Basiron vai Brevoxyl...

...kumpi parempi?

Näiden kahden vaiheilla olen, aineet ovat lukeman perusteella alansa parhaat.

Kokemuksia, faktoja, mitä vaan mikä auttaa valitsemaan! Minulla on mieto-keskivahva akne.

11

5448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stan

Käytin aikanaan tuota Basironia ja mielestäni teho oli selvempi kuin nyt käyttämälläni Brevoxylillä. Toimintaperiaate kuitenkin noissa on aika sama; kuivattaa ihoa niin pirusti. Eli molempi pahempi.

• Uncut

Siis sisältävät saman vaikuttavan aineen. Basiron on geeliä, brevoxyl emulsiota. Itse oon käyttänyt vaan Basironia. Aknea se ei poista kokonaan, mutta lieventää sitä. Ihotyypistä riippuu, miten usein sitä pystyy käyttämään ja miten iho reagoi aineeseen. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti kokeilla. Basironista on saatavana myös Basiron Wash, joka pestään pois muutaman minuutin vaikutusajan jälkeen. Mielestäni sitä voisi kutsua naamioksikin. Tämä on sinällään parempi herkempi-ihoisille, koska pesun jälkeen voi laittaa sitten kosteusvoidetta, ettei iho kuivuisi ja ärtyisi pahemmin. Oon huomannu senkin, että Wash auttaa tietyntyyppisiin finneihin ja tavallinen versio toisenlaisiin.

• S@mu

Basiron on mielestäni parempi. Käytän itsekin. Olen huomannut, että iho ei hilseile tai kuivu, jos ainetta laittaa vain paikallisesti pienille ihoalueille, eli suoraan hoidettavan finnin päälle. Koko kasvoille ei voidetta kannata hiroa, silloin tulee varmasti hilseilyä, ihon kuivumista ja kirvelyä. Kokemusta siitäkin on.

• sadfasdfas

sitä ilman reseptiä ?

• ..........
        sadfasdfas kirjoitti:

sitä ilman reseptiä ?

Basiron ja Brevoxyl pohjautuvat molemmat Bentsoyliperoxidiin, joka on hyvin tunnettu ja tehokas aine aknen hoitoon. Molemmat tuotteet käyttävät samoja vahvuuksia, joten ovat myös yhtä tehokkaita.

Basiron AC wash on ehkä helpompi käyttää, kuin tuo geeliversio. Se vain levitetään kostealle naamalle ja annetaan vaikuttaa 1-5 minuuttia (vaikka ennen suihkuun menoa). Tämän jälkeen se pitää pestä pois. Ainetta käytetää 1-2 kertaa päivässä.

Se misinformaatio osuus tuli taas tuon käytön suhteen. Muistakaa ihmiset, että sellaista kuin "aknen täsmähoito" EI OLE OLEMASSA. Aknen hoito on ennaltaehkäisyä. Basironia, Brevoxyliä tai mitä tahansa voidepohjaista aknenhoitotuotetta on käytettävä koko naaman alueella. Yksittäisten finnien päälle käytettynä siitä ei tule olemaan teille mitään apua.

Bentsyyliperoxidi vaikuttaa siten, että aine alkaa "kuorimaan" ihon pintaa (siitä se punoitus ja hilseily kuurin alussa johtuu) ja täten estää kuolleita ihosoluja tukkimasta ihohuokosia. Tämän lisäksi aineella on vielä tärkeämpikin vaikutus, eli se tappaa aknea aiheuttavan P.Acnes bakteerin iholtanne. Naama kuivuu kuurin aikana väistämättä, mutta tämän asian saa helposti kuriin kosteusvoiteella, kunhan muistatte käyttää ÖLJYTÖNTÄ kosteusvoidetta. Punoitus ja ylenpalttinen hilseily poistuu muutaman viikon jälkeen kuurin aloituksesta.

Positiivisia tuloksia on turha odottaa ennen kuin 4-6vk on kulunut kuurin aloituksesta. Täydet vaikutukset ovat havaittavissa vasta 3kk jälkeen. Tämänkin jälkeen tuotteen käyttöä kannattaa jatkaa, jotta akne ei palaa takaisin.

Basiron ja Brevoxyl eivät vaadi reseptiä.

• sadfasdfas
        .......... kirjoitti:

Basiron ja Brevoxyl pohjautuvat molemmat Bentsoyliperoxidiin, joka on hyvin tunnettu ja tehokas aine aknen hoitoon. Molemmat tuotteet käyttävät samoja vahvuuksia, joten ovat myös yhtä tehokkaita.

Basiron AC wash on ehkä helpompi käyttää, kuin tuo geeliversio. Se vain levitetään kostealle naamalle ja annetaan vaikuttaa 1-5 minuuttia (vaikka ennen suihkuun menoa). Tämän jälkeen se pitää pestä pois. Ainetta käytetää 1-2 kertaa päivässä.

Se misinformaatio osuus tuli taas tuon käytön suhteen. Muistakaa ihmiset, että sellaista kuin "aknen täsmähoito" EI OLE OLEMASSA. Aknen hoito on ennaltaehkäisyä. Basironia, Brevoxyliä tai mitä tahansa voidepohjaista aknenhoitotuotetta on käytettävä koko naaman alueella. Yksittäisten finnien päälle käytettynä siitä ei tule olemaan teille mitään apua.

Bentsyyliperoxidi vaikuttaa siten, että aine alkaa "kuorimaan" ihon pintaa (siitä se punoitus ja hilseily kuurin alussa johtuu) ja täten estää kuolleita ihosoluja tukkimasta ihohuokosia. Tämän lisäksi aineella on vielä tärkeämpikin vaikutus, eli se tappaa aknea aiheuttavan P.Acnes bakteerin iholtanne. Naama kuivuu kuurin aikana väistämättä, mutta tämän asian saa helposti kuriin kosteusvoiteella, kunhan muistatte käyttää ÖLJYTÖNTÄ kosteusvoidetta. Punoitus ja ylenpalttinen hilseily poistuu muutaman viikon jälkeen kuurin aloituksesta.

Positiivisia tuloksia on turha odottaa ennen kuin 4-6vk on kulunut kuurin aloituksesta. Täydet vaikutukset ovat havaittavissa vasta 3kk jälkeen. Tämänkin jälkeen tuotteen käyttöä kannattaa jatkaa, jotta akne ei palaa takaisin.

vois koittaa jompaakumpaa. vaikkakin minulla on lievä/keskitason akne ongelmia. eli voi olla viikko tai pari jolloin naama on lähes finnitön, ja sitte taas niitä alkaa tulemaan pikkuhiljaa itseäni häritsevän paljon.

• Perehtyjä
        .......... kirjoitti:

Muuten painavaa faktaa, mutta Basiron on 5% ja Brevoxyl 4% bentsoyyliperoksidia, eli Brevoxyl aavistuksen laimeampaa. Tiettävästi optimaalinen pitoisuushan olisi n. 2,5%, jonka on todettu olevan yhtä tehokas kuin 5% ja 10% vastaavat, mutta ärsyttävän vähemmän ihoa. Tosiaan aineen voimakas hapetus tappaa aknebakteereita, koska ne eivät tällaisissa oloissa pääse kasvamaan.

• 2633663
        Perehtyjä kirjoitti:

Muuten painavaa faktaa, mutta Basiron on 5% ja Brevoxyl 4% bentsoyyliperoksidia, eli Brevoxyl aavistuksen laimeampaa. Tiettävästi optimaalinen pitoisuushan olisi n. 2,5%, jonka on todettu olevan yhtä tehokas kuin 5% ja 10% vastaavat, mutta ärsyttävän vähemmän ihoa. Tosiaan aineen voimakas hapetus tappaa aknebakteereita, koska ne eivät tällaisissa oloissa pääse kasvamaan.

Epiduo on uusin.

• adaffffff

Ite oon käyttänyt Brevoxyliä, mutta heti, kun se tuubi loppuu, niin vaihdan Basironiin. Sittepäs nään kumpi on parempaa...

• Varautukaa pettymään

Brevoxyistä en tiedä, mutta basironista jotain. En väitä, että aine ei toimis, mutta itsellä ainakin vaan pahenee.

• Tyytyväinen molempii

Basiron ja Brevoxyl on auttanut mulla 80%!!!
      siis ihan sika hyviä tuotteita sanon minä!:D
      heti ekana päivänä kun kokeilin basironia, niin lähti ihan sairaasti finnejä jo ekana päivänä! ja sitten ku basiron loppu, nii siirryin brevoxyliin!

Kuvitelkaa nytx3
      Aluksi tulee finni:D
      laita brevoxylia tai basironia siihen joka ilta/aamu, niin 3 päivän sisällä se on poissa!
      TOIMII TODELLA HYVIN!
      ja lisäksi, mulla ei oo tullu mitään punotusta tai hiljseilyä:D
      paitsi sillon tulee jos laittaa hirveet kerrokset.
      Sanon että TOIMII!
      Mulla oli aluks paljon finnejä, mut nyt ei oo enää yhtään isoa finniä! ehkä jotain pieniä, mut ku laittaa meikkivoidetta, nii ei kyl näy enää missään:)
      Suosittelen esim. jos on murrosiässä(:::::

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15250
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      27
      3294
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      267
      2410
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1743
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1463
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      364
      1402
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1203
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1115
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      942
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      905
    Aihe