Tyhmä kysyy tyhmiä kysymyksiä:
Tietääkö kukaan saako magneettikuvasta tulokset heti?
Onko siellä siis joku osaava lääkäri tms. joka osaisi heti kertoa kuvista jotain?
Eikö joku kuitenkin anna lausunnon niistä kuvista? Onko tämä lausunto paikkaansa pitävä, voiko siihen siis luottaa?!
Kiitokset jo etukäteen mahdollisille vastaajille!
Magneettikuvaus
9
1593
Vastaukset
- ei saa
heti. Röntgenosastolla on kyllä yleensä röntgenlääkäri paikalla etenkin päiväsaikaan, mutta ei hän katso kuvia samantien kun ne on otettu. Kuvat laitetaan lausuttavaksi ja sitten myöhemmin ajan kanssa röntgenlääkäri katsoo ne ja antaa lausunnon. Kyllä siihen lausuntoon minusta voi luottaa, sen on kuitenkin antanut radiologian erikoislääkäri tai siihen erikoistuva lääkäri. Lausunnon tulkitsee ja jatkotutkimukset/hoidon tarpeen määrittää sitten se hoitava lääkärisi, joka sinut sinnen kuvaukseen lähetti.
- onjaon
Parempi ja huonompii radiologei. Näkeminen riippuu siitä kenen etu on kyseessä. Nivelsidevaurioita ei ainaskaa mehiläisessä osata lukea.
- omakokemus
onjaon kirjoitti:
Parempi ja huonompii radiologei. Näkeminen riippuu siitä kenen etu on kyseessä. Nivelsidevaurioita ei ainaskaa mehiläisessä osata lukea.
Sain omista kuvista tietää varmaa viikkon sen jälkeen ku ne oli otettu. Kuvat otettiin Medimagneetissa. Polvesta oli menny eturistiside.
- aloittaja
onjaon kirjoitti:
Ööh, mitä tarkoitat että nivelsidevaurioita ei mehiläisessä osata lukea?
Onko sulla sit kokemuksia, että radiologi on/ei oo nähny kuvista jotain oikein tms?
Onko mennyt yleensä kumpaan suuntaan? Tarkoitan, että esim onko löydetty sidevaurio vaikkei sellaista olekaan vai ei oo löydetty sidevauriota vaikka sellanen olis?
Onko muilla kokemuksia radiologin virheellisistä lausunnoista?
Mut varmaan se oma ortopedi sit kuitenkin näkee niistä kuvista sen mitä pitääkin.. - Etkuten
aloittaja kirjoitti:
Onko sulla sit kokemuksia, että radiologi on/ei oo nähny kuvista jotain oikein tms?
Onko mennyt yleensä kumpaan suuntaan? Tarkoitan, että esim onko löydetty sidevaurio vaikkei sellaista olekaan vai ei oo löydetty sidevauriota vaikka sellanen olis?
Mut varmaan se oma ortopedi sit kuitenkin näkee niistä kuvista sen mitä pitääkin..Sanoin. Nähdään mitä halutaan. Siis vaurioita eivät löydä. Ainaskii 2 tapausta tiedän ite.
- olkapää mri
aloittaja kirjoitti:
Mut varmaan se oma ortopedi sit kuitenkin näkee niistä kuvista sen mitä pitääkin..mulla meni metikköön olkapään varjoainekuvauksen lausunto, olihan siellä vikaa mutta eri kuin radiologin mukaan, toisaalta jälkeenpäin jo mietinkin että kumpikohan oikeastaan ties asioista - lekuri joka leikkas vai radiologi...mun lekuri oli epäluotettava muutoinkin.
- magneetista
Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, vastauksia joskus on.
Olin itse alkuvuodesta magneettikuvassa Turun TeslaVaguksessa (nykyään ilmeisesti osa Suomen Terveystaloa). Polvea kuvattiin ja kuvaus oli kaikenkaikkiaan positiivinen tapahtuma, eli hommansa osasivat.
Kun kuvat oli otettu, kyselin vastausten saamisesta. Hoituri totesi, että tunnin päästä on lausunto valmis. En jäänyt odottelemaan, mutta parin päivän päästä oli lausunnot ja kuvat hoitavalla ortopedilla.
Lausunto vastasi lähes täysin tähystyksen löydöksiä, ainoa "virhe" oli siinä, että 6-7mm:n rustovaurio oli 1x2cm (oli toki muutakin vikaa). Mutta ainakin tuo vamma siis näkyi kuvissa ja radiologi sen sieltä osasi etsiä.
Mutta toki, lääkäritkin ovat ihmisiä ja virheitä sattuu. Ja kai se mahdollista on, että joku vika jää näkemättä. Tuo minun rustovammani lopullinen koko on 2x2cm, kuvista ei näkynyt se, että reuna-alueet olivat suht kehnossa kunnossa. Lähempää tarkastellen sen kyllä huomasi... ja nyt tuntee :o) - Wolfie76
Satuin juuri pyörähtämään tuossa Mehiläisessä ja siellä odotellessani luin jotain olkapääleikkauksiin liittyvää juttua. Ko. tekstissä mainittiin, että nykyään tähystyksessä nähdään nivelen ym. todellinen tilanne ja magneettikuvausta käytetään tukena... Siitä jäi sellainen kuva, että lääkäritkin loppuviimein kuitenkin luottavat enemmän omiin havaintoihinsa ja asiakkaan oireisiin ja kuvantaminen vain tukee tehtyjä arvioita - jos tukee.
- tietoa?
Hei,
polveni on magneettikuvattu, ja ortopedin lausunto oli että eturistisidettä ei näy kuvissa. Siis mitä?
Eikö minulla ole ollenkaan eturistisidettä, vai tarkoittaako tämä että side on poikki?
Eikö revennyt side kuitenkin pitäisi näkyä magneettikuvissa?
Vähän tyhmä olo. Tietäälö joku?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693