1. Kor. 3:17
Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
Minulla ei ole mitään intohimoja puolesta eikä vastaan, tuli vaan mieleen kun tuo Raamatunpaikka eteen tuli..
Turmeleeko tupakka temppelin?
17
434
Vastaukset
- hirvas
tulee asumaan sellaiseen "temppeliin", joka on lihan himon tyydyttämiseksi vedetty tupakansavua täyteen.
Room. 8:13
Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Eikös tuo ole tarpeeksi selvästi ilmoitettu Jumalan sanassa?18:9 Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.
Tämä Raamatunkohta hänen mukaansa sallii tupakoinnin.- hirvas
Devoit kirjoitti:
18:9 Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.
Tämä Raamatunkohta hänen mukaansa sallii tupakoinnin.sillä jos luet missä asiayhteydessä tuo jae on, niin huomaat ettei yksittäisellä jakeella ole mitään tekemistä tupakoinnin kanssa.
Jumala vihastui ja hänen suitsusi savua, mutta samalla tapahtui silloin paljon muutakin. Miksi ihmiset eivät itse tutki mitä saarnamiehet valehtelee heille..??
2. Sam.22:1-16
1 Ja Daavid puhui Herralle tämän laulun sanat sinä päivänä, jona Herra oli pelastanut hänet kaikkien hänen vihollistensa ja Saulin vallasta. Hän sanoi:
2 "Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani!
3 Jumala, minun vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi, varustukseni ja pakopaikkani, sinä pelastajani, joka pelastat minut väkivallasta!
4 'Ylistetty olkoon Herra' -niin minä huudan, ja vihollisistani minä pelastun.
5 Sillä kuoleman aallot piirittivät minut, turmion virrat peljästyttivät minut.
6 Tuonelan paulat kietoivat minut, kuoleman ansat yllättivät minut.
7 Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa.
8 Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä HÄNEN VIHANSA SYTTYI.
9 Savu suitsusi HÄNEN sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.
10 HÄN notkisti taivaan ja astui alas, synkkä pilvi jalkojensa alla.
11 HÄN ajoi kerubin kannattamana ja lensi, hän näkyi tuulen siipien päältä.
12 Ja HÄN pani pimeyden majaksi ympärillensä, synkät vedet, paksut pilvet.
13 Hohteesta, joka kävi HÄNEN edellänsä, hehkuivat palavat hiilet.
14 HERRA jylisi taivaasta, Korkein antoi äänensä kaikua.
15 HÄN lennätti nuolia ja hajotti heidät, salamoita, ja kauhistutti heidät.
16 Silloin meren syvyydet tulivat näkyviin, maanpiirin perustukset paljastuivat Herran nuhtelusta, hänen vihansa hengen puuskauksesta.
Siis kyse oli Jumalasta, ei tupakoivasta ihmisestä ! Saarnamiehet saisivat hävetä oikein toden teolla puheitaan. Sehän on melkein Jumalan sanan pilkkaamista. hirvas kirjoitti:
sillä jos luet missä asiayhteydessä tuo jae on, niin huomaat ettei yksittäisellä jakeella ole mitään tekemistä tupakoinnin kanssa.
Jumala vihastui ja hänen suitsusi savua, mutta samalla tapahtui silloin paljon muutakin. Miksi ihmiset eivät itse tutki mitä saarnamiehet valehtelee heille..??
2. Sam.22:1-16
1 Ja Daavid puhui Herralle tämän laulun sanat sinä päivänä, jona Herra oli pelastanut hänet kaikkien hänen vihollistensa ja Saulin vallasta. Hän sanoi:
2 "Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani!
3 Jumala, minun vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi, varustukseni ja pakopaikkani, sinä pelastajani, joka pelastat minut väkivallasta!
4 'Ylistetty olkoon Herra' -niin minä huudan, ja vihollisistani minä pelastun.
5 Sillä kuoleman aallot piirittivät minut, turmion virrat peljästyttivät minut.
6 Tuonelan paulat kietoivat minut, kuoleman ansat yllättivät minut.
7 Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa.
8 Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä HÄNEN VIHANSA SYTTYI.
9 Savu suitsusi HÄNEN sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.
10 HÄN notkisti taivaan ja astui alas, synkkä pilvi jalkojensa alla.
11 HÄN ajoi kerubin kannattamana ja lensi, hän näkyi tuulen siipien päältä.
12 Ja HÄN pani pimeyden majaksi ympärillensä, synkät vedet, paksut pilvet.
13 Hohteesta, joka kävi HÄNEN edellänsä, hehkuivat palavat hiilet.
14 HERRA jylisi taivaasta, Korkein antoi äänensä kaikua.
15 HÄN lennätti nuolia ja hajotti heidät, salamoita, ja kauhistutti heidät.
16 Silloin meren syvyydet tulivat näkyviin, maanpiirin perustukset paljastuivat Herran nuhtelusta, hänen vihansa hengen puuskauksesta.
Siis kyse oli Jumalasta, ei tupakoivasta ihmisestä ! Saarnamiehet saisivat hävetä oikein toden teolla puheitaan. Sehän on melkein Jumalan sanan pilkkaamista...Jos ei olisi kysymys niin vakavasta asiasta.
Tämä oli hyvä esimerkki jälleen, kuinka Raamatunlause irrotetaan yhteydestään.
- wanhawaimo
Onhan tässä jo keskusteltukin aiheesta ja kerrottu tarkkaan, kuinka tupakka turmelee "Jumalan temppelin".
Yli 200 eri tautia on tupakan syytä, siihen lukeutuu monenmonet erilaiset syövät alkaen kehko-suu-huuli-jne syövistä, aina haimasyöpään saakka. Lisäksi sydän- ja verisuonitauteja, keuhkoahtaumatautia yms yms.
Mikä se sitten turmelisi enemmän tuota ihmiskehoa jota "Jumalan temppeliksikin" sanotaan. Eipä tule mieleen;)- wanhawaimo
Devoit kirjoitti:
Ylensyönti, varsinkin epäterveellisten ruokien ylensyönti turmelee aika tehokkaasti.
Tosi on, että ylensyönti ja muuten epäterveellinen syönti aiheuttavat myös Pyhän hengen temppelille pahoja vahinkoja.
Se taitaa olla tilastoissa kakkosena tupakoinnin jälkeen ihmisen "itseaiheutetuissa" sairauksissa;)
- tarkoittaa
- Kempelainen
Uskosin, että tällä tarotetaan esim. huoruutta tms.** Uskoisin, mikset katso Raamatusta, se on selitetty luvun alussa missä Paavali ja Apollo kinaavat suunnasta ja Paavalia sanoo 11 jakeessa >Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.
- ajatellut
Olen usein ajatellut että miki ei tupakointia kielletä vl joukoissa? Onhan tannsi ja viinin juonti kielletty joka on kuitenkin luonnollisenpaa kuin tupakointi.Se olis pitänyt heti alusta alkain kieltää nyt se on kai myöhästä.
Kun parivuosituhatta sitten galileassa ei tupakkaa tai vastaavaa tunnettu, joten Raamatussa ei ole siitä kieltoa. Tosin ei TV:täkään tunnettu, kun ei ollut sähköä.
No, olisivathan he voineet katsella sitä kynttilän valossa :)
jos ajatelee että halaa lähimmäisen hyväksi tehdä jotain konkreettista jätää tupakoimatta ja käyttämättä huumeita.
Sääli että silminäkijäohjelma - tupakkalapset - ei ole enää nähtävissä. Kuitenkin todetakoon että se kä huumeitten että tupakan viljelyyn käytettävä maa on poissa ruokakasvien viljelystä. Tämä johtaa suoraan pahoinvointiin ja ruuan hinnan nousuun tupakaa tuottavilla alueilla. Joka taas johtaa lasten käyttämiseen työvoimana.
Ykitäisenä eko-tekona tupakoinnin lopettaminen on aidosti jonkun elämää koskeva asia.
Toinen näkökulma on se että tupakka riipuvuus on todellista. Ihminen joka on riipuvainen ei voi olla vapaa. Ei ole kyse vapaasta tahdosta jos on pakko päästä tupakalle.Itsekin aikanani sain tupakkavalistuksen myönteisenä asiana ja siksi en alkanut tupakoimaan mitenkään mielenosoituksellisesti, auktoriteetteja kohtaan.
Täällä tupakoinnista on tehty lyömä-ase, jota en hyväksy. Jos meuhkaajat olisivat vilpittömiä, asia olisi toinen.
kuin alkoholi, lääkkeet ja huumeet. Lääkkeet niinkuin väärinkäytettyinä.
Kaikille näille voi tulla riippuvaiseksi, kukaan ei voi väittää sitä vastaan. Riippuvaisuus on vaarallista ja tässä tapauksessa terveydelle vaarallista.
Mistä tietää, että tupakka on yhtä paha huume kuin mikä tahansa huume?
Oletetaan, että ihmisellä on vain tupakka-askin verran rahaa, ostaako hän ruokaa vai askin tupakkaa? Tupakkaan, viinaan ja huumeisiin löytyy aina rahaa, mutta ruokaan ja laskujen maksuun ei välttämättä löydy.
Voitte kysyä asiaa keneltä tahansa koukussa olevalta.
Ei silti, että tuntisin itseäni yhtään paremmaksi ihmiseksi tupakan polton suhteen. Olen polttanut tupakkaa, itse asiassa monta vuotta, mutta olen ollut monta vuotta polttamatta. Enkä koskaan polttanut kun odotin lasta tai imetin. En halua syyllistyä lapseni verisuonten kalkkeutumiseen ja nikotiiniriippuvaisuuteen. Mutta mutta, Luoja päätti, että nyt loppui Wariskan sauhuttelu ja niinpä se sitten loppui.
Mutta paheiden summa on vakio, eikö vain? :)Huomaavainen nikotinistikin on parempi, kuin tällainen addiktoitunut nettihäirikkö, like me..
Jotenkin vaikealta tuntuu uskoa nuo jutut tupakoivista, odottavista vl-äideistä.Devoit kirjoitti:
Huomaavainen nikotinistikin on parempi, kuin tällainen addiktoitunut nettihäirikkö, like me..
Jotenkin vaikealta tuntuu uskoa nuo jutut tupakoivista, odottavista vl-äideistä.Kyllä sitä itse kukin polttelis edes tupakkaa jos elämä on pelkkää synnyttämistä ja raskaana olemista ja pentujen hoitoa ja seuroissa käyntiä.
Ei siunaamaa rauhaa koko päivänä, kakarat koko ajan kimpussa päivällä ja ukko yöllä.
Hei haloo, totta kai siinä jotain rauhoittavaa täytyy saada. Elämänkatsomusta kun ei voi vaihtaa.
Eihän se lestaäiti ole sen kummempi kuin ei-lestaäiti. Molemmat polttavat jos ovat polttaakseen. Heille kummallekkaan ei voi kertoa, että he turmelevt vielä syntymättömän lapsen sisuskaluja. Tiedän sen, kun kysyin odottavalta ei-lestaäidiltä syytä siihen, miksi ei ole lopettanut tupakointia. Edelliset lapset kun kuulemma olivat ihan terveitä. Niin, vielä, mutta mitä siellä sisuskaluissa oikein muhii. Miksihän yhä useampi lapsi on astmaatikko? Onko tutkittu sitä, olisiko äidin tupakoinnilla mitään yhteyttä asiaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231863
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001650Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511225Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491108Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797