Hei!
Sain keväällä kiivin taimia. Kasvattelin niitä viherkasvina etelään päin olevalla ikkunalaudalla, koska minulla ei ole parveketta eikä pihaa. Oikein tyytyväisiltä näyttävät, mittaa on kertynyt noin 30-40cm ja lehdet ovat isoja.
Mutta mitenkäs talvi? Voiko kiiviä kasvattaa ympärivuotisesti sisällä viherkasvina, vai vaatisiko se jonkinlaisen kylmänkauden? Ainoa vaihtoehto olisi viileähkö häkkivarasto, mutta siellä ei ole ikkunaa (jos kiivi pudottaa lehtensä talveksi niin sittenhän se ehkä toimisi...)
Muutetaanko kastelua, lannoitus jää varmaan ainakin pois (Substralia olen antanut)? Ja toinen juttu on kasvien tukeminen: olisiko parempi sitoa ne narulla jonnekin vai laittaa tukikeppi multaan? Tai tarvitseeko sitä edes tukea, vantteroituukohan ne tuosta?
Olisi mukavaa jos joku jakaisi tietonsa:)
Kiivin tukeminen ja
talvehtiminen?
1
1090
Vastaukset 1
- talvetus
Olen talvettanut sisällä kasvupaikallaan. Vihreäni tiputta lehdet loppusyksyllä melkein vuorokauden aikana, mutta keltainen vasta kevätkesästä pikkuhiljaa yksitellen.
Kastelu niukkaa talvella.
En ole tukenut, pysyvät hyvin pystyssä. Lannoittanut vain kesäaikaan harvahkosti.
Jos kiivisi ei pysy pystyssä, vähennä kesäaikaista lannoitusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1712814- 861220
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2411064- 1211006
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä83908- 89732
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun104647Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa55625- 38572
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid101548