Kone Volvo KAD32, vetolaite DP-E. Vetolaitteesta kuuluu melkoinen kolahdus, kun kytkee vaihteen, erityisesti pakille kytkettäessä. Onko kyseessä vika vai ominaisuus, eli onko asialle tehtävissä jotakin? Koneen tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit, jotain 700.
Vika vai ominaisuus
2
723
Vastaukset
Volvon "perinteisissä" vetolaitteissa on kaksi samanlaista kartiokytkintä. Tämä mahdollistaa yksipotkuriasennuksissa asenneuksen molempiin kiertosuuntiin, ts. eteenpäin ja pakilla voi molemmilla käyttä täyttä tehoa (toisin kun muissa merkeissä).
Duopropille tehdään tosin vain yhdelle kiertosuunnalle tarkoitettuja potkureita.
Mutta itse asiaan, eli mikäli käyttötunteja on vähän, tai vetolaite on askettäin peruskorjattu, niin kartiot ovat vielä aavistuksen verran liian karheita, ja tämä "ongelma" korjaantuu käytön myötä. Edellä mainittua tukee se että vähemmän käytetty peruutus kolahtaa enemmän..- AriT
Silloin kun itse ostin ekan vetolaitteellisen liukuvan veneen ja ihmettelin myyjälle samaa asiaa, niin muistan hänen sanoneen, että "silloin on syytä huolestua, kun VP DP lakkaa kolahtamasta vaihdetta päälle laitettaessa".
Myöhemmin totesin, että tämä todella pitää paikkaansa. n. 1200 käyttötunnin jälkeen vaihde alkoi mennä päälle pehmeästi ja samana kesänä myöhemmin meni päälle vasta reilusti kierroksia lisäämällä. Malli oli muistaakseni DP290A ja ainakin siinä tuntui olevan tyyppivikana kartiokytkimen kartion kiillottuminen ja sen myötä "pidon" heikentyminen. Pari kesää (
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen242625Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään382282Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621288Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2991211- 41976
- 42957
- 75842
Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh71808Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175783Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup92751