Onko kokemuksia 307:n öljynkulutuksesta? Laitoin itse kyseisen mallin äskettäin, vähän käytettynä ja tuntuu todellakin syövän se 0,5l/1000km. Ettei vain enemmänkin...
Lisäksi. Joskus ovia avatessa/lukitessa töräyttää hälytin äänimerkkiä, onko muilla vastaavia sähkövikoja?
307 öljynkulutus
23
5541
Vastaukset 23
- ranskis
Toi että äänimerkki kuluu ei kyllä voida laskea sähiköviaksi, kysessä on "bitti poikittain" CAN-väylässä, eli softapäivtys hoitaisi kyllä tuon.
Mitä öljykulutukseen tulee, PSA-koneet ovat tarkkoja sisäänajon kanssa, kuppaamalla sen kanssa pilaa helposti hienon koneen. 16-tappinen voi syödä vähän, muttei niin paljon että vaihtojen välillä joutuu täydentämään öljyn määrää.- J P
Autolla ajettu siis 35 tkm, ostaessa oli ajettu 27 thk. Ehkäpä eka omistaja huomasi kulutuksen ja päätti viisaasti päästä siitä heti, eli hyvissä ajoin eroon.
Itselläni oli ennen Mazda ja pelasi kuin unelma, pitäisiköhän siirtyä takaisin japseihin... Olen aina ollut epäileväinen ranskalaisten suhteen, mutta päätin kokeilla. - xt -03
Kuinkas paljon sitä pösöä pitäisi sitten sisään ajella?
- PSA
xt -03 kirjoitti:
Kuinkas paljon sitä pösöä pitäisi sitten sisään ajella?
Meillä on ollut useampikin PSA konsernin auto uudesta alkaen ja kysyttäessä sisäänajosta on myyjä sanonut, että anna palaa vaan.
..tiedä sitten onko ollut ammattitaidoton myyjä tjsp.
- Kakka kepponen
Teoriassa kaikki koneet kuluttavat, käytännössä taas eivät. Noin uusi normaalisti ajettu voisi olla n. 40tkm aj. eikä mikään nykyauto silloin käytännössä kuluta öljyä. Ei kai takuu ole ohi?
Pösön konehan on 80-luvun peruja joten lienee antiikkikoneen ominaisuus.- J P
Autolla ajettu siis 35 tkm, ostaessa oli ajettu 27 thk. Ehkäpä eka omistaja huomasi kulutuksen ja päätti viisaasti päästä siitä heti, eli hyvissä ajoin eroon.
Itselläni oli ennen Mazda ja pelasi kuin unelma, pitäisiköhän siirtyä takaisin japseihin... Olen aina ollut epäileväinen ranskalaisten suhteen, mutta päätin kokeilla.
- SWetisti
Minulla on 28 000 km mittarissa, eikä ole kulunut öljyä havaittavasti. Mittatikku on topissa ja samoin öljynmääränmittari mittaristossa näyttää startatessa kaikki pallukat. Öljyt vaihdatin 10 000 km ensihuollossa ja kone ajettiin siististi sisään.
Onko hälytin tehdasasenteinen vai jälkiasennus? Auto vaan huoltoon ja kaapelin päähän niin eiköhän se korjaannu. Oma tehdasasenteinen on toiminut hyvin. On vaan välillä ollut turhan herkkä sisätilalämppärille.- SWetisti
Se vielä, että jos sähläilet kaukosäätimen kanssa ovia lukitessasi, eli painat lukitusnappia, kun ovet on jo lukossa, niin silloinhan tuo töräyttää ja vilkuttaa vilkkuja. Idea näes on, että löydät sen avulla autosi parkkikselta.
Ihan hyvä idea, mutta toimivuus on nolla, koska silloin kun 307:n kaukosäädin yltää autoon, olet jo itsekin niin lähellä, että pitää olla sokea, jos ei omaa autoaan huomaa. - J P
Itselläni oli ennen Mazda ja pelasi kuin unelma, pitäisiköhän siirtyä takaisin japseihin... Olen aina ollut epäileväinen ranskalaisten suhteen, mutta päätin kokeilla. - olli
Näyttääkö tosiaan startatessa aina kaikki pallukat? Eikös tälläkin palstalla joskus keskusteltu 307:n toimimaton öljymittari -"ominaisuudesta". Minulla ainakin öljynmäärämittari mittaristossa vilkkuu useammin kuin näyttää jotakin järkevää.
- Peko
Ittellä 307 1.6 XR. Nyt ajettu 41 000km. 10 000 huollossa tehdyn öljyvaihdon jälkeen ei ole tarvinnut lisätä öljyä.
Öljytason tarkistan kyllä vähintään kerran kuussa manuaalisesti.- Lassi
Epäilen jotakin vikaa tuon kulutuksen suhteen. Esim auton 1. omistaja huomasi että öljyä palaa, joutui sanaharkkaan takuuasioista myyjän kanssa, lopulta järjesti autonsa takaisin myyntiin
2. eka omistaja kengitti ja sen seurauksena sisäänajo vituralleen. Opeleissa on öljynkulutusta heti uutena ja kaikilla tuo ei asetu.Kyseessä on se ikävä tosiasia että bensa koneen komponentit valmistetaan ja kenties kasataankin jossain vinkuintiassa,kas perskele mäntä, männänrengas,tai sylinteri tai koko setti ei ole toleransseissaan. näin ainakin opelin suhteen. - J P
No huima on ero öljynkulutuksessa..!
- J P
Lassi kirjoitti:
Epäilen jotakin vikaa tuon kulutuksen suhteen. Esim auton 1. omistaja huomasi että öljyä palaa, joutui sanaharkkaan takuuasioista myyjän kanssa, lopulta järjesti autonsa takaisin myyntiin
2. eka omistaja kengitti ja sen seurauksena sisäänajo vituralleen. Opeleissa on öljynkulutusta heti uutena ja kaikilla tuo ei asetu.Kyseessä on se ikävä tosiasia että bensa koneen komponentit valmistetaan ja kenties kasataankin jossain vinkuintiassa,kas perskele mäntä, männänrengas,tai sylinteri tai koko setti ei ole toleransseissaan. näin ainakin opelin suhteen.Itse 2. omistajana en todellakaan ole antanut kenkää autolle, kyllä vauhti on pysynyt hyvin pitkälle rajoitusten mukaisena.
- Lassi
J P kirjoitti:
Itse 2. omistajana en todellakaan ole antanut kenkää autolle, kyllä vauhti on pysynyt hyvin pitkälle rajoitusten mukaisena.
tarkjoitinkin sitä ekaa omistajaa joka auton on sisään ajanut.
- ranskis
Ranskalaiset koneet ovat tiukasti koneistettuja, kun japsit ja jenkit ovat väljiä jo tehtaalta tulleessaan jotta ostajat eivät tarvitsisi vaivautua sisäänajon kanssa.
Jos PSA tai RN koneella rällätään heti pakasta otettuna ilman sisäänajoa, kone voi syödä öljyä jatkuvasti alusta lähtien, tuntuvastikin, riippuu eka omistajan aiheuttamista vaurioista ( lue tyhmyydestä johtuvia ).- Clio
Ei varmasti ole kovin tarkkoja ne Ranskalaisten koneistukset. Ollut pösöllä ennenkin noita savuttavia ja öljysyöppö koneita. 205, 309, 405 malleissa öljyä pallaa yleensä aika reilusti. Jokunen poikkeus toki ollut, kestäneet ajaa pitkäänkin. Oli tutulla autokorjaajalla tuttu, jonka 405 mallilla ajettu n 500tkm ja ilman moottorin aukaisua. 406 1.8 koneisiin tehty remonttia ja vaihdettu konekin takuuseen kaverilla(meni jumiin).
- ranskis
Clio kirjoitti:
Ei varmasti ole kovin tarkkoja ne Ranskalaisten koneistukset. Ollut pösöllä ennenkin noita savuttavia ja öljysyöppö koneita. 205, 309, 405 malleissa öljyä pallaa yleensä aika reilusti. Jokunen poikkeus toki ollut, kestäneet ajaa pitkäänkin. Oli tutulla autokorjaajalla tuttu, jonka 405 mallilla ajettu n 500tkm ja ilman moottorin aukaisua. 406 1.8 koneisiin tehty remonttia ja vaihdettu konekin takuuseen kaverilla(meni jumiin).
Ventiilivarsien kumit aiheuttavat ikääntyessä useimmiten PSA koneen öljynkulutusta, helposti uusittavissa.
Toinen syy joka aiheuttaa öljynkulutusta on tyhmä ensimmäinen omistaja joka ei ole hoitanut sisäänajon kunnolla .... - clio
ranskis kirjoitti:
Ventiilivarsien kumit aiheuttavat ikääntyessä useimmiten PSA koneen öljynkulutusta, helposti uusittavissa.
Toinen syy joka aiheuttaa öljynkulutusta on tyhmä ensimmäinen omistaja joka ei ole hoitanut sisäänajon kunnolla ....Sylinterit väljistyy joissakin malleissa tosinopeaan. Siis alle 100tkm ajetuissakin, voi myös olla sylinterien mitat pielessä. Putki sarjoja joihinkin jouduttu vaihtamaan.
- J P
ranskis kirjoitti:
Toinen syy joka aiheuttaa öljynkulutusta on tyhmä ensimmäinen omistaja joka ei ole hoitanut sisäänajon kunnolla ....Oli mennyt venttiiin varren kumit rikki.
Mikä aiheutti että imusarjojen sisäpintään pääsi öljyä, myös tulpat öljyyntyi.
Se taas aiheutti karstaa, mistä johtui ettei kaikki sylinterit olleet leikissä mukana startatessa.
Eli tällainen tapaus 35 tuhannessa kilometrissä. Saa nähdä kuinka uudet kumit kestää.
- PSA
..niistä en muista, mutta päähän on jäänyt BMW.n huomattavan suuri toleranssi: moottori saa kuluttaa jopa 0,7l/1000km ennenkuin huolestutaan että koneessa saattaa olla jotain vikaa.
Kivoja noi nykyiset 20-30tkm.n vaihtovälit maksimissaan 21litraa öljyä/vaihtovälillä!!! - Anonyymi00022
307 1.6 bensa, nyt 300 tkm ajettu ja öljynsyönti 1 desi/ 10 tkm ,eli tikun ylämerkistä laskee 2 milliä.
Onko hälyyttävävai antaako mennä vaan?- Anonyymi00023
Enemmän olisin huolestunut kaikista muista vioista mitä autossa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri351078- 71848
Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40710Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi40686Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus193547- 43489
- 45470
jumala ei auta hittojakaan..
kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir204463Onneksi en ole riippuvainen Kuhmo Oy:stä
Lähinnä naurattaa, kun ylipainoiset, punakat kuljetus ja muutkin yrittäjät yrittävät lohdutella itseään uuden omistajan6437Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,169434