Kone Volvo KAD32, vetolaite DP-E. Vetolaitteesta kuuluu melkoinen kolahdus, kun kytkee vaihteen, erityisesti pakille kytkettäessä. Onko kyseessä vika vai ominaisuus, eli onko asialle tehtävissä jotakin? Koneen tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit, jotain 700.
Vika vai ominaisuus
2
724
Vastaukset
Volvon "perinteisissä" vetolaitteissa on kaksi samanlaista kartiokytkintä. Tämä mahdollistaa yksipotkuriasennuksissa asenneuksen molempiin kiertosuuntiin, ts. eteenpäin ja pakilla voi molemmilla käyttä täyttä tehoa (toisin kun muissa merkeissä).
Duopropille tehdään tosin vain yhdelle kiertosuunnalle tarkoitettuja potkureita.
Mutta itse asiaan, eli mikäli käyttötunteja on vähän, tai vetolaite on askettäin peruskorjattu, niin kartiot ovat vielä aavistuksen verran liian karheita, ja tämä "ongelma" korjaantuu käytön myötä. Edellä mainittua tukee se että vähemmän käytetty peruutus kolahtaa enemmän..- AriT
Silloin kun itse ostin ekan vetolaitteellisen liukuvan veneen ja ihmettelin myyjälle samaa asiaa, niin muistan hänen sanoneen, että "silloin on syytä huolestua, kun VP DP lakkaa kolahtamasta vaihdetta päälle laitettaessa".
Myöhemmin totesin, että tämä todella pitää paikkaansa. n. 1200 käyttötunnin jälkeen vaihde alkoi mennä päälle pehmeästi ja samana kesänä myöhemmin meni päälle vasta reilusti kierroksia lisäämällä. Malli oli muistaakseni DP290A ja ainakin siinä tuntui olevan tyyppivikana kartiokytkimen kartion kiillottuminen ja sen myötä "pidon" heikentyminen. Pari kesää (
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1656272Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv932836Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?921801Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am431515Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91226- 491035
Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23958- 10926
- 66922
- 21913