1.4TSI DSG todellinen kulutus

Ostamassa...

Moi,

Em. koneella oleva auto kiinnostaisi (joko Golf tai A3). Koeajot etc. tehty ja teho riittää, kulutus vaikuttaa sopivalta ja automaatti mukava :)

Sen verran jo myyty että uskoisin joltakulta löytyvän tietoa mikä on todellinen auton kulutus? 5.8l tuntuu hivenen optimististijolla arviolta, se mitä itse käytössä teillä on mennyt kiinnostaa...

Kiitän asiallisista kommenteista, käyttäjiltä!

31

13853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 98E

viehän se

• Meni

Enempää en saanut tankkiin mahtumaan. 55 litran tankissa täytyi siis olla parikymmentä litraa pohjia.

Tankkauspisteessä olin ajanut tänään vasta ensimmäiset satametriset ajettuani auton ulos liikkeestä. Matkamittarin lukema oli 17.

Ehkäpä se kulutuskin alkaa lähiviikkoina selvitä. Tänään sain km-määrän vasta hädin tuskin tuplattua.

• lyhyt lenkki

Tuli viikonlopun aikana ajettua lenkki Hki-Karkkila- Hki. Menomatka moottoritiellä nopeusrajoitus 10km/t ja paluu vanhaa porintietä nopeusrajoitusten mukaan. Matka noin 140 km. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 5.9 l/100. Sisäänajovaiheessa vei 1 l/100 km enemmän.

On toki oletettava, että ajotietokone valehtelee, kuten kaikissa autoissa, mutta silti varsin kohtuullinen kulutus reippaassa ajossa.

• The Rat

Ei tuo välttämättä valehtele. Ainakin mitä omaa golffia ole tutkinut, on matkamittari ollut prossan tarkkuudella oikeassa ja kulutus siihen verrattuna (polttoainevalon syttymisestä toiseen) desimaalin tarkkuudella se minkä ajotietokone ilmoittaa.

Jos menit karkkilaan turun motaria pitkin, siellä nopeusrajoitus vaihtelee täysin käsittämättömästi välillä 80-120 km/h. Riippuu ilmeisesti osin kellonajasta... On hieman eroa kulutuksella ajaako 90 km/h vai 130 km/h. Ja oliko tuo mittarin mukaan vai todellista nopeutta (lisättäköön, että omassa golfissa mittari heittää noin 7% luokkaa).

Kulutus kai noilla on kuitenkin ihan siedettävä bensavehkeeksi. Oma 1.9 TDI kuluttaa suurin piirtein saman, vaikka pitäisi kai mennä matka-ajossa 4,2:lla (pääsee siihen, jos ajaa tasaisesti 70 km/h nopeutta - valitettavasti tuota turun motaria osuu duunimatkalle, mikä nostaa kulutusta melkein parilla litralla).

• focus ja

sama kulutus

• pirteempi!
        focus ja kirjoitti:

sama kulutus

Mulla 2,0 Focus ja pieksin kerran liikennevalolähdössä TSI-farkkugolfin. Mitä järkeä ostaa tsi?

• .................
        pirteempi! kirjoitti:

Mulla 2,0 Focus ja pieksin kerran liikennevalolähdössä TSI-farkkugolfin. Mitä järkeä ostaa tsi?

Oleto 100% varma että Golf kuski lähti kisaamaan? Mikä ihme tarve amiksilla on tulla tänne VW palstalle selittelemään jostain liikennevalokisoista? Ekana joku Hondateini ja nyt Fordteini.

• nopeuksia...
        The Rat kirjoitti:

Ei tuo välttämättä valehtele. Ainakin mitä omaa golffia ole tutkinut, on matkamittari ollut prossan tarkkuudella oikeassa ja kulutus siihen verrattuna (polttoainevalon syttymisestä toiseen) desimaalin tarkkuudella se minkä ajotietokone ilmoittaa.

Jos menit karkkilaan turun motaria pitkin, siellä nopeusrajoitus vaihtelee täysin käsittämättömästi välillä 80-120 km/h. Riippuu ilmeisesti osin kellonajasta... On hieman eroa kulutuksella ajaako 90 km/h vai 130 km/h. Ja oliko tuo mittarin mukaan vai todellista nopeutta (lisättäköön, että omassa golfissa mittari heittää noin 7% luokkaa).

Kulutus kai noilla on kuitenkin ihan siedettävä bensavehkeeksi. Oma 1.9 TDI kuluttaa suurin piirtein saman, vaikka pitäisi kai mennä matka-ajossa 4,2:lla (pääsee siihen, jos ajaa tasaisesti 70 km/h nopeutta - valitettavasti tuota turun motaria osuu duunimatkalle, mikä nostaa kulutusta melkein parilla litralla).

Liityin Turun motarille kehä I:ltä, eli mittarinopeuteni oli koko motariosuuden 110 - 130 km/t, eli reipasta menoa. Välillä mentiin kyllä hieman lujempaakin - hyi. Ajankohta sunnuntai aamu, jolloin voi päästellä aika vapaasti.

Itse pidän Golffin suorituskykyä 103 kw:n TSI:llä ihan riittävänä ja polttoaineen kulutusta siedettävänä. V-Powerilla mennään.

• volkkariteiniä vaan
        ................. kirjoitti:

Oleto 100% varma että Golf kuski lähti kisaamaan? Mikä ihme tarve amiksilla on tulla tänne VW palstalle selittelemään jostain liikennevalokisoista? Ekana joku Hondateini ja nyt Fordteini.

itseään harmittaa. Onhan se kirvelevää, tappio.

• Mä vaan
        ................. kirjoitti:

Että kun oiken kerran pieksit liikennevaloissa polkemalla reippaasti sitä Focuksen oikeanpuolimmaisinta poljinta niin päättelet että kun ppäsit edelle muutaman metrin niin Golf TSI koneella on sitten turha ja täys paska yms.

Epäilen että tuossa Golfissa oli DSG vaihteisto ja kuski lähti ihan rauhallisesti D-asennolla liikeeelle sen enempää kisailematta. Tai sitten kusi oloi kokematon7huono jos teillä oli ihan tarkoituskin kisailla. Itse kun oon valoista lähtenyt ja joskus reippaammin kaasu painanut niin on kyllä jääneet 2-litraiset Focukset kauas taakse ja moni muukin auto. Mutta kun itsellä ei oo mitään tarvetta kaasuttaa sata lasissa menemään valoista eteenpäin kun sitten saattaa taas joutua kuitenkin pysähtymään seuraavissa valoissa ja laittamaan liinat kiinni. Yleensä lähdeb ihan normaalisti valoista/risteyksistä eteenpäin.

• ......
        pirteempi! kirjoitti:

Koska siinä oli konekoko 1.4, sama kiihtyvyys, mutta parempi vääntö kuin 2.0 ltr vapareissa. Jos se olisi ollut 1.8 tsi, olisit jäänyt kuin tikkupaska. 0-100 km/h n. 8 sek. ja vääntö 250 nm. Sitten se tärkein, kulutus on tuossa 1.4 pienempi kuin 2.0 vaparissa ja huomattavan paljon jouheampi ajella kuin vanhat bensarosvo 2.0 litraiset vaparit.

• ......
        ...... kirjoitti:

Koska siinä oli konekoko 1.4, sama kiihtyvyys, mutta parempi vääntö kuin 2.0 ltr vapareissa. Jos se olisi ollut 1.8 tsi, olisit jäänyt kuin tikkupaska. 0-100 km/h n. 8 sek. ja vääntö 250 nm. Sitten se tärkein, kulutus on tuossa 1.4 pienempi kuin 2.0 vaparissa ja huomattavan paljon jouheampi ajella kuin vanhat bensarosvo 2.0 litraiset vaparit.

118 kw:n tsi, en 1.8 ltr. Sorry.

• GOLF-TSI

on kohtuu rauhallisessa seka-ajossa vienyt n.6,8l/sadalla

• variantti

1.4 tsi dsg sportline vie ,kun vaimo ajaa ajotietokoneen pidemmän keskikulutuksen mukaan 6,8 litraa, mutta kun minä menen puikkoihin kulutus rupeaa kummasti nousemaan.

• meni

5,7 litraa satasella (ei moottoritietä) keskinopeus 94 kn/h
      Mutta tietenkin ajotapa määrää kulutuksen.

• 9 litraa

Mulla 140 hv tsi dsg-Jetta ja keskikulutus pks:lla 9 litraa, viimeksi 8,8. Sisältää 90% kaupunkiruuhkaa, liikennevaloseisomista jne, ja osa kehäteitä. Ajotapa kiireinen, poljen välillä tallaa pohjaan ja nautin myös kivasta alaväännöstä. Okei, tuntuu paljolta, mutta mielestäni yli 1400 kg painoiselle isohkolle autolle (kyllä, Jettakin on mielestäni isohko auto, samaa luokkaa kuin 90-luvun alun taksikoon autot) ruuhkaisessa ympäristössä aivan hyvin. Maantiellä menee alta 7:n. Nämä luvut siis tankkausluvuista laskettu, suhteutettuna trippimittarin km-lukemaan tankkausvälillä. Ja tankkaus tehty aina samalla lailla eli kun pistoolissa eka naksahdus niin tankkaus lopetettu, ja pistooli tankin reiässä aina samassa asennossa, ja auto tasaisella alustalla.

• Mä vaan

lukemia ja pitkällä välillä esim. Lahti-Tampere on näyttänyt keskikulutuksena usein 5.6-5.8 litraa ajomatkan aikana tai sen päätteeksi. Myös matkalla Lahti-Helsinki ajamalla rajoitusten mukaan vanhaa Helsingin tietä oon päässy noin kuuden litran lukemiin.

Motarilla välillä Helsinki-Lahti tai Lahti-Helsinki on keskikulutus ollut yleensä 7.5 joskus jopa 7.2 ja suurimmillaan raskaalla kaasujalalla kahdeksan litran keskikulutus.

Ajettaessa vanhaa Lahdentietä väliä Heinola-Lahti on keskikulutus ollut noin 6.5 joskus 6.9 ja joskus jopa 6.1.

Kaupunkipyörityksessä keskikulutus on vaihdellut 8.9-10 litran välillä.

Auto Golf Variant 1.4 103Kw TSI DSG (6-VAIH.), renkaat Continental Premium Contact 205/55 R16 aluvanteet Etabeta Tettsut...

• Ostin...

Moi,

Kiitokset, tuosta sai kuvan siitä mikä on todellisuus.

Toisenkerran koeajettua lähti tilaukseen A3:n, suurin syy toimitusaika joka VW:ä oli hirvittävän pitkä...

• ......

Olet jo varmaan huomannut minkä mokan teit. Tosin veikkaan, että sulla tulee kilsoja niin vähän, että et vielä huoltoon asti ole päässyt, no sitten huomaat.

• Vaimo osaa

Vaimo osaa ajaa sekalaista kaupunkiajoa n. 6,5-6,8 litraa / 100 km pintaan. Mulla tuntuu menevän puoli litraa per 100 km enemmän. Mä en kai osaa ajaa niin taloudellisesti / tykkään runttailla enemmän menemään S-asento päällä.

• Mä vaan

mikä TSI DSG yhdistelmä menee kaupunkiajossa reilulla kuuden litran keskikulutukselal?

Ei ainakaan kaksoisahdettu 1.4 140hv TSI. Melkoisia haamulukemia kaupunkiajossa.

Itse olen päässyt sekalaisessa kaupunkiajossa nastapyörillä (koko 195/65R15) keskikulutuslukemaan 7.2 D-asennolla ja ajettaessa pidempää lenkkiä kaupungissa/kaupungin laidalla...

• hanezki
        Mä vaan kirjoitti:

mikä TSI DSG yhdistelmä menee kaupunkiajossa reilulla kuuden litran keskikulutukselal?

Ei ainakaan kaksoisahdettu 1.4 140hv TSI. Melkoisia haamulukemia kaupunkiajossa.

Itse olen päässyt sekalaisessa kaupunkiajossa nastapyörillä (koko 195/65R15) keskikulutuslukemaan 7.2 D-asennolla ja ajettaessa pidempää lenkkiä kaupungissa/kaupungin laidalla...

Minulla on viikon vanha 90 kw:n ja 7 -vaihteinen (dsg) Golf Variant. Ajoin heti uudekseltaan 400 km lenkin maantieajoa keskinopeudella 82 km tunnissa ja kulutus oli ajotietokoneen mukaan 6,3 ltr. Alla michelinin nastarenkaat. Kun saan tankin tyhjäksi ja sen taas täyteen, lasken tarkan keskikulutuksen. Sen olen kuitenkin huomannut kaikkien autojen osalta, että tehtaan ilmoittamiin maantie/kaupunki/yhdistelmä kulutuksiin saa lisätä ainakin 0,5 litraa jos ei enemmänkin.

• Mä vaan
        hanezki kirjoitti:

Minulla on viikon vanha 90 kw:n ja 7 -vaihteinen (dsg) Golf Variant. Ajoin heti uudekseltaan 400 km lenkin maantieajoa keskinopeudella 82 km tunnissa ja kulutus oli ajotietokoneen mukaan 6,3 ltr. Alla michelinin nastarenkaat. Kun saan tankin tyhjäksi ja sen taas täyteen, lasken tarkan keskikulutuksen. Sen olen kuitenkin huomannut kaikkien autojen osalta, että tehtaan ilmoittamiin maantie/kaupunki/yhdistelmä kulutuksiin saa lisätä ainakin 0,5 litraa jos ei enemmänkin.

esim. Lahti-Tampere väli (noin 134 km) mennyt ajotietsikan mukaan usein 5.8-6.0 keskitulutuksella ihan 205/55 R16 kesärenkaillakin (joissa alut) mutta kaupungissa ei kyllä mee mulla mitenkään noin vähällä...

• menee
        Mä vaan kirjoitti:

esim. Lahti-Tampere väli (noin 134 km) mennyt ajotietsikan mukaan usein 5.8-6.0 keskitulutuksella ihan 205/55 R16 kesärenkaillakin (joissa alut) mutta kaupungissa ei kyllä mee mulla mitenkään noin vähällä...

maantieajoa, tasainen ajo nopeudella 80 km/h kuluttaa 4,7 litraa/100 km ja 100 km/h 5,4 litraa/100 km 1,4 TSI DSG (6 vaihteinen) Bensa oli 98 oktaanista ja alla kesärenkaat.

• .....
        menee kirjoitti:

maantieajoa, tasainen ajo nopeudella 80 km/h kuluttaa 4,7 litraa/100 km ja 100 km/h 5,4 litraa/100 km 1,4 TSI DSG (6 vaihteinen) Bensa oli 98 oktaanista ja alla kesärenkaat.

Sitä poljinta kunnolla, jos ei ton enempää mene. Ei niissä mitään vikaa ole vaikka ei ruokahalua olekkaan. Te ette vaan osaa painaa laattaa lattiaan.

• 90kw

Sekalaisessa ajossa 6,0-6,3l. Golffilla ajettu nyt 6500km.

• Syö se

Kävin pari viikkoa sitten 650 km:n päässä kääntymässä. Päällä 3 henkeä ja täysi lasti mökkikamaa. Mennen tullen 6,8 l/100 km.

Viikko sitten ajoin motarinopeutta Hki-Tampere 7,5 l/100 km ja Tampere-Hki 7,2 l/100 km. 2 henkeä matkatavaraa.

Autolla ajettu 9 tkm.

Mielestäni ihan sopuisia lukemia. Toinen autoni (samankokoinen ja -painoinen 2-litrainen vapari, jossa tehoa selvästi vähemmän) hörppii satasella 1,5 l enemmän.

• Kysymysmerkki2

On kuulemma ollu heittoo joillakin noissa ajotietokoneissa ja on uudelleensäädetty huollossa realistisempaan suuntaan, olikos noi ajotietokoneen lukemia vai tankkaamalla mitattuja?

• Syö se
        Kysymysmerkki2 kirjoitti:

On kuulemma ollu heittoo joillakin noissa ajotietokoneissa ja on uudelleensäädetty huollossa realistisempaan suuntaan, olikos noi ajotietokoneen lukemia vai tankkaamalla mitattuja?

Ilmoitin ajotietokoneen lukemia – joka pätkää varten ei sentään viitsi erikseen tankilla käydä.

Kiitettävän hyvin tuo ajotietokone on minulla pitänyt kutinsa tankkaamalla selvitettyihin lukemiin nähden.

• eikä puppua
    • oho1

On se kumma kun itse ajelen 1.6 corolla versolla sekalaista ajoa enimmäkseen maanietä kuitenkin 5.8l keskikulutuksella kuitenkin ilman turboa??? Eipä toi tekniikka hirveitä oo kehittyny kuitenkaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      35
      3632
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3100
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3016
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      448
      2656
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      178
      1958
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      144
      1873
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      27
      1483
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1335
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1261
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1192
    Aihe