Oinas nainen

Pinnallinen ?

Poikani rapu-v 26-v elää yhdessä oinas-tytön 22-v kanssa.
Ovat olleet yhdessä 1.5 v ja lapsikin
tuli "yllärinä" Miniä halusi ehdottomasti pitää
lapsen,vaikka yksin,jätti opinnot kesken.
Minä ymmärsin ja puolustin miniän näkemystä.
En kovin hyvin tunne miniää,on kohtalaisen hiljainen.
Ajattelin hänestä pelkästään positiivisesti
ja kerroin pojallenikin hänen tuntuvan
miellyttävältä.kuten muillekin.

Olen melkein heidän vieressään töissä ja
haluaisin nähdä vauvaa mutta miniä on koko
aika niin väsynyt etten voi mennä.
Päiväkävelyllekään vauvan kanssa ei tulla
nurkalleni jotta vauvaa näkisin,vaikka olen
toiveeni esittänyt.Joka päivä en soittele,
etten häiritsisi.etten olisi tungetteleva.

Onko oinas-nainen tosiaankin näin tunteeton,
yhtääkkiä.Näin vauvan 1-kuukausi sitten
laitoksella ja todella ikävöin lapsenlastani.

Poika valmistui juuri ja sai hyvän työpaikan,
joten kaiken pitäisi olla hyvällä alulla.

Kyllä miniä on jaksanut mennä
jo pariinkin otteeseen toiseen kaupunkiin vauvan kanssa
oman äitinsä luo.

Olen hankkinut tai paremminkin antanut rahaa
perushankintoihin jotta saavat mieleisiänsä.

Kyselen miniän vointia ja vauvan,laitan
terveisiä ja pyydän poikaa häntä auttamaan .
Ei ole tullut terveisiä eikä kiitoksia.

Onko oinas-nainen henkisesti kehittymätön,
itsekäs ja suorastaan paskamainen.
Onkohan poikani haksahtanut väärään naiseen
jolla ei tunnu olevan sosiaaliseen
kanssakäymiseen mitään eväitä eikä perhe-
siteisiin.Joita lapsenlapsikin varmasti
tarvitsisi kehityksen ja turvallisuuden
vuoksi,kuten myös isänsä äitiä.

Missä mahtaa mättää..vesimis.mummo

6

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäpä...

      ...että miniäsi ei kehtaa päästää sinua heille, jos ei ole jaksanut siivota. Oikeasti pienen vauvan kanssa, varsinkin ensimmäisen, voi olla niin väsynyt, ettei oikein tahdo jaksaa mitään ja keskittyy vain vauvan hoitoon / nukkumiseen. Muu maailma ikäänkuin menettää merkityksensä ja vain hyvin läheisiä ihmisiä, joita ei tarvitse jännittää, jaksaa päästää lähelle.

      Toivottavasti kysymys on ohimenevästä väsymyksestä ja välinne pysyvät hyvinä ja avoimina. Lapselle on hyvä olla paljon läheisiä ja välittäviä ihmisiä ympärillä, varsinkin siinä vaiheessa kun vähän kasvavat ja ottavat kontaktia ympäristöönsä.

      Jaksamisia teille kaikille.

    • oinaspässi

      olen 48 v oinasnainen, lapset jo maailmalla, oinaalle on koti niin intiimiä aluetta että hän hyvin tarkkaan valikoi kenet päästää kotiinsa, ei oinas oo pinnallinen eikä epäsosiaalinen paska. koti on hänen valtakuntansa. hän luo ympärilleen suojaverkon ja sieltä kautta hallitsee omia ympyröitään, lähipiirinsä hän kouluttaa myös näille laatimilleen säännöille että mikä sopii mikä ei, siihen ei kellä tahansa ole tulemista liian lähelle tai liikaa tupata koska eihän oinas tarvi muiden neuvoja eikä apua! pyydäppä heitä kylään se voisi passata hänelle paremmin. onko poikasi kiltimpi, alistuvainen, oinas kyllä ottaa homman hallintaan täytys olla tosi vahva kumppani joka oinaan itsepäisyyden taltuttaa eikä ehkä sittenkään, mutta tää ei oo pahalla, silti oinas on sosiaalinen, vilkas, puhelias, epäitsekäs, hän vain antaa muiden olla rauhassa ja haluaa itse olla rauhassa ja tulla omillaan toimeen, sitten kun hänelle sopii, vieras on toki tervetullut. oiskohan tässä jotain järkee tuohon miniäsi käytökseen? ehkä hän tällä tavalla haluaa kouluttaa sinua eli lähiympäristöään että et tule saamaan suurta jalansijaa hänen kotonaan.

    • tutulta

      ihan kylmät väreet käy. tuo on kuin meiltä 20 vuotta sitten. outo on oinasnainen ja pelottava.

      • oikkuäitee

        samanlainen, kun sain 22 vuotiaana ensimäisen lapsen.
        Kaikki ylimääräinen oli siinä harmoniassa liikaa.
        koin anoppini vierailut streesavana, ja vaikka hän olisi varmaan itse halunut olla apuna, en jaksanut olla hänelle koko aikaa selostamassa, missä mikäkin on ja miten meillä on tapana jne. Ja toiseksi, en edes pitänyt siitä, että hän yritti kotonani jotain tehdä. Koti oli minun, ei hänen.
        Max tunnin vierailu nimenomaan vieraana riitti.

        Myöhemmin lapsia tuli lisään ja aloin suhtautumaan asioihin rennommin. Mutta yhä ärsyttää, jos joku tulee kylään, kun on ruuanlaitto kesken tai siivous tai muu vastaava... Menee kaikki sekaisin. Luon itselleni aamulla jonkunlaisen aikataulun, enkä niin hirveästi pidä siitä, että se menee sekaisin... Elämässäni on muutakin kuin kodinhoito, ja työ ensin, sitten huvi, on periaatteeni.

        Mutta yhä tykkään siitä, että minä määrään kotonani.
        Ja inhoan ihmisiä, jotka menevät ilman lupaani jääkaapille tai alkavat tiskaamaan astioitani. En osaa ottaa sitä kohteliaisuutena, vaan loukkaannun, että minua pidetään laiskana tai saamattomana.

        Oma perhe on tietenkin eri juttu. ja muistan kyllä kiittää, jos mieheni siivoaa...ihan vaan siksi, että hän tekisi sitä useammin.

        Elikkä siis... pyydä kylään heitä, älä käske itseäsi kylään.


      • oinas minäkin

        mutta, en minä kyllä tunteeton ole ja annan kyllä kaikkien isovanhempien hoitaa ja nähdä lapsenlapsiaan, sehän on vaan helpotus minulle!!!
        nyt on poikkeus vahvistanut säännön....


    • miniäsi

      olla joko kyllästynyt uteluihisi tai sitten hän potee syntyksen jälkeistä masennusta??? oinas naiset ovat yleensä "omastaan" kiinnipitäviä, mutta tleensä sukurakkaita, että olisiho syy nyt jossain syvemmällä?anna aikaa ja tarjoa apua jossain vaiheessa jos siltä näyttää!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe