Lancer Glxi 1.5 -90/-91

Make

Terve,
Sain käsiini oheisen auton ja kun pimeässä tuli ostettua niin haluaisin tietoja kokeneilta Mitsu miehiltä..
Mitä vikoja odotettavissa? kori tosi siisti mutta putki vuotaa ja pikkasen ollut huonolla pidolla..
Lämmityslaitteen vieressä "ilmastoinnin" merkki
ja mutta katkaisia puuttuu..? onko pelkkä "valmius" ?

Ja missä hinnoissa suunillee nämä autot ovat?

Kiitokset etukäteen

14

2699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hemmo

      Omistan vastaavan kulkuneuvon (vm.-89/2).

      Lambda-anturin vika lienee yleinen (aiheuttaa check engine-valon jatkuvan palamisen). Tosin, kun tehtaalla asennettu anturi on kertaalleen vaihdettu, ei vika ainakaan itselläni ole uusinut.

      Rattilukon mekanismiin tulee ilmeisesti väljyyttä, jolloin virtalukko jää silloin tällöin jumiin (avaimen saa kääntymään vääntämällä samalla aavistuksen rattia).

      Tukivarret voivat jossain vaiheessa ruveta kolisemaan, se on kuulemma yleistä. Tietäisiköhän joku syytä tähän? Itselläni kuuluu ajoittain kolinaa takavasemmalta.

      Nyt ei tule muuta mieleen. Ilmastointi on lisävaruste.

      Ruosteettoman ja kohtalaisen vähän ajetun (150 tkm) kohtuuhinta lienee n. 2kEUR.

    • mitsutyttö

      juu kuule, vikoja löytyy, tyyppi-sellaisia tai muuten vaan. Maksoin omastani 1500 eukkaa keväällä ja toinen mokoma on menny korjauksiin, tyyppivikoja mm. tuulilasinpyyhkijöiden vivusto, öljynkulutus, tukivarsista tuleva kolina, vesivuodot etulattioille...saas nähdä tuleeko talviajosta mitään kun tuntuu että auto leviää käsiin vaikka jatkuvasti on korjattavana...en enää osta enkä suosittele mitsua, ehkä se sopii parhaiten tee se itse-miehille :) Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä! :)

    • Mitsuhiisi

      Riippuu ihan miten pidetty. Huoltokirja on hunajaa. Tarkistakaa ensimmäiseksi jakohihnan vaihtoväli!?!
      Moottori mulla kunnossa (melkein 400tkm), mutta kuluvia osia vaihdettu - vei öljyä paljon ja päästöt huimia... Olen uusinut KOKO pakoputkiston alusta loppuun paitsi kattia. Lambdassa ja moottorinohjausyksiköissä muissa antureissa ei ole ollut mitään vikaa ainakaan vielä, huh.
      Bensapumppu jäätyi kerran ja hajosi. Eikä muutenkaan mikään lämmin talviauto ole.
      Hallinta ja lisävarusteet ok.
      Käynnistys ongelmia ei ole ollut koskaan, varmuundenvuoksi sytytysosat olen vaihtanut.
      Käsijarru puoltaa joka katsastuksessa ja joka ikinen jarruosa vaihdettu uusiin jo kerran, kun käsijarru "katosi kokonaan";) Silti puoltaa!
      Ainiin ja pyörien laakerit ja vetonivelet uusittu myös.
      joo ja kosmeettisia korroosiovaurioita tietysti tullut hmm esim. rekisterikilven valot ruostuu helposti.
      Sääli on luovuttaa näin kunnostettu auto vaihdon yhteydessä ihan liian halvalla:| Hampaita saa purra yhteen korjaamoissa, onneksi purkuosia löytyy helposti
      Mutta älkää pelästykö tästä - ajan vuodessa sentään kymmeniä tuhansia kilsoja, kertaakaan en ole tielle jäänyt Lancerilla ja laheasti ohi mennään Volvoistakin *virn*

      • Colt'em'Up

        Joo, mulla on sama homma tossa 90-lukulaisessa Coltissa eli käsijarru puoltaa vaikka takajarrut on avattu ja puhdistettu totaalisesti vaihdettu jarrukengät. Toistaiseksi puolto on ollut vaatimusten rajoissa, parin viikon päästä näkee että onko enää :)
        Koneella ajeltu about 219 tkm, kyseessä siis 1.5 ruisku. Uusittu on happimäärän tunnistin, vesipumppu (jossa ei ollutkaan mitään vikaa, olivat vaan korjaamolla laittaneet jakohihnan vaihdon yhteydessä 12 venasen hihnapyörän, joka kihnasi pumppuun), sylinterikannen tiivisteet uusittu öljyvuodon takia ja virranjakajan kansi. Raidetangon päät vaihdettu sekä taakse iskarit jouset. Kesällä hitsuuteltiin takakaariin lisää peltiä, sekä parit reiät umpeen niiden muovisten "helmalevikkeiden" alta. Kytkimessä alkanut ilmetä ravistelua sekä ilmeisesti laatikon synkroissa sanomista. Näiden lisäksi tietysti normaalit huollot tehty ajallaan, mm. öljyt olleet aina synteettiset ja vaihdettu ajallaan.
        Tiedä sitten onko tuossa ollut normaalia enempää korjailtavaa (onhan sitä kyllä ollut ihan riittävästi), auto ollut minulla reilut kaksi vuotta. Auto kun ei ole enää mikään uusi (eikä ollut sitä ostettaessakaan).


    • glx-89

      Vetoniveliä syö, ovat onneksi halpoja, venttiilinohjurinkumit valskaa, tarvikekumit ei kestänyt, jarruissa pientä heittoa. Ollut muutaman vuoden ja korjauskulut alle 100 e/vuosi

      • mitsutyttö

        Korjauskulut 100-200 e/kuukausi! Hiphei, kiva kun on Lanceri.


      • ...
        mitsutyttö kirjoitti:

        Korjauskulut 100-200 e/kuukausi! Hiphei, kiva kun on Lanceri.

        Ei passaa narista ennen kuin on viiatin omistanut :)

        t: toivottavasti kohta ex fiatisti

        ps. itsellä oli 88 colt ja hävitystä kadun ylikaiken :(


      • glx89
        mitsutyttö kirjoitti:

        Korjauskulut 100-200 e/kuukausi! Hiphei, kiva kun on Lanceri.

        Niin, onhan se tosiaan teeseitse miehen auto, turha tommosella on korjaamoja rikastuttaa...


      • ytytytytytyty
        glx89 kirjoitti:

        Niin, onhan se tosiaan teeseitse miehen auto, turha tommosella on korjaamoja rikastuttaa...

        kätees! olet ilmeisesti Helkamalla "töissä"


      • vetonivel ongelmat

        peräisin huonolaatuisista tarvikeosista. Uuttena nuo autot eivät ole vetoniveliä erikoisemmin syöneet, mutta yleensä ongelmia on alkanut vasta sen jälkeen kun vaihdettu tarvikekuraa orkkiksien tilalle.


    • Veli Matti ja Lancer

      Lancer on hyvin luotettava auto.
      Useampi vastaajista taitaa omistaa vain karvalakkiversion, eli GLI:n.
      Ilmastoinnille Lancerissa on sähköjohdot asennettu tehtaalla valmiiksi.
      Olen ajanut autolla noin 300 tkm, eikä ole tarvinnut vielä jarruihin tehdä mitään muuta kuin vaihtaa eteen muutaman kerran jarrupalat, ja 200 tkm:n kohdalla taakse uudet jarrukengät (alkuperäiset).
      Etupalojenkin vaihtoväli piteni huomattavasti kun laitoin tarvike-palojen tilalle alkuperäiset ja uusin "kitkalevyt", niiden ansiosta muuten jarrut eivät "vingu".
      Autoni on saanut kokea todellista kyytiä, ja valtaosan siitä hyvin huonokuntoisilla sorateillä, niin että kokemusta on.
      X-mallin etu on, että siinä huomattavan jämäkät vetoakselit, murrokset ja jarrut.
      Varaosaliikkeessä pitää olla tarkkana, sillä yleensä sieltä tarjotaan auton etupäähän "kevyempiä" osia, niitä tavan Lacerin osia, jotka eivät käy tähän Lanceriin.
      Olen uusinut tähän mennessä vain yhden murroksen, senkin vain siitä syystä kun suojakumi viottui, enkä ajoissa huomannut sitä.
      Auton öljynkulutus ja savutus loppui tyystin kun uusin venttiilinvarsien tiivistekumit.
      Venttiilien tiivistekumeja hankkiessa kannattaa mielestäni suosia myöskin alkuperäisiä.
      Huomautus vain siitä syystä, koska minä sain oppia siihen asiaan sieltä "kantapään kautta".
      Autoon on tietysti tehty normaaleja huoltotoimenpiteitä, kuten: laturin kunnostus, pakoputken osien vaihtoja, taka-iskareiden vaihtoja (mutta ei etu-iskareiden), jakohihnan vaihtoja ja nyt äskettäin alapeltien kunnostus.
      Yksi varaosa-asia tuli vielä tässä mieleen: virranjakajankannen olen joutunut uusimaan jo kahdesti.
      Uutta kantta kannattaa muuten sovittaa jo siellä varaosaliikkeen pihassa, sillä heidän kirjansa eivät yleensä pidä senkään kohdalla paikkaansa.
      Viimeksi sen oikean kannen sainkin vasta merkkiliikkeestä.
      Vaikka virranjakajankannesta oli palanut se "keskiosan hiili" pois, niin siitä huolimatta se ei kuitenkaan jättänyt minua välille.
      Katalysaattoriakaan en ole tarvinnut vielä uusia.
      Lisäainetta olen vain laittanut pullollisen aina ennen katsastusta vähä-bensaiseen tankkin, jonka jälkeen olen ajanut kovilla kierroksilla noin 25 km, ja arvot ovat tulleet kohdalleen.
      Mitshubishi on muuten vanha japanilainen teollisuusyritys, jonka tuotteet ovat yleensä sitä huippuluokkaa.
      Mainoksen mukaan sen symboli, oliko se nyt alunperin kolme jyvää vai tähkää, tarkoittaa, että sen tuotteita liikkuu maalla merellä ja ilmassa.

    • 354

      POika sai hyvän auton !

      • ajelen laulellen

        GLXI 1,5 ajettu lähimmäs 338 000 jakohinha pitää vaihtaa kenties. koska auto ei omista huoltokirjaa josta asian voisi tarkistaa. Korjaamolle meni 325 ja katsastuksiin 45 15 jälkitarkiste. tällä tavoin voisi ajella tuonne 01/2012 asti. Ainii vuosimalli on 1990.

        Ruoste vaurioita toki alkaa olla mutta eikö niitä ole tän ikäisissä kaikissa. Aion ajaa tonne 400 000 asti. täytynee katsoa miten käy.


      • Nimimerkki on pakoll
        ajelen laulellen kirjoitti:

        GLXI 1,5 ajettu lähimmäs 338 000 jakohinha pitää vaihtaa kenties. koska auto ei omista huoltokirjaa josta asian voisi tarkistaa. Korjaamolle meni 325 ja katsastuksiin 45 15 jälkitarkiste. tällä tavoin voisi ajella tuonne 01/2012 asti. Ainii vuosimalli on 1990.

        Ruoste vaurioita toki alkaa olla mutta eikö niitä ole tän ikäisissä kaikissa. Aion ajaa tonne 400 000 asti. täytynee katsoa miten käy.

        Jos alat itse jakohihnaa räplään niin vaihda muutkin hihnat samalla. ei makso paljoo. vanhat hihnat vaikka perälootaan varapyörän sisään jos tarvikehihnat menee katkeemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe