mitä olette tehneetkun olette saaneet keskenmenon/ tehneet keskeytyksen ja sikiö tullut ulos ja olette nähneet sen wc pöntössä? jos se o 5cm ja vauvan näköinen,vetäsittekö viemäriin?
kuollut sikiö
11
3318
Vastaukset
- kysymys..
Itse synnytin sikiön sairaalassa portatiiviin, enkä halunnut katsoa sitä. Jos olisin nähnyt, olisi tuntunut pahalta vetäistä viemäriin. Ei siinä mielestäni mitään pahaakaan ole, jos joku näin haluaa tehdä, mutta kamalalta se kyllä tuntuisi.
- tiitik
saako sikiön ottaa mukaan? ja haudata sen johonki vai pitääkö tosiaa vetästä viemäriin? mitä tapahtuu ku tehdää abortti mihi sikiöt laitetaa sairaalasa??
- sikiön..
tiitik kirjoitti:
saako sikiön ottaa mukaan? ja haudata sen johonki vai pitääkö tosiaa vetästä viemäriin? mitä tapahtuu ku tehdää abortti mihi sikiöt laitetaa sairaalasa??
saa ottaa mukaan, tästä kannattaa tietysti erikseen etukäteen mainita. Silloin mukaanottaminen ei tietenkään onnistu, jos sikiö on tarkoitus tutkia.
Yleensähän sairaalassakin sikiö syntyy vessanpönttöön, jos kyse on alkuraskauden lääkkeellisestä keskeytyksestä. Uskon, että myös portatiiviin syntyneet heitetään vain vessanpönttöön, jos ovat aivan pieniä.
Kysyimme kerran Hyvinkään sairaalasta, että mitä tekevät kuolleille sikiöille, niin vastasivat, että ne joukkopoltetaan ja sirotellaan läheiselle hautausmaalle. Itse uskon, että tämä koskee vain vanhempia sikiöitä, mutta haluan kuitenkin uskoa, että meidänkin 10. viikolla oleva sikiö on hautausmaalla. Eihän se tietysti tosiasioita miksikään muuta, tehtiin sikiölle sitten mitä tahansa.
Joissain maissa muuten sikiötkin haudataan aina hautausmaalle ja ihan juhlallisinkin menoin. Suomi on jotenkin tässä asiassa jälkijunassa. - haudata
sikiön.. kirjoitti:
saa ottaa mukaan, tästä kannattaa tietysti erikseen etukäteen mainita. Silloin mukaanottaminen ei tietenkään onnistu, jos sikiö on tarkoitus tutkia.
Yleensähän sairaalassakin sikiö syntyy vessanpönttöön, jos kyse on alkuraskauden lääkkeellisestä keskeytyksestä. Uskon, että myös portatiiviin syntyneet heitetään vain vessanpönttöön, jos ovat aivan pieniä.
Kysyimme kerran Hyvinkään sairaalasta, että mitä tekevät kuolleille sikiöille, niin vastasivat, että ne joukkopoltetaan ja sirotellaan läheiselle hautausmaalle. Itse uskon, että tämä koskee vain vanhempia sikiöitä, mutta haluan kuitenkin uskoa, että meidänkin 10. viikolla oleva sikiö on hautausmaalla. Eihän se tietysti tosiasioita miksikään muuta, tehtiin sikiölle sitten mitä tahansa.
Joissain maissa muuten sikiötkin haudataan aina hautausmaalle ja ihan juhlallisinkin menoin. Suomi on jotenkin tässä asiassa jälkijunassa.saako sikiön haudata kotipihaan?
- saa,
haudata kirjoitti:
saako sikiön haudata kotipihaan?
koska monihan synnyttääkin sikiön kotona vessanpönttöön tai muualle. Kuka sitä estäisi? Sinun sikiösihän se on. Muista vain, että jos muutatte, niin et enää pääse katsomaan paikkaa, jonne sikiö on haudattu.
- päätyy...
sikiön.. kirjoitti:
Joissain maissa muuten sikiötkin haudataan aina hautausmaalle ja ihan juhlallisinkin menoin. Suomi on jotenkin tässä asiassa jälkijunassa.Sairaalasta tunistettavat ihmisen osat menee tuhkattavaksi ja sieltä kai yleensä ripotellaan johonkin muistolehtoon.
Tunnistamattomat kulkee sitten biovaarallisena (käsittelijälle mahdollisesti vaarallisena)jätteenä.... jaa-a, ekokem tuntuu vähän turhan järeeltä, mutta meniskö ihan normi sekajätteenä, en tiedä.
- tekee tavallaan
Itse synnytin sairaalassa wc-pönttöön ja vetäisin. Järjellä ajateltuna se oli kuollut eikä sille kukaan voinut mitään. Joku voi pitää raakana tekona, itse en nähnyt sitä sellaisena. Vaan luonto hoiti elinkelvottoman sikiön pois.
Olin alusta asti sitä mieltä etten halua kehitysvammaista lasta ja sitä mieltä olen vieläkin.
Nyt uudelleen raskaana ja terve vauva tulossa. Luojalla kiitos.
Mutta jos joku haluaa sikiön haudata ei se ole mitenkään tuomittavaa tai outoa..- enkelilapset
menetin 17. viikolla kaksoset, ensimmäinen syntyi ja toinen otettiin kaavinnassa pois. A vauvan näin koska halusin. Vaavit tuhkattiin ja tuhkat ripoteltiin muistolehdolle.. Näillä viikoilla tämä käytäntö kuulema yleinen ainakin siellä sairaalassa missä itse olin...
- melkein äiti
enkelilapset kirjoitti:
menetin 17. viikolla kaksoset, ensimmäinen syntyi ja toinen otettiin kaavinnassa pois. A vauvan näin koska halusin. Vaavit tuhkattiin ja tuhkat ripoteltiin muistolehdolle.. Näillä viikoilla tämä käytäntö kuulema yleinen ainakin siellä sairaalassa missä itse olin...
Minä synnytin kuolleen vauvan TAYSsissa raskausviikolla 20 ja risat. Meille kerrottiin, että vauvamme siunataan ja polttohaudataan ja tuhkat levitetään Treellä sijaitsevalle hautausmaalle jossa on syntymättömien lasten muistolehto. Olisimme saaneet olla mukana siunaustilaisuudessa, mutta olin huonossa kunnossa (kohtu tulehtunut jne.) joten en kyennyt paikalle. Minäkin näin pienen poikamme, kätilö tätä suosittele, ja nyt olen ikionnellinen, että näin pienen poikani. Mutta se on tosiaan eri asia näillä viikoilla.
- olen.
enkelilapset kirjoitti:
Me hautasimme rv 43 kuolleen vauvan. Kaunis lapsi, pidin pitkään sylissä.
- mikä asenne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801926- 591778
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3621672Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681334Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701263- 641208
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141093KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087