Riskiluokitus korkea

Yrittäjä ihmeissään

Kun olin opiskelija ja sen jälkeen työtönkin, niin vakuutusyhtiöt soittelivat ja tuputtivat vakuutuksiaan(asuntovakuutuksia).

Nyt yrittäjänä ollessani ei ole vakuutusyhtiöistä soiteltu. Tarvitsisin kohtpuolin vakuutusta toimitalaan ja sain selville että minut on vakuutusyhtiöt luokitellut hyvin riskialttiiksi asiakkaksi(ts. jolle ei vakuutuksia oikein haluta myöntää).

Tästä olen ymmälläni, sillä minulla ei ole luottotiedoissa merkintöjä ja kaikki laskut olen maksanut heti kun on postilaatikkoon tullut(eli noin 7-13 pvää etuajassa).

Syy riskiluokitukseeni taitaa olla vain se että olen yrittäjä, jolla ei ole suuret tulot, tosin ei minulla silloinkaan ollut tuloja kun työttömänä olin ja sillon kyllä soittelivat eri vakuutusyhtiöistä ja tarjos asuntovakuutuksia.

Pitää siis olla rikas/hyvät tulot/tase jotta saa helposti edes vakuutuksen. Itsellä on luottokortit, tukkuun luottoa useiden kymmenien tuhansien edestä ja liiketilaa varten maksupääte jne. mitä nyt liiketilassa tarvitsee, mutta vakuutuksia minun on vaikea saada. Ihme hommaa.

Tunnen itseni toisen luokan kansalaiseksi.

7

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja

      Ihmettelen miksi työtömänä minulle tuputettiin vakuutuksia ja nyt olen riskialtis asiakas vakuutusyhtiöille. Tulot kuitenkin eri tasoa kun työttömänä! Katsovatkahan ne liikaa taseeseen, koska olen investoinut niin paljon, se näkyy taseessa tietenkin.

      Tuntuu että siellä kai liikaa tuijotetaan taseeseen, eikä siihen että yritystoiminta jatkuvasti kasvaa.

      • sama taas

        Siis ne ilmeisesti tujottaa tulokseen. Ei ota huomioon investointeja.


    • vak.virkailija?

      Mitä tarkoitat riskiluokituksella?
      Suomessa ei ole käytössä eurooppalaista/usalaista riskiluokitusta.
      Suomessa vakuutuksen saamista vaikeuttaa vain ulosotot.

      • Aloittaja

        Näin minulle sanottiin. Mittari on yhdestä viiteen ja minä liian korkealla, jotta mulle saman tien vakuutuksia myönnettäisiin.

        PS. tuttuja vakuutusyhtiössä ja näin kerrottiin.

        PPS. Ulosottoja tms. tod. ei ole. Ja tätä ihmeteltiin että mut on luokiteltu sellain miten on. Ainoa looginen syy on se että olen yrittäjä, joka on investoinut niin että tulos on matalaa tasoa.


      • Aloittaja

        Onko muo ns. kusetettu? Mitä mittareita mulle sitten on kerrottu?


      • Ask mr. BtoB
        Aloittaja kirjoitti:

        Onko muo ns. kusetettu? Mitä mittareita mulle sitten on kerrottu?

        Kyseessä on siis Suomen Asiakastiedon antama rating, jossa 1 on ei riskiä ja 5 suuri riski. Yleensä 5 firmat menevät konkurssiin ja äkkiä. Tähän vaikuttaa mm. firman velat, omistajien taustat ja tilinpäätöstiedot.


    • V.....aa

      Yritän saada aloittavalle firmalle vakuutusta,ei onnistu riskiluokka 5 töitä olis vaikka kuinka paljon. Pitää antaa vaan byrogratialle periksi. Toiminta on rakennusalalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe