käärmeen oksentelu

jaana84

minulla on noin 1vuotias viljakäärme ja syötin sille yks päivä tässä hiiren ja se söi sen hyvillä mielin, mutta nyt huomasin parin päivän päästä, että se oli jossain vaihees oksentanu syömänsä hiiren.. miksi käärme oksensi???

6

2030

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jere444

      Liian isosta hiirestä?
      Tai että lämpötilat on huonosti?
      En varmaksi sano.

      • tikkari74

        Minklälainen se oksennus sitten oli? Tuli vaan mieleeni että jospa se olikin kakkaa..? Kakka on yleensä tummanruskeaa tai mustaa ja sen seassa on mukana valkoista jauhomaista ulostetta. Että oliko se "oksennus" minkälaista?


      • jaana84
        tikkari74 kirjoitti:

        Minklälainen se oksennus sitten oli? Tuli vaan mieleeni että jospa se olikin kakkaa..? Kakka on yleensä tummanruskeaa tai mustaa ja sen seassa on mukana valkoista jauhomaista ulostetta. Että oliko se "oksennus" minkälaista?

        kyllä se oksennus oli ihan se hiiri. kyllä mä nyt ulosteen tunnistan..


      • Paaxa
        jaana84 kirjoitti:

        kyllä se oksennus oli ihan se hiiri. kyllä mä nyt ulosteen tunnistan..

        Minäkin olen sillä kannalla, että hiiri saattoi olla liian suuri käärmelle. Olen kuullut, että pitäisi antaa käärmeen paksuimman kohdan kokoista ruokaa. Mutta jos puhun ihan palturia, viisaimmat korjatkaa. :)


    • tikkari74

      Joo..no olen sitten samaa mieltä toisen ketjussa kirjoittaneen kanssa, että lämmöt eivät ole kohdillaan. Käärmeen ruoansulatus lakkaa toimimasta n. 22 asteessa ja siksi kai oksensi ruoan ulos. Mene www.herppi.net sivustolle, siellä ainakin olen tuosta asiasta lukenut. varmaan olet sen jo tehnytkin! :)

    • viljisss

      viljakäärmeitä ei saa käsitellä kolmeen päivään ruokinnan jälkeen koska ne oksentaa sen takia..joten jos malttasit olla hiplaamatta sitä ettei siltä lennä laatta.tänks

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1629
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1361
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      5
      945
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    Aihe