Brandyissäni kirjoitan,

niinhän Aleksis Kivikin,mitä sitä salailemaan.Rehellinen sus olen.Mutta kerron,mitä on oikea rakkaus,se on tuohisormus,muikkuja,karpaloita,sonnin lihaa,sipuleita,tänä kesänä kurjasti kasvaneita porkkanoita.
Kyynelet tullee silmiin tällaisen rakkauden ymmärtämisessä.
Ja että rakastamme toista,kunnioitamme,kun viitsimme ulkonäöllämmekin häntä ilahduttaa.
Perkules,en kovin tänään ilahduttanut,toinen ajanut 500 kilometriä ja tuo minulle marjat ja muikut...
Sanoin vaan sen,mikä on rakkauden määrä,ei timantttisormukset.

35

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun ystäväni maahanmuuttajat,kovaa vauhtia pyörällä ajava nuorukaistuttavani,silmät loistaen uskoen tulevaisuuteen.

    • syksytyttö

      ..mitä skeidaa.Nää ne just mellastaa näillä senioripalstoilla ja saa kaikki ikäihmiset tuntumaan sekopäisiltä seniileiltä.Että osaa olla ala-arvoista kännijorinaa ja tällä on vielä joku profiilikin kai olemassa.

      • minullakin..

        Pian minullekin tuodaan 500 km päästä hirvenlihaa, karpaloita, sieniä ja sipuleita ja kun se tulopäivä on tiedossa, niin odotuksen innossa tulee ehkä otettua hieman mieltä rauhoittavaa.

        Mikä ihme tuossa aloituksessa oli pahaa? Ilmeisesti tunnunstus juomisesta, koska useat todisteli; "en minä ainakaan koskaan".

        Mistä he voivat tietää, kuinka hauskaa silloin on, kun on juonut? Puhumattakaan sellaisesta rakkaudesta, jossa timantit eivät olekkaan ikuisia, vaan tuohisormus ja rakkaudella tuodut tuliaiset.


    • oikee puhut

      viitsimme ulkonäöllämmekin häntä ilahduttaa

      Emmie ainakaa ulkonäöllein mittää maha.

      • '''''''''''''''''''''

        `Joko olet levolla, toivottavasti!


    • Mandi55

      Aleksis Kivi kirjoitti, mutta se olikin sitten toinen juttu. Kieltämättä pienessä viinin huumassa kun kontrolli pelaa kirjoitan uskomattoman sujuvasti runoja ja novelleja.

      Huppelissa en kirjoittelisi keskustelupalstalle sillä se saattaisi aamulla hirvittää. No onneksi käytät virallista nimimerkkiäsi joten poisto sujuu lupsakasti jos morkkis yllättää ; )

      Kirjoituksestasi sain sellaisen kuvan, että sinulla on rakastajana nuori komea maahanmuuttaja uros, joka on polkenut polkupyörällä satoja kilometrejä tuoden sinulle muikkuja ja marjoja.

      Et kuitenkaan ollut laittautunut kauniiksi ja kännissäkin vielä höperehdit. No niin itku siinä sitten lopuksi tuli.

    • ehki selvinpäin tai sitte eii.

      • Miestosikaukaa

        Vanha juoppo akka.Sen kamalampaa näkyä ei voi olla.


      • Miestosikaukaa kirjoitti:

        Vanha juoppo akka.Sen kamalampaa näkyä ei voi olla.

        kannanottoihinne,....sanon kuin Edith Piaf:Je ne regrette rien.Ei ole tarvetta poistella ajatuksiani tai tekemisiäni.
        Ja Mandille...hehhe, on tällanenki nuori "uros",mutta kertomani uros polkenut tuhannet kilometrit Virossa Siperiassa saakka.
        Ja rakkaittensa silmissä on aina kaunis ja upea,(sisäinen kauneus nääs...hehehe)
        Uskon että sinäkin Mandi olet upea nainen...ja rohkea.
        Olenko minäkin jopa liian rohkea,kun luulen kuollessani sanovani: "minä elän."


      • Miestosikaukaa kirjoitti:

        Vanha juoppo akka.Sen kamalampaa näkyä ei voi olla.

        Ainakin yhtä paha.
        Vanha tai nuori juoppo mies tai nainen.
        Eihän tuossa aloituksessa ollut mitään paheksuttavaa,
        päinvastoin.
        Toisipa minullekin joku minullekin karpaloita, muikkuja, sonninlihaa ym.
        Ei sitä silti juoppo tarvitse olla jos vähän brändyä naukkailee silloin tällöin.
        Tulin hyvälle tuulelle aloituksesta, mutta ihmetytti kommentit.


      • Saimander
        auli-auli kirjoitti:

        Ainakin yhtä paha.
        Vanha tai nuori juoppo mies tai nainen.
        Eihän tuossa aloituksessa ollut mitään paheksuttavaa,
        päinvastoin.
        Toisipa minullekin joku minullekin karpaloita, muikkuja, sonninlihaa ym.
        Ei sitä silti juoppo tarvitse olla jos vähän brändyä naukkailee silloin tällöin.
        Tulin hyvälle tuulelle aloituksesta, mutta ihmetytti kommentit.

        Ei elämä aina ole juhlaa ja samppanjaa, mutta siihen pitää pyrkiä.


      • Mandi55
        susmorsian kirjoitti:

        kannanottoihinne,....sanon kuin Edith Piaf:Je ne regrette rien.Ei ole tarvetta poistella ajatuksiani tai tekemisiäni.
        Ja Mandille...hehhe, on tällanenki nuori "uros",mutta kertomani uros polkenut tuhannet kilometrit Virossa Siperiassa saakka.
        Ja rakkaittensa silmissä on aina kaunis ja upea,(sisäinen kauneus nääs...hehehe)
        Uskon että sinäkin Mandi olet upea nainen...ja rohkea.
        Olenko minäkin jopa liian rohkea,kun luulen kuollessani sanovani: "minä elän."

        Ehtoota sussu ; ) Tekevälle sattuu ja niin minullekin. Olin kerran tyttöjen kanssa Tallinnan reissulla. Olin juuri vähää ennen reissua tavannut nykyisen kihlattuni. Kun astuin ulos bussista lensin rähmälleni ja ystäväni oli saada halvauksenä kun ei ollut ennen moista ilmalentoa nähnyt. No, selvittiin siitä ilman mustelmia ja perustelin hyvin lipsahdukseni ja epämääräisen kuntoni ; )


      • heh hee
        Mandi55 kirjoitti:

        Ehtoota sussu ; ) Tekevälle sattuu ja niin minullekin. Olin kerran tyttöjen kanssa Tallinnan reissulla. Olin juuri vähää ennen reissua tavannut nykyisen kihlattuni. Kun astuin ulos bussista lensin rähmälleni ja ystäväni oli saada halvauksenä kun ei ollut ennen moista ilmalentoa nähnyt. No, selvittiin siitä ilman mustelmia ja perustelin hyvin lipsahdukseni ja epämääräisen kuntoni ; )

        ... kajautin kerran maailmalla rähmälleni. Pääsin lehtien sivuille.

        Hotellin henkilökunta vähän katsoi, että voiko tuota päästää sisälle ollenkaan.

        Tästä voisi kertoa .. ;D


    • Tuoksuvattu*

      Ihailen rohkeuttasi!

      Uskallat ottaa vastaan jopa aallon, et vain pientä vastalainetta.

      Samaa uhmapäistä oman tien kulkijan vikaa on minussakin. Seisoa sanojensa takana, on rohkeutta silloin kun muut eivät sinua ymmärrä oikein, tai ottavata kaiken liian vakavasti.

      Minusta parhaat ajatukset syntyvät yöllä, pimeässä. En tiedä milla

    • lässyn lässyn.

      Köyhä oon. Mut sillonku otan, niin kunnon konjakkia. Kuka moista sotkua kittaa, brandya?

      Mut tää aloittaja onki pelkkä provo. Laita kuule "äijä-paha" muijas kuriin. Ja jos, muija oot niin lopeta se punkun ja kaljan kittaaminen. Muuten et enää pääse autosta nousemaan ylös. Ilman apua. Vaan kuset housuihisi lopun elämääsi.

      Turha sun on katkeruuttasi tänne palstalle purkaa. Muuta elämääsi, jos, vielä pystyt.

      • TÄYDELLINEN ??

        Hui, olipa saarna. Onko paha olla? Pitää sitten purkaa johonkin, niinkö?

        Kuulepas, brändy on monesti parempaa kuin konjakki. Siinähän on se ero että konjakiksi saa kutsua vain määrätyllä alueella Ranskassa tehtyä juomaa, kuten shampanjaakin.

        brändyjä tehdään monissa maissa, myös ranskassa, ja on monia todella hyviä.

        Makuasioissa ei voi oikein kiistellä, etkö sitä ole vielä oppinut?


      • lässyn lässyn
        TÄYDELLINEN ?? kirjoitti:

        Hui, olipa saarna. Onko paha olla? Pitää sitten purkaa johonkin, niinkö?

        Kuulepas, brändy on monesti parempaa kuin konjakki. Siinähän on se ero että konjakiksi saa kutsua vain määrätyllä alueella Ranskassa tehtyä juomaa, kuten shampanjaakin.

        brändyjä tehdään monissa maissa, myös ranskassa, ja on monia todella hyviä.

        Makuasioissa ei voi oikein kiistellä, etkö sitä ole vielä oppinut?

        vai eikö sivistys- ja koulutus riitä?


      • isokiho
        lässyn lässyn kirjoitti:

        vai eikö sivistys- ja koulutus riitä?

        Koko viesisältö hirveetä apulantaa.Joku vanha juoppo akka kirjoittaa puuta heinää ja saa siitäkin aikaan viestiketjun???Pitäsiköhän meidän ,minä mukaanluettuna siirtyä sivistyneempään painettuun sanaan?


      • edellinen kirj.
        lässyn lässyn kirjoitti:

        vai eikö sivistys- ja koulutus riitä?

        Miten mittaat koulutustani, ja sivistystäni, kerrottuani konjakista ja brändystä?
        Pitäisikö tänne toimittaa ÄO lukemat, ja todistukset?

        Olen saanut käsityksen, että ketjuihin voi osallistua kaikki, niin sinä, kuin minäkin.

        Pidän huolen etten vastaa sinulle, mikäli tuota samaa nikkiä käytät, muutenhan en tiedä. Anteeksi kovin, minusta vain ei ole lainkaan sivistynyttä haukkua täällä ihmisiä, olkoon sitten aloittaja, tai joku vastaaja, kuten minä.

        Hyvää päivänjatkoa sinulle.


      • edellinen kirj. kirjoitti:

        Miten mittaat koulutustani, ja sivistystäni, kerrottuani konjakista ja brändystä?
        Pitäisikö tänne toimittaa ÄO lukemat, ja todistukset?

        Olen saanut käsityksen, että ketjuihin voi osallistua kaikki, niin sinä, kuin minäkin.

        Pidän huolen etten vastaa sinulle, mikäli tuota samaa nikkiä käytät, muutenhan en tiedä. Anteeksi kovin, minusta vain ei ole lainkaan sivistynyttä haukkua täällä ihmisiä, olkoon sitten aloittaja, tai joku vastaaja, kuten minä.

        Hyvää päivänjatkoa sinulle.

        Jokainen saa ilmaista itseään ,miten haluaa.Aloittaja tahtoi vain kertoa,miten ystävällisiä ihmisiä vielä on olemassa..
        Ei lahjan tarvitse olla mitään koruja esim..
        Yhtä paljon ilahduttaa ihan tavallinen ,arkinen asia, kun se annetaan hyvästä tahdosta ja laajalla sydämellä. Mitenkähän tähän mahtaa liittyä koulutukset ym..Tuli mieleeni kiinalainen ajatelma:
        " Kun olin nuori ,arvostin viisautta.Kun tulin vanhaksi,arvostin hyvyyttä." Alkoholista en tiedä mitään,en ole koskaan käyttänyt.Mutta hyvää päivänjatkoa ,voimia ja iloa! t.Irkku


      • Miestosikaukaa
        irkku-37 kirjoitti:

        Jokainen saa ilmaista itseään ,miten haluaa.Aloittaja tahtoi vain kertoa,miten ystävällisiä ihmisiä vielä on olemassa..
        Ei lahjan tarvitse olla mitään koruja esim..
        Yhtä paljon ilahduttaa ihan tavallinen ,arkinen asia, kun se annetaan hyvästä tahdosta ja laajalla sydämellä. Mitenkähän tähän mahtaa liittyä koulutukset ym..Tuli mieleeni kiinalainen ajatelma:
        " Kun olin nuori ,arvostin viisautta.Kun tulin vanhaksi,arvostin hyvyyttä." Alkoholista en tiedä mitään,en ole koskaan käyttänyt.Mutta hyvää päivänjatkoa ,voimia ja iloa! t.Irkku

        Sekopäitä täällä tuntuu riittävän.Kuka jaksaa???No,tietysti muut mummusekoilijat.Leskiä,jätettyjä,ties mitä.Viiniä lättyyn ja peilikin alkaa valehdella.Kyllä arvokas vanheneminen tuntuu tänäpäivänä kaukaiselta eldoradolta.Lapsenmielisyyden voi säilyttää,ei siinä mitään pahaa,mutta kun nää sekomummut on torveloita,joille ainakin nuoremmat nauraa ja samalla säälii.


      • Miestosikaukaa kirjoitti:

        Sekopäitä täällä tuntuu riittävän.Kuka jaksaa???No,tietysti muut mummusekoilijat.Leskiä,jätettyjä,ties mitä.Viiniä lättyyn ja peilikin alkaa valehdella.Kyllä arvokas vanheneminen tuntuu tänäpäivänä kaukaiselta eldoradolta.Lapsenmielisyyden voi säilyttää,ei siinä mitään pahaa,mutta kun nää sekomummut on torveloita,joille ainakin nuoremmat nauraa ja samalla säälii.

        sanot.

        Tuskin meitä mummojakaan muutoin tarvitsee säälimään alkaa, paitsi, jos emme enää ole kykeneviä liikkumaan ja huolehtimaan itsestämme.
        Silloin on jo syytä voivotellakin; "Voi voi kuinka huonosti tuonkin mummon asiat ovat, ei raukka enää sähgystä ylös pääse."

        Kun me vielä kykenemme jopa tänne ajatuksiamme kirjoittamaan, ei meillä ole vielä mitään hätää.
        Sääli on sairautta, siitä pitää pian päästä eroon.

        Olemmehan ikääntyneinäkin oppineet kayttämään jopa tietokonetta, emme ihan virattomia ja järjettömiä voi olla.

        Ja haukutkin osaamme sivuutta toisin kuin nuoret, heillä kun on ainainen kiire juosta jonkin tavoitteesa perässä ja siksi tulistuminen taparhtuu ihan pienestä asiasta mitä muut tekevät tai sanovat.

        Me olemme jo juoksumme osittain juosseet. Nyt ennätämme katsella ympärillemme ja huomata kuinka erilaisia me ihmiset olemmekaan.
        Jokaisella omat tapansa elää ja nauttia, kuka ottaa lasillisen murheeseen tai iloon, kuka vain soittaa tai kertoo ystävälle, tai kirjoittaa tänne tuntemuksiaan.

        Tänne mahtuu, eikä henki haise.
        Eipä näy horjuuko jalat tasisella, vai onko kulu vakaata, joten, tietä ikääntyneille, risukasa voi olla joskus hyväkin löytö.


      • Miestosikaukaa kirjoitti:

        Sekopäitä täällä tuntuu riittävän.Kuka jaksaa???No,tietysti muut mummusekoilijat.Leskiä,jätettyjä,ties mitä.Viiniä lättyyn ja peilikin alkaa valehdella.Kyllä arvokas vanheneminen tuntuu tänäpäivänä kaukaiselta eldoradolta.Lapsenmielisyyden voi säilyttää,ei siinä mitään pahaa,mutta kun nää sekomummut on torveloita,joille ainakin nuoremmat nauraa ja samalla säälii.

        Peilini pesin aamulla, hyvin näkyy koko naama, ja niin se taitaa olla meillä kaikilla, puhtaus kun on puoli ruokaa vanhemmallakin iällä.
        Kuka sitä nyt valehtelevaa peiliä, meikkikin menee vinoon mokomassa, jos nyt joku sitäkin harmiksesi innostuu harrastamaan.

        Hymyä sinunkin päivääsi.


      • kenelle vastasin?
        irkku-37 kirjoitti:

        Jokainen saa ilmaista itseään ,miten haluaa.Aloittaja tahtoi vain kertoa,miten ystävällisiä ihmisiä vielä on olemassa..
        Ei lahjan tarvitse olla mitään koruja esim..
        Yhtä paljon ilahduttaa ihan tavallinen ,arkinen asia, kun se annetaan hyvästä tahdosta ja laajalla sydämellä. Mitenkähän tähän mahtaa liittyä koulutukset ym..Tuli mieleeni kiinalainen ajatelma:
        " Kun olin nuori ,arvostin viisautta.Kun tulin vanhaksi,arvostin hyvyyttä." Alkoholista en tiedä mitään,en ole koskaan käyttänyt.Mutta hyvää päivänjatkoa ,voimia ja iloa! t.Irkku

        En siis aloittajalle, vaan "lässyn lässyn" viestin kirjoittajalle.

        Alkoholia en käytä itsekään, mutta en tuomitse sen käyttäjiäkään.


      • Miestosikaukaa
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        sanot.

        Tuskin meitä mummojakaan muutoin tarvitsee säälimään alkaa, paitsi, jos emme enää ole kykeneviä liikkumaan ja huolehtimaan itsestämme.
        Silloin on jo syytä voivotellakin; "Voi voi kuinka huonosti tuonkin mummon asiat ovat, ei raukka enää sähgystä ylös pääse."

        Kun me vielä kykenemme jopa tänne ajatuksiamme kirjoittamaan, ei meillä ole vielä mitään hätää.
        Sääli on sairautta, siitä pitää pian päästä eroon.

        Olemmehan ikääntyneinäkin oppineet kayttämään jopa tietokonetta, emme ihan virattomia ja järjettömiä voi olla.

        Ja haukutkin osaamme sivuutta toisin kuin nuoret, heillä kun on ainainen kiire juosta jonkin tavoitteesa perässä ja siksi tulistuminen taparhtuu ihan pienestä asiasta mitä muut tekevät tai sanovat.

        Me olemme jo juoksumme osittain juosseet. Nyt ennätämme katsella ympärillemme ja huomata kuinka erilaisia me ihmiset olemmekaan.
        Jokaisella omat tapansa elää ja nauttia, kuka ottaa lasillisen murheeseen tai iloon, kuka vain soittaa tai kertoo ystävälle, tai kirjoittaa tänne tuntemuksiaan.

        Tänne mahtuu, eikä henki haise.
        Eipä näy horjuuko jalat tasisella, vai onko kulu vakaata, joten, tietä ikääntyneille, risukasa voi olla joskus hyväkin löytö.

        Nilkkojansa sivuilla esitellyt mummu,joka on välillä ihan pihalla.Yrittää epätoivoisesti saada kumppaneita keskusteluun,mutta järkevät karkaa pian kauas.Huh huh näitä älynjättiläisiä.


      • isokiho
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        Peilini pesin aamulla, hyvin näkyy koko naama, ja niin se taitaa olla meillä kaikilla, puhtaus kun on puoli ruokaa vanhemmallakin iällä.
        Kuka sitä nyt valehtelevaa peiliä, meikkikin menee vinoon mokomassa, jos nyt joku sitäkin harmiksesi innostuu harrastamaan.

        Hymyä sinunkin päivääsi.

        vaan häipyä tyhmine juttuines muualle????


      • Tuoksuvattu*
        Miestosikaukaa kirjoitti:

        Nilkkojansa sivuilla esitellyt mummu,joka on välillä ihan pihalla.Yrittää epätoivoisesti saada kumppaneita keskusteluun,mutta järkevät karkaa pian kauas.Huh huh näitä älynjättiläisiä.

        Eipä haittaa jos järkevänä jätätkin väliin minun viestini. Ettei tauti tartu, varothan.
        Sainhan ärsytettyä sinuakin omalla leikkimielisyydelläni, siksi että en olekaan tosikko, ja tanssin niillä nlkoilla ja kengillä vielä pitkään. Harmittaako?

        Näillä terveisillä, jatka sinä omaa tietäsi, minä tallustan omaani.


      • Vastauksesi saanut
        isokiho kirjoitti:

        vaan häipyä tyhmine juttuines muualle????

        Enpä taida mennä käskystäsi minnekkään, kas kun olen oppinut menemään omien halujeni mukaan.
        Tänään kyllä ajelen tuonne etelään.. hyppää kyytiin, etupankillä on tilaa, ja luulenpa että matkan aikana kiukkusikin laantuu.


      • isokiho kirjoitti:

        Koko viesisältö hirveetä apulantaa.Joku vanha juoppo akka kirjoittaa puuta heinää ja saa siitäkin aikaan viestiketjun???Pitäsiköhän meidän ,minä mukaanluettuna siirtyä sivistyneempään painettuun sanaan?

        Asia niin on, kun kerran isokiho sanoo!
        Akat pullot piiloon ja hiljaa.
        Lisäksi vielä kehdataan kirjoitella vaikka ollaan niiiin vanhoja ja sivistymättömiä.

        Onneksi nautin viinini korven keskellä, mökilläni kissan kanssa, siellä kukaan ei moiti, eikä kerro kuinka vanha ja sivistymätön olen.

        Vapaat omaishoidosta ovat niin harvinaista herkkua että ei ehdi alkoholisoitumaan.

        Minusta aloittaja kirjoitti mukavasti.


      • Miestosikaukaa kirjoitti:

        Nilkkojansa sivuilla esitellyt mummu,joka on välillä ihan pihalla.Yrittää epätoivoisesti saada kumppaneita keskusteluun,mutta järkevät karkaa pian kauas.Huh huh näitä älynjättiläisiä.

        talven odotusta sinnekin.

        Vikoja löytyy kaikista jos niitä etsii.
        Hyviä puolia harvoin noteerataan.


      • auli-auli kirjoitti:

        Asia niin on, kun kerran isokiho sanoo!
        Akat pullot piiloon ja hiljaa.
        Lisäksi vielä kehdataan kirjoitella vaikka ollaan niiiin vanhoja ja sivistymättömiä.

        Onneksi nautin viinini korven keskellä, mökilläni kissan kanssa, siellä kukaan ei moiti, eikä kerro kuinka vanha ja sivistymätön olen.

        Vapaat omaishoidosta ovat niin harvinaista herkkua että ei ehdi alkoholisoitumaan.

        Minusta aloittaja kirjoitti mukavasti.

        Omaishoitajan elämä on vaativaa ja raskasta.

        Sinulle on varmasti suuri nautinto päästä kissasi kanssa hiljaisuuteen, lepuuttaa mieli ja keho.
        Liian usein ihmiset leimaavat kaiken alkoholinkäytön juopotteluksi. Ikäänkuin ihmiset eivät osaisi nauttia viinistä, tai vaikkapa väkevistäkin ilman että ovat alkoholisoituneita raukkoja.

        Tsemppiä Sinulle vaativassa elämässäsi.
        Kohotan viinilasin Sinullekin ja sanon kippis, sanokoon moralistit mitä tahansa.


      • Miestosikaukaa
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        Omaishoitajan elämä on vaativaa ja raskasta.

        Sinulle on varmasti suuri nautinto päästä kissasi kanssa hiljaisuuteen, lepuuttaa mieli ja keho.
        Liian usein ihmiset leimaavat kaiken alkoholinkäytön juopotteluksi. Ikäänkuin ihmiset eivät osaisi nauttia viinistä, tai vaikkapa väkevistäkin ilman että ovat alkoholisoituneita raukkoja.

        Tsemppiä Sinulle vaativassa elämässäsi.
        Kohotan viinilasin Sinullekin ja sanon kippis, sanokoon moralistit mitä tahansa.

        Ei tullut seuraa edes,vaikka vapaalippuja oli tarjolla.Varsinainen jokapaikan höylä.


      • säälistä
        Miestosikaukaa kirjoitti:

        Ei tullut seuraa edes,vaikka vapaalippuja oli tarjolla.Varsinainen jokapaikan höylä.

        Eikö sinua huolittu seuraksi.
        On se aina ronkeli tyttö ollutkin.

        Minne, minä menen viivana.


    • mielelläin sanon mie,vaikkei sukujuurista oo tietookaan,ja vokaalitki ja konsonantit ussein puuttuu.Mut hurja oon sielultain ja sillehä edn vo ennåå mittään....no ehkä joskus toivosin olevani tasaisempi.Mut toisaalta kun mietin nin en sittenkään.
      Sus on perkules sus.Niitä sosiaalisimpia ja omistaan huolehtivian kuin mikään muu luontokappale ...luulisin.
      Ehdoton en ole mielipiteisäni,mutta aina olen oikeassa.
      Nyt en enää lissää...heh!

      • Tuoksuvattu*

        Nessuno non è un re nella propria terra.

        Kaikki tavat mahdollisia, ja inhimillisyys on asia joka pitäisi olla sisäsyntyisenä meissä jokaisessa.

        Guy non lascia! eli, Kaveria ei jätetä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe