Princen suojattibändit/-artistit yms. sivuprojektit

Luffy91

Kuinka moni on siis tutustunut muihin artisteihin tai bändeihin, joiden levyillä Prince on ollut itse suuressa roolissa (kirjoitannut ja tuottanut biisit yms.)? 80-luvullahan näitä oli vaikka millä mitalla: The Time, The Family, Vanity 6 jne.

Itse olen tutustunut ainoastaan New Power Generationin vuoden 95 Exodus levyyn ja se on kyllä erittäin hyvä, parempi kuin monet Princen omat albumit 90-luvulta. Ainoa huono puoli albumilla on skitit, joita on aivan liikaa. Olen myös kuullut klippejä The Timen What Time Is It? albumilta ja sekin kuulosti hyvältä.

2

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daddy Pop

Nothing Compares 2 U / The Family ja Manic Monday / Bangles ovat minulle tuttuja, muuten en ole pahemmin Princen sivuprojekteihin perehtynyt. New power generation on tietysti minullekin tutuin näistä sivuprojekteista, ja omastakin levyhyllystä löytyy sen albumi New Power Soul - itse asiassa se tosin on Prince-levy muuten paitsi nimensä puolesta, eikä Princen levyksi edes kovin hyvä, vaikka bändi onkin tiukka. The Time on varsin paljon esillä albumilla Graffiti Bridge.

• ...

Minulta löytynee tällä hetkellä sivuprojekteista 94 East, NPGn ja Madhousen koko tuotanto, ja suojateista Timen uusin(?) levy sekä Carmen Electra... Ja tietenkin 1-800-New-Funk kokoelma.

NPG vetää vertoja Princen omalle tuotannolle (yllättäen, koska herrahan oli mukana yhtyeessä jopa videoita myöten, joissa asiintyi "anonyymisti" lippiksen takana), ja Madhouse on... mielenkiintoista, joskaan ei loppujen lopuksi kovin hyvää musiikillisesti.

94 East on laatumusiikkia, mutta ei Princen kuuloista koska on nauhoitettu ennen soolotuotantoa.

Timesta en ole koskaan jaksanut kauheasti innostua, mutta ehkä tilanne olisi toinen jos olisin poiminut divarista vanhemman levyn.

Carmen Electra on aika lailla hanurista, mutta onhan voihan sitä pitää kuriositeettina kokoelmassa. :P

1-800-New-Funk kokoelmasta olen aina pitänyt, eikä levyltä löydy yhtään huonoa kappaletta. Tämän soisi kaikkien Princen (tyylisestä) musiikista diggaavien kuulevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      4322
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      23
      2400
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2205
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1849
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      181
      1614
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      27
      1541
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1293
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      1235
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1202
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      136
      1191
    Aihe