Kallen kahvi Oy peltipurkki

meehow

Don Carlos Guatemala sekoitus. Pohjavärinä valkoinen, ylä ja alareunassa punainen raita joissa lukee "onnistunut löytöretki uuteen kahvimaailmaan" ja "asiantuntijan erikoiskahvi". Näiden välissä soikea vaakuna jossa kullanvärinen reunus ja sinisellä pohjalla kullan värisillä kirjaimilla "don Carlos Guatemala sekoitus".
Purkissa on kannen tekstin mukaan ilmatiivis kierrekansi.

Osaisiko joku kertoa ikää moiselle purnukalle. Ja vanhanajan puoti - yhdistys ry:n sivut olen selannut enkä sieltä löytänyt mitään josta olisin saanut osviittaa. Hjälp?

5

2864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En löytänyt minäkään netistä tietoja joiden perusteella purkin voisi tarkasti ajoittaa, enkä nyt äkkiä muista onko minulla mitään kirjaa mistä asian voisi tarkistaa, mutta kun paahtimo on toiminut 1957-75 niin tuolta väliltä sen täytyy sitten olla.

- Kallen Kahvi Oy. Paahtimon perusti vuonna 1957 Kalle Sukki, joka oli aiemmin ollut toimitusjohtajana Kahvi Oy:ssä ja Coffea Oy:ssä. Varsinainen toiminta alkoi helmikuussa 1958 Hietalahdenranta 17:ssa, mutta yritys muutti myöhemmin Lauttasaareen, Kiviaidankatu 2:een. Myynti suuntautui aluksi pääasiassa vähittäiskauppaan, mutta myöhemmin suurkuluttajamyynti muodostui yrityksen tärkeimmäksi toimialaksi. Kalle Sukin kuoleman jälkeen vuonna 1969 toimitusjohtajaksi tuli hänen poikansa Seppo Sukki. Yhtiö koki kuitenkin konkurssin vuonna 1975, jolloin sen toiminta päättyi. Kallen Kahvi Oy tunnettiin aikanaan mm. mainoslauseesta: “Kallen kahvi – asiantuntijan kahvi."
      http://www.wanhapuoti.com/_sgg/m2m2s1_1.htm

- - -

HS:n sivuilta löytyi hauska tapaus, mikä vähän liittyy kyseiseen paahtimoonkin. Julkaistu Helsingin Sanomien "Erikoinen tapaus" sarjassa 17. 12. 2007.

ROSOLLIN TUOREISTUS

Olin 70-luvun alkupuolella eräässä kahvipaahtimossa arkistoapulaisena. Joululahjaksi kaikki työntekijät saivat suuren pahvilaatikollisen jouluherkkuja. Laatikko sisälsi oikeastaan kaiken, mitä joulupöytään laitetaan, kinkkua lukuun ottamatta.

Satuin istumaan johtajan sihteerin vieressä, kun hän joutui soittamaan isoon einestukkuun, koska tilatuissa rosolleissa oli viimeinen käyttöpäivä jo jouluaattona.

Paahtimon nimi oli Kallen Kahvi, ja valituksen vastaanottaja nähtävästi luuli asioivansa jonkun sekatavarakauppiaan kanssa, kun hän vastasi: "Jassoo, haluatte että lähetetään uudet kannet, vai?" Olen siitä lähtien suhtautunut pienellä epäilyksellä viimeisiin myyntipäiviin.

TUIRE MÄKELÄ-AHLHOLM

http://www.hs.fi/extrat/erikoinentapaus/artikkeli/1135232641662

• jeki

Kahvi purkki on ollut valikoimissa ennen ja jälkeen
      vuoden 1969,
      sillä olin itse Kallen Kahvissa Huoltomiehenä noihin aikoihin ja purkki oli silloin käytössä.

• 68-70

Jeki. Taisit tulla minun jälkeeni Kallen Kahviin Huoltomieheksi joten tietosi pitää paikkansa.

• Pilkkis

Kahvipurkkisi on noin vuosilta 1969 - 1973

• Blastfromthepast

Osuipa silmään tuttu nimi ja tutut henkilöt. Sukit asuivat aivan meidän naapureina. Komea talo merenrannalla, kesäisin komeili muskelivene laiturissa. Aikoinaan oli kova tieriita(rasitetie kulki Sukin tontin kautta)Sukki vs. lähinaapurusto. Sukki pisti tien poikki ja uusi tie jouduttiin rakennettamaan. Se kulki aivan Sukin tontinrajaa pitkin. Sellaiset muistot tulivat mieleen tätä ketjua lukiessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe