Sydän tietää, tuntee

Muistojen kudoksissa
päivien ja vuosieni kimallus
iholla sormien laulu
läpi kyynelten silmien arkuus
korkeiden kipujen kynnyksistä.

Tarvitsin sen kaiken
saavuttaakseni rauhan
kaipauksenikin
löytääkseni ihmisen ikävän.

Metsän hiljaisen puheen
äärelläsi
sylissäsi

elämä.

20

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syyslehtien sateeseen.
      Ja hiljaa kuunnellut.
      Kuinka tuuli kertoilee.
      Se oli sittenkin.
      Kaikki sen arvoista.
      Elämänkirjoa.

      Kiitos Äitee
      Laitoit ajatuksen taas liikehtiin,,,,,,,

      • lindalinda1

        taitaa olla rinnassa, kun runoista tulee tällai-
        sia kuin tämä nyt oli.

        Kiitos Margitta,
        osaat sanoa aina yhtä lempeästi.


    • runo64-1

      ...iholla,wau!!!
      ei voi kauniimmin enää sanoa.
      olet surien kulkenut vaikeiden aikojen
      läpi kaivaten rakkautta.

      kyllä jossain vaikka siinä samassa metsässä
      kulkee hän jolla on ikävä sinun ikävää.
      ikävien vaihtokaupassa syntyy rakkaus.

      kyllä miten laulussa sanotaan surut pyyhit
      silmistä niin minä tekisin sinulle.
      todella herkän kaunis on runosi ystävä rakas!!!

      • lindalinda1

        tuo mihin viittaat,
        olen käyttänyt sitä aiemminkin runoissani.
        Pidän siitä, se on melkoisen kuvaava.

        Olen aina sanonut, että Sinä olet äärettömän
        tarkkasilmäinen - niin nytkin. Vaikeiden aikojen
        läpi tässä todellakin on kuljettu. Huomisesta ei
        tiedä koskaan, mitä se tuo.

        Kylläpä Sinä taas kauniisti virkat, kun olisit
        valmis pyyhkimään kyyneleeni. Minua liikuttaa sa-
        nomasi Jouni.

        Kiitos ja rutistus !


    • ´(ö)`

      Me pikkuiset possut tykkäämme tälläisistä runoista!
      Siinä katsos puhutaan metsästä ja minä olen aika etevä löytämään tryffeleitä ja muuta kivaa - ja muutenkin tykkään metsän tuoksusta =)

      Tässä on jotenkin samanlainen rauha kuin metsässä - se teki minuun vaikutuksen!

      Hieno

      • lindalinda1

        Sinä pohhujen pohhu =)

        Sinä olet etevä monessa asiassa,
        kommenteissasikin. Nytkin tuli mahdottoman hyvä
        mieli siitä - kiitos.


    • Tapiontytteli

      …joskus tuntuu että pitää tuntea se kaikki ennenkuin löytää sen tärkeimmän..

      Sinä olet löytänyt tähän runoosi paljon

      ”sylissäsi”
      ”elämä”

      Vähän sanoja, iso sanoma


      Kipujeni kynnyksiltä
      Terveiseni Sinulle Linda
      -tytteli-

      • lindalinda1

        tuntemuksia oli mielessä, kun kirjoitin tätä ru-
        noani. Kuvittelin ensin, että onnistuin kohtalai-
        sesti. Mutta kun lueskelin sitä valmiina uudel-
        leen, tuli tunne ettei tässä ole yhtään mitään.
        Sitten alkoi jo harmittamaan, että olin sen heit-
        tänyt tännekkin. Jos toimisin niin kuin ennen,
        olisin vetänyt koko runon pois. Mutta kun olen
        aikoja sitten päättänyt, etten enää tee niin,
        annoin sitten olla.

        Ja Sinä löysit siitä niin kaunista sanottavaa.
        Lämmittää mieltä ystäväni, kiitos !


      • Tapiontytteli
        lindalinda1 kirjoitti:

        tuntemuksia oli mielessä, kun kirjoitin tätä ru-
        noani. Kuvittelin ensin, että onnistuin kohtalai-
        sesti. Mutta kun lueskelin sitä valmiina uudel-
        leen, tuli tunne ettei tässä ole yhtään mitään.
        Sitten alkoi jo harmittamaan, että olin sen heit-
        tänyt tännekkin. Jos toimisin niin kuin ennen,
        olisin vetänyt koko runon pois. Mutta kun olen
        aikoja sitten päättänyt, etten enää tee niin,
        annoin sitten olla.

        Ja Sinä löysit siitä niin kaunista sanottavaa.
        Lämmittää mieltä ystäväni, kiitos !

        ...Kuulehan Sinä Linda
        Tämän viestin vielä kirjoitan
        ...vaan sitten juoksen karkuun.
        Kas, kun laitoin tuon oman tekeleeni tänne , niin pittää taas laittaa pää piiloon !! :D

        Kohta tämä syksy taittuu ja alkaa se minun mielestäni ankein kuu.
        Minä ole syksy ihminen ja olen aina tykännyt syksystä
        Vaan nyt vanhemmiten tuo marraskuu on alkanut jotenkin raskahalta tuntua.
        Pitäis keksiä sille varmaankin jokin teema :D
        Niin vois vain karkeloida ja juhlia koko marraskuu pyörryksiin päivyristä

        Hyvää viikonloppua Sinulle
        toivottaa tytteli


      • lindalinda1
        Tapiontytteli kirjoitti:

        ...Kuulehan Sinä Linda
        Tämän viestin vielä kirjoitan
        ...vaan sitten juoksen karkuun.
        Kas, kun laitoin tuon oman tekeleeni tänne , niin pittää taas laittaa pää piiloon !! :D

        Kohta tämä syksy taittuu ja alkaa se minun mielestäni ankein kuu.
        Minä ole syksy ihminen ja olen aina tykännyt syksystä
        Vaan nyt vanhemmiten tuo marraskuu on alkanut jotenkin raskahalta tuntua.
        Pitäis keksiä sille varmaankin jokin teema :D
        Niin vois vain karkeloida ja juhlia koko marraskuu pyörryksiin päivyristä

        Hyvää viikonloppua Sinulle
        toivottaa tytteli

        vaan odottele maltillisesti,
        enkä usko Sinun kirjoittamaasi miksikään
        tekeleeksi, en.

        Minä rakastan syksyä, sen rapinaa ja lehtien
        leijuntaa maahan. Viileää kuuta, sinistä hämärää
        ja tuikkujen tuiketta. Tähtivöitä ja
        hiljaisuutta, jonka rikkoo täällä vain kosken
        pauhu enää.

        Pitäisi osata ottaa elämän kaikista kuukausista
        jonkinlainen ilo, vaikkapa ammentaa se luonnosta
        jos ei muuten. Luonto on äärimmäisen hyvä voi-
        man antaja, olen huomannut sen ainakin itse.

        Mitä parhainta ja lempeintä viikonloppua Sinulle
        ystäväni ja kiitos sanoistasi.

        Sukellanpa runosi sisään nyt ...


      • Tapiontytteli
        lindalinda1 kirjoitti:

        vaan odottele maltillisesti,
        enkä usko Sinun kirjoittamaasi miksikään
        tekeleeksi, en.

        Minä rakastan syksyä, sen rapinaa ja lehtien
        leijuntaa maahan. Viileää kuuta, sinistä hämärää
        ja tuikkujen tuiketta. Tähtivöitä ja
        hiljaisuutta, jonka rikkoo täällä vain kosken
        pauhu enää.

        Pitäisi osata ottaa elämän kaikista kuukausista
        jonkinlainen ilo, vaikkapa ammentaa se luonnosta
        jos ei muuten. Luonto on äärimmäisen hyvä voi-
        man antaja, olen huomannut sen ainakin itse.

        Mitä parhainta ja lempeintä viikonloppua Sinulle
        ystäväni ja kiitos sanoistasi.

        Sukellanpa runosi sisään nyt ...

        Huomenta

        Kirittelinpä korot kopisten karkuteille..
        Luikahdin "takaovesta" takaisin... :D

        Olemmepa siis syksyn ihmisiä kummatkin
        Ihanasti kohta on minulla monenmoisi kynttilöitä
        - olen nimittäin koht´siltään menossa kynttiläkutsuille...
        Kauniisti luovat valoaan syysiltaan....siis kynttilät--- :)

        Huh,huh...eipä oikein ajatus toimi..


        Ihunata syksyistä viikonloppua Sinulle Linda
        toivottaa Tytteli


      • lindalinda1
        Tapiontytteli kirjoitti:

        Huomenta

        Kirittelinpä korot kopisten karkuteille..
        Luikahdin "takaovesta" takaisin... :D

        Olemmepa siis syksyn ihmisiä kummatkin
        Ihanasti kohta on minulla monenmoisi kynttilöitä
        - olen nimittäin koht´siltään menossa kynttiläkutsuille...
        Kauniisti luovat valoaan syysiltaan....siis kynttilät--- :)

        Huh,huh...eipä oikein ajatus toimi..


        Ihunata syksyistä viikonloppua Sinulle Linda
        toivottaa Tytteli

        minäkin olen nimittäin menossa huomenna kynttilä-
        kutsuille.

        Kynttiläaika on alkanut pimeän myötä,
        minullakin palaa iltaisin vaikka kuinka monta
        kynttilää pirtissä.

        Runokynän terotukseen tässä pitänee pikkuhiljaa
        alkaa, kun tuntuu ettei synny mitään.

        Oikein hyvää viikonloppua Sinullekkin ystäväni.


    • mies-v57

      Mitä olisikaan lanka, josta
      elämän kutoisin. Kaikki se
      jäänyt aika, toinenko sitten
      olisin.

      Elämän villaa ja viisauden
      vuosia. Kulkea hiljaa, nauttia
      kaiken antavia Rakkauksia.

      Kun kaiken yli soi kuitenkin
      intohimon kannel. Sen kuoret
      värisevät sylissäni, kuuluu
      sävel.

      Sen soinnissat tuntuu Rakkauden
      kiima, himojen vuodet ovat
      kulkeneet ylitse. Jousi jokainen
      kuin vieheen siima, Vuosien,
      Rakkausien, editse.

      Miksi siis lankaa noutaisin,
      kutoisin. Mennyttä miettisi,
      elämästä pois katoaisin.

      Elän tänäkin yönä hänessä.

      Ja hän minussa.

      Nin vain on kirjoitettu.



      Kiitos runostasi.

      Monella on ollut
      ikävä sinua. Kun
      lukee ja kokee runosi,
      ymmärtää miksi?

      Vai...olisiko noilla
      köriläillä muutakin...?

      • lindalinda1

        vetää jälleen runosi.

        Käsittämättömän upeita säkeitä,
        ainutlaatuisia jokainen.

        Tuntuu hyvältä lukea palautteesi päätöstä, kunpa
        minua todella olisikin joku kaivannut. Mutta en
        oikein jaksa uskoa siihen, siltikin sanoillasi on
        lohduttava vaikutus.

        Sait päivääni sisäisen auringon,
        kiitos !


    • Sydän,sielu ja mieli=Ihminen.
      Monien elämän vaiheiden
      kuin kokemuksien muovaama=Ihminen.

      Tämä nyt tuli runostasi
      mieleeni.

      Hyvää päivän alkua
      Sinulle.

      • lindalinda1

        sydän, sielu ja mieli - ihminen. Kokemuksineen
        kaikkineen, iloineen ja suruineen.

        Jonkinlainen sekamelska oli sisälläni kaiketi,
        kun tätä runoa kirjoitin.

        Kiitos Dolan,
        Sinun palautteesi on aina yhtä mieleen.
        Olkoon omakin päiväsi myönteinen.


      • lindalinda1 kirjoitti:

        sydän, sielu ja mieli - ihminen. Kokemuksineen
        kaikkineen, iloineen ja suruineen.

        Jonkinlainen sekamelska oli sisälläni kaiketi,
        kun tätä runoa kirjoitin.

        Kiitos Dolan,
        Sinun palautteesi on aina yhtä mieleen.
        Olkoon omakin päiväsi myönteinen.

        Tämä ei nyt niin ollut myönteinen pv,
        mutta räpiköidään vielä jokunen
        tunti ja katsotaan heräämisen
        jälkeen aamulla yhteenveto.


      • lindalinda1
        dolan kirjoitti:

        Tämä ei nyt niin ollut myönteinen pv,
        mutta räpiköidään vielä jokunen
        tunti ja katsotaan heräämisen
        jälkeen aamulla yhteenveto.

        sitten, jos ei eilinen ollut myönteinen.

        Ei se elämä aina ole ruusuilla tanssimista kenel-
        läkään, mutta uutta päivää ja haasteita päin
        Dolan !


      • lindalinda1 kirjoitti:

        sitten, jos ei eilinen ollut myönteinen.

        Ei se elämä aina ole ruusuilla tanssimista kenel-
        läkään, mutta uutta päivää ja haasteita päin
        Dolan !

        Tänään jaellaan Auringonkukkasia
        taivaalta,jos sieltä mielen että
        kehon lämmikettä.


      • lindalinda1
        dolan kirjoitti:

        Tänään jaellaan Auringonkukkasia
        taivaalta,jos sieltä mielen että
        kehon lämmikettä.

        päiväkin on mitä kaunein,
        aurinko paistaa vaikka tuuli onkin kovin purevaa.

        Eikä meinaa runokynänkään pää terottua,
        ei sitten millään * huoks *

        Mielen lämmikettä ainakin toit käynnilläsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe