Lexus on Se parempi Toyota

Näin on.

Lexuksen myynti sakkaa Euroopassa, mutta tosi asiassa Lexus ei ole muuta kuin Toyotan nk. Premium tuote, hieman Camrystä parempi versio. Ei voi mitään, mutta Euroopassa ei arvosteta riittävästi Lexusta, vähän sama ongelma on Skodan Superbilla.

29

1913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lexus EI ole Toyota!!!.

      menestyä,kuin mitä muilla luxus-merkeillä (M-B,Audi,Maybach,...) ,MUTTA...statusta saisi olla enemmän!!!.

      • muutakin

        nimittäin ajo-ominaisuudet, muotoilu, ruosteenesto jne. pitäisi saada ajan tasalle. Nythän Lexus on vain parempi Toyota, Mazda kutosen luokkaa oleva rimpula.


    • tojomään

      En ymmärrä miksei voida reilusti myydä Tojo-nimellä, Tojon isompina malleina. Nyt tojon ongelma on, ei niinkään arvostus koska premiummerkiksihän se arvostetaan, vaan profiloituminen ainoastaan vaatimattomampien pikkumallien myyjäksi, ja se verottaa isompia autoja haluavien eurooppalaisten kiinnostusta. Ajatelkaa jos Mersu myisi pelkkää A:ta ja B:tä tai bemari Miniä ja ykköstä. Olisivatko ne silloin nykyisen kaltaisia premiumeja? Isommat Lexukset Tojon malleiksi niin alkaisi merkin status ja menekki nousta humisten.

      • linkin

        jossa Tojo arvostetaan premiumiksi? Siis jonkun muun kuin Tojomiehen Suomi24-palstalla kertoman. Nimittäin Toyotassa ei ole mitään premiumia.


      • Owner71
        linkin kirjoitti:

        jossa Tojo arvostetaan premiumiksi? Siis jonkun muun kuin Tojomiehen Suomi24-palstalla kertoman. Nimittäin Toyotassa ei ole mitään premiumia.

        Noin 80% tämän palstan keskusteluista on samaa:
        Saksalaisten omistajat haukkuu Lexusta Toyotaksi, koska tehtaan omistus on sama. Tai Toyota omistajat toivoo että Lexus olisi Toyota, koska tehtaan omistus on sama.

        Tämä on tietysti harmi, koska palstan toimisi paremmin jos henkilöt joilla on tuotteesta kokemusta voisivat jakaa mielipiteitään. Tietysti on normaalia että tuotteet joita kaikki eivät voi saada aiheuttavat närää. Silti on mielestäni hiukan säälittävää että pahaa oloa täytyy purkaa näin läpinäkyvällä tavalla. Jossakin vaiheessa on sitten kuitenkin katsottava totuutta silmiin ja ymmärretävä ettei kaikilla ole samaa varallisuutta, maailma on epäreilu paikka.

        Itselläni on Lexus ja olen ollut siihen tyytyväinen. Seuraava autoni voi olla myös Lexus, mutta se voi olla muukin merkki jos jokin uutuus miellyttää. En ole tuntenut tarvetta käydä minkään muun merkin palstalla kirjoittelemassa.


      • sen saa
        Owner71 kirjoitti:

        Noin 80% tämän palstan keskusteluista on samaa:
        Saksalaisten omistajat haukkuu Lexusta Toyotaksi, koska tehtaan omistus on sama. Tai Toyota omistajat toivoo että Lexus olisi Toyota, koska tehtaan omistus on sama.

        Tämä on tietysti harmi, koska palstan toimisi paremmin jos henkilöt joilla on tuotteesta kokemusta voisivat jakaa mielipiteitään. Tietysti on normaalia että tuotteet joita kaikki eivät voi saada aiheuttavat närää. Silti on mielestäni hiukan säälittävää että pahaa oloa täytyy purkaa näin läpinäkyvällä tavalla. Jossakin vaiheessa on sitten kuitenkin katsottava totuutta silmiin ja ymmärretävä ettei kaikilla ole samaa varallisuutta, maailma on epäreilu paikka.

        Itselläni on Lexus ja olen ollut siihen tyytyväinen. Seuraava autoni voi olla myös Lexus, mutta se voi olla muukin merkki jos jokin uutuus miellyttää. En ole tuntenut tarvetta käydä minkään muun merkin palstalla kirjoittelemassa.

        jos haluaa. Kuten Euroopan automyyntitilastoista huomataan, erittäin harva sen haluaa. Pistämällä vähän enemmän rahaa kiinni saa oikeasti hyvän auton joka ei muistuta Korean ihmeitä. Se tulisi myös Leluksin omistajan ymmärtää.


      • Caesar.
        Owner71 kirjoitti:

        Noin 80% tämän palstan keskusteluista on samaa:
        Saksalaisten omistajat haukkuu Lexusta Toyotaksi, koska tehtaan omistus on sama. Tai Toyota omistajat toivoo että Lexus olisi Toyota, koska tehtaan omistus on sama.

        Tämä on tietysti harmi, koska palstan toimisi paremmin jos henkilöt joilla on tuotteesta kokemusta voisivat jakaa mielipiteitään. Tietysti on normaalia että tuotteet joita kaikki eivät voi saada aiheuttavat närää. Silti on mielestäni hiukan säälittävää että pahaa oloa täytyy purkaa näin läpinäkyvällä tavalla. Jossakin vaiheessa on sitten kuitenkin katsottava totuutta silmiin ja ymmärretävä ettei kaikilla ole samaa varallisuutta, maailma on epäreilu paikka.

        Itselläni on Lexus ja olen ollut siihen tyytyväinen. Seuraava autoni voi olla myös Lexus, mutta se voi olla muukin merkki jos jokin uutuus miellyttää. En ole tuntenut tarvetta käydä minkään muun merkin palstalla kirjoittelemassa.

        Kyllähän mm. tämä surullisen hahmon ritari, pääsuunnittelija SukiFuki, on tasan yhteinen näillä merkeillä. Yhden tämän epäonnistujan mestaroiman tuotteen olen ostanut, toiseen ei enää ole halua eikä varaa.


      • Lukekaa tämä!.
        Caesar. kirjoitti:

        Kyllähän mm. tämä surullisen hahmon ritari, pääsuunnittelija SukiFuki, on tasan yhteinen näillä merkeillä. Yhden tämän epäonnistujan mestaroiman tuotteen olen ostanut, toiseen ei enää ole halua eikä varaa.

        Toyota omistaa Lexuksen ja nämä toimivat erikseen itsenäisinä niin,kuin Nokia ja Vertu,tai Mercedes-Benz ja Maybach!.


      • ja historiasta
        Caesar. kirjoitti:

        Kyllähän mm. tämä surullisen hahmon ritari, pääsuunnittelija SukiFuki, on tasan yhteinen näillä merkeillä. Yhden tämän epäonnistujan mestaroiman tuotteen olen ostanut, toiseen ei enää ole halua eikä varaa.

        Vahvaan "brandiin" tarvitaan myös vahvat historialliset juuret, ja niitä ei Lexuksella valitettavasti ole. Mercedeksen ja BMW:n kaltaiseen arvostukseen Lexuksessa on Euroopassa vielä valovuoden pituinen matka. Tämä ongelma on ollut aikoinaan Toyota konsernin tiedossa 80-luvulla, kun konsernille haluttiin luoda tuote nk. Premium-luokkaan. Toyota brandilla ei voitu myydä autoja varakkaille ostajille vaan piti keinotekoisesti luoda uusi merkki konsernille, joka kelpaisi nk. vaativimmille ostajille. Teknisesti Lexus on hyvä, mutta merkin arvostus Euroopassa on kaukana kärjestä.


      • teknisestikään
        ja historiasta kirjoitti:

        Vahvaan "brandiin" tarvitaan myös vahvat historialliset juuret, ja niitä ei Lexuksella valitettavasti ole. Mercedeksen ja BMW:n kaltaiseen arvostukseen Lexuksessa on Euroopassa vielä valovuoden pituinen matka. Tämä ongelma on ollut aikoinaan Toyota konsernin tiedossa 80-luvulla, kun konsernille haluttiin luoda tuote nk. Premium-luokkaan. Toyota brandilla ei voitu myydä autoja varakkaille ostajille vaan piti keinotekoisesti luoda uusi merkki konsernille, joka kelpaisi nk. vaativimmille ostajille. Teknisesti Lexus on hyvä, mutta merkin arvostus Euroopassa on kaukana kärjestä.

        kovin kummoinen.


      • Munaskunjatke
        ja historiasta kirjoitti:

        Vahvaan "brandiin" tarvitaan myös vahvat historialliset juuret, ja niitä ei Lexuksella valitettavasti ole. Mercedeksen ja BMW:n kaltaiseen arvostukseen Lexuksessa on Euroopassa vielä valovuoden pituinen matka. Tämä ongelma on ollut aikoinaan Toyota konsernin tiedossa 80-luvulla, kun konsernille haluttiin luoda tuote nk. Premium-luokkaan. Toyota brandilla ei voitu myydä autoja varakkaille ostajille vaan piti keinotekoisesti luoda uusi merkki konsernille, joka kelpaisi nk. vaativimmille ostajille. Teknisesti Lexus on hyvä, mutta merkin arvostus Euroopassa on kaukana kärjestä.

        Juuri Lexuksen imago on se mikä kiinnostaa varakkaita ihmisiä. Lexus ostetaan omalla rahalla kun ei haluta pullistella. Rahaa on, ei sitä kaikille tarvitse kuuluttaa.

        Sakemmannien ongelma on juuri se että niitä ostetaan sukukalleuksien jatkoksi. Autoista ollaan valmiita maksamaan ylimääräistä nimen takia. Jatketta tarvitaan kun oma ei riitä. Ja siksi näitä autoja hankitaan leasingillä ja osarilla.

        Lexus on osoittanut menestyksensä olemalla omistajilleen mainio auto; tämän todistavat lukemattomat voitot tyytyväisyys kyselyissä. Samoilla ihmisillä on aiemmin ollut muita premium merkkejä, mutta he silti pitävät Lexusta parhaana. On se hassu juttu. Vielä hassumpaa on se, että joitakin sapettaa niin kauheasti jos joku omistaa Lexuksen. Miksi? Ei Lexusta ole pakko ostaa jos ei halua. Jos se on omasta mielestä Toyota niin jättää sitten ostamatta. Henkilökohtaisesti en ole valmis maksamaan merkistä penniäkään vaan hinta-laatu suhde ratkaisee. Siksi Lexus, omistajien mielestä paras. Lähes joka kerta kun tyytyväisyyttä mitataan, missäpäin maailmaa tahansa. Sitä kannattaa miettiä. Ja ehkä koeajaa jos on varaa tämän hintaluokan autoihin.


      • tosissaan...
        Munaskunjatke kirjoitti:

        Juuri Lexuksen imago on se mikä kiinnostaa varakkaita ihmisiä. Lexus ostetaan omalla rahalla kun ei haluta pullistella. Rahaa on, ei sitä kaikille tarvitse kuuluttaa.

        Sakemmannien ongelma on juuri se että niitä ostetaan sukukalleuksien jatkoksi. Autoista ollaan valmiita maksamaan ylimääräistä nimen takia. Jatketta tarvitaan kun oma ei riitä. Ja siksi näitä autoja hankitaan leasingillä ja osarilla.

        Lexus on osoittanut menestyksensä olemalla omistajilleen mainio auto; tämän todistavat lukemattomat voitot tyytyväisyys kyselyissä. Samoilla ihmisillä on aiemmin ollut muita premium merkkejä, mutta he silti pitävät Lexusta parhaana. On se hassu juttu. Vielä hassumpaa on se, että joitakin sapettaa niin kauheasti jos joku omistaa Lexuksen. Miksi? Ei Lexusta ole pakko ostaa jos ei halua. Jos se on omasta mielestä Toyota niin jättää sitten ostamatta. Henkilökohtaisesti en ole valmis maksamaan merkistä penniäkään vaan hinta-laatu suhde ratkaisee. Siksi Lexus, omistajien mielestä paras. Lähes joka kerta kun tyytyväisyyttä mitataan, missäpäin maailmaa tahansa. Sitä kannattaa miettiä. Ja ehkä koeajaa jos on varaa tämän hintaluokan autoihin.

        nuo tyytyväisyyskyselyt? Suomessa on niin vähän Lexuksia, että korjaamo pystyy niitä palvelemaankin hyvin, siitähän Lexus saa pisteet. Toisaalta Lexuksen ostajat tyytyvät vähään.
        Puolueettomat testit ovat osoittaneet, ettei Lexus ole kovin kummoinen auto.


      • Luotettavuus ennen kaikkea!!!.
        tosissaan... kirjoitti:

        nuo tyytyväisyyskyselyt? Suomessa on niin vähän Lexuksia, että korjaamo pystyy niitä palvelemaankin hyvin, siitähän Lexus saa pisteet. Toisaalta Lexuksen ostajat tyytyvät vähään.
        Puolueettomat testit ovat osoittaneet, ettei Lexus ole kovin kummoinen auto.

        Luotettavuus ja varmatoimivuus on se,millä Toyota ja Lexus ovat myyneet autoja muita paremmin,ja se on luotettavuus testeissä tullut esille monta kertaa,kun Japanilaiset ja Eurooppalaiset ovat "ottaneet toisistaan mittaa"vertailuissa/testeissä!.
        Mm.Mercedes-Benz S malleissa on ollut PALJON enemmän vikoja,mitä LS Lexuksissa!!!.


      • voevoevoe
        tosissaan... kirjoitti:

        nuo tyytyväisyyskyselyt? Suomessa on niin vähän Lexuksia, että korjaamo pystyy niitä palvelemaankin hyvin, siitähän Lexus saa pisteet. Toisaalta Lexuksen ostajat tyytyvät vähään.
        Puolueettomat testit ovat osoittaneet, ettei Lexus ole kovin kummoinen auto.

        Eli siis tyytyväisyyskyselyt joissa kysytään omistajien mielipidettä on täyttä potaskaa, mutta taas testit on puolueettomia. Parin ihmisen lehtiraati jota koetetaan kaikin keinoin lahjoa on siis luotettava. Herää.

        Tietysti tyytyväisyyskysely antaa paremman kuvan autosta koska otos on laajempi ja kokemuksia enemmän. (ja se onko omistajia 100 tai 1000 ei oikeastaan vaikuta kyselyn tuloksiin, sillä tilastollisesti otos on riittävän laaja tietyn kynnyksen ylitettyään) Uskoisin että Lexuksen omistajat eivät tosiaan kovin vähään tyydy, sillä merkki on Suomessa uusi ja varmasti lähes kaikilla omistajilla on kokemusta useista muista laatumerkeistä. Eli vertailukohtia löytyy.

        Se taas että Lexuksia on Suomessa vähän ja palvelu on siksi hyvää ei varmaan ketään omistajaa haittaa. En ainakaan minä halua että kaikilla on samanlainen auto kuin minulla. Ja palvelu on erittäin hyvää. Ihan sama minulle miksi se palvelu on hyvää, jos se johtuu autojen vähyydestä niin IHAN sama.


      • mitataan
        voevoevoe kirjoitti:

        Eli siis tyytyväisyyskyselyt joissa kysytään omistajien mielipidettä on täyttä potaskaa, mutta taas testit on puolueettomia. Parin ihmisen lehtiraati jota koetetaan kaikin keinoin lahjoa on siis luotettava. Herää.

        Tietysti tyytyväisyyskysely antaa paremman kuvan autosta koska otos on laajempi ja kokemuksia enemmän. (ja se onko omistajia 100 tai 1000 ei oikeastaan vaikuta kyselyn tuloksiin, sillä tilastollisesti otos on riittävän laaja tietyn kynnyksen ylitettyään) Uskoisin että Lexuksen omistajat eivät tosiaan kovin vähään tyydy, sillä merkki on Suomessa uusi ja varmasti lähes kaikilla omistajilla on kokemusta useista muista laatumerkeistä. Eli vertailukohtia löytyy.

        Se taas että Lexuksia on Suomessa vähän ja palvelu on siksi hyvää ei varmaan ketään omistajaa haittaa. En ainakaan minä halua että kaikilla on samanlainen auto kuin minulla. Ja palvelu on erittäin hyvää. Ihan sama minulle miksi se palvelu on hyvää, jos se johtuu autojen vähyydestä niin IHAN sama.

        mihin ihminen on tyytyväinen. Mersulta odotetaan monin verroin enemmän kuin Lexukselta. Porschelta enemmän kuin Toyotalta.

        Lexus ei erotu halvoista korealaisista mutta jos siihen tyytyy niin mikä ettei.


      • voevoevoe
        mitataan kirjoitti:

        mihin ihminen on tyytyväinen. Mersulta odotetaan monin verroin enemmän kuin Lexukselta. Porschelta enemmän kuin Toyotalta.

        Lexus ei erotu halvoista korealaisista mutta jos siihen tyytyy niin mikä ettei.

        Ilmeinen ongelma luetunymmärtämisessä, ja perustelun logiikka ontuu.

        Lexus myynti on tullut Suomeen 2004. Enpä usko että kukaan ostaa Lexusta ensiautokseen, hinnat on sillä tasolla. Suurimmaksi osaksi omistajat lienevät keski-ikäisiä miehiä, joilla on pitkä kokemus muista autoista kuten MB, BMW, AUDI, Jaguar jne. He siis vertaavat Lexustaan näihin edellisiin autoihinsa. Varmasti myös koeajavat kilpailevat merkit ennen valintaa.

        Miksi siis odottaisivat Lexukselta vähemmän kuin vaikka MB:ltä? He odottavat että heidän autonsa on luokassaan paras. Tottakai tällaiset ihmiset valitsevat parhaan auton, heillä on siihen varaa. Ja nähtävästi he ovat olleet tutkimusten perusteella valintaansa tyytyväisiä.

        On ihan turha luulla että Mersulta odotettaisiin enemmän kuin muilta merkeiltä. Tätä on vaikea ymmärtää jos ajaa 90-luvun taksiväyrysellä nokipilven keskellä.


      • tehdään tojotan osista
        Lukekaa tämä!. kirjoitti:

        Toyota omistaa Lexuksen ja nämä toimivat erikseen itsenäisinä niin,kuin Nokia ja Vertu,tai Mercedes-Benz ja Maybach!.

        leksus on 100%:n tojota, tehdään samoista osista täysin, mutta nimi vaan muutettu

        ei se nimi sitä tojotaa miksikään muuksi muuta


      • kerro kuvastin
        tehdään tojotan osista kirjoitti:

        leksus on 100%:n tojota, tehdään samoista osista täysin, mutta nimi vaan muutettu

        ei se nimi sitä tojotaa miksikään muuksi muuta

        mikä on se lexus, joka on täysin sama kuin joku toyota???
        myönnetään että näissä http://www.lexus.com/models/LX/ ja tässä http://www.toyota.com/landcruiser/index.html
        sekä http://www.toyota.com/camry/index.html ja http://www.lexus.com/models/ES/
        TOSIN vain jenkkimarkkinoilla myytävissa malleissa on aika paljon samaa...MUTTA niin erojakin, muualla kuin hintalapussa!
        toisin on mm. vv-konsernin ja gm eri osastojen(mm opel ja holden autoissa)!!


      • Pentttti
        Luotettavuus ennen kaikkea!!!. kirjoitti:

        Luotettavuus ja varmatoimivuus on se,millä Toyota ja Lexus ovat myyneet autoja muita paremmin,ja se on luotettavuus testeissä tullut esille monta kertaa,kun Japanilaiset ja Eurooppalaiset ovat "ottaneet toisistaan mittaa"vertailuissa/testeissä!.
        Mm.Mercedes-Benz S malleissa on ollut PALJON enemmän vikoja,mitä LS Lexuksissa!!!.

        Varmatoimisuus ja luotettavuus ovat vain Tojo-piirien iskostuneita hokemia, joilla halpaa ostosta yritetään perustella.

        Luotettavuus tunnutaan ymmärrettävän jotensakin silleen, että vaikka vikoja on, niin vikakorjausten välillä auto on kuitenkin aina hirvittävän luotettava.


    • kuin

      Daewoon tehosekoitintakin alettiin myymään letukkana euroopassa, että menisi kaupaksi

      toyotakin yrittää hukuttaa nimensä häpeillen, johonkin leksukseen, mutta kun se laksus on aivan tojotan näköinen, niin eihän se onnistu

      turhaa hölmöilyä .. corolla corollana

      • Corollana

        Ja sulla ei ole varaa ostaa edes dx corollaa. Ajele sillä tehosekoittimella.


      • näinniin
        Corollana kirjoitti:

        Ja sulla ei ole varaa ostaa edes dx corollaa. Ajele sillä tehosekoittimella.

        voihan sitä hankkia jonkun halvan japsin .. vaikkapa toyotan lexusmallin, kun ei ole varaa mersuun


    • P11

      Lexus on paras valinta. Lexus on Toyotaa parempi eliittimalli. Ja se on myös parempi valinta kuin BMW, Mersu ja Audi.

      Audi on Volkswagen elittimalli ja Mersu on Smartin eliittimalli.
      Volvo on Fordin eliittimalli.

      Näin se menee.

      • LS ajokkina

        Hupaisaa lukea.. Mutta miksi lexus ei ole sama auto,kuin toyotan rinnakkaismalli? Asia valkenee nopsaan, kun kurkistaa esim nokkapellin alle. Ainakin ES ja LS mallissa on eroja vastaaviin toyotiin. Olkoonkin,että myös celsior on huippuauto,mutta paljon on osissa eroa.. Ja se hiljaisuus tien päällä.. Siihen tasoon ei sakemanni kumisevine koppeineen ole vielä tähän päivään mennessä yltänyt,saati helppoon ajettavuuteen. Kossit hoi! Verrataan sit huippumalleja keskenään, eikä mitään Is vastaan 500 sarjan mese!


      • arkun
        LS ajokkina kirjoitti:

        Hupaisaa lukea.. Mutta miksi lexus ei ole sama auto,kuin toyotan rinnakkaismalli? Asia valkenee nopsaan, kun kurkistaa esim nokkapellin alle. Ainakin ES ja LS mallissa on eroja vastaaviin toyotiin. Olkoonkin,että myös celsior on huippuauto,mutta paljon on osissa eroa.. Ja se hiljaisuus tien päällä.. Siihen tasoon ei sakemanni kumisevine koppeineen ole vielä tähän päivään mennessä yltänyt,saati helppoon ajettavuuteen. Kossit hoi! Verrataan sit huippumalleja keskenään, eikä mitään Is vastaan 500 sarjan mese!

        kannen alle joutuukin kurkistelemaan aikas tiuhaan. kalliita remppoja jos takuu mennyt umpeen. ex. gs:ti tiistaisata asti.


    • onnettomia gorolloita

      Isompia leksuksia voi pitää jo autoina.

      Matkaa on kuitenkin ministeritason autoksi. Siinä saksalaiset ovat valovuoden edellä, etenkin arvostuksessa.

      Niin koeajoin sellaisen pikkulexuksen ja kyllä vaan -08 4-sarjan quattro on ihan eri tasoa oleva auto. Kaikessa.

    • klapitpesä

      Mahtis auto tojota leksus :-)

    • is lexa

      Itse vaihdoin 2008vm corollan saman ikäiseen is ään ja autot eivät ole millään lailla vertailu kelpoisia siksi ajan vieläkin lexuksella...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1026
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe