Miten saan pysymään TT:n kiinni ikkunassa?

Octavisti

Miten olette saaneet imukupin pysymään kiinni ikkunassa kosteassa kelissä? Laitteeni on Tomtom 1 ja imukuppi"vanhempaa" mallia. Ikävää on se että näillä keleillä laite löytyy lähes joka aamu auton lattialta. Uudessa Tomtomissa on jo parempi"kiristettävä"imukuppi ,mutta miten tämän vanhan mallin saa pysymään ikkunassa?

jo etukäteen vastauksista kiittäen.

9

2864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Snaut

Minulla oli Garmin Quest mallin kanssa samanlaisia ongelmia. Homma onnistui kun puhdistin ikkunan kiinnityskohdastaan alkoholilla ja kostutin imukupin ennen kiinnitystä. Lisäksi asensin vehkeen sellaiselle korkeudelle ratin vasemmalle puolelle niin, että kiinnitystelineen alareuna nojaa kojelautaan.

Tuo, pystyykö laitteen järkevästi asentamaan niin, että teline nojaa kojelautaan on tietenkin täysin laite/automallikohtaista.

• Octavisti

Tässä laitteessa telinettä ei saa nojaamaan kojelautaan, mutta kokeilen ilman muuta tuota alkoholihommaa. Jos ei mikään muu auta niin täytyy joko vaan elää tämän kanssa tai liimata se jollain kiinni?
        Kävin katselemassa noita telineitä johin saa kiinni monia eri malleja, mutta koska itse myös pidän navigaattoria ratin vasemmalla puolella(mielestäni selkein ja"turvallisin"paikka) ja noi minun löytämät telineet olivat niin julmetun kokoisia, ei sellainenkaan tule kysymykseen.

• keino
        Octavisti kirjoitti:

Tässä laitteessa telinettä ei saa nojaamaan kojelautaan, mutta kokeilen ilman muuta tuota alkoholihommaa. Jos ei mikään muu auta niin täytyy joko vaan elää tämän kanssa tai liimata se jollain kiinni?
        Kävin katselemassa noita telineitä johin saa kiinni monia eri malleja, mutta koska itse myös pidän navigaattoria ratin vasemmalla puolella(mielestäni selkein ja"turvallisin"paikka) ja noi minun löytämät telineet olivat niin julmetun kokoisia, ei sellainenkaan tule kysymykseen.

on todellakin putsata lasi kunnolla, itse pesin winduksella ja myös imukuppi täytyy putsata ja katsoa tarkkaan ettei siihen jää nukkaa tms, hyvin alkoi pysymään.

• parilla kympillä

ruuvi kiinnitteinen jalusta,se kiinni tuuletusritilään kahdella 50mm mittaisella koukkupäiseksi väännetyllä pultilla.pysyy,eikä jätä jälkiä autoon,ja on käden ulottuvilla .

• Octavisti

Kiitoksia vinkeistä, mutta kuten jo aiemmin mainitsin, on nämä"all-around"( kuten esim. Gigantin) telineet sen verran kookkaita etteivät sellaiset tule kysymykseen, ja edelleen haluan pitää navigaattorinin tuulilasin vasemmassa alakulmassa.
        Pitää tosiaan vielä kerran putsata kunnolla tuo lasi ja katsoa jos alkais pysymään, mutten pitää sitten harkita jotakin liimaa tms.

• gigantista
        Octavisti kirjoitti:

Kiitoksia vinkeistä, mutta kuten jo aiemmin mainitsin, on nämä"all-around"( kuten esim. Gigantin) telineet sen verran kookkaita etteivät sellaiset tule kysymykseen, ja edelleen haluan pitää navigaattorinin tuulilasin vasemmassa alakulmassa.
        Pitää tosiaan vielä kerran putsata kunnolla tuo lasi ja katsoa jos alkais pysymään, mutten pitää sitten harkita jotakin liimaa tms.

löytämässäni telineessä on sama tompan taakse tuleva kiinnitysosa kuin alkuperäisessäkin ,kiinnityslevy on vielä pienempi ,välissä pallonivel.enpä löytänyt kuvaa netistä.

• löytyy kuva
        gigantista kirjoitti:

löytämässäni telineessä on sama tompan taakse tuleva kiinnitysosa kuin alkuperäisessäkin ,kiinnityslevy on vielä pienempi ,välissä pallonivel.enpä löytänyt kuvaa netistä.

http://www.servcat.com/ pieni ja kätevä,jalustaan vain vähän isommat ruuvin reiät.oma tom xl tuommosella kiinni

• edelliseen

• näin...

Totesin parhaaksi konstiksi tehdä pleksistä vähän imukuppia isomman palan jonka kiinnitin sopivaan kohtaan kojetaulua kaksipuolisella tarralla, siihen sitten imukuppi kiinni ja laite niin että se tukeutuu kojetauluun. Pysyy hyvin ja navin voi laittaa parempaan paikkaan kuin tuulilasi antaa mahdollisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe