tarkat korvat, ne erottavat heti muukaisen äänen, Jeesuksen äänestä. - etsivällä mielellä oleva eijo
Aikakirja kirjoitti:
Vaikenemisesta päätellen, osui ja upposi!
Jeesuksen lampailla on tarkat korvat, ne erottavat heti muukaisen äänen, Jeesuksen äänestä.En ole vanhoillislestadiolainen, mutta niinikään löysin vasta oikean tien. Olen nyt Jeesustiellä ja tarkoituksenani on käydä tutustumassa paikalliseen helluntaiseurakuntaan. Myös adventistien toiminnassa aion käydä. Aika näyttää, mistä löydän hengellisen kotini. Joka tapauksessa olen löytänyt jo Jeesuksen!
että kuulun oikeaan laumaan, josta kuuluu Vapahtajan ääni. Ai miksikö, kun tässä laumassa siten opetetaan. Raamattu opettaa vain yhdellä tavalla oikein. Pyhä Henki opettaa tänäänkin vain yhdellä tavalla. Kaikki muut uskot ja opit on silloin vääriä. Aika yksinkertainen asia ja ihan menee, jopa maalaisjärkeen.Jopa epä-uskoiset työkaveritki ymmärtävät tämän perustelun. Olen sen useamman kerran heille perustellut.
1.Tes.1:6. "Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan"
Joh.10:4. "Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen. ".
1.Joh.4:6. "Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen".Juuri kun olin vastaamassa avaajalle, että kysyppäs asiaa Wehalta, niin huomasin sinun jo kiirehtineen vastaamaan. Olkoon tämä viesti varmemmaksi vakuudeksi. ;-)
- Lestadiolainen
Olisi mielenkiintoista tietää, mitkä yksityiskohdat ovat yhteyden esteitä ja mitkä eivät? Onko siis niin, että...
A) Kaikki erimielisyys on kadottavaa. Tämä ajatus johtaa umpikujaan, koska opilliset vivahteet ihmisten välillä on kuin fraktaaliin sukeltaisi. Mitä syvemmälle menet, sen hienojakoisempia eroja löytyy. Loppujen lopuksi kukaan ei ole tismalleen samaan mieltä kaikissa asioissa. Kun tyypillisesti oppiin sotketaan virheellisesti kaikenlaiset elämänvanhurskaudenkin kysymykset, joista Raamattu ei puhu halaistua sanaa, on kaaos valmis.
Ratkaisu on tällöin vain se, että otetaan tietyn johtajan/johtoryhmän mielipiteet, ja tehdään niistä kanonisoituja, ja niihin on jokaisen alamaisen sitouduttava. Tätä taktiikkaa on ahkerasti käytetty, mikä kirkkohistoriassa on valitettavan helposti havaittavissa. Raamatullista tämä ei ole sen kummemmin sisällöltään kuin käytetyltä tekniikaltakaan, mutta ainakin toimii tehokkaasti...
B) Ratkaisevaa on nimenomaa se, mitä mieltä ollaan TÄSTÄ kysymyksestä. Päädytään siis merkilliseen rekursiiviseen kehäpäättelyyn, jolla oikea oppi on sillä, joka tunnustaa sen, että tässä kohdin eri opin omaavat ovat vääräoppisia, koska oikea oppi on sitä, että tämä on oikea oppi, koskapa vääräoppinen ei tunnusta sitä, että tässä kohdin eri opin omaavat ovat vääräoppisia. Siksi tämän opin kieltäminen on kadottavaa.
Tämä ajatusmalli tuntuu joskus kovin suositulta siihen nähden, kuinka pahasti sen logiikka sotii aivan maalaisjärkeä vastaan. Tällä tekniikallahan voidaan sitten pyhittää oikeastaan mikä oppi hyvänsä. lisätään vain tällainen yksimielisyyden klausuuli perään, niin homma on sillä selvä. Erimieliset menevät helvettiin, koska ovat eri mieltä, eivätkä tunnusta sitä, että erimieliset menevät helvettiin.
C) Kristillinen oppi kokonaisuudessaan on eräänlainen puumainen rakennelma, jossa asioilla on hieman erilainen tärkeysjärjestys on riippuvuus toisista opin kohdista. Näin olleen voidaan asettaa tietty prioriteettijärjestys, jossa tärkeimmät asiat ovat ratkaisevia, ja janan toisessa päässä olevat asiat ovat nk. ehdonvallan asioita, jotka jokainen voi ratkaista omaatuntoansa kuunnellen. Tärkeimpiin asioihin kuuluisivat näin ollen ytimenä vanhurskauttamisen asiat, sille heti alisteisena sakramenttiteologia, kolminaisuusoppi, Jeesuksen kaksiluonto-oppi ym. olennaiset kysymykset. Mitä alemmas mennään, sitä varovaisemmin toisen näkemys voidaan tuomita, ja tietyn rajan jälkeen erimielisyydellä ei ole enää mitään merkitystä.
Itse olen lujasti sitä mieltä, että tämä viimeinen kohta on ainoa oikea tapa, jolla vältymme hengelliseltä hirmuvallalta ja älylliseltä itsemurhalta. Kumpikaan asia ei kuulu terveeseen hengellisyyteen, se on aina ollut aivan selvä asia. Sitten jäljelle jää kysymys siitä, mihin prioriteettiin kuuluu vaikkapa oppi seurakunnasta, oppi virasta ym. kiistapykälät. Ovatko ne kadottavia vai eivät? Ainakaan minä en voi nähdä vanhurskauttamisen ytimestä katsoen, että kumpikaan olisi kadottava asia. Yhteyttä ne voivat silti vaikeuttaa kovastikin, niinkuin on nähty... Lestadiolainen kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, mitkä yksityiskohdat ovat yhteyden esteitä ja mitkä eivät? Onko siis niin, että...
A) Kaikki erimielisyys on kadottavaa. Tämä ajatus johtaa umpikujaan, koska opilliset vivahteet ihmisten välillä on kuin fraktaaliin sukeltaisi. Mitä syvemmälle menet, sen hienojakoisempia eroja löytyy. Loppujen lopuksi kukaan ei ole tismalleen samaan mieltä kaikissa asioissa. Kun tyypillisesti oppiin sotketaan virheellisesti kaikenlaiset elämänvanhurskaudenkin kysymykset, joista Raamattu ei puhu halaistua sanaa, on kaaos valmis.
Ratkaisu on tällöin vain se, että otetaan tietyn johtajan/johtoryhmän mielipiteet, ja tehdään niistä kanonisoituja, ja niihin on jokaisen alamaisen sitouduttava. Tätä taktiikkaa on ahkerasti käytetty, mikä kirkkohistoriassa on valitettavan helposti havaittavissa. Raamatullista tämä ei ole sen kummemmin sisällöltään kuin käytetyltä tekniikaltakaan, mutta ainakin toimii tehokkaasti...
B) Ratkaisevaa on nimenomaa se, mitä mieltä ollaan TÄSTÄ kysymyksestä. Päädytään siis merkilliseen rekursiiviseen kehäpäättelyyn, jolla oikea oppi on sillä, joka tunnustaa sen, että tässä kohdin eri opin omaavat ovat vääräoppisia, koska oikea oppi on sitä, että tämä on oikea oppi, koskapa vääräoppinen ei tunnusta sitä, että tässä kohdin eri opin omaavat ovat vääräoppisia. Siksi tämän opin kieltäminen on kadottavaa.
Tämä ajatusmalli tuntuu joskus kovin suositulta siihen nähden, kuinka pahasti sen logiikka sotii aivan maalaisjärkeä vastaan. Tällä tekniikallahan voidaan sitten pyhittää oikeastaan mikä oppi hyvänsä. lisätään vain tällainen yksimielisyyden klausuuli perään, niin homma on sillä selvä. Erimieliset menevät helvettiin, koska ovat eri mieltä, eivätkä tunnusta sitä, että erimieliset menevät helvettiin.
C) Kristillinen oppi kokonaisuudessaan on eräänlainen puumainen rakennelma, jossa asioilla on hieman erilainen tärkeysjärjestys on riippuvuus toisista opin kohdista. Näin olleen voidaan asettaa tietty prioriteettijärjestys, jossa tärkeimmät asiat ovat ratkaisevia, ja janan toisessa päässä olevat asiat ovat nk. ehdonvallan asioita, jotka jokainen voi ratkaista omaatuntoansa kuunnellen. Tärkeimpiin asioihin kuuluisivat näin ollen ytimenä vanhurskauttamisen asiat, sille heti alisteisena sakramenttiteologia, kolminaisuusoppi, Jeesuksen kaksiluonto-oppi ym. olennaiset kysymykset. Mitä alemmas mennään, sitä varovaisemmin toisen näkemys voidaan tuomita, ja tietyn rajan jälkeen erimielisyydellä ei ole enää mitään merkitystä.
Itse olen lujasti sitä mieltä, että tämä viimeinen kohta on ainoa oikea tapa, jolla vältymme hengelliseltä hirmuvallalta ja älylliseltä itsemurhalta. Kumpikaan asia ei kuulu terveeseen hengellisyyteen, se on aina ollut aivan selvä asia. Sitten jäljelle jää kysymys siitä, mihin prioriteettiin kuuluu vaikkapa oppi seurakunnasta, oppi virasta ym. kiistapykälät. Ovatko ne kadottavia vai eivät? Ainakaan minä en voi nähdä vanhurskauttamisen ytimestä katsoen, että kumpikaan olisi kadottava asia. Yhteyttä ne voivat silti vaikeuttaa kovastikin, niinkuin on nähty...Sanon osaltani aamenta kirjoituksellesi. Näin se menee. Sitäpaitsi Wehan, jos kenen kuuluisi lukea viestisi. Viestisi osoitekin on ihan oikea.
- lyyleri
Lestadiolainen kirjoitti:
Itse olen lujasti sitä mieltä, että tämä viimeinen kohta on ainoa oikea tapa, jolla vältymme hengelliseltä hirmuvallalta ja älylliseltä itsemurhalta. Kumpikaan asia ei kuulu terveeseen hengellisyyteen, se on aina ollut aivan selvä asia. Sitten jäljelle jää kysymys siitä, mihin prioriteettiin kuuluu vaikkapa oppi seurakunnasta, oppi virasta ym. kiistapykälät. Ovatko ne kadottavia vai eivät? Ainakaan minä en voi nähdä vanhurskauttamisen ytimestä katsoen, että kumpikaan olisi kadottava asia. Yhteyttä ne voivat silti vaikeuttaa kovastikin, niinkuin on nähty...on Raamatun mukaan yksinkertainen asia ja selkeästi jumalan sanassa sanottu. Ei se ole järjen päätelmien eikä minkään demokraattisen päätännän tulos. mutta selkeä Jumalan ilmoitus Sanassaan. "Etsikää ensin JUMALAN VALTAKUNTA...", sanotaan Sanassa....Sitten on määritelmä Jumalan valtakunnasta, että mikä se on.....Raamatusta löytyy etsivälle yksinkertainen ja tyhmä saarna, jonka kautta Jumala vanhurskauttaa, jotta viisaat häpeään saattais.
- Kempelainen
Ensin sinun on hyvä tietää, että mitä usko on.
Usko on vain väline, usko on mahdollisuus päästä johonkin, ja uskoa on näkymätöntä, joka pyrkii näkyvään.
Miten sen sinä sitten kongretoisit, jos luulet että uskolla yksin pelastuu, olet väärässä.
Se on kun linja- auto, jolla päästään pisteeseen B. Niin on uskollakin mahdollista päästä pisteeseen B.
Olet ilmeisesti saanut seuroissa vastuksen, riittää kun on uskomassa. Oletko ajatellut mitä se pitää sisällään kun vastaan – olen oikein uskomassa…. Mihin. Mikä on oika usko???
Kysymys on siitä, kun olet menossa vaikka Oulusta Helsinkiin, mieti miten menet. Päätkö ensin kun VL, pitää ensin uskoa, ja sitten kaikki järjestyy. Uskon kautta vasta selviää??? Menetkö ensin siihen linja autoon, kyllä se uskoa kautta selviää, kun on oikea auto, josta sinä et tiedä ilman uskoa mitään?? Tälläistä on VL usko, olla uskomassa, mutta ei kerrota mihin, muuta kun se, että SAA uskoa syntinsä anteeksi. Kuka sen todella kieltää, kaikki maailmassa saa uskoa mitä haluaa, jopa synnit anteeksi. Tämä ei ole Raamatun sanan mukaista.
Jeesus sanoo, joka on se kohde. Jeesus on se Helsinki, Jeesus on asia, mihin meidän pitää Jumalan tahdosta uskoa. Tämä ei ole mahdollista SRK,ssa koska siellä uskotaan vain SRK;N toimiin, ei Kristukseen Jeesukseen, eikä tunnusteta Häntä Herraksi, vaan Jumala.
Uskoon, eli siihen linja autoon sinä nouset vasta sitten kun tiedät minne menet, eli Jeesuksen itsensä sanomana. Joh 6;44 > Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.asia, on niin yksinkertainen asia, ettei hullukaan eksy. Kun on halu etsiä Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaa, se tapahtuu aivan mainiosti Jumalan lasten seuroissa, kun sinulla on halu uskoa Jeesusken nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi, saat silloin uudestisyntyä Jumalan lapseksi ja näin Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Kun on synnit anteeksi ja siten rauha Jumalan kanssa, olet (hengellinen)pappi ja kuulut Jumalan perheväkeen.
1.Piet.2:9. "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10. te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut."weha kirjoitti:
asia, on niin yksinkertainen asia, ettei hullukaan eksy. Kun on halu etsiä Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaa, se tapahtuu aivan mainiosti Jumalan lasten seuroissa, kun sinulla on halu uskoa Jeesusken nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi, saat silloin uudestisyntyä Jumalan lapseksi ja näin Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Kun on synnit anteeksi ja siten rauha Jumalan kanssa, olet (hengellinen)pappi ja kuulut Jumalan perheväkeen.
1.Piet.2:9. "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10. te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut.""Uskomisen asia, on niin yksinkertainen asia, ettei hullukaan eksy."
Niinhän sitä luulisi. Mutta kun lukee esim. vl-foorumin O.M:n ja sinun kirjoituksia, ei vaikuta enää kovinkaan yksinkertaiselta. Pikemminkin vl-usko vaikuttaa aika monimutkaisten rituaalien suorittamiselta; lähestulkoon tieteeltä ja elämisen korkeammalta taiteelta niille jotka haluavat olla "oikein uskomassa".Joosua kirjoitti:
"Uskomisen asia, on niin yksinkertainen asia, ettei hullukaan eksy."
Niinhän sitä luulisi. Mutta kun lukee esim. vl-foorumin O.M:n ja sinun kirjoituksia, ei vaikuta enää kovinkaan yksinkertaiselta. Pikemminkin vl-usko vaikuttaa aika monimutkaisten rituaalien suorittamiselta; lähestulkoon tieteeltä ja elämisen korkeammalta taiteelta niille jotka haluavat olla "oikein uskomassa".että sekaoppiset ekuneemikot sekoittelee asioita.
Kun synnit on anteeksi, niin et tarvitse ymmärtää edes mitään oppia pelastuaksesi. Nämä saadaan anteeksi Pyhän Hengen viran kautta, joka on jokaisella Jumalan lapsella:
Joh.20:22. 21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.- press esc to reset your brain
kempelainen viitsii valehdella koko ajan?
Täällä lukee miten vanhoillislestadiolaiset uskovat:
http://www.srk.fi/index.php?p=nain_me_uskomme - Aikakirja
press esc to reset your brain kirjoitti:
http://www.srk.fi/index.php?p=nain_me_uskommeJa nimenomaan Kristukseen.
Yksikään ei pelastu sillä tavalla että uskoo samalla tavalla kun kaikki muutkin vanhoillislestadiolaiset, luterilaiset, helluntailaiset, tai baptistit uskovat.
Joukkousko tai joukkoon uskominen ei pelasta ketään taivaseen. - << kerpiili
Aikakirja kirjoitti:
Ja nimenomaan Kristukseen.
Yksikään ei pelastu sillä tavalla että uskoo samalla tavalla kun kaikki muutkin vanhoillislestadiolaiset, luterilaiset, helluntailaiset, tai baptistit uskovat.
Joukkousko tai joukkoon uskominen ei pelasta ketään taivaseen.KUKA ON VÄITTÄNYTKÄÄN MUUTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Aikakirja
<< kerpiili kirjoitti:
KUKA ON VÄITTÄNYTKÄÄN MUUTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miltei kaikki vanhoillislestadiolaiset.
- ..........
Aikakirja kirjoitti:
Miltei kaikki vanhoillislestadiolaiset.
OTA SELVÄÄ ASIOISTA ENNEN KUIN LEVITÄT PERÄTTÖMIÄ JA VALHEELLISIA ASIOITA! EN MINÄKÄÄN MENE JONNEKIN JEHOVAPALSTOILLE KIRJOITTELEMAAN ETTÄ JEHOVAT SAA VARASTAA.
- Aikakirja
.......... kirjoitti:
OTA SELVÄÄ ASIOISTA ENNEN KUIN LEVITÄT PERÄTTÖMIÄ JA VALHEELLISIA ASIOITA! EN MINÄKÄÄN MENE JONNEKIN JEHOVAPALSTOILLE KIRJOITTELEMAAN ETTÄ JEHOVAT SAA VARASTAA.
Mutta kerro häirikkö miten tämä liittyy puheena olevaan asiaan?
- Kempelainen
press esc to reset your brain kirjoitti:
http://www.srk.fi/index.php?p=nain_me_uskommeVanhoillislestadiolaisuuden opillisena perustana ovat Raamattu ja luterilainen tunnustus. Keskeistä siinä on saarna Jeesuksen kärsimisestä, kuolemasta ja ylösnousemisesta. Kristuksen työ jatkuu maailmassa Pyhän Hengen työnä hänen seurakunnassaan. ** Raamattu on kyllä Ok, mutta miksi luterilainen tunnustus? Ja missä on se oppi Lestadiolaisuudesta? Ettekö olekaan Lestadiolaisia, taidatte itse valehdella. No ei se mitään, vähäpätöinen mies se olikin, jos kuuntelee kirkkoa. Valhe 1. Ei esiinny Laestadiusta.
Valhe 2. Raamattu ei korosta Jeesuksen kärsimystä, vaan pyrkii kirkastamaan Jeesusta Kristuksena.
Valhe 3. Jeesus ja Pyhä Henki ovat aivan eri persoonia.
Vanhoillislestadiolaisuudessa opetetaan, että Pyhä Henki toimittaa vanhurskauttamistyön evankeliumin välityksellä. Jumala vanhurskauttaa syntisen seurakunnassaan.
Valhe 4. Vanhurskaus tulee vain uskosta Jeesukseen Kristukseen ja Hänen tunnustamisestaan Herraksi.
Seurakunnalle ja sen jäsenille on Jeesus antanut sovituksen viran.
Valhe 5. Sovituksen virka on vain Vapahtajalla. 1 Joh 2:2 > Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman <
Evankeliumin julistamisen virka on Pyhän Hengen virka.
Valhe 6. Mark 16;15 > Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Josta uupuu täysin Jeesuksen opetus ja kuvaa SUURTA ANTIKRISTUSEN LAHKOA, JOLLE EI OLE MITÄÄN TARTUNTAPINTAA KRISTSUEN PUHEISSA.
Joten olipa hyvä, että NYT ON KAIKILLE SELVÄÄ, MIKÄ ON vl OPPI.
Kiitos tiedosta. - Lainkuuliainen
.......... kirjoitti:
vanhoillislestadiolaiset luvan kautta varastaa? Vilkuttelulla asia hoituu pois päiväjärjestyksestä. Näinkö se menee?
- Heureka!
Lainkuuliainen kirjoitti:
vanhoillislestadiolaiset luvan kautta varastaa? Vilkuttelulla asia hoituu pois päiväjärjestyksestä. Näinkö se menee?
Säästytään lähetystyön vaivalta, kun pannaan
pakanat vain vilkutelemaan Pohjolaan päin!
Ei tarvitse lähteä rasittavalle matkalle viemään
evankeliumia , vaan saamme jäädä rauhassa kessuut-
telemaan tänne kotiin! - Näinkin
Heureka! kirjoitti:
Säästytään lähetystyön vaivalta, kun pannaan
pakanat vain vilkutelemaan Pohjolaan päin!
Ei tarvitse lähteä rasittavalle matkalle viemään
evankeliumia , vaan saamme jäädä rauhassa kessuut-
telemaan tänne kotiin!työn raskaan raatajia eli SRK:n miehiä rentouttaa kivasti konttorin piikkiin tehtävät "lähetysmatkat". Taannoin saatiin mm. Unkarissa koolle ainakin 10 vl-vaihto-oppilasta, joille SRK:n miehet pitivät suuret kesäseurat.
Tämän jälkeen olikin virkistävää pulahtaa Balaton-järven pehmeisiin aaltoihin. - hetkeksi
weha kirjoitti:
että sekaoppiset ekuneemikot sekoittelee asioita.
Kun synnit on anteeksi, niin et tarvitse ymmärtää edes mitään oppia pelastuaksesi. Nämä saadaan anteeksi Pyhän Hengen viran kautta, joka on jokaisella Jumalan lapsella:
Joh.20:22. 21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.vl-herätysliikkeestä, että pääsit menemään naimisiin sen thaikkueukon kanssa?
- näppäimistössä
.......... kirjoitti:
ole lainkaan pieniä kirjaimia vai eikö vl-Unto osaa käyttää niitä?
Mene uskovaisten seuroihin paikkakunnallasi. Et häviä mitään. Parannuksen armon kautta synnytään sisälle Jumalan valtakuntaan. Nämä Jumalan valtakunnan asiat avautuvat sieltä sisältäpäin.
- kulkee
Jeesus-tietä, ei eksy, ei ymmärrykseltä heikotkaan.
Missä mahtanee mennä tuo kuvailemasi Jeesus-tie?
Eikö sillä tiellä pitäisi olla myös muitakin. Missä ne on. Eikö sen pitäisi olla yhtenäinen seurakunta vai?
Olen saanut ymmärtää, että raamatussa puhutaan pienestä joukosta, joka pelastuu. Voiko joukko olla sellainen, joka on hajautettu ympäri maailmaa, eivätkä he tiedä edes toisistaan. Kulkevat vain yksin tuota kuvailemaasi Jeesus-tietä.. - siellä, missä
Eikö sillä tiellä pitäisi olla myös muitakin. Missä ne on. Eikö sen pitäisi olla yhtenäinen seurakunta vai?
Olen saanut ymmärtää, että raamatussa puhutaan pienestä joukosta, joka pelastuu. Voiko joukko olla sellainen, joka on hajautettu ympäri maailmaa, eivätkä he tiedä edes toisistaan. Kulkevat vain yksin tuota kuvailemaasi Jeesus-tietä..kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä!
Se ei mene seurakuntien tai kirkkokuntien rajo-
jen mukaan, vaan" Jumalan valtakunta on sisäisesti
teissä!"
Karta kaikkia sellaisia seurakuntia, jotka väittävät
yksin olevansa ainoita oikeita uskovia!
Ilmestyskirjassakin oli seitsemän eri seurakuntaa
ja niissä kaikissa oli aitoja uskovia, mutta myös
epäuskoisia.
Tutki eri seurakuntien hedelmiä! siellä, missä kirjoitti:
kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä!
Se ei mene seurakuntien tai kirkkokuntien rajo-
jen mukaan, vaan" Jumalan valtakunta on sisäisesti
teissä!"
Karta kaikkia sellaisia seurakuntia, jotka väittävät
yksin olevansa ainoita oikeita uskovia!
Ilmestyskirjassakin oli seitsemän eri seurakuntaa
ja niissä kaikissa oli aitoja uskovia, mutta myös
epäuskoisia.
Tutki eri seurakuntien hedelmiä!seurakuntalaista, eli saman mielisiä:
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.- koolla Jeesuksen nimessä,
weha kirjoitti:
seurakuntalaista, eli saman mielisiä:
18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.he eivät hauku toisia, eivät tuomitse toisia, eivät
sido toisia, vaan:
"Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni,
että teillä on keskinäinen rakkaus." Joh 13:35 - Uskovainen ukko
Olen saanut ymmärtää, että raamatussa puhutaan pienestä joukosta, joka pelastuu. Voiko joukko olla sellainen, joka on hajautettu ympäri maailmaa, eivätkä he tiedä edes toisistaan. Kulkevat vain yksin tuota kuvailemaasi Jeesus-tietä..
- tuohon kysymykseen
koska lestadiolaiseksi ei käännytä, vaan synnytään. Vl on puhtaasti perinneliike eikä mikään herätysliike.
Tiedän hyvin monia ihmisiä, jotka ovat saaneet parannuksen armon, niin tuhlaajapojan tieltä, kuin lahkojenkin ojasta. Sivumennen muistutan, ettemme koskaan tarvitse uudastikastamista, vaan uudesti uskomista.
Raamatun mukaan ihminen syntyy tähän maailmaan syntisenä ja vanhurskautettuna, siis kaksiosaisena. Jokainen lapsi syntyy tänne maailmaan myös Jeesuksessa Kristuksessa:
Room.5:18. Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän. Vanhurskaus ja elämä tarkoittaa myös uskoa (Matt.18:6).
Parannusta tehdäänkin sitten uskon ja ymmärryksen kautta, omista tekosynneistä.
Pienet lapset tietysti siunataan kasteessa ja otetaan Jumalan nimelle ja liiton armoon.
Lyhyesti tästä näin.
- neuvoa
Usko Jeesukseen ja Jumalan sanaan. Vältä vanhoillislestadiolaisuutta kuin ruttoa.
- ole raamatullinen
weha kirjoitti:
Raamattu neuvoo olla jättämättä omaa seurakunnan tilaisuutta..
seurakunta. Sehän on vain yhdistys!
Raamatullisessa seurakunnassa on opettajat, paimenet, profeetat, evankelistat,, Ef 4:11
Sitä johtaa vanhimmisto, ja se ei ole riippuvainen
kirkon opista, eikä kirkon virkamääräyksistä!
Se on itsenäinen seurakunta, joka toimii itsenäisesti eikä riipu toisen kirkon helmoisa.
Se järjestää itsenäisesti ehtoollisen vietot, kas-
teet ja jumalanpalvelukset!
Vl-läisyys ei täytä näitä ehtoja!
Sehän on kirkon sisällä oleva oppositioliike. ole raamatullinen kirjoitti:
seurakunta. Sehän on vain yhdistys!
Raamatullisessa seurakunnassa on opettajat, paimenet, profeetat, evankelistat,, Ef 4:11
Sitä johtaa vanhimmisto, ja se ei ole riippuvainen
kirkon opista, eikä kirkon virkamääräyksistä!
Se on itsenäinen seurakunta, joka toimii itsenäisesti eikä riipu toisen kirkon helmoisa.
Se järjestää itsenäisesti ehtoollisen vietot, kas-
teet ja jumalanpalvelukset!
Vl-läisyys ei täytä näitä ehtoja!
Sehän on kirkon sisällä oleva oppositioliike.että eriseurat ovat keskuudessanne ja meillä on nuo, jotka mainitsit ja omaia toimitalojakin...emmekä opeta samoin, mitä kirkko opettaa...
19. Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.- eripuraista porukkaa
weha kirjoitti:
että eriseurat ovat keskuudessanne ja meillä on nuo, jotka mainitsit ja omaia toimitalojakin...emmekä opeta samoin, mitä kirkko opettaa...
19. Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.saa etsiä toista tämän maan päältä !!!!!
Te tuomitsette kilpaa toisenne.
Kukahan johtaa tänään? eripuraista porukkaa kirjoitti:
saa etsiä toista tämän maan päältä !!!!!
Te tuomitsette kilpaa toisenne.
Kukahan johtaa tänään?että yksi oikea oppi, kumoaa kaikki väärät
- että noin ylpeä ja
weha kirjoitti:
että yksi oikea oppi, kumoaa kaikki väärät
itserakas ja toiset tuomitseva joukko on perkeleestä!
- tuo
että noin ylpeä ja kirjoitti:
itserakas ja toiset tuomitseva joukko on perkeleestä!
totuus uskallettava sanoa ääneen.
Kiitos kommentista. - Aamenen sanoja
Minä ainakin noudatan.
- eriseuroja?
weha kirjoitti:
että eriseurat ovat keskuudessanne ja meillä on nuo, jotka mainitsit ja omaia toimitalojakin...emmekä opeta samoin, mitä kirkko opettaa...
19. Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.Tuntuu, kuin pitäisitte , että eriseurat ovat ulkopuolella?
- Mie Hellinen
...on oikeassa.Olisin vastannut juuri samalla tavalla.Mitä tulee jonkun puskista ampujan viestiin, että vl:ksi synnytään vain vl-perheissä, ei pidä paikkaansa.Tunnen monia ,jotka ovat saaneet parannuksen armon, vaikka perhe ei ole ollut vl-perhe.Itse asiassa Jumalan lapsia ovat kaikki pienet lapset.Epäuskoisissa perheissä vanhemmilla on suuri vastuu lapsen hengellisestä kasvatuksesta.
- perheissä
????
- vl-saarnamiehet
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000038570454
Kiinnostaako liittyä heihin?- tarina
kiertää "vitsinä" vl-herätysliikkeessä. Tämä ja kaikki muu todistaa, että jos liityt vl-herätysliikkeeseen, niin silloin liityt rienaaviin saatananpalvojiin.
erittäin seikkaperäinen opetus, millä tavalla monissa hengellisyyksissä tullaan uskoon, mutta ei. On varoitettava vakavasti vääristäprofeetoista.
Tuosta kertomuksesta vielä, että jos tulee ns. uskoon humauksena taivaalta, niin on Pyhän Hengen virka kateissa, eikä ole avaimia.
2.kor.3:6. "Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi".
Raamattu opettaa, jokaisessa kohdassa, että aina tuli toinen Jumalan lapsi, joka siunasi tai julisti evankeliumia etsivälle autuudeksi. Erikoisesti seurakunnan kaitsijoilla on tämä kutsumistyö julistaa seurakunnalle evankeliumia.
Tottakai minä kunnioitan helluntailaisia ja ompa minulla tuttuja ja kavereitakin sielä, mutten heidän vääriä omaan korvasyyhyyn olevia juttuja kunnioita, tietenkään. Tämä on ihan Raamatun oma opetus.
2.Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".- Aikakirja
Omavanhurskaus on sokea ja röyhkeä pilkkaamaan, eikä koskaan tule katumusta, koska tällainen ihminen luulee olevansa oikeassa ja tietävänsä kaikki. Kokemuksen Herran Hengestä ja hänen toiminnastaan puuttuvat kokonaan.
Heiltä puuttuu Pyhän Hengen täyteys, Jumala ei puhu heille Henkesä kautta. Ihmeitä ei tapahdu, sairaat eivät parane, ei edes vaivauduta rukoilemaan sairaiden puolesta.
Heillä on nurkassa kuollut liikkumaton patsas, traditio, se on heidän Jumalalnsa, se tunnetaan nimellä vanhoillislestadiolaisuus
Raamattuhan on kaikkiaan 66 kirjaa, täynnä aivan vastaavia kokemuksia, jolloin Jumala ilmestyy Hengessä muuttaen ihmisen elämän suunnan kokonaan toisenlaiseksi.
---------
*) Pitävätkö nämä ihmisjumalia palvovat jumalan lastenlapset Raamattua ihan satukirjana?
-----
2. Kor. 3:12 Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
2. Kor. 3:13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
2. Kor. 3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat,
... sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta,...
... sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
2. Kor. 3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
2. Kor. 3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
----
2. Kor. 3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
- on katsoa heidän
hedelmiään!
Noudattavatko he Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä: Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA evankeliumia
kaikille kansoille".
Harrastavatko he lähimmäisen auttamista, onko heil-
lä orpokoteja, koteja yksinäisille äideille, aut-
tavatko he alkoholisteja ja narkomaaneja jne
Näkyykö heissä ulospäin Kristuksen rakkaus, vai
ovatko kireitä, tuomitsevia, omasta mielestään
ainoita oikeassa olevia?
Onko heillä omia sääntöjä, jotka eivät pohjaudu
Raamattuun?
Kuten TV-kielto,
Entä yölliset hoitokokoukset, joihin voit joutua,
ellet ole heille mieliksi.
Tuossa muutamia kriteereitä aluksi!- etsivällä mielellä oleva eijo
olen saanut sellaisen käsityksen, ettei näitä hoitokokouksia oltaisi enää järjestetty.
Tietämykseni mukaan nuo takavuosien hoitokokoukset olivat pirujen aikaansaannosta. Ihmisten sydämiin oli tarttunu piruja ja ne teki tuhojaan ihmisten keskuudessa. Kun näitä piruja saatiin poistettua, jäi tilaa enemmän Jeesukselle ja pahat asiat jäivät.
Toinen on sitten tosta TV-kiellosta. Ei tietämykseni mukaan vanhoillislestadiolaisilla ole mitään TV-kieltoa. He vain eivät halua hankkia sellaista kotiinsa. Joillakin vanhoillislestadiolaisilta saattaa kuitenkin kotoaan löytyä televisio. kuinka maailma teitä kiittää. Hoitokokoukset ovat ihan Raamatullisia ja moni on tullut hoidetuksi. Sitten oli 70-luvulla niitä, jotka kävelivät itse ulos-
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
Matt.18:15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu".- seniori VL
weha kirjoitti:
kuinka maailma teitä kiittää. Hoitokokoukset ovat ihan Raamatullisia ja moni on tullut hoidetuksi. Sitten oli 70-luvulla niitä, jotka kävelivät itse ulos-
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
Matt.18:15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu".että jos "veljesi tekee syntiä", niin sitten voidaan aloitaa prosessi nimeltään kristuksen kirkkolaki.
Sitten jos halkaistaan hiuksia ja kysytään mitä on synti?
Siihen on kohtalaisen selkeä vastaus ja se löytyy raamatun alkupuolelta 10 käskyn muodossa.
Ymmärtäisin asian niin, että jos joku esim. elää julkuhuoruudessa ja edustaa samalla seurakuntaa, häntä tulee nuhdella. Ei siten, että kailotetaan koko seurakunnalle vaan kahden kesken jne.
Hoitokokouksissa hoidettiin asioita jotka eivät olleet syntiä kuten kollektiivinen omatunto, aku ankan lukeminen, kososlainen henki jne. Aina joku toinen oli "pahentunut" toiseen kristittyyn. Koska me ihmiset ollaan erilaisia kierre on loputon.
Yksinkertaistaen voidaan sanoa, että hoitokokoukset eivät palvelleet ripittäytymisen paikkana vaan niiden päätarkoitus oli opinkäsitysten yhtenäistäminen.
Oppiriitoja on käyty kristittyjen keskuudessa n. 2000 vuotta eli tasan yhtä kauan kun on ollut kristillinen usko.
Eriseurat joista raamattu puhuu tulkitaan suurellisesti "ainoan oiken uskon" eriseuroiksi. Kyynisesti voidaan todeta, että vähän suurempia oppiriitoja ovat olleet alkukirkosta eronneet ortodoksisuus ja protestanttinen usko, jotka ovat myös hajaantuneet pienempiin ryhmiin.
Joku voisi virheellisesti tulkita nämä eriseurat kirkkokuntien suurten linjojen hajoamiseksi, mutta "uskon kautta" me ymmärrämme, että kyseessä on 1900-luvun suomessa (ruotsissa/usassa) tapahtuneet hajaannukset. Nämä ovat "salattua" tietoa tämän maailman viisailta.
Olisi korkea aika srk:n valistaa paavia tästäkin oppierehdyksestä (paavi katsoo tosin vähän eri perspektiivistä/mittakaavassa asioita). - kadonneet tämän
olen saanut sellaisen käsityksen, ettei näitä hoitokokouksia oltaisi enää järjestetty.
Tietämykseni mukaan nuo takavuosien hoitokokoukset olivat pirujen aikaansaannosta. Ihmisten sydämiin oli tarttunu piruja ja ne teki tuhojaan ihmisten keskuudessa. Kun näitä piruja saatiin poistettua, jäi tilaa enemmän Jeesukselle ja pahat asiat jäivät.
Toinen on sitten tosta TV-kiellosta. Ei tietämykseni mukaan vanhoillislestadiolaisilla ole mitään TV-kieltoa. He vain eivät halua hankkia sellaista kotiinsa. Joillakin vanhoillislestadiolaisilta saattaa kuitenkin kotoaan löytyä televisio.päivän nokkamiehistä. Samoja naamoja siellä on
edelleen! Yhtä armottomia ja julmia ovat vieläkin.
Wehakin todistaa oman sadistisen luonteensa, kun
hyväksyy tällaisen toiminnan, joka on aiheuttanut
monia itsemurhia ja henkiseti sairastumisia.
Eihän pantteri mihinkään pääse pilkuistaan.
Kyllä vanhoilliset haluaisivat hankkia TV vastaanottimia, mutta kun sellaisesta joutuu puhutteluun.
Viime vuosikymmenellä erotettiin liikkestä, jos
hankki TV:n.
Monet katselevat salaa. Omalla paikkakunnalla-
kin nuoret vl-miehet katselivat TV:tä baarissa tai
kuntosalilla!
Raamatun mukaan oikeita uskovia on kaikissa kansoissa ja kielissä.
Vl-läisiä on vain täällä Pohjlassa muutama tuhat! seniori VL kirjoitti:
että jos "veljesi tekee syntiä", niin sitten voidaan aloitaa prosessi nimeltään kristuksen kirkkolaki.
Sitten jos halkaistaan hiuksia ja kysytään mitä on synti?
Siihen on kohtalaisen selkeä vastaus ja se löytyy raamatun alkupuolelta 10 käskyn muodossa.
Ymmärtäisin asian niin, että jos joku esim. elää julkuhuoruudessa ja edustaa samalla seurakuntaa, häntä tulee nuhdella. Ei siten, että kailotetaan koko seurakunnalle vaan kahden kesken jne.
Hoitokokouksissa hoidettiin asioita jotka eivät olleet syntiä kuten kollektiivinen omatunto, aku ankan lukeminen, kososlainen henki jne. Aina joku toinen oli "pahentunut" toiseen kristittyyn. Koska me ihmiset ollaan erilaisia kierre on loputon.
Yksinkertaistaen voidaan sanoa, että hoitokokoukset eivät palvelleet ripittäytymisen paikkana vaan niiden päätarkoitus oli opinkäsitysten yhtenäistäminen.
Oppiriitoja on käyty kristittyjen keskuudessa n. 2000 vuotta eli tasan yhtä kauan kun on ollut kristillinen usko.
Eriseurat joista raamattu puhuu tulkitaan suurellisesti "ainoan oiken uskon" eriseuroiksi. Kyynisesti voidaan todeta, että vähän suurempia oppiriitoja ovat olleet alkukirkosta eronneet ortodoksisuus ja protestanttinen usko, jotka ovat myös hajaantuneet pienempiin ryhmiin.
Joku voisi virheellisesti tulkita nämä eriseurat kirkkokuntien suurten linjojen hajoamiseksi, mutta "uskon kautta" me ymmärrämme, että kyseessä on 1900-luvun suomessa (ruotsissa/usassa) tapahtuneet hajaannukset. Nämä ovat "salattua" tietoa tämän maailman viisailta.
Olisi korkea aika srk:n valistaa paavia tästäkin oppierehdyksestä (paavi katsoo tosin vähän eri perspektiivistä/mittakaavassa asioita).on sekin, joka pahentaa seurakuntaa ja Jumalan lapsia. Aku ankan lukeminen ei ole koskaan ollut syntiä tai meistä irtaantuneessa eriseurassa. Taavetti VL-palstalla noita on käsitellyt, mutta eriseurat vääristelee aina tai joilla on toinen jalka maailmassa. Jokaisele vilpittömälle lukijalle sanon, että panettelioita aina riittää ulkopuolella tämän lauman.
Eriseuralainen on Raamatun mukaan sellainen, joiden kanssa ei ole hengellistä yhteyttä:
Tiit.3:10. "Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11. Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on".kadonneet tämän kirjoitti:
päivän nokkamiehistä. Samoja naamoja siellä on
edelleen! Yhtä armottomia ja julmia ovat vieläkin.
Wehakin todistaa oman sadistisen luonteensa, kun
hyväksyy tällaisen toiminnan, joka on aiheuttanut
monia itsemurhia ja henkiseti sairastumisia.
Eihän pantteri mihinkään pääse pilkuistaan.
Kyllä vanhoilliset haluaisivat hankkia TV vastaanottimia, mutta kun sellaisesta joutuu puhutteluun.
Viime vuosikymmenellä erotettiin liikkestä, jos
hankki TV:n.
Monet katselevat salaa. Omalla paikkakunnalla-
kin nuoret vl-miehet katselivat TV:tä baarissa tai
kuntosalilla!
Raamatun mukaan oikeita uskovia on kaikissa kansoissa ja kielissä.
Vl-läisiä on vain täällä Pohjlassa muutama tuhat!uskoa on ollut Raamatunajoista asti, nimestä riippumatta. LLL, oli vain herätyksen tuoja ja nimen antoi kuulemani mukaan ulkopuoliset pilkkanimenä...
Olihan olemassa jo ihmisten mielestä ns. "Paavalin lahko"
apt.24:5. "Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies"- kahdeksastatoista
weha kirjoitti:
on sekin, joka pahentaa seurakuntaa ja Jumalan lapsia. Aku ankan lukeminen ei ole koskaan ollut syntiä tai meistä irtaantuneessa eriseurassa. Taavetti VL-palstalla noita on käsitellyt, mutta eriseurat vääristelee aina tai joilla on toinen jalka maailmassa. Jokaisele vilpittömälle lukijalle sanon, että panettelioita aina riittää ulkopuolella tämän lauman.
Eriseuralainen on Raamatun mukaan sellainen, joiden kanssa ei ole hengellistä yhteyttä:
Tiit.3:10. "Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11. Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on".lestadiolaissuunnasta on se ainoa oikea?
kahdeksastatoista kirjoitti:
lestadiolaissuunnasta on se ainoa oikea?
meistä eronneet eriseurat, jotka ovat keskenään eronneet...
"Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33
"Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
(Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)- typeriä kysymyksiä sulla.....
Jos raamatussa sanotaan, että on ainut oikea usko, tarkoittaako se sitä, että ainoita oikeita uskoja olisi 18.
Toisekseen, suurin osa lestadiolaisista liikkeistä ovat surkastuneet ja kuivuneet lakoon.
Toisekseen, ne lestadiolaisliikkeet, jotka vielä vaikuttavat vanhoillislestadiolaisuuden lisäksi, ovat verrattain pieniä vanhoillisliikkeeseen verrattuna.
Ja koska raamatussa sanotaan, että on vain ainut oikea usko, silloin siis on VAIN YKSI AINOA USKO!! - lyllä eksynyt
kaveri, ja ulkona...
- minkä nimisiä
weha kirjoitti:
uskoa on ollut Raamatunajoista asti, nimestä riippumatta. LLL, oli vain herätyksen tuoja ja nimen antoi kuulemani mukaan ulkopuoliset pilkkanimenä...
Olihan olemassa jo ihmisten mielestä ns. "Paavalin lahko"
apt.24:5. "Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies""oikeita seurakuntia" on ollut ennen Lestadiusta???
Muitakin kuin Lapin Maria!
1500-luvulta lähtien! - on Sinun
weha kirjoitti:
meistä eronneet eriseurat, jotka ovat keskenään eronneet...
"Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33
"Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
(Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)lähimmäisesi?
Onko hän Jumalalle arvokas?
Millä ehdolla hän olisi Jumalalle arvokas?
Toivooko Jumala, että hän, (tuo lähimmäinen), pelastuisi?
Käytkö kertomassa lähimmäisellesi, että hän ei pelastu, vaan on saatanan lapsi?
Vai kirkastatko muuten hänelle Jumalan tahtoa?
Onko tärkeää, että hän varmuudella tulee tietämään, kuinka hyvä ja moitteeton uskovainen sinä olet?
Vai onko jokin muu tärkeä asia välillänne? Mikähän se olisi?
Mitä Jeesus odottaa sinulta lähimmäiseesi nähden? Odottaako, että tuomitset hänet saatanan lapseksi?
Vai kerrotko hänelle siitä tilasta, jossa hän kastettuna, pienenä lapsena sai elää hyvän omantunnon rauhan kanssa? Kerrotko hänelle, että Jeesus on sovittanut syntiinlankeemuksen vahingon ja tarjoaa häellekin mahdollisuutta saada osakseen se vanhurskaus, jota hän sai lapsena kantaa? Ja päästä jälleen tuntemaan olevansa Jumalan rakas lapsi.
- Synnit on
Annettu anteeksi ja on rauha Jumalan kanssa
Uskovaiset ovat samassa opissa ja kokoontuvatkin- maapallon on miljoonia
uskovia, joiden synnit on annettu anteksi ja heillä
on rauha Jumalan kanssa!!!
Mutta VL-LÄISET TUOMITSEVAT NÄMÄ KADOTUKSEEN!!!!
Muutama tuhat ihmistä Pohjos-suomessa kuvittelee
olevansa ainoita oikeita uskovia!!!!!
Ilm 7:9
"Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli SUURI JOUKKO , JOTA KUKAAN EI VOINUT LUKEA, KAIKISTA
KANSANHEIMOISTA, JA SUKUKUNNISTA, JA KANSOISTA
JA KIELISTÄ ja ne seisoivat valtaistuimen edessä..."
Taivaassa on muitakin kuin vain suomalaisia! maapallon on miljoonia kirjoitti:
"Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli SUURI JOUKKO , JOTA KUKAAN EI VOINUT LUKEA, KAIKISTA
Taivaassa on muitakin kuin vain suomalaisia!on kautta aikain kertynyt ja on toki muuallakin...
- kun te tuomitsette
weha kirjoitti:
on kautta aikain kertynyt ja on toki muuallakin...
ne helvettiin!!!!!
- näin?
maapallon on miljoonia kirjoitti:
Taivaassa on muitakin kuin vain suomalaisia! - johdoltaan,
näin? kirjoitti:
mutta kyllä sielläkin on vilpittömiä Jumalan lapsia,
jotka eivät usko seurakuntaan eikä SRK:hon,
vaan Jeesukseen! - minäkin.
johdoltaan, kirjoitti:
mutta kyllä sielläkin on vilpittömiä Jumalan lapsia,
jotka eivät usko seurakuntaan eikä SRK:hon,
vaan Jeesukseen!uskon.
Heidän kannaltaan on ikävää, että he joutuvat elämään ja olemaan SRK:n ja vl-puhujien Raamatun vastaisten valheoppien vaikutuspiirissä. Mutta kyllä Jumala omansa varjelee myös suden suussa (= SRK:n suussa). - synnit on
maapallon on miljoonia kirjoitti:
Taivaassa on muitakin kuin vain suomalaisia!"Mutta kun ympärimaapallon on miljooniauskovia, joiden synnit on annettu anteksi ja heillä
"
Siitä huolimatta ei muuta tietä kuin parannus täällä ajassa
Se että perustaa uskonsa järkeen(meidän viisaus - tehdä parannusta
Niin, miksei tupakoinnista tarvitse tehdä parannusta, kun se kerta on paha elämäntapa.
Eikö pahat elämäntavat olekkaan syntiä.
Eikö Jeesuksen veressä ole sen vertaa voimaa, että päästäisi tupakkapirun kahleista nikotiinin orjaraukan - ole mitään
tehdä parannusta kirjoitti:
Niin, miksei tupakoinnista tarvitse tehdä parannusta, kun se kerta on paha elämäntapa.
Eikö pahat elämäntavat olekkaan syntiä.
Eikö Jeesuksen veressä ole sen vertaa voimaa, että päästäisi tupakkapirun kahleista nikotiinin orjaraukanvoimaa, jossa toinen nikotiinin orja julistaa toisel
le orjalle syntejä anteeksi!!! - seuroissakävijä
kun te tuomitsette kirjoitti:
ne helvettiin!!!!!
Ei me tuomita, vaan Jumalan sana tuomitsee. Valitettavasti raamattuun on kirjoitettu, että eriuskoiset eivät pääse taivaaseen. Se ei vaadi sen kummempia perusteluja. Ei ole kahta uskoa, on vain yksi ja sillä siisti. Elävä usko on kiertänyt eri aikoina eri kansojen keskuudessa ja nyt se on päätynyt Suomeen, mutta kuten ehkä tiedättekin, elävää uskoa ollaan kovaa vauhtia viemässä kohti togoa ja muita maita. Ei välttämättä elävää uskoa aina löydy Suomesta, mutta sitä on aina löytynyt jostain päin maailman kolkkaa
- Raamattusi lukenut!
seuroissakävijä kirjoitti:
Ei me tuomita, vaan Jumalan sana tuomitsee. Valitettavasti raamattuun on kirjoitettu, että eriuskoiset eivät pääse taivaaseen. Se ei vaadi sen kummempia perusteluja. Ei ole kahta uskoa, on vain yksi ja sillä siisti. Elävä usko on kiertänyt eri aikoina eri kansojen keskuudessa ja nyt se on päätynyt Suomeen, mutta kuten ehkä tiedättekin, elävää uskoa ollaan kovaa vauhtia viemässä kohti togoa ja muita maita. Ei välttämättä elävää uskoa aina löydy Suomesta, mutta sitä on aina löytynyt jostain päin maailman kolkkaa
Jumalan sana EI TUOMITSE KATUVAA SYNTISTÄ,
"Särjettyä ruokoa Hän ei muserra, suitsevaista
kynttilänsydäntä Hän ei sammuta."
"Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon!"
Mutta teidän tuomitseva asenteenne osoittaa, että
te
ette ole Jeesuksen opetuslapsia, vaan fariseuksia,
jotka ovat osoittamassa sormellaan Jeesusta ja Hä-
nen seuraajiaan.
Te heitätte kivillä jokaista , joka ei ole kansanne samaa mieltä.
Jeesus sanoi: "Joka teistä on synnitön, se heit-
täköön ensimmäisellä kivellä"
Elävää uskoa on ympäri maapalloa, mutta vl-läiset
eivät tottele edes lähetyskäskyä, joten heille kuuluu kerran sana:
Menkää pois te kirotut." - Oikaisija
- Sukeltelija !
Oikaisija kirjoitti:
Mellu pulahtamassa kylymässä veessä niin vähän tunteet viilentyy.
- teillä on?
"elävää uskoa ollaan kovaa vauhtia viemässä kohti togoa ja muita maita."
Maailmassa on yli 5000 eri kieltä ja nyt sadan
vuoden aikana vl-läiset ovat vieneet sanna vasta
Togoon!!!!!!
No, vauhti se on etanallakin! - ei ole
teillä on? kirjoitti:
"elävää uskoa ollaan kovaa vauhtia viemässä kohti togoa ja muita maita."
Maailmassa on yli 5000 eri kieltä ja nyt sadan
vuoden aikana vl-läiset ovat vieneet sanna vasta
Togoon!!!!!!
No, vauhti se on etanallakin!yhtään lähetystyöntekijää. Tämä on pelkästään hyvä asia, jotta saatanan opit eivät leviä maamme rajojen ulkopuolelle.
Muutama Togon tumma ja muutama huonokuuloinen Siperian mummo on saatu kääntymään SRK:n valheeseen. Togossa ihmiset eivät ymmärtäneet, mistä on kysymys ja Siperian mummot eivät kuulleet, mitä vl-miehet heille puhuivat. - Hymyhuuli
Oikaisija kirjoitti:
Uusi termi :))
- HuuliHymy
Hymyhuuli kirjoitti:
Uusi termi :))
vk-HEINÄHATTU ja vl-PIIMÄNAAMA samassa paketissa !
- nenää
HuuliHymy kirjoitti:
vk-HEINÄHATTU ja vl-PIIMÄNAAMA samassa paketissa !
ja piimää roiskuu suussa roikkuvan sätkän päälle. Kunhan ei vain pahanen sammuisi.
- HuuliHymy
nenää kirjoitti:
ja piimää roiskuu suussa roikkuvan sätkän päälle. Kunhan ei vain pahanen sammuisi.
Roikkuva sätkähän siitä kummajaisesta vielä puuttui. Hyvä kun muistutit.
- miksi miksi
Joillekin ihmisille oikean uskon käsite on tabu. Tiedän vl:iä, jotka eivät suostu puhumaan siitä, kuinka heidän uskonsa on juuri se oikea.
Itse mielelläni juttelisin vl:ien kans enemmänkin aiheesta, mutta he helposti vain vaikenevat. Miksi asia on arka?
Miksi siitä ei voi keskustella. Pelkäävätkö jotku vl:t, että toisuskoinen pahentuu. Vai onko aihe tabu yleensäkin tietyissä porukoissa. Voiko vl:t edes keskenään pohtia näitä kysymyksiä?
Mihin vl:t perustavat, että juuri heidän uskonsa on oikea?- itsekin pohtinut,
kun olen yrittänyt keskustella vl-uskovien kanssa.
He eivät halua kertoa uskostaan.
Johtuisikohan se siitä, että heillä EI OLE OMAA
USKOA, vaan ainoastaan perittyjä tapoja ja fraaseja
joten he pelkäävät paljastuvansa epäuskoisiksi, jos
joutuvat keskusteluun!
Pelkkä toisten tuomitseminen ei riitä uskon perus-
taksi!
Eivät keskenäänkään kerro toisilleen uskoontulostaan! Miksihän? itsekin pohtinut, kirjoitti:
kun olen yrittänyt keskustella vl-uskovien kanssa.
He eivät halua kertoa uskostaan.
Johtuisikohan se siitä, että heillä EI OLE OMAA
USKOA, vaan ainoastaan perittyjä tapoja ja fraaseja
joten he pelkäävät paljastuvansa epäuskoisiksi, jos
joutuvat keskusteluun!
Pelkkä toisten tuomitseminen ei riitä uskon perus-
taksi!
Eivät keskenäänkään kerro toisilleen uskoontulostaan! Miksihän?Kun juopottelet tumman kanssa. hän ei liiemmin piinaa sinua työasioilla..
Kun keskustelet vl:n kanssa, hän ei piinaa sinua puhumalla uskon asioista.- Nyt meni yli
Devoit kirjoitti:
Kun juopottelet tumman kanssa. hän ei liiemmin piinaa sinua työasioilla..
Kun keskustelet vl:n kanssa, hän ei piinaa sinua puhumalla uskon asioista.hilseen!
- niin...
Devoit kirjoitti:
Kun juopottelet tumman kanssa. hän ei liiemmin piinaa sinua työasioilla..
Kun keskustelet vl:n kanssa, hän ei piinaa sinua puhumalla uskon asioista.Että toisille ei tarvitse selittää ja toisille ei kannata, sanoi edesmennyt Hesarin arvostettu pilapiirtäjäkin kuvistaan:)
T. Se kohta joulutauolle lähtijä niin... kirjoitti:
Että toisille ei tarvitse selittää ja toisille ei kannata, sanoi edesmennyt Hesarin arvostettu pilapiirtäjäkin kuvistaan:)
T. Se kohta joulutauolle lähtijäToivottavasti ymmärsit vitsin vitsinä.
- niin.....
Devoit kirjoitti:
Toivottavasti ymmärsit vitsin vitsinä.
että totta kai ymmärsin.
Kirjoitin vain tuon edellisen kommentin, en muita.
Hyvää yötä!
- etten niihin joutuis
Mitkä on sitten niitä vääräuskoisia. Kato että löytyykö täältä maapallolta paljon vääräuskoisia, jotka väittävät Jeesuksen olevan heidän luona, mutta ovatkin harhateillä.
Kumpia on enemmän, oikeita vai vääriä joukkoja, vai onko niin, että on olemassa vain yksi oikea joukko ja yksi väärä joukko. Ja tuo oikea joukko voi muodostu useista uskonsuunnista tai herätysliikkeistä, jotka tavallaan ovat kuitenkin yhtä samaa joukkoa. - vastauksista
nm. "etsivällä mielellä oleva eijo", että hurskaat hengelliset ovat antaneen sinulle monenlaisia neuvoja mistä löytyy oikea usko, mutta yhdestä asiasta ne kaikki ovat samaa mieltä: pysy erillään vanhoillislestadiolaisuudesta( vältä kuin ruttoa, niin kuin eräskin kirjoittaa).
Tästä voit tehdä omat johtopäätöksesi ja vaikkapa tulla ja katsoa mikä vanhoillislestadiolaisuudessa oikein on, joka erottaa sen muista hengellisyyksistä?- hirvas
eräs ero VL-väessä ja Jeesuksen opetuslapsissa?
Joh. 13:35
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." - tarkoittanut
hirvas kirjoitti:
eräs ero VL-väessä ja Jeesuksen opetuslapsissa?
Joh. 13:35
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."opetuslasten keskinäisellä rakkaudella tätä yhtä asiaa, yhteistä rintamaa "vl-väkeä" kohtaan.
- Aikakirja
tarkoittanut kirjoitti:
opetuslasten keskinäisellä rakkaudella tätä yhtä asiaa, yhteistä rintamaa "vl-väkeä" kohtaan.
Heidän kysymyksensä kuuluu: "Kuka on minun lähimmäiseni"?
Putkinäköinen, itseriittoinen ja omahyvänen fariseus ei näe kuin erittän pienelle ja kapealle sektorille. - mielestä
tarkoittanut kirjoitti:
opetuslasten keskinäisellä rakkaudella tätä yhtä asiaa, yhteistä rintamaa "vl-väkeä" kohtaan.
saatanaa ja sen joukkoa (= vanhoillislestadiolaiset) vastaan voida hyökätä koko uskovaisten joukolla?
- vl:a
mielestä kirjoitti:
saatanaa ja sen joukkoa (= vanhoillislestadiolaiset) vastaan voida hyökätä koko uskovaisten joukolla?
vastaan yhtenä joukkona, niin kuin te teettekin ja pitää sitä teidän keskinäisenä rakkautena. Se rakkaus, jota Jeesus sanoo Jumalan lasten väliseksi rakkaudeksi, ei synnytä vihaa ja katkeruutta.
- vahvistaa sen,
vl:a kirjoitti:
vastaan yhtenä joukkona, niin kuin te teettekin ja pitää sitä teidän keskinäisenä rakkautena. Se rakkaus, jota Jeesus sanoo Jumalan lasten väliseksi rakkaudeksi, ei synnytä vihaa ja katkeruutta.
että vl-läisyydessä ei ole oikeaa rakkautta, sillä se on synnyttänyt niin paljon vihaa, katkeruutta
ja epätoivoa vilpittömien uskovien elämässä. - kutsut
vl:a kirjoitti:
vl-herätysliikkeen ulkopuolisia uskovaisia?
- vl-kotiin syntynyt mies
Vanhoillislestadiolaisuus ei ehkä ole se paras vaihtoehto päästä Jeesuksen luo.
Vanhoillislestadiolaisessa liikkeessä on hirveästi epäkohtia, eikä niihin haluta puuttua oikein millään lailla. Itse esimerkiksi koin kotona paljon alistusta. Vanhemmat olivat hirveen vainoharhaisia. Jos kuuntelin jotain korvalapuilla, se merkitsi niille automaattisesti että kuuntelen maailmallista musiikkia vaikken kuunnellutkaan. Minulta kiellettiin korvalappustereot.
Yhtenä päivänä ne olivat vain kadonneet. Myöhemmin sitten keräsin rahaa ja ostin uudet. Tällöin äiti jatkuvasti toitotti, että oliko järkevää laittaa tollosiin hömpötyksiin rahaa. Ja että minussa olisi maailmanrakkautta, jos haluan kuunnella lapuilla musiikkia. Halusin musiikin mukaan, en muuta. Eipä menny kauaakaan, niin tämäkin soitin oli kadonnut jotenkin mystisesti.
Toinen oli sitten se, että kotona ei ollut koskaan rauhaa. Hirveesti porukkaa ja vahvat pärjäsivät. Ikävä kyllä, minä olin se, joka joutui kaikessa poljetuksi.
Mulle jäi lapsuudesta erittäin ikävä kuva ja olisin tottavie halunnut syntyä johonki muuhun, kuin vl-perheeseen. Ei sellainen ympäristö ole kaikille hyvä ympäristö. Vahvat viihtyvät, mutta heikot kärsivät.- Toivottavasti löydät takaisin
Voi voi sua hakoteille joutunut mies.
Miksi ajauduit ulos uskosta?
Kuule, minä rukoilen puolestasi, että saisit palaamisen armon. Jotta sinäkin saisit kerran sen kruunun taivaassa! Sinua odotetaan taivaassa, älä kulje rakas mies väärää polkua. - Eeprit....
Toivottavasti löydät takaisin kirjoitti:
Kuule, minä rukoilen puolestasi, että saisit palaamisen armon. Jotta sinäkin saisit kerran sen kruunun taivaassa! Sinua odotetaan taivaassa, älä kulje rakas mies väärää polkua.Montako hakotietä on.
Siskoni teki parannuksen vanhoillislestadiolaisuuteen. Äidin mielestä sisko meni hakoteille. Äidin mielestä siskoni oli nyt matkalla helvettiin. Siskoni kuitenkin oli vanhoillislestadiolaisuudessa kolmisen vuotta, kunnes siirtyi takaisin helluntailaisuuteen. Tällöin lestadiolaiset sanoivat siskoni joutuneen hakoteille.
Onko olemassa useita hakoteitä, vai onko se vain mielipidekysymys, mikä on hakotie?
Voiko hakotiekin viedä perille taivaaseen? - sekaisin?
Toivottavasti löydät takaisin kirjoitti:
Kuule, minä rukoilen puolestasi, että saisit palaamisen armon. Jotta sinäkin saisit kerran sen kruunun taivaassa! Sinua odotetaan taivaassa, älä kulje rakas mies väärää polkua.Miksi kutsut ihmistä takaisin saatanan Suomen osastoon eli vanhoillislestadiolaiseen herätysliikkeeseen, jos hän on sieltä pois päässyt?
- ja se menee ja se menee
Eeprit.... kirjoitti:
Montako hakotietä on.
Siskoni teki parannuksen vanhoillislestadiolaisuuteen. Äidin mielestä sisko meni hakoteille. Äidin mielestä siskoni oli nyt matkalla helvettiin. Siskoni kuitenkin oli vanhoillislestadiolaisuudessa kolmisen vuotta, kunnes siirtyi takaisin helluntailaisuuteen. Tällöin lestadiolaiset sanoivat siskoni joutuneen hakoteille.
Onko olemassa useita hakoteitä, vai onko se vain mielipidekysymys, mikä on hakotie?
Voiko hakotiekin viedä perille taivaaseen?täällä: http://hakomaja.net
- Aikakirja
Pitäisi ensiksi selvittää etsitkö itsellesi sopivaa sosiaalista ryhmää, vai etsitkö kenties tietä taivaaseen?
Ainutta oikeaa joukkoa ei ole olemassa, sellaisen etsiminen on turhaa.
Ainut oikea Jumala on, ja hänen Poikansa Jeesus Kristus. Pyhä Henki käy ulos Isästä ja Pojasta.
Hän on hamoninen kolminaisuus.
Jeesuksessa Kristuksessa on tarjolla iankaikkinen elämä, hän on taivaan valtakunnan ovi.- hei haloo!!!!!!
Miksi raamatussa sitten puhutaan oikeasta joukosta, joiden keskellä keskinäinen rakkaus. Hä?
Antaa tulla vastausta!! - Absoluuttinen totuus
hei haloo!!!!!! kirjoitti:
Miksi raamatussa sitten puhutaan oikeasta joukosta, joiden keskellä keskinäinen rakkaus. Hä?
Antaa tulla vastausta!!Koska raamattu on paskapuhetta, samoin kuin koraani, ynnä muut satukirjat. Lestadiolaiset ja helluntailaiset ja kaikki muutkin ovat ihan yhtä väärässä.
- vankkumatonta Jumalansanaa!
Absoluuttinen totuus kirjoitti:
Koska raamattu on paskapuhetta, samoin kuin koraani, ynnä muut satukirjat. Lestadiolaiset ja helluntailaiset ja kaikki muutkin ovat ihan yhtä väärässä.
Raamattu ei todellakaan ole satukirja, vaan vankkumatonta Jumalansanaa kannesta kanteen. Se on kirjojen Kirja! Ei yksikään kirja ole niin kuin Raamattu. Pyhä Raamattu, kannesta kanteen täyttä totta! Koraani on taas harhauskoisten laitos. Islamilaisuus kehittyi kristinuskosta ja muuttui omaksi uskonnokseen. Eli tässä voidaan tarkastella sitä tosiasiaa, että Raamattu on enemmän totta, Koraani ei ollenkaan.
- mainittu, että
hei haloo!!!!!! kirjoitti:
Antaa tulla vastausta!!tuo oikea joukko olisi lestadiolaiset!!!!
Eihän sen riitaisempaa porukkaa olekkaan, kuin
lestat.
Sehän on hajaantunut jo ainakin kahdeksaantoista
eri lahkoon!
- SUOMESSA TOIMIVAT
Herätysliikkeet kanattaa kiertää kaukaa
Raamattu riittää- Oikaisija
Yksinäinen klapi sammuu helpommin kuin koko nuotio.
Vl-herätysliikettä karta! - pala.
Oikaisija kirjoitti:
Yksinäinen klapi sammuu helpommin kuin koko nuotio.
Vl-herätysliikettä karta!Olet oikeassa. Yksinäinen klapi ei pala, eikä velvistelijöiden seurakuntaan pidä hakeutua.
- sinulle?
Hepr. 10:25
"25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän."
- Kaksi tietä
= Kristus-tie
Väärä tie = SRK-tie- oikein nämä asiat...
On olemassa vain kaksi tietä.
Tie, joka vie taivaaseen, ja tie
joka vie helvettiin. Valinta on tehtävä täällä ajassa. Ei ole olemassa mitään SRK-teitä, se on puhdasta valehtelua. SRK ei sitäpaitsi ole edes mikään uskonto, vaan ihan maallinen järjestö, joka vain yhdistää rauhanyhdistykset.
Eikä rauhanyhdistyskään ole usko.
Usko on silloin sydämessä, kun on saanut uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Puhtaalla omallatunnolla jatkamme matkaa, jotta kerran pääsisimme perille taivaaseen.
Toivottavasti sinäkin löydät oikean tien! - Kaksi tietä
oikein nämä asiat... kirjoitti:
joka vie helvettiin. Valinta on tehtävä täällä ajassa. Ei ole olemassa mitään SRK-teitä, se on puhdasta valehtelua. SRK ei sitäpaitsi ole edes mikään uskonto, vaan ihan maallinen järjestö, joka vain yhdistää rauhanyhdistykset.
Usko on silloin sydämessä, kun on saanut uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Puhtaalla omallatunnolla jatkamme matkaa, jotta kerran pääsisimme perille taivaaseen.
Toivottavasti sinäkin löydät oikean tien!niihin Raamatun vastaisiin valheoppeihin, joita SRK ja vl-puhujat opettavat?
- Jumalan sanan kuulija....
Kaksi tietä kirjoitti:
niihin Raamatun vastaisiin valheoppeihin, joita SRK ja vl-puhujat opettavat?
En ole missään muualla kuullut saarnattavan niin puhdasta evankeliumia, kun rauhanyhdistyksen seuroissa. Siellä kehdataan saarnata synti syntinä ja muutenkin puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
- Kaksi tietä
Jumalan sanan kuulija.... kirjoitti:
En ole missään muualla kuullut saarnattavan niin puhdasta evankeliumia, kun rauhanyhdistyksen seuroissa. Siellä kehdataan saarnata synti syntinä ja muutenkin puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
sokea ja aivopesty SRK:n Raamatun vastaisiin valheoppeihin.
Olen pahoillani puolestasi. :(( - kuullut
Jumalan sanan kuulija.... kirjoitti:
saarnamiesten valehtelevan ja vääristelevän Raamattua niin kuin vanhoillislestadiolaisten rauhanyhdistyksellä.
- monelle:
oikein nämä asiat... kirjoitti:
Toivottavasti sinäkin löydät oikean tien!
- Ohje
hengelliseen yhteisöön, jonka jäsenistä tuhannet tupakoivat. Silloin varmistat pääsysi ikuiseen ...........
- ...
...
- Jeesuksen seuraaja
Jeesus ei kato, kenen seurassa teet matkaa. Se on tärkeintä, että teet matkaa. Teit sitä sitten helluntailaisten, lestadiolaisten, katolilaisten tai vaikkapa babtistien kans kuhan teet matkaa.
Voit olla matkalla myös yksin. Tärkeintä on, että sydämessäsi asuu Herra Jeesus!
- käyvät päälle
Kuin kiljuva jalopeura
- Jeesuksen seuraaja.....
Jos seuraat Jeesusta, olet oikealla tiellä. Jos tunnet sydämessäsi asuvan Jeesuksen, se siellä asuu. Tunnusta Herra Jeesus elämäsi herraksi. Jos et sitä tunnusta, sydämessäsi asuu perkele!
- Kuten huomaat,
ei vl-läisyys saa kovin korkeita pisteitä tälläkään
palstalla. Syyn varmaat arvaat.
Ei kukaan asioita syvästi harkitseva halua liittyä
noin ahdasmieliseen ja tuomitsevaan joukkoon.
Taivaaseen johtaa vain yksi tie ja se on Jeesus.
Hän sanoi: Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en
heitä ulos."
Suomessa on monia eläviä seurakuntia, joissa julistetaan kirkasta evankeliumia. Voit valita niistä
sellaisen, jossa koet olevasi kotona (Vapaakirkko, Helluntaiseurakunnat, Baptistiseurakunnat , Kansanlähetys ym).
Ota Raamattu käteesi ja lue sitä ilman mitään ennakkoluuloja tai ennalta määrättyjä oppeja ja
tutki, mikä seurakunta on lähimpänä sitä mallia,
jonka löydät Raamatusta.
Jeesusta voi lähestyä aivan yksinäisyydessä ja
rukoilla vaikka syntisen rukouksen. Hän kuulee
meidän rukouksemme mutta on helpompaa pysyä
uskon tiellä, jos ympärillä on seurakunta, jossa
saa hengellistä ravintoa.
Siunausta tiellesi.- etsivällä mielellä oleva eijo
Mutta eipä näytä mikään muukaan uskonsuunta näköjään saavan korkeita pisteitä heidän palstoillaan.
Olen huomannut, että täällä on paljon kiusantekijöitä, jotka haluavat mustamaalata joitain uskonsuuntia.
Toisaalta hirveen vaikea löytää sitä oikeaa uskoa. Varsinkin vanhoillislestadiolaisuudessa hämmentää tulehtunut tilanne, jos se pitänee paikkaansa. Uusiutuuko vl-historian vaikeimmat ajat. Jos vanhoillislestadiolaisuus oikeasti hajoaa, mistä voi tietää, mikä niistä jäljelle jäävistä suunnista on se oikea?
Vai onko niin, ettei maan päältä enää löydy sitä oikeiden joukkoa. Jos saatana on saanut kaikki väärälle tielle. Jos näin on, lupaako Jeesus armahtaa yksinäisen ihmisen, joka kääntyy hänen puoleen? etsivällä mielellä oleva eijo kirjoitti:
Mutta eipä näytä mikään muukaan uskonsuunta näköjään saavan korkeita pisteitä heidän palstoillaan.
Olen huomannut, että täällä on paljon kiusantekijöitä, jotka haluavat mustamaalata joitain uskonsuuntia.
Toisaalta hirveen vaikea löytää sitä oikeaa uskoa. Varsinkin vanhoillislestadiolaisuudessa hämmentää tulehtunut tilanne, jos se pitänee paikkaansa. Uusiutuuko vl-historian vaikeimmat ajat. Jos vanhoillislestadiolaisuus oikeasti hajoaa, mistä voi tietää, mikä niistä jäljelle jäävistä suunnista on se oikea?
Vai onko niin, ettei maan päältä enää löydy sitä oikeiden joukkoa. Jos saatana on saanut kaikki väärälle tielle. Jos näin on, lupaako Jeesus armahtaa yksinäisen ihmisen, joka kääntyy hänen puoleen?luonnollisestikin kävisi ainakin veeäällien kohdalla niin, että jokainen menisi hajaantumisessa oikealle puolelle. Kukapa sitä nyt väärään uskoon lähtisi ainakaan, jos itse saa valita puolensa. ;-)
Pelkään kuitenkin, että vahvempi ja paremmin organisoitu puoli omii itselleen sen "oikean uskon".
"Varsinkin vanhoillislestadiolaisuudessa hämmentää tulehtunut tilanne, jos se pitänee paikkaansa. Uusiutuuko vl-historian vaikeimmat ajat. Jos vanhoillislestadiolaisuus oikeasti hajoaa, mistä voi tietää, mikä niistä jäljelle jäävistä suunnista on se oikea?"- paljon kokenut
Joosua kirjoitti:
luonnollisestikin kävisi ainakin veeäällien kohdalla niin, että jokainen menisi hajaantumisessa oikealle puolelle. Kukapa sitä nyt väärään uskoon lähtisi ainakaan, jos itse saa valita puolensa. ;-)
Pelkään kuitenkin, että vahvempi ja paremmin organisoitu puoli omii itselleen sen "oikean uskon".
"Varsinkin vanhoillislestadiolaisuudessa hämmentää tulehtunut tilanne, jos se pitänee paikkaansa. Uusiutuuko vl-historian vaikeimmat ajat. Jos vanhoillislestadiolaisuus oikeasti hajoaa, mistä voi tietää, mikä niistä jäljelle jäävistä suunnista on se oikea?""Pelkään kuitenkin, että vahvempi ja paremmin organisoitu puoli omii itselleen sen "oikean uskon"."
"Uudessa puhdistuksessa kävisi niinkuin kävi edellisessäkin: SRK rusentaa hajallaan olevan "opposition". SRK on varma voitostaan ja siksi uskaltaa pelotella uusilla puhdistuksilla. - Sinä olet ilmeisesti
Vai onko niin, ettei maan päältä enää löydy sitä oikeiden joukkoa. Jos saatana on saanut kaikki väärälle tielle. Jos näin on, lupaako Jeesus armahtaa yksinäisen ihmisen, joka kääntyy hänen puoleen?kuunnellut vl-läisiä saarnaajia, kun jatkuvasti epäilet:
" Jos näin on, lupaako Jeesus armahtaa yksinäisen ihmisen, joka kääntyy hänen puoleen?"
Jeesuhan LUPAA. "Sitä, joka minun tyköni tulee,
minä EN HEITÄ ULOS".
Et tässä puhuta mitään SRK:sta.
Joh 1:12
"Mutta KAIKILLE, jotka ottivat Hänen vastaan,
Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille,
jotka uskovat Hänen nimensä."
Ei tämä sen monimutkaisempaa ole. Sinä uskot Jeesukseen.
Rukoile rauhassa Jeesusta, vaikka yksinäsi:
Tule Jeesus sydämeeni asumaan ja anna minun
syntini anteeksi. Aamen.
Jos etsit täydellistä seurakuntaa, tulet petty-
mään. Ethän itsekään ole täydellinen.
Mutta nuo "vapaat suunnat" ovat lähempänä raama-
tullista seurakuntamallia, kuin nuo viralliset
kirkkolaitokset, jotka ovat naimisissa valtion
kanssa. Näitähän sitoo kirkkolaki ja maalliset
päättäjät määräävät niiden opista.
- epätietoinen immeinen
Hajoaako ainoa oikea usko?
Kamalia viitteitä siitä on jo ilmassa ja nyt puhujasedät ovat ottaneet tämän puheeksi.
Täältä voi käydä kuuntelemassa, mitä Haho kertoo Suomen vl:ien tämänhetkisestä tilasta:
http://hakomaja.net/keskustelu?func=view&catid=14&id=1884#1884
Jos hajaannus tulee, mistä tietää, mikä jäljelle jäävistä suuntauksista on se oikea?- eräs sivusta seurannut vl
Kyllähän se on tiedetty kauan, että vielä tulee aika, kun vanhoillislestadiolaisuus hajoaa.
Monilla on kotonaan piilotelkkari. En sano meidän perhettä yhtään sen paremmaksi, sillä myös meiltä löytyy sellainen. Toisaalta meillä ei nähdä hyväksi kilpailujen seuraamista paikan päältä. Olemme tyytyneet katsomaan niitä telkkarista. Muuhumpa me ei telkkaria käytetäkkään.
Mutta sitten on vielä ne perheet, joissa katsotaan elokuvia. Tiedän varsin hyvin, koska olen käynyt useissa tällaisissa perheissä, joissa elokuvat ovat ihan arkipäivää.
Monissa perheissä konsertit ja ooppera on tullut sallituksi. Ei tarvi, kuin mennä Nivalaan, niin siellä järjestettäviin oopperoihin osallistuu kumman monta vl:lää. Miksi?
Esimerkiksi Pula! Oopperalla oli monta vl-katsojaa jotka kehuivat sitä hyväksi.
Nuorilla on sitten musiikki, joka jakaa mielipiteitä. Missä menee raja. niin moni kuuntelee nykyään tämän ajan pop/rock-musiikkia rapista puhumattakaan. Ehostus on yleisempää.
Kaikki nämä on ollut näkyvillä jo kauan, mutta vasta nyt uskalletaan ruveta toimiin. Siis nyt vasta usassa. Milloin Suomessa?
- uskossa
jos hän uskoo Jumalan sanaan ja Raamatun oppeihin eikä käytä huumeita. Tupakoivien vanhoillislestadiolaisten kohdalla ei täyty mikään näistä kriteereistä.
- vl-läiset ovat
VALEHDELLEET, kun ovat kertoneet liikkeen voimakkaasta lähetystyöstä!
Jos sadan vuoden työn tuloksen on ehditty vasta Tongalle asti, niin on turhaa puhua mistään voimakkaasta lähetystyöstä!
Ovatkohan heidän muutkin puheensa velhetta?????
"Joka vähässä on väärä, sen on paljossakin väärä". - keskeisimmät
vl-läiset ovat kirjoitti:
VALEHDELLEET, kun ovat kertoneet liikkeen voimakkaasta lähetystyöstä!
Jos sadan vuoden työn tuloksen on ehditty vasta Tongalle asti, niin on turhaa puhua mistään voimakkaasta lähetystyöstä!
Ovatkohan heidän muutkin puheensa velhetta?????
"Joka vähässä on väärä, sen on paljossakin väärä".hengelliset opit ovat täyttä valhetta. Todellista Raamatun raiskaamista!
- lähetystyötä
myös tupakkien avulla?
- suviseuroissa
nostaa n. 15 lippua salkoon lähetystyön kunniaksi. Tästä paikalla olijat saavat oikean käsityksen, kuinka laajaa lähetystyötä vanhoillislestadiolainen herätysliike tekee.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000038598024 - haluat
huumeen käyttäjien tupakka"taivaaseen", niin liity nopeasti vanhoillislestadiolaiseen herätysliikkeeseen.
- painottuvat
seuraavasti:
Etsi Jeesusta ja seuraa Häntä - karta vanhoillislestadiolaista herätysliikettä.- tuohan
on paras ohje, minkä ihmiselle voi antaa. Sen voi ilmaista myös muodossa:
Etsi totuutta - karta valhetta. - etsivällä mielellä oleva eijo
Mistä se Jeesus löytyy?
Tätä juuri kyselen. Sen ku väitetään olevan vähän siellä, sun täällä. Joku käskee karttaa karismaattisia suuntia, joku perusluterilaisia, joku vanhoillislestadiolaisia, tai vaikkapa körttejä, joita pidetään lähes ateisteina.
Kehen täällä voi enää luottaa.
Ainakin sen tiedän, että täällä palstoilla on paljon kiusantekijöitä, mutta sekään ei helpota yhtään asiaa, että eri suuntien sisällä on omat erimielisyydet, jotka uhkaa repiä niitä kappaleiksi. Toinen ääripää on körttiläisyys, jossa kaikki mielipiteet sallitaan. Siellä saa olla homo, ateisti, tai vaikka mitä, niin voi olla myös körtti. Mutta toisaalta körttiläisyydessä voi olla myös harras uskovainen.
Mutta kun raamatussa kerta puhutaan siitä oikeasta porukasta, niin mikä se näistä kaikista sitten on? - yhteen pelastajaan
Mistä se Jeesus löytyy?
Tätä juuri kyselen. Sen ku väitetään olevan vähän siellä, sun täällä. Joku käskee karttaa karismaattisia suuntia, joku perusluterilaisia, joku vanhoillislestadiolaisia, tai vaikkapa körttejä, joita pidetään lähes ateisteina.
Kehen täällä voi enää luottaa.
Ainakin sen tiedän, että täällä palstoilla on paljon kiusantekijöitä, mutta sekään ei helpota yhtään asiaa, että eri suuntien sisällä on omat erimielisyydet, jotka uhkaa repiä niitä kappaleiksi. Toinen ääripää on körttiläisyys, jossa kaikki mielipiteet sallitaan. Siellä saa olla homo, ateisti, tai vaikka mitä, niin voi olla myös körtti. Mutta toisaalta körttiläisyydessä voi olla myös harras uskovainen.
Mutta kun raamatussa kerta puhutaan siitä oikeasta porukasta, niin mikä se näistä kaikista sitten on?vaikka kissan kans kotonaan
- vaikka he uskoisivat mihin
yhteen pelastajaan kirjoitti:
vaikka kissan kans kotonaan
Vaikka kissasi uskoisi Jumalaan, ei hän pääse silti taivaaseen. Epäilen silti vahvasti, ettei kissa kykene uskomaan mihinkään, vaan on puhdas eläin. Vain ihmisten on valittava oikean ja väärän tien väliltä. Kissasi siis ei joudu kadotukseenkaan, vaikka se olis kuinka ateisti.
- Lassey
Yksiselitteisesti oikeaa uskontoa ei ole olemassa, sillä Jumalan/Hengen olemassa oloa ei ole pystytty todistamaan. Lähempänä Oikeaa ovat alkuperäisuskonnot, joissa uskotaan Henkiin, Puujumaliin, Hiisiin ym. ja kunnioitetaan luontoa enemmän kuin taloudellista kasvua. Kristinusko on tuotu suomalaisiin väkisin käännyttämällä ruotsalaisten toimesta - siksi se ei ole suomalaisten luonnollinen uskonto. Toiseksi, mitä vanhempi uskonto on, sitä vaikeampaa on osoittaa sitä kokonaan keksityksi.
- Filosofointia
nähnyt Jumalaa?" - "En"
----->Jumalaa ei siis ole olemassa.
"Oletko nähnyt ajatuksen?" - "En"
----->Ajatuksia ei siis ole olemassa.
MOT - lisäfilosofointia
Filosofointia kirjoitti:
nähnyt Jumalaa?" - "En"
----->Jumalaa ei siis ole olemassa.
"Oletko nähnyt ajatuksen?" - "En"
----->Ajatuksia ei siis ole olemassa.
MOTtiennyt ajattelevasi? - "kyllä"
------> Ajatuksia on siis olemassa
oletko tiennyt jumaloivasi? - "kyllä"
------> Jumalia siis on olemassa
NOT - Filosofointia
lisäfilosofointia kirjoitti:
tiennyt ajattelevasi? - "kyllä"
------> Ajatuksia on siis olemassa
oletko tiennyt jumaloivasi? - "kyllä"
------> Jumalia siis on olemassa
NOT
Jos uskoo jumalaan niin silloin ei ole oikeaa eikä väärää uskontoa, sillä jokainen rotu, ortodoksit ja luterilaiset uskoo samaan jumalaan. silloin jos uskoo jumalaan ni pääsee ikuiseen paratiisiin
- mietiskelevä ketunpoikanen
Jos kerta kaikki samaan jumalaan uskovat pääsee paradisiin, niin pääsevätkö muslimit kautta maan myös paradisiin, koska he kaikki uskovat samaan allahiin?
Tai sitte muinaisuskoja, jos ne palvoo samanlaisia jumalia, ovatko kaikki matkalla paradisiin?
- Kudududumm
Kysymys, mikä on oikea usko?, on aina saanut aikaan monenlaisia mielipiteitä puolesta ja vastaan.
Näkyvimmin oikean uskon asemaa ovat pyrkineet pitämään vl:t. Moni muu jakais mielellään oikean uskon keskenään. Sallisi erilaiset näkemykset.
Vaikka eri suunnat sallisivatkin erilaisia näkemyksiä ja pitävät näitä kaikkia suuntia oikeina, silti näidenkin suuntien välillä on monenlaista sanaharkkaa. Esimerkiksi lapsikaste, naispappeus, homoliitot yms. jakavat mielipiteitä.
Ei onnistu väkisin puskee erillaisia suuntauksia yhteisiin ekumeenisiin tilaisuuksiin, jos he ovat keskenään hyvin riitaisia. Vanhoillislestadiolaisuus lienee ainut usko suomessa, joka uskoo olevansa se ainut oikea joukko. Nämä eivät lähde ekumeenisiin juhliin.
Mutta vanhoillislestadiolaisuus ei suinkaan ole ainut usko maailmassa, jotka pitävät vain itseään ainoina oikeina. Näitä tällaisia uskoja on maailma pullollaan. Mutta mikä sitten näistä kaikista on varmasti se oikea usko, sitä ei kukaan voi tietää. Voi vain uskoa, että joku niistä on se ainut oikea.
Nykyään uskon arvostus on murentunut voimakkaasti. On tapahtunut voimakasta maallistumista ympäri maailman. Monet uskotkin ovat maallistuneet ja muuttuneet perinneliikkeiksi. Nähtäväksi jää, muuttuvatko nykyisetkin uskot vielä kokonaan perinneliikkeiksi vai säilyykö joku niistä uskonsuunnista pidempään muiden kuivuessaan pois. Aika sen näyttää.
Nykyään yksikään ei voi tietää, mikä on oikea usko. Onko se edes kristinusko. Kenties joku muinaisusko on oikea. sellainen, joka ehkä on jo tuhottu tai jotain. - Kuoleman laakson asukas
Oikeaa uskoa ei enää ole. Se on tuhoutunut jo aikoinaan tapahtuneissa suurissa uskon sodissa.
Jumala on ottanut oikean uskon ihmisten keskuudesta pois. Nykyään on aivan sama, mitä tekee, taivaaseen ei pääse.
Kaikki nykyiset ihmiset vain kadotetaan.
Eli joutuvat kadotuksen kautta tuhotuksi. Eivät siis ikuiseen helvettiin.- sinne kuoleman
laaksoon, mutta Jeesus lupaa:
"Minä olen ylösnousemus ja elämä.
Ei kukaan, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole."
Oletko Jehovan todistaja? - on eksyksissä
Älä ota sanoja todesta.
Hänen kätensä kirjoittaa, mikä hänen sydämessään asustaa.
- Elämä!
Hei!
Oletkin saanut jo valtavasi vastauksia, toivottavasti jaksat/huomaat vielä tämän viestin lukaista.
Vastausta kysymykseesi siis, minun on tässä kovin helppo kertoa sinulle mikä on oikea ja todellinen sekä elävä usko, mutta miten sen otat vastaan on se sinun itse koeteltava. Joten kerron omakohtaisen kokemukseni, eli sain pelastua viimevuoden joulukuussa, otin Jeesuksen Kristuksen vapahtajakseni ja sain syntini anteeksi.
Koin uudestisyntymisen ja valtavaa rakkautta, se oli täydellistä sellaista jota en ollut koskaan ennen kokenut! Sen jälkeen elämäni on muuttunut, eikä minulla ole ollut hetkeäkään epävarma olo siitä onko Jumala / Jeesus Kristus olemassa tai olenko väärässä uskonnossa, Eih tämä on 100% todellista elävää uskoa ei edes mitään uskonnollista vaan todellakin todellista uskoa jopa niin todellista ettei sinun enää koskaan tarvitse elää yksin koska Jeesus on aina kanssasi,eikä Hän hylkää ja Hänen läsnäolonsa on niin ihanaa!
Uskoon tulon jälkeen kävin eri paikallis seurakunnissa, ja pyysin Jumalalta johdatusta auttaa löytämään se oma paikka, seurakunta missä voi kasvaa uskossa..kävin babtisteille, vapaakirkossa, ja helluntaissa. Eli vapaista suunnista löydät ne uudestisyntyneet ja oikeassa uskossa olevat henkilöt :) minä koin helluntaiseurakunnan omaksi hengelliseksi kodikseni, joten menin kasteelle (raamatun mukaisesti) ja liityin seurakuntaan. Jokaisella on tietenkin se oma tie sen jälkeen kun on uskoon tullut.
Jeesus sanoo Minä Olen Tie, Totuus ja Elämä, siinä on jo sanat yksinkertaisesti mikä on totuus.
ja jatkuu: Eikä kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Amen!
Eli uskomalla Jeesukseen sinä pelastut ja pääset taivaaseen, rakkaudesta meihin myös sinuun Jeesus kuoli totisesti meidän syntisten tähden että vain uskomalla Häneen olisi pelastus ja iankaikkinen elämä.
Tässä olisi vielä syntisen rukous, rukoile se sydämmestäsi niin Jeesus sinut vapahtaa ja saat mahtavan armon,
Rukoile vaikka näin:
Rakas Jeesus, minä uskon että sinä olet Jumalan poika ja olet sovittanut ristillä minun syntini minä pyydän, ilmesty minun elämääni pelastajana ja vapahtajana, anna minun syntini anteeksi ja annan sinun käsiisi elämäni. Amen!
Siunausta sinulle!- etsivällä mielellä oleva eijo
"Rukoile vaikka näin:
Rakas Jeesus, minä uskon että sinä olet Jumalan poika ja olet sovittanut ristillä minun syntini minä pyydän, ilmesty minun elämääni pelastajana ja vapahtajana, anna minun syntini anteeksi ja annan sinun käsiisi elämäni. Amen! "
Lupaan rukoilla ja toivon, että Jeesus kuulee rukoukseni ja osoittaa mulle tien! - Lue tämä ehdottomasti omaks...
ja totuuden mukainen kirjoitus.
Opastus oli aivan naulan kantaan osunut!
Jopa niin tarkkaan että naulakin jäi "suoraksi!"
Kaiken kukkuraksi siinä on vielä mukana selkeä synnin tunnustus.
LOISTAVAA, TODELLA LOISTAVAA!
Kunpa kaikki lukisivat tuon nimimerkin "TIE, Totuus ja Elämä kirjoituksen, ajatuksen kanssa läpi, eivätkä meuhkaisi kuten niin moni valitettavasti vain omaksi vahingokseen tekee.
Joh. 3:16. "Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi Ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen Elämän"
Siunausta päivääsi ja enkeleitä yllesi. - etsivällä mielellä oleva eijo
Lue tämä ehdottomasti omaks... kirjoitti:
ja totuuden mukainen kirjoitus.
Opastus oli aivan naulan kantaan osunut!
Jopa niin tarkkaan että naulakin jäi "suoraksi!"
Kaiken kukkuraksi siinä on vielä mukana selkeä synnin tunnustus.
LOISTAVAA, TODELLA LOISTAVAA!
Kunpa kaikki lukisivat tuon nimimerkin "TIE, Totuus ja Elämä kirjoituksen, ajatuksen kanssa läpi, eivätkä meuhkaisi kuten niin moni valitettavasti vain omaksi vahingokseen tekee.
Joh. 3:16. "Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi Ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen Elämän"
Siunausta päivääsi ja enkeleitä yllesi.se on todella hyvä kirjoitus täytyy sanoa.
Oikea tie löytyy lähempää, kuin uskoiskaan.
Itse olen vihdoin löytänyt sen oikean tien ja otin Jeesuksen vapahtajanani vastaan.
Vielä odotan, kunnes minulle vielä löytyy se oikea hengellinen koti, jossa on hyvä jatkaa matkaa tällä tiellä! - tekemättä..
... varmasti olet hyvä ja mukava ihminen, mutta raamatun kertomuksissa jossa ihmiset ovat tehneet parannuksen ja päässeet sisälle Jumalan valtakuntaan (siis oikeaan uskoon) asiat eivät ole menneet näin. Tarvittiin uskovainen ihminen joka julistaa synninpäästön. Rikkaalle tämä on vaikea asia, tarvitsee oma ansio riisua pois. Nähdä, ettei mitkään hyvät toiminnot auta pääsemään Jumalan valtakuntaan sisälle. Sinä, joka etsit rauhaa tunnolle, rukoile Jumalaa, että hänen valtakuntansa tulisi lähelle ja saisit parannuksen armon. Sinä, joka olet tunnet että minä olen tullut muuta tietä autuaaksi, lue raamattua, ja esim. Sauluksen kohtaa jossa hän sai parannuksen armon. Rukoile, että pääsisit sisään Hänen valtakuntaansa. Missä tämä valtakunta on? se on siellä missä ovat uskovaiset. Sinulle joka epäilet, onko ylipäätään olemassa raamatun opettamaa Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan mutta kuitenkin kaipaat elämällesi sitä perustusta joka kestää. Rukoile Jumalaa, että jos sinulla on täällä maanpäällä valtakuntasi, johdata minut sinne sisälle. Kiitos ja mukavaa syksyä ! Sattumalta tämä ketju osui silmiini, harmi jos en ole kommentoimassa jos joku haluaa, mutta joskus näilläkin sivuilla näkee uskovaisten kommentteja, (tosin aika harvoin)
- edelliseen...
tekemättä.. kirjoitti:
... varmasti olet hyvä ja mukava ihminen, mutta raamatun kertomuksissa jossa ihmiset ovat tehneet parannuksen ja päässeet sisälle Jumalan valtakuntaan (siis oikeaan uskoon) asiat eivät ole menneet näin. Tarvittiin uskovainen ihminen joka julistaa synninpäästön. Rikkaalle tämä on vaikea asia, tarvitsee oma ansio riisua pois. Nähdä, ettei mitkään hyvät toiminnot auta pääsemään Jumalan valtakuntaan sisälle. Sinä, joka etsit rauhaa tunnolle, rukoile Jumalaa, että hänen valtakuntansa tulisi lähelle ja saisit parannuksen armon. Sinä, joka olet tunnet että minä olen tullut muuta tietä autuaaksi, lue raamattua, ja esim. Sauluksen kohtaa jossa hän sai parannuksen armon. Rukoile, että pääsisit sisään Hänen valtakuntaansa. Missä tämä valtakunta on? se on siellä missä ovat uskovaiset. Sinulle joka epäilet, onko ylipäätään olemassa raamatun opettamaa Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan mutta kuitenkin kaipaat elämällesi sitä perustusta joka kestää. Rukoile Jumalaa, että jos sinulla on täällä maanpäällä valtakuntasi, johdata minut sinne sisälle. Kiitos ja mukavaa syksyä ! Sattumalta tämä ketju osui silmiini, harmi jos en ole kommentoimassa jos joku haluaa, mutta joskus näilläkin sivuilla näkee uskovaisten kommentteja, (tosin aika harvoin)
joku varmasti ajattelee, että Jeesus vain ilmestyy hänen elämään ja antaa rukouksessa synnit anteeksi. No tämä ei siis perustu raamatun opetukseen. Taivaaseen astumisen yhteydessä Jeesus jätti opetuslapsilleen (siis uskovaisille)synnin päästön vallan, ja siitä asti se on kulkeutunut jalkojen päällä aina näihin päiviin saakka. Missään vaiheessa ei ole raamatun sanomaa muutettu niin. Jeesukseltahan kysyttiin mikä oli ihmisen tärkein asia. Päästä sisälle Jumalan valtakuntaa.
- olet päässyt
se on todella hyvä kirjoitus täytyy sanoa.
Oikea tie löytyy lähempää, kuin uskoiskaan.
Itse olen vihdoin löytänyt sen oikean tien ja otin Jeesuksen vapahtajanani vastaan.
Vielä odotan, kunnes minulle vielä löytyy se oikea hengellinen koti, jossa on hyvä jatkaa matkaa tällä tiellä!kaidalle tielle, joka johtaa elämään ja samalla harvojen löytäjien joukkoon. Kertoisitko siitä ahtaasta portista, jonka kautta pääsit kaidalle tielle. Mikä siinä oli niin ahdasta.
- kommenttia
edelliseen... kirjoitti:
joku varmasti ajattelee, että Jeesus vain ilmestyy hänen elämään ja antaa rukouksessa synnit anteeksi. No tämä ei siis perustu raamatun opetukseen. Taivaaseen astumisen yhteydessä Jeesus jätti opetuslapsilleen (siis uskovaisille)synnin päästön vallan, ja siitä asti se on kulkeutunut jalkojen päällä aina näihin päiviin saakka. Missään vaiheessa ei ole raamatun sanomaa muutettu niin. Jeesukseltahan kysyttiin mikä oli ihmisen tärkein asia. Päästä sisälle Jumalan valtakuntaa.
silkkaa Raamatun vastaista vl-paskaa!
tekemättä.. kirjoitti:
meinaatko, että olisin vieläkin väärällä tiellä.
Miksi askeleeni keventyi, kun tunsin löytäneeni Jeesuksen. Aivan, kuin Jeesus olisi pessyt kaikki syntini pois. Askel tuntui kevyemmältä ja oli ihan vahva tunne, että asialla oli Jeesus.
Onko se kuitenkin niin, että edelleen olen matkalla helvettiin ja kaikki tuo, joita koin, oli puhdasta illuusiota? - Itkumuuri
Miksi askeleeni keventyi, kun tunsin löytäneeni Jeesuksen. Aivan, kuin Jeesus olisi pessyt kaikki syntini pois. Askel tuntui kevyemmältä ja oli ihan vahva tunne, että asialla oli Jeesus.
Onko se kuitenkin niin, että edelleen olen matkalla helvettiin ja kaikki tuo, joita koin, oli puhdasta illuusiota? - toisin..
Onko se kuitenkin niin, että edelleen olen matkalla helvettiin ja kaikki tuo, joita koin, oli puhdasta illuusiota?on vaikea tietää mitä sinulle tapahtui, ja olen iloinen jos askeleesi on kevyt ja mielesi iloinen. Aivan toinen asia on taas usko joka kantaa rajan tuolle puolen josta raamattu opettaa ja johon itse uskon. Selvääkin selvemmin useissa kohden sanotaan "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus". kiitos kaikille. Nykyisin saa tietoa kyllä helposti, eli en inttämään mielellään rupea. Keskustelkaa uskovaisten kanssa, ja jos kellään ei ole tälläistä tiedossa, rukoile niin kyllä sellainen löytyy. Kiitos ja mukavaa jatkoa kaikille.
- möhömaha
sun pitää tehä parannus ja liiittyä lestadiolai(seksi). näin pääset taivaaseen.
- liittyä
lestadiolaisiin.
Voit liittyä ihan mihin uskontokuntaan tahansa, mutta ehdotan, että valitset mielesi mukaan.
Mieti kuitenkin, mikä seurakunta on lähempänä sydäntäsi.
Se voi olla mikä tahansa, mutta jos saan ehdottaa, niin suosittelisin joko Vapaakirkko, Helluntaiseurakuntaa tai joku muu vapaissa suunnissa.
Kokemukseni mukaan nuo kaksi edellä mainittua ovat ehkä turvallisimpia, joissa joku pitää sinusta hyvää huolta.
Kaikissa seurakunnissa on kuitenkin epätäydellisiä sisaria ja veljiä.
Viime kädessä ratkaisun teet sinä itse!
Sinun ratkaisusi tulokseen ei kenelläkään toisella ole oikeutta vaikuttaa tippaakaan, varsinkin, jos olet vähintäin 15 vuoden ikäinen; ei kenelläkään!
Siunausta elämääsi
Joh. 3: 16. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." - Oman tien kulkija
liittyä kirjoitti:
lestadiolaisiin.
Voit liittyä ihan mihin uskontokuntaan tahansa, mutta ehdotan, että valitset mielesi mukaan.
Mieti kuitenkin, mikä seurakunta on lähempänä sydäntäsi.
Se voi olla mikä tahansa, mutta jos saan ehdottaa, niin suosittelisin joko Vapaakirkko, Helluntaiseurakuntaa tai joku muu vapaissa suunnissa.
Kokemukseni mukaan nuo kaksi edellä mainittua ovat ehkä turvallisimpia, joissa joku pitää sinusta hyvää huolta.
Kaikissa seurakunnissa on kuitenkin epätäydellisiä sisaria ja veljiä.
Viime kädessä ratkaisun teet sinä itse!
Sinun ratkaisusi tulokseen ei kenelläkään toisella ole oikeutta vaikuttaa tippaakaan, varsinkin, jos olet vähintäin 15 vuoden ikäinen; ei kenelläkään!
Siunausta elämääsi
Joh. 3: 16. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."Jep, samaa mieltä.
Mieti mitä sinä haluat ja miten uskot parhaiten palvelevasi jumalaa.
Uskovien yhteisöissä on paljon hyvää, mutta jotkut niistä tuppaavat panemaan yhteisön (tai sen edustajien) edun oman uskosi ja sinun ja jumalan suhteen edelle.
Samoin niiden säännöt, käytännöt ja kulttuuri saattavat olla ristiriidassa sille mitä sinä sydämmessäsi tunnet oikeaksi ja mihin uskot.
Yhteisöissä jonkinlaiset kompromissit kuuluvat aina kuvaan, mutta ristiriita on yleensä merkki siitä, että olet joko väärässä seurassa tai oma uskosi kaipaa vähän yhteisön "tönimistä".
Onneksi meillä on vapaus valita. :-)
Siunausta!
- Naula..
Mie uskon kuuden tuuman naulaan. Ja jos joskus tulee semmonen tunne että uskoni on heikolla laitan 150 mm ruuvilla.
- viitteitä ilmassa
Haluaako kukaan enää liittyä porukkaan, joka on repeämäisillään. On tullut näkemyseroja, joita ei tämänkaltaisissa liian tiiviissä uskonsuunnissa suvaita. Joten tällaiset laumat ovat todella herkkiä hajoamaan.
Eräs vl sanoi minulle, että hän ei salli juomista, vaikka todella monet niistä nykyään juo. Hän sanoikin, että suurin osa vl:istä rupeaa olemaan jaetulla omallatunnolla, joten sellasia hämäräperäisiä tapauksia..
Herää kysymys, ketkä määritellään jaetulla omallatunnolla kulkeviksi. Ovatko ehkä nekin, jotka pitävät tupakointia syntinä. - kamish
Määrittele totuus.Minä uskon korkeampaan totuuteen, johon minä liityn kuoltuani. Minä en koe vaikeaksi sitä, että lähes kaikki uskovat erilailla. Ehkä tunnet oman olemassaolosi vaikeaksi, koska olet muuten epävarma. Mikä voima sinua pakottaa hakemaan uskoa turvaksesi? Haetko sitä itsesi vuoksi, vai onko takana muiden painostus?
- uskon tiellä kilvoitteleva
Ite ainaki uskon tiellä kilvoittelevana voin sanoa, että olen hirveän puhtaalla omalla tunnolla silleen tehnyt matkaa ja oloni on hirveen silleen seesteinen ja hyvä ja puhdas.
Ei se silleen tee eroa, että jos on mahdollisimman puhtaalla omalla tunnol tehnyt matkaa, että olisi otollisempi perimään taivaan valtakunnan, koska jos ajatellaan niin, että
Jumala on antanut kuitenkim meille kaikille ajan elää sitä elämää, mikä meille suotu on!
Jumala on antanut meille kaikille elämän. Jumala osoittaa meille kyllä oikean tien, kuhan vain jaksamme ootttaa Jumalan ohjeita elää Jumallalle kuuliaisina jne. Kaikki menee parhain päin ja oikealla tiellä matkaavat ovat siinä mielessä hyvät ja silleen ok. Että kannattta silleen. Joo. Parannusta joka ei oo tehnyt omalle sydämelleen tee se heti. Ei oota. Voi tulla maailman loppu nyt.
Sillon kysytään, oletko ollut uskomassa. Jos olet pelastut ja olo muutenkin helppo kaikessa tässä jota osakseen koemme ja silleen.
Mä meen nukkuu nyt, koska väsyttää, mutta toivon, ettäs saitte jotain selvää jorinastani ja huomasitte asian ytimen!
- eikä sitä ehkä olekkaan
Oikeaa uskoa ei voi tietää kukaan, sillä meille ei ole selkeästi kerrottu ylhäältäpäin sitä. On vain ikivanhoja kirjoituksia. Yhdelläkään tämän ajan ihmisellä ei ole minkäänlaista kosketuspintaa Jumalaan/jumaliin. Uskonnot ovat ihmisten mielikuvitusten tuotetta. Miksi ennen Jumala puhui ihmisille taivaasta ja nyt, kun tuo Iso Kirja on saatu valmiiks, Jumala taivaassa hiljentynyt.
Ja moni jumala on lakannut olemasta, ku niihin ei ole enää jaksettu uskoa.- mr Totuus
>Ja moni jumala on lakannut olemasta, ku niihin
>ei ole enää jaksettu uskoa.
Näin on. Vanhakantaiset uskonnot haihtuvat pikkuhiljaa ja tilalle tulee uusi logiikkaan, tieteeseen ja totuuksiin nojautuva vapauden aikakausi.
- Jeesuksen seuraaja
Kysy Jeesukselta. Hän näyttää sulle tien!
- erämaassa yksin kulkija
En voi kysyä Jeesukselta, ku se ehti kuolla about 2000 vuotta sitten. Ei se kuule, enkä mä oo koskaan ees kuullu hänen ääntään.
- pilkatut, kiusatut
oikeat uskovaiset saavat osakseen runsaasti pilkkaa. Kuten kukaan on tuskin jäänyt kuulematta, kuinka paljon vanhoillislestadiolaisia kiusataan, heitä ihmetellään ja pidetään aivan outoina.
Raamatussakin sanotaan, että uskovainen joutuu kokemaan pilkkaa ja tämä on myös oikean uskon tunnusmerkki.
Ei sellainen usko, jossa kaikki on tehty mahdollisimman helpoksi, voi olla oikeaa. Ne valehtelevat vain itselleen. Elävät valheessa.- kukaan pilkkaa uskon
takia, vaan noiden typerien sääntöjen ja teidän
tuomitsevan asenteene johdosta.
Eihän pilkka ole mikään oikean uskon kriteeri.
Jehovalaisiakin pilkataan samasta syystä
kuin teitä! - että pilkkaa saavat
kukaan pilkkaa uskon kirjoitti:
takia, vaan noiden typerien sääntöjen ja teidän
tuomitsevan asenteene johdosta.
Eihän pilkka ole mikään oikean uskon kriteeri.
Jehovalaisiakin pilkataan samasta syystä
kuin teitä!pilkaa saavat eniten ne, jotka oikeassa uskossa ovat. Kyllä ny ateistinen pullonkerääjätoukka voi saada pilkkaa osakseen, mutta kekkät saa eniten näin ylleisesti. Kyllä ne oikeat uskovaiset kaikista eniten pilkkaa osakseen saavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5742975Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892562Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211631Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771552Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451436- 691414
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3141312- 271308
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901193