KAHVI SAATTAA AIHEUTTAA KESKENMENON!

Lilly22

Join tänään kaksi kuppia kahvia tyhjään mahaan. Vasta sen jälkeen tajusin ettei kahvi ole välttämättä terveellistä sikiölle!!(yleensä en juo ollenkaan kahvia) Googletin ja kauhukseni tajusin sen aiheuttavan keskenmenoja. Oikealla puolella mahaa tuntui oudolta. Itketti ja menin lähes paniikkin koska ajattelin jo tappaneeni lapsen. Voiko joku kertoa missä kohtaa on kohtu, että tietää milloin kivut tulevat kohdusta??? En voi olla enään ajattelematta kuin sitä että ehkä tapoin lapsen! Mistä tiedän jos sain/saan keskenmenon??Koska olen vasta 3 lla raskausviikolla ja menkatkaan eivät ole vielä jääneet tulematta. Mutta selkeitä raskausoireita on ollut, eli tiedän ainakin o l l e e n i raskaana. Nyyh, mutta ehken enään ole noiden kahvikupillisten takia :```( Kuinka helposti keskenmeno voi tulla? Voiko jo itse panikointi, stressaaminen tm. aiheuttaa keskenmenon?? Millaset olisivat keskenmenon oireet näin alussa olevassa raskaudessa!!!???? Tää on tosi kipee juttu.. eli toivottavasti jo osais auttaa!!!

29

7257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      ja ikää sinulla on ?15?

      • Lilly22

        Olen tosissani ja toivoisin siksi asiallisia vastauksia.


    • -kahvin juonnin lopettanut-

      Olet oikeassa, kahvin juominen kaksinkertaistaa keskenmenoriskin! Ja jos elimistösi ei edes ole tottunut kahviin, niin prosentit saattaavat olla vielä suuremmat! Usko pois..
      Toivottavasti viisastuit! Toivotaan ettei sikiö abortoitunut tyhmyytesi tähden!

      • kahvin juoja

        sinä et sitä keskenmenoa millään kahvin juonnilla saa aikaiseksi. Suositus on että max. 3 kuppia päivässä kun ei tiedetä miten kofeiini sikiöön vaikuttaa. Olen itse juonut kahvia koko raskauden ajan ja tähän asti kaikki ok. olen rv 38. Keskenmeno jos tulee niin siihen ei oikein itse voi vaikuttaa, kyseessä on silloin jokin muu seikka millä se on tullut. Joten älä suotta ole paniikissa.


      • paikkaansa,
        kahvin juoja kirjoitti:

        sinä et sitä keskenmenoa millään kahvin juonnilla saa aikaiseksi. Suositus on että max. 3 kuppia päivässä kun ei tiedetä miten kofeiini sikiöön vaikuttaa. Olen itse juonut kahvia koko raskauden ajan ja tähän asti kaikki ok. olen rv 38. Keskenmeno jos tulee niin siihen ei oikein itse voi vaikuttaa, kyseessä on silloin jokin muu seikka millä se on tullut. Joten älä suotta ole paniikissa.

        kahvin aiheuttama lisääntynyt keskenmenon riski on kyllä todettu vaikka kuinka monessa tutkimuksessa. Jos sinun raskautesi ei ole mennyt kesken, ei se tarkoita, etteikö se silti lisäisi riskiä. Sun perustelut on samat, kuin jos joku sanoisi, että tupakointi ei lisää keuhkosyövän riskiä ja käyttäisi perusteluna sitä, että on itse polttanut 50 vuotta eikä ole sairastunut. Et voi sanoa riskeistä mitään vain omien kokemustesi perusteella. Minulla esim. on ollut kesken mennyt raskaus, jonka aikana join päivittäin kahvia. Tämän toisen raskauden aikana en ole juonut yhtään, eikä ole mennyt kesken. Minun näkökulmastani siis kahvinjuonti aiheuttaa keskenmenon 100% varmuudella :) tajuatko pointin.

        Alkuperäiselle, vaikka kahvi lisääkin km-riskiä, ei se riskin kasvaminen ole suuren suuri. Hyvin todennäköistä on, että jos olet raskaana, ei kahvi ole mitään vahinkoa aiheuttanut. Eli äläs tuon perusteella huolestu :)


      • en ihan
        paikkaansa, kirjoitti:

        kahvin aiheuttama lisääntynyt keskenmenon riski on kyllä todettu vaikka kuinka monessa tutkimuksessa. Jos sinun raskautesi ei ole mennyt kesken, ei se tarkoita, etteikö se silti lisäisi riskiä. Sun perustelut on samat, kuin jos joku sanoisi, että tupakointi ei lisää keuhkosyövän riskiä ja käyttäisi perusteluna sitä, että on itse polttanut 50 vuotta eikä ole sairastunut. Et voi sanoa riskeistä mitään vain omien kokemustesi perusteella. Minulla esim. on ollut kesken mennyt raskaus, jonka aikana join päivittäin kahvia. Tämän toisen raskauden aikana en ole juonut yhtään, eikä ole mennyt kesken. Minun näkökulmastani siis kahvinjuonti aiheuttaa keskenmenon 100% varmuudella :) tajuatko pointin.

        Alkuperäiselle, vaikka kahvi lisääkin km-riskiä, ei se riskin kasvaminen ole suuren suuri. Hyvin todennäköistä on, että jos olet raskaana, ei kahvi ole mitään vahinkoa aiheuttanut. Eli äläs tuon perusteella huolestu :)

        tarkoittanut. Riskit on aina olemassa kaikkeen. Sitähän voi itsekin kuolla milloin vain. Jäädä auton alle, saada syövän ym. ym. mutta tarkoitan vain tällä että kautta aikojen naiset on kahvia juoneet, toisille tulee keskenmenoja toisille ei. Keskenmenojen syytä ei aina saada selville. Lääkärikin on sanonut että keskenmenoon ei nainen pysty itse vaikuttamaan. Terveellisesti kuitenkin kannatta elellä. Tajusitko pointin?


    • Hoitaja-80

      1. Et voi tietää olevasi raskaana,kukaan ei voi tietää rv 3. Tuntemasi raskausoireet ovat todennäköisesti pms-oireita.

      2. Vaikka olisitkin raskaana, kahdella kupillisella kahvia et voi aiheuttaa keskenmenoa. Sinun pitäisi juoda litrakaupalla kahvia, että onnistut siinä.

      3. Kohtu sijaitsee alavatsalla keskellä, kutakuinkin navan ja häpyluun puolivälistä alaspäin.

      4. Jos sinulla tulisi nyt "keskenmeno", se ei itse asiassa edes olisi keskenmeno,sillä hedelmöittynyt munasolu ei ole vielä kiinnittynyt kohdunseinämään. Tämän vuoksi et voi tietää olevasi raskaana.

      5. Ala murehtimaan keskenmenoista sitten, kun olet tehnyt raskaustestin ja se on näyttänyt plussaa. Jokainen nainen, joka kykenee hedelmöittymään, kokee "keskenmenoja" tietämättään, sillä luonto poistaa vioittuneet yksilöt kohdusta. Silloin kuukautiset voivat olla myöhässä hieman, tai normaalia runsaammat.

      • Lilly22

        1. Moni tietää olevansa raskaana jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä. Jotkut tuntevat hormonimuutokset selvästi, kuten minä :) Ovulaation jälkeen mulla mieliala laskee kuten turvotuskin, tulee sellanen harmaa kuiva kausi.. tätä ei tapahtunut. Myös valkovuodon lisääntyminen, rintojen aristaminen, turvotus, kuumeilu, flunssanen olo, kylmät ja kuumat väreet, nippailut alamahassa ym oireet viittasivat siihen että munasolu oli hedelmöittynyt.

        Tuntuu naurettavalta että joku tulee ja heittää noin typerän kommentin "kukaan ei voi tietää olevansa raskaana rv3.." :D Mutta meitä on moneen junaan, toivottavasti itsekkin tajuaisit sen!

        4. Tunsin erittäin selvästi viikon päästä hedelmöittymisestä kiinnittymiskivut alamaha ja alaselkäkipuina.


      • ken
        Lilly22 kirjoitti:

        1. Moni tietää olevansa raskaana jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä. Jotkut tuntevat hormonimuutokset selvästi, kuten minä :) Ovulaation jälkeen mulla mieliala laskee kuten turvotuskin, tulee sellanen harmaa kuiva kausi.. tätä ei tapahtunut. Myös valkovuodon lisääntyminen, rintojen aristaminen, turvotus, kuumeilu, flunssanen olo, kylmät ja kuumat väreet, nippailut alamahassa ym oireet viittasivat siihen että munasolu oli hedelmöittynyt.

        Tuntuu naurettavalta että joku tulee ja heittää noin typerän kommentin "kukaan ei voi tietää olevansa raskaana rv3.." :D Mutta meitä on moneen junaan, toivottavasti itsekkin tajuaisit sen!

        4. Tunsin erittäin selvästi viikon päästä hedelmöittymisestä kiinnittymiskivut alamaha ja alaselkäkipuina.

        haluaa...


      • PikkuMyy_Vuosimallia_1980
        Lilly22 kirjoitti:

        1. Moni tietää olevansa raskaana jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä. Jotkut tuntevat hormonimuutokset selvästi, kuten minä :) Ovulaation jälkeen mulla mieliala laskee kuten turvotuskin, tulee sellanen harmaa kuiva kausi.. tätä ei tapahtunut. Myös valkovuodon lisääntyminen, rintojen aristaminen, turvotus, kuumeilu, flunssanen olo, kylmät ja kuumat väreet, nippailut alamahassa ym oireet viittasivat siihen että munasolu oli hedelmöittynyt.

        Tuntuu naurettavalta että joku tulee ja heittää noin typerän kommentin "kukaan ei voi tietää olevansa raskaana rv3.." :D Mutta meitä on moneen junaan, toivottavasti itsekkin tajuaisit sen!

        4. Tunsin erittäin selvästi viikon päästä hedelmöittymisestä kiinnittymiskivut alamaha ja alaselkäkipuina.

        Minäkin tiesin olevani raskaana jo ennen ku menkat myöhästy!!!! Herkkä ihminen kyllä tunnistaa muutokset!!!!!! On kyllä tyhmää heittää jotain muka faktoja tänne että kukaan ei voi tietää, ku ihmiset on yksilöitä..ja sitä paitsi ooon todella monen kuullut tunteneen olonsa jollain tapaa erilaiseks ja siitä päätelleet olevansa raskaana!!!!!!!!!!!!!


      • mutta ap
        Lilly22 kirjoitti:

        1. Moni tietää olevansa raskaana jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä. Jotkut tuntevat hormonimuutokset selvästi, kuten minä :) Ovulaation jälkeen mulla mieliala laskee kuten turvotuskin, tulee sellanen harmaa kuiva kausi.. tätä ei tapahtunut. Myös valkovuodon lisääntyminen, rintojen aristaminen, turvotus, kuumeilu, flunssanen olo, kylmät ja kuumat väreet, nippailut alamahassa ym oireet viittasivat siihen että munasolu oli hedelmöittynyt.

        Tuntuu naurettavalta että joku tulee ja heittää noin typerän kommentin "kukaan ei voi tietää olevansa raskaana rv3.." :D Mutta meitä on moneen junaan, toivottavasti itsekkin tajuaisit sen!

        4. Tunsin erittäin selvästi viikon päästä hedelmöittymisestä kiinnittymiskivut alamaha ja alaselkäkipuina.

        itsekin olin aivan varma raskaudesta ennen kuukautisten poisjääntiä, niin vahvoja olivat oireet. Aloittaja ei kuitenkaan edes tiedä missä hänellä on kohtu...Mitenhän hyvin mahtaa oman kropan tunteminen silloin olla hallinnassa.

        Aivan mykistävän ihmeellistä, että tulee maha kipeeks kun vetää kaks kuppia kahvia tyhjään vatsaan. Varsinkin kun ei ole edes tottunut juomaan.


      • maalaisjäki kehiin
        Lilly22 kirjoitti:

        1. Moni tietää olevansa raskaana jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä. Jotkut tuntevat hormonimuutokset selvästi, kuten minä :) Ovulaation jälkeen mulla mieliala laskee kuten turvotuskin, tulee sellanen harmaa kuiva kausi.. tätä ei tapahtunut. Myös valkovuodon lisääntyminen, rintojen aristaminen, turvotus, kuumeilu, flunssanen olo, kylmät ja kuumat väreet, nippailut alamahassa ym oireet viittasivat siihen että munasolu oli hedelmöittynyt.

        Tuntuu naurettavalta että joku tulee ja heittää noin typerän kommentin "kukaan ei voi tietää olevansa raskaana rv3.." :D Mutta meitä on moneen junaan, toivottavasti itsekkin tajuaisit sen!

        4. Tunsin erittäin selvästi viikon päästä hedelmöittymisestä kiinnittymiskivut alamaha ja alaselkäkipuina.

        Kannattaisi muistaa sellainen asia, että ovulaatio tapahtuu yleensä vasta raskausviikolla 3 (28 vrk kierrossa ovulaatio tapahtuu keskimäärin kierron 14 päivänä, joka on rv 3 0).

        Munasolun hedelmöittyminen (noin vrk:n sisään ovulaatiosta) on tapahtuma, joka tapahtuu naisen kehossa ilman, että se varsinaisesti antaisi mitään signaaleja elimistölle.

        Vasta kun blastokysti (jakautunut alkio) kiinnittyy kohdun limakalvoon saa elimistö tiedon, että hedelmöittyminen on tapahtunut. Kiinnittymisen myötä alkaa kehittyä HCG-hormonia, joka ylläpitää raskautta (tästä seuraa rintojen arkuutta, muutoksia lämmönsäätelyssä, vuodoissa, jne.)

        Kiinnittyminen tapahtuu noin 5-7 vrk hedelmöittymisen jälkeen eli 28 vrk:n kierrossa yleensä raskausviikon 4 alussa (harvemmin 3 rv:n lopussa). Ja mitä pitempi kierto, sen myöhemmin tuo kiinnittyminen tapahtuu.

        En sitä sano, etteikö voisi olla tuntemuksia/oireita, mutta ehkäpä niiden taustalla on enempikin psykologinen kuin fysiologinen selitys.

        Ylipäätään kuukautiset on 28 vrk kierrossa myöhässä rv:lla 5, ei sitä ennen. Tuota ennen on jo elimistössä istukkahormonia (HCG) ja siitä ne varsinaiset muutokset/raskausoireet johtuvat.


      • maalaisjäki kehiin
        maalaisjäki kehiin kirjoitti:

        Kannattaisi muistaa sellainen asia, että ovulaatio tapahtuu yleensä vasta raskausviikolla 3 (28 vrk kierrossa ovulaatio tapahtuu keskimäärin kierron 14 päivänä, joka on rv 3 0).

        Munasolun hedelmöittyminen (noin vrk:n sisään ovulaatiosta) on tapahtuma, joka tapahtuu naisen kehossa ilman, että se varsinaisesti antaisi mitään signaaleja elimistölle.

        Vasta kun blastokysti (jakautunut alkio) kiinnittyy kohdun limakalvoon saa elimistö tiedon, että hedelmöittyminen on tapahtunut. Kiinnittymisen myötä alkaa kehittyä HCG-hormonia, joka ylläpitää raskautta (tästä seuraa rintojen arkuutta, muutoksia lämmönsäätelyssä, vuodoissa, jne.)

        Kiinnittyminen tapahtuu noin 5-7 vrk hedelmöittymisen jälkeen eli 28 vrk:n kierrossa yleensä raskausviikon 4 alussa (harvemmin 3 rv:n lopussa). Ja mitä pitempi kierto, sen myöhemmin tuo kiinnittyminen tapahtuu.

        En sitä sano, etteikö voisi olla tuntemuksia/oireita, mutta ehkäpä niiden taustalla on enempikin psykologinen kuin fysiologinen selitys.

        Ylipäätään kuukautiset on 28 vrk kierrossa myöhässä rv:lla 5, ei sitä ennen. Tuota ennen on jo elimistössä istukkahormonia (HCG) ja siitä ne varsinaiset muutokset/raskausoireet johtuvat.

        "En sitä sano, etteikö voisi olla tuntemuksia/oireita, mutta ehkäpä niiden taustalla on enempikin psykologinen kuin fysiologinen selitys. "

        Nimenomaan tarkoitin tällä aikaa, ennen kuin elimistöön on alkanut erittyä istukkahormonia.


      • itselles
        Lilly22 kirjoitti:

        1. Moni tietää olevansa raskaana jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä. Jotkut tuntevat hormonimuutokset selvästi, kuten minä :) Ovulaation jälkeen mulla mieliala laskee kuten turvotuskin, tulee sellanen harmaa kuiva kausi.. tätä ei tapahtunut. Myös valkovuodon lisääntyminen, rintojen aristaminen, turvotus, kuumeilu, flunssanen olo, kylmät ja kuumat väreet, nippailut alamahassa ym oireet viittasivat siihen että munasolu oli hedelmöittynyt.

        Tuntuu naurettavalta että joku tulee ja heittää noin typerän kommentin "kukaan ei voi tietää olevansa raskaana rv3.." :D Mutta meitä on moneen junaan, toivottavasti itsekkin tajuaisit sen!

        4. Tunsin erittäin selvästi viikon päästä hedelmöittymisestä kiinnittymiskivut alamaha ja alaselkäkipuina.

        Halusit asiallisia vastauksia muilta kysymykseen, joka jo kuulostaa hiukka oudolta - anteeksi nyt vaan... Kuitenkin itse kritisoit täysin asiallista tekstiä. Et ihan tosi voi tietää rv3 oletko raskaana vai et. Raskausoireet ovat yhtä kuin juuri ne pms-oireet. Tai vauvakuume,joka aiheuttaa ihan samanlaisia tuntemuksia!

        Sinulla saa olla aika monta lasta jo ennestään, että pystyt tuossa vaiheessa varmasti sanomaan olevasi raskaana. Ymmärrät sen varmasti siinä vaiheessa viimeistään, kun saat RASKAANA ollessasi neuvolasta ison nipun lippuja ja lappuja, joissa kerrotaan kuinka raskaus alkaa ja millä viikolla tapahtuu mitäkin.

        Minäkin olin varmaan sitten parin vuoden ajan varmaan joka kuukausi raskaana, ennen kuin "itse aiheutin keskenmenon siihen aikaan kun kuukautiset muutenkin alkoi." Olen myös tuntenut ovulaation selvästi lähes joka kuukausi! Järki käteen neiti hyvä, odota mitä testi sanoo ja tule sitten takaisin jakamaan hyviä neuvoja!


      • ihan varmasti juu
        Lilly22 kirjoitti:

        1. Moni tietää olevansa raskaana jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä. Jotkut tuntevat hormonimuutokset selvästi, kuten minä :) Ovulaation jälkeen mulla mieliala laskee kuten turvotuskin, tulee sellanen harmaa kuiva kausi.. tätä ei tapahtunut. Myös valkovuodon lisääntyminen, rintojen aristaminen, turvotus, kuumeilu, flunssanen olo, kylmät ja kuumat väreet, nippailut alamahassa ym oireet viittasivat siihen että munasolu oli hedelmöittynyt.

        Tuntuu naurettavalta että joku tulee ja heittää noin typerän kommentin "kukaan ei voi tietää olevansa raskaana rv3.." :D Mutta meitä on moneen junaan, toivottavasti itsekkin tajuaisit sen!

        4. Tunsin erittäin selvästi viikon päästä hedelmöittymisestä kiinnittymiskivut alamaha ja alaselkäkipuina.

        tosi moni varmast tietää..hah. kuules,mulla on ollu raskaus oireita elämäni aikana varmasti 20 kertaa. just kaikki ,tissit kipeytyn,lämpöä,ym ,mieliala ailahtelut yms yms mukana.ja eipä ole kuule lasta kuulunu..itseasiassa yli 10v menny ennenkun natsas..että äläs nyt väitä et moni tietää tos vaihees oleva raskaana..moni LUULEE.. sit jauhavat keskenmenost kun ei ookkaan..


    • kahvi-lakossa

      Uuden yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukana kofeiini lisää keskenmenoriskiä merkittävästi. Tutkimuksen mukaan kaksi kuppia tai enemmän kahvia päivässä juovien raskaana olevien naisten keskenmenon riski tuplaantuu kahvia juomattomiin verrattuna. Tutkijat huomasivat keskenmenoriskin nousseen, myös jos nainen sai suuria määriä kofeiinia virvoitusjuomista, suklaasta tai teestä.

      "Lasta yrittävien naisten pitäisi lopettaa kahvinjuonti kolmeksi kuukaudeksi tai mielellään koko raskauden ajaksi," tutkimuksensa amerikkalaisessa ammattilehdessä julkaiseva De-Kun Li neuvoo.

      Tutkijat seurasivat yli tuhatta sanfranciscolaisnaista, jotka eivät muuttaneet kahvinjuontitapojaan raskauden aikana. Tulokset olivat tutkijoiden mukaan selvät. Kofeiinin on aiemminkin epäilty nostavan keskenmenoriskiä, mutta ainakin toistaiseksi tutkimustulokset ovat olleet kiistanalaisia. Analyysi osoitti, että 200 mg:n päivittäinen kofeiiniannos, jonka saa esimerkiksi noin kahdesta kupista kahvia, kaksinkertaisti keskenmenoriskin verrattuna niihin, jotka eivät nauttineet lainkaan kofeiinia. Alle 200 milligramman päiväannoskin nosti riskiä 40 prosenttia kokonaan kofeiinittomaan juomavalioon verrattuna.

      Naisille ei ole toistaiseksi ollut selkeitä ohjeita kofeiinin nauttimisesta raskauden aikana. Tutkija uskookin, että näiden tuoreiden tulosten perusteella raskaana oleville naisille voidaan antaa siitä ohjeet. Keskenmenojen kannalta herkin ajankohta on raskauden ensimmäinen kolmannes, varsinkin sen keskivaihe.

    • ...

      ...keskenmenon riski on valitettavasti vielä varsin suuri ihan äidin tekemisistä riippumatta. Jos niin surullisesti käy, ei siitä siis pidä syyttää itseään. Toivottavasti raskautesi menee kuitenkin hyvin!

    • .fi

      sivustolta löytyy tällainen tieto

      "Vähennä kahvinjuontia

      Tutkimukset osoittavat, että liiallinen kofeiini voi heikentää raudan imeytymistä, mitä puolestaan tarvitaan ehdottomasti raskauden aikana. Liiallinen kofeiini myös lisää riskiä saada kuolleena syntynyt vauva."

      http://www.helistin.fi/?page=4385891&id=3703156

    • 2. kolmannes

      3 rv:lla ei voi tietää olevansa raskaana. Munasolu yleensä irtoaa 2:rv:n lopussa (tai 3 rv:n alussa) ja hedelmöittyy rv:lla 3. Kiinnittyminen tapahtuu rv:n 3 lopussa (tai rv:lla 4). Ei niitä raskausoireita voi olla ennen kiinnittymistä. Kiinnittymisen aikaan voi tulla esim. pientä vuotoa.

      Ja kahvin keskenmenoa lisäävä riski on todellakin marginaalinen (ja ei se yksinään sitä keskenmenoa aiheuta). Neuvolan uudistetun ohjeen mukaan kahvia saa juoda kohtuudella, samoin maksatuotteita saa myös syödä kohtuudella (oli aiemmin kiellettyä).

      Kannattaisi ensin odotella, että näyttääkö raskaustesti positiivista. Jos elimistö ei tuota raskaushormonia, et ole raskaana etkä näin ollen ole voinut saada keskenmenoa.

      Eikä tosiaan keskenmenoa voi saada ennen kuin on tapahtunut tuo kiinnittyminen (ns. kohdun limakalvon hipaisua, jossa hedelmöittynyt alkio ei pysty kiinnittymään kohdun limakalvoon, ei edes katsota alkaneeksi raskaudeksi) ja elimistöön sen myötä alkaa kehittymään raskaushormonia.

    • kamalaaaaaa

      odotan jo neljättä ja kaikkien aikana juonut ainakin 5-10 kuppia päivässä plus limsaa päälle ja katsos en ole saanu yhtäkää keskenmenoa ainakaan kahvin takia

    • AUTOILU

      saattaa aiheuttaa kuoleman!!!!MIETI!!!!

    • jostain että

      raskauden alussa nautittu runsas kahvinjuonti voi aiheuttaa koliikkia tulevalle lapselle..

      • juupati juu

        ystäväni vauvalla oli koliikki ja paha sellainen. Ystäväni ei juonut lainkaan kahvia ennen odotusta eikä odotusaikana (eikä käyttänyt muitakaan kofeiinituotteita, kuten cokista), joten ei siihen sitä kofeiinia tarvita.


    • joku mainitsi

      että SUKLAA,TEE,JA VIRVOITUSJUOMAT MYÖS SISÄLTÄÄ SITÄ KOFEIINIA,miksei kukaan tärise niien aiheuttamist keskenmenoista?????häh????kertokaas??vai onko suklaa ym kuitenkin pienempi pahe..???? vai täyttääkö halu järjen paikan?? tok tok

      • Lilly22

        Totta! Vaikka kai niis kuitenki vähemmän on kofeiinii kuin kahvis. Mulla ei ainakaan niistä oo tullu yhtä voimakkaita oireita kuin kahvista. Ite lopetin kahvin lisäks kyseiset myrkyt ku tajusin ton kofeiinin haitallisuuden..


      • niistäkin..

        puhutaan. Kahvissa kuitenkin enemmän kofeiinia. Joissain tutkimuksissa todettu myös runsaan suklaansyönnin aiheuttavan keskenmenoriskin.


    • voi olla tosissasi

      Et voi itse aiheuttaa keskenmenoa, jos alkio on kehittymiskyvytön niin se tulee itsestään ulos. Ei sinun eikä kahvikuppiesi takia. Joten ota rauhallisesti.

    • rv.39+6

      Hei,

      Muistelisin, että vasta viikon 5 jälkeen alkio alkaa saada ravintoaineita äidin elimistöstä. Sitä ennen se ilmeisesti hyödyntää omia varastojaan. Minulla pahoinvointikin alkoi vasta noihin aikoihin. Vastenmielisyys lienee suoja niitä "keskenmenoja aiheuttavia myrkkyjä" vastaan. Voi olla, ettet siinä vaiheessa enää pysty edes haistelemaan kahvia (saati paljon muutakaan)... Näin kävi ainakin itselleni.

    • Kaaveh

      Meillä ehkäisy petti 12.8 ja 14.8 oli ovulaatio.
      Kaksi viikkoa myöhemmin outoa nippailua alavatsassa ja tuli sellainen olo, että nyt olen kyllä raskaana.
      30.8 Tein testin ja plussaa näytti.

      Sellaista :D

      Kyllä sen vaan voi tietää ^_^

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe