adsl modeemin ja puh.pistorasian välisen johdon pituus kuinka paljon latausnopeuteen? Vaihdoin tänään 1,5m piuhan -> 5m kun vaihdoimme koneen toiselle puolelle huonetta. Tämän jälkeen latausnopeus pieneni todella paljon. Mietinkin että onko tuo piuhan pituus syynä tähän vai syyttääkö jotain muuta?
Latausnopeus ja piuhan pituus
4
1877
Vastaukset
Ei pitäisi vaikuttaa, mutta piuha voi olla myös viallinen. Tuonhan selvittää parhaiten itse vaihtelemalla kaapelia ja katsomalla modeemin hallintaohjelmalla toteutuneita yhteysnopeuksia ja signaalin laatua & voimakkuutta.
- on 10m:n piuha
toisesta huoneesta enkä ole huomannut mitään mainittavaa. voi olla johdossa vika.
- tw501v3
Mulla oli hyvinkin suuri ero 8 metrin puhelinkaapelin ja telewellin mukana tulleen lyhyen kaapelin välillä.Useimmiten modeemin hallintaohjelmassa on kohta josta näkee millä nopeudella modeemi "keskustelee" puhelinjakamon laitteen kanssa eli kuinka suureen nopeuteen linja pystyy.Telewellin sivullakin sanotaan "*Jos käytössä on jatkojohto, tarkista, että jatkojohto on kuparinen. Jatkojohto ei saa olla alumiinia.". Puhelinjatkojohdot taitaapi useimmiten olla alumiinia.Testaamallahan se selviää onko vaikutusta,ei tarvitse arvailla ja mutuilla.
Ethernet-kaapelin pituudella ei ole merkitystä,näin olen antanut itseni ymmärtää. - olet kädetön jos yhtään väh...
Revi siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628