Osaako kukaan sanoa, millä kumiveneen pontoonit on hyvä puhdistaa. Olen kokeillut kaikenlaisia pesuaineita mutta mikään ei tunnu tehoavan.
Kumiveneen puhdistus
16
5692
Vastaukset
- shellin
muovinpesuainetta. On todella hyvä tavara veneen pesuun ja varmasti toimii kumpparissakin. Tarkoitettu muovisten kalusteiden pesuun joten on varmasti hellävaraista kumpparille. Toimiva kama.
- olen kysynyt
kysy vaikka mistä tahansa venetarvikeliikkeestä.
- Vanha Volvo
olen kysynyt kirjoitti:
kysy vaikka mistä tahansa venetarvikeliikkeestä.
Olen käyttänyt Lidlistä ostettua "Cleansing Stone"a, sitä ei ole aina saatavana, samaa tavaraa myydään myös venemessuilla. Kyljessä oli öljyvanaa ja mustia "kolhuja" ym. Alle tunnin työllä kumivene on taas täysin uudenveroinen. Purkissa on 10 cm kovaa jauhetta johon purkissa tulevaa sientä kostutettuna vähän hierotaan. Venehommissa olen käyttänyt kaikkeen muuhunkin sitkeän lian poistamiseen, purkki kestää ikuisuuden ja toimii miltei kaikkeen mihin on keksitty kokeilla. Hyvin poisti myös kellastuman lasikuituveneen vesirajasta kun hiova vaha ei siihen pystynyt. Muita käyttökohteita veneessä on ollut ainakin tekonahkapehmusteet, hella, rosteriankkuri jossa ruostepisteitä, fendarit, valkoiset pöytäpinnat, lavuaarit jne.
- on nimeltään
Vanha Volvo kirjoitti:
Olen käyttänyt Lidlistä ostettua "Cleansing Stone"a, sitä ei ole aina saatavana, samaa tavaraa myydään myös venemessuilla. Kyljessä oli öljyvanaa ja mustia "kolhuja" ym. Alle tunnin työllä kumivene on taas täysin uudenveroinen. Purkissa on 10 cm kovaa jauhetta johon purkissa tulevaa sientä kostutettuna vähän hierotaan. Venehommissa olen käyttänyt kaikkeen muuhunkin sitkeän lian poistamiseen, purkki kestää ikuisuuden ja toimii miltei kaikkeen mihin on keksitty kokeilla. Hyvin poisti myös kellastuman lasikuituveneen vesirajasta kun hiova vaha ei siihen pystynyt. Muita käyttökohteita veneessä on ollut ainakin tekonahkapehmusteet, hella, rosteriankkuri jossa ruostepisteitä, fendarit, valkoiset pöytäpinnat, lavuaarit jne.
universal stone ja bauhausista ainakin löytyy. Hinta on vain suolainen..
- päälle.,
Suojaava vaha vielä päälle ja alle talveksi.
- bskp
Itse olen puhdistanut lumiveneen ns. "ihmesienellä" toimi...
- VIM
Kokeile VIMiä. puhdasta tulee.
- voisi
olla ratkaisu. Esim. Bilteman samanniminen tuote veneosastolta tai Hempelin rubbing. Bilteman kama testattu toimivaksi.
- Ajaxilla
Ajax toimii myös Vimin korvaavana
- 16
Itse jynssäsin jollain veneliikeen aineella. Tietysti kun kumiveneen pinta ei ole pontooneista aivan sileä, niin ei se ihan pienellä hankailulla lähde. Vähän otin vauhtia näillä pienillä pesusuenillä, joissa toinen puoli on sitä vihreää karheampaa seosta. Ensikesän suunnitelma on, että en anna pontoonien likaantua :)
- Nero Patti
Kun nyt kumiveneistä täällä puhutaan niin allekirjoittaneella olisi sellainen kysymys, että kannataako ostaa lasikuitupohjainen kumivene vai ei?
Eli kun olen kahden vaiheilla tällä hetkellä....ostaako Quick Silver Sport Enduro 310, joka on tilava ja halpa, mutta niin sanotusti normaalipohjainen, tai sitten ostaisin Quicksilver 290 Ocean Runnerin, joka on tuhat euroa kalliimpi ja myös hieman pienikokoisempi, mutta jossa on siis lasikuitupohja.
Jos haluaisin välillä ajella kumiveneellä Suomenlahden vesistössä niin tuleeko tämä Ocean Runner kestämään selvästi paremmin aaltoja, vai pärjääkö tuolla halvemmallakin ihan hyvin??
Kaupat olisi tarkoitus tehdä pian, joten toivottavasti joku asiantunteva vastaa tähän viestiin, kiitos. - 18
Nero Patti kirjoitti:
Kun nyt kumiveneistä täällä puhutaan niin allekirjoittaneella olisi sellainen kysymys, että kannataako ostaa lasikuitupohjainen kumivene vai ei?
Eli kun olen kahden vaiheilla tällä hetkellä....ostaako Quick Silver Sport Enduro 310, joka on tilava ja halpa, mutta niin sanotusti normaalipohjainen, tai sitten ostaisin Quicksilver 290 Ocean Runnerin, joka on tuhat euroa kalliimpi ja myös hieman pienikokoisempi, mutta jossa on siis lasikuitupohja.
Jos haluaisin välillä ajella kumiveneellä Suomenlahden vesistössä niin tuleeko tämä Ocean Runner kestämään selvästi paremmin aaltoja, vai pärjääkö tuolla halvemmallakin ihan hyvin??
Kaupat olisi tarkoitus tehdä pian, joten toivottavasti joku asiantunteva vastaa tähän viestiin, kiitos.no jos se kokoon taiteltavuus tai säilytys ei ole mikään kriteeri, niin lasikuitupohjaisen etu on se että sen V pohja leikkaa aaltoja. ilmapohjainen tai levypohjainen menee enemmän aallon yli. V siis varmaan parempi vähän heikommassa kelissä, mutta ilmapohjaisellakin on menty ihan reilussa aallokossa, joten ei se silläkään mahdotonta ole.
- jannehh
Itse suosittelisin sinulle lasikuitupohjaa turvallisuuden vuoksi.
Mutta en tietenkään tiedä, ovatko kaikki täällä samaa mieltä.- 28
tuskin täällä kaikki on samaa mieltä, koska eletään demokratiassa. itse en suosittelisi lasikuitupohjaista, jos veneen kokoontaitettavuus esim on tarvittu ominaisuus.
- ticci
Käy myös tutustumassa brigin veneisiin.Mulla on bombard 330 kumppari ja kaverilla brig falcon 330 RIB.Kummassakin v pohjan kulma aika pieni.Brig 35 kg painavampi ja kulkee ehkä sen takia erittäin vähän pehmeämmin vasta-aaltoon mutta myötä aallokossa jää.Kulkupuoli tyynellä ihan sama vaikka bombardin pohja on lepattanut vuodesta 1990.Se on vaan kuitenkin niin että kaikki kevyet veneet hyppää ja alastulo on kova.Turvallisuuspuoleen pohjan rakenteella en näe olevan mitään vaikutusta.Näitä kumppareita ei vertailla missään lehdissä ehkä just siks että erot on mitättömiä.Paljon parempi on myyjille kun saavat vapaasti kehua retostella omia pohjaratkaisujaan.
- Moippeli
Hei mulla on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819