ajattelin tulla kysymään teiltä asiantuntijoilta :)

mammavaan

elikkä,odotan toista lastani vklla 7 ja on ihan sellanen olo että masussa olisi kaksi!
pahoinvointia oli kyllä ekankin kanssa mutta ei näissä mittasuhteissa!ja kauheita mahakipuja,ihan kuoleman väsynyt olo...
elikkä,minkälainen alkuraskaus teillä kaksosten mammoilla oli?
aavistitteko mitään ennenkuin saitte tietää?
ja minulta otettiin hcg verikoe (olikohan tuo:)mutta jotain tonne päin niin onko raskaushormonia enemmän jos on kaksoset,että näkeekö sen jo siitä?kiitos jos joku jaksaa vastata:)

4

1075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mut vastaan silti

Hei,
      Mulla ei ollut pahoinvointia tai muita oireitakaan, ainoo oli masun nopsa kasvu ja hengästyminen.

• ........

Kaksosista voi kyllä tulla kahta kauheammat raskausoireet, mutta minulla oli mielestäni jopa harvinaisen lievät oireet alkuraskaudessa. Tosin minulla lapsetkin ovat ensimmäiset, joten en osannut verrata yksösraskauteen. Pahoinvointia ei minulla ollut nimeksikään, ei myöskään ihmeempiä kipuja. Lähinnä väsymys oli epätavallista, etenkin iltaisin. Otin jopa jonkinlaisen stressin siitä, että kunnon oireita ei ollut :)

Ensimmäisen kerran epäilin odottavani kaksosia, kun vähän ennen np-ultraa olin jo tuntevinani kohdun korkeammalla kuin siinä vaiheessa (tietääkseni) normaalisti pitäisi. Myös suvussani on kaksosia, mutten silti halunnut innostua liikaa etukäteen. Lähinnä jännitin vain, että onko masussa yleensä ketään. Np-ultrassa yllätys oli kyllä suuri, mutta ei ehkä ihan niin mullistava kuin monelle muulle tuplamammalle, johtuen tuosta "sukuviasta". Miehellä kyllä kesti aikansa toipua uutisesta :). Hcg:n määrästä en kyllä osaa sanoa juuri mitään. Se voi viitata kaksosiin, mutta syitä on toki muitakin. Onnellista odotusta joka tapauksessa!

• .....

Ainoastaan maha kasvoi sellaista vauhtia, että arvasin odottavani kaksosia. Täällä ensimmäinen ultra on rakenneultra, ja mennessäni sinne, olisin voinut vatsan puolesta olla melkeinpä jo yksösen synnyttäjä.. =)

• Tuplat-02

Itsellä ei suurempia oireita ollut ollenkaan. Eka lrin-tarkastus oli vkolla 12 ja lri totesi kohdun olevan normaalin kokoinen.

Valitin vaan aika alkuvaiheessa 3 lasta synnyttäneelle ystävälleni, että kun nukkuessa vatsa painaa jo eikä mahallaan voi nukkua. Hän vaan totesi, että ei se vielä voi painaa, kuvittelet vaan kun tiedät olevasi raskaana.

Kaverille, jolla la 2kk:ta ennen minua, sanoin että taitaa olla kaksoset tulossa, kun vatsa oli yhtä iso ellei isompikin kun hänellä.

Np-ultrassa sitten tosiaan todettiin kaksoset. En osannut odottaa, vaikka jälkikäteen olen kuullut että pikkuserkuillani on mummuni puolelta lisäkseni 6:t kaksoset ja kaikki tyttö-poika-pareja kuten meilläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      45
      5282
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      75
      3180
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      20
      3028
    4. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      143
      2891
    5. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      29
      2137
    6. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      44
      1726
    7. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1633
    8. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      91
      1605
    9. Kaikki ovat syntisiä!!!

Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      413
      1351
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      254
      1256
    Aihe