Volvo V70 R hidas ja huono!!!

Ralf

Näyttää Volvon kiihtyvyysarvot olevan pelkkää myyntimiehen potaskaa... Uusin BBC:n Top Gear teki vertailun Audi S4 Avant v Mercedes C32 AMG Estate v Volvo V70 R. Autot mitattiin ja testattiin kuivalla radalla, ammattilaisten toimesta ja tulokset puhuvat karua kieltään:

huonoin:
Volvo V70 R, 0-60mph 6,6 sec, eli 0-100 km/h on yli 7 sekuntia??? Mitä se Volvo mainoksissaan väittää, jotain 5,6 sekuntia??? Auto oli manuaali ja 18" 235/40 renkailla varustettu. Lisäksi erityisesti ajettavuus oli suuri ongelma. Volvo mainostaa R-malleja "kolme autoa yhdessä paketissa"? Kolmekaan huonoa auto ei tee edes yhtä hyvää!

niin, voittaja 19 pistettä Audi S4, 0-60mph 5,8sec

Ostakaa lehti ja lukekaa juttu... siihen päättyy R -Volvoilijoiden henkseleiden paukuttelu.

41

8228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä

      Mitäs Volvo sai pisteitä? Sanottiinko siinä ihan suoraan että Ärrä on huono auto ja surkea ajettava?

    • Volvomania

      Testasin auton viimekuussa Barcelonassa ja totta puhut. Kierros vei yli 3 minuuttia !!
      Parempaa olin odottanut. Takapää tuntui kiihdytyksissä löysältä ja jarrutuksissa perä työntyi eteen. Mutkassa auto ohjautui ali ja oli tosi vaikea pideltävä radalla.
      Alusta ei selvästikään ole tarkoitettu radalle.

    • Vapari

      jää mun 200 heppaselle vaparille!!!

    • ProMod

      60mph = 96,54km/h tuskin siinä yli 4 kymppää menee 3,5km/h kelaamiseen...

    • jussi

      AutoCarin ja Auto Bildin testit:
      http://autozine.kyul.net/html/Volvo1.htm#V70 R
      V70T5: 0-60mph 7,5 sek., automaattina 9,0 sek.
      0-100km/h 7,9 sek., joten kyllä siinä eroa 60mph:iin on.
      V70R: 0-60mph 7,4 sek. eli 0-100km/h ilmeisesti n. 7,8 sek. Hahhah.

    • jt.

      toi 5,6s koske s60R mallia.
      Tais V70R alittaaa tehtaan lupaukset...
      Provo mikä provo.

      • Ralf

        http://www.volvocars.se/Showroom/V70/Specifications/TechnicalSpecifications/

        Motor: B 5254 T2
        Motortyp: Femcylindrig turboladdad bensinmotor
        Cylindervolym: 2521 cm³
        Max effekt: 220 kW (300 hk) vid 5500 varv (manuell) eller 6000 varv (automat)
        Max vridmoment: 400 Nm vid 1950–5250 varv (manuell) eller 350 Nm vid 1850–6000 varv (automat)
        Acceleration 0–100 km/h, man/aut: 5,9/7,7 sek
        Toppfart: 250 km/h (elektroniskt reglerad)

        Eli V70R suorituskyky on pelkkää provoa!! Jos autolle luvataan 5,9sek 0-100kmh ja testissä päästään parhaillaan n.7 sekuntiin, on joko autossa vikaa tai sitten kiihtyvyys pelkkää lupausta... On se vaan ihme, kun nuo testin toiset autot pääsivät edes samalle hehtaarille lupausten kanssa. Vaikka R -malleja on mainostettu myös radalla testattuina, nopean ajon ominaisuksista Volvo sai 3/5, kun Audi sai 5/5.


      • J H
        Ralf kirjoitti:

        http://www.volvocars.se/Showroom/V70/Specifications/TechnicalSpecifications/

        Motor: B 5254 T2
        Motortyp: Femcylindrig turboladdad bensinmotor
        Cylindervolym: 2521 cm³
        Max effekt: 220 kW (300 hk) vid 5500 varv (manuell) eller 6000 varv (automat)
        Max vridmoment: 400 Nm vid 1950–5250 varv (manuell) eller 350 Nm vid 1850–6000 varv (automat)
        Acceleration 0–100 km/h, man/aut: 5,9/7,7 sek
        Toppfart: 250 km/h (elektroniskt reglerad)

        Eli V70R suorituskyky on pelkkää provoa!! Jos autolle luvataan 5,9sek 0-100kmh ja testissä päästään parhaillaan n.7 sekuntiin, on joko autossa vikaa tai sitten kiihtyvyys pelkkää lupausta... On se vaan ihme, kun nuo testin toiset autot pääsivät edes samalle hehtaarille lupausten kanssa. Vaikka R -malleja on mainostettu myös radalla testattuina, nopean ajon ominaisuksista Volvo sai 3/5, kun Audi sai 5/5.

        Vanha 80-luvun alun 300 heppainen turboporsche (911) kiihtyi sataseen todistettavasti 5,2 sekuntiin.
        Vääntöä koneessa oli samaiset 40 kiloa...

        painossa on eroa, mutta niin on hepoissakin !!!


      • joonas
        Ralf kirjoitti:

        http://www.volvocars.se/Showroom/V70/Specifications/TechnicalSpecifications/

        Motor: B 5254 T2
        Motortyp: Femcylindrig turboladdad bensinmotor
        Cylindervolym: 2521 cm³
        Max effekt: 220 kW (300 hk) vid 5500 varv (manuell) eller 6000 varv (automat)
        Max vridmoment: 400 Nm vid 1950–5250 varv (manuell) eller 350 Nm vid 1850–6000 varv (automat)
        Acceleration 0–100 km/h, man/aut: 5,9/7,7 sek
        Toppfart: 250 km/h (elektroniskt reglerad)

        Eli V70R suorituskyky on pelkkää provoa!! Jos autolle luvataan 5,9sek 0-100kmh ja testissä päästään parhaillaan n.7 sekuntiin, on joko autossa vikaa tai sitten kiihtyvyys pelkkää lupausta... On se vaan ihme, kun nuo testin toiset autot pääsivät edes samalle hehtaarille lupausten kanssa. Vaikka R -malleja on mainostettu myös radalla testattuina, nopean ajon ominaisuksista Volvo sai 3/5, kun Audi sai 5/5.

        Eihän Audin ja Volvon ajo-ominaisuuksista voi puhua samalla vuosikymmenellä! Audi voittaa Volvon romut 100-0. Esim XC70 vs. Audi Allroad: Xc aivan kauhea ajettava! Ei mitään tuntumaa ohjauksessa 200hv turbo laiska paska. Audissa ajo-ominaisuukssa sata kertaa parempi ja 180hv Tdi voittaa suorituskyvyssä joka tilanteessa!


    • ...

      Hidas mikä hidas :-)

    • T5 

      vaikuttaa kun 100 nm ja 75 hv pienemmällä teholla pääsee samaan. Mutta testejähän löytyy monesta maasta useita ja tulokset voivat poiketa huomattavastikkin toisistaan. Ja toiselle tykkää toisin ohjautuvasta autosta ja osaa ajaa sillä.(nämä viimeiset ihan yleisellä tasolla)

      • haba

        Suosittelen koeajoa R :llä niin ei tarvi laukoa tyhmyyksiä lisää.


      • T5 
        haba kirjoitti:

        Suosittelen koeajoa R :llä niin ei tarvi laukoa tyhmyyksiä lisää.

        Mikäs tuossa niin tyhmää??


      • T 7
        T5  kirjoitti:

        Mikäs tuossa niin tyhmää??

        Hyvä T 5: voisitko edes joskus vastata asiaan etkä viitsisi aina puhua asian vierestä. Vai mistä puppugeneraattorista vastauksesi aina vetäiset?


      • T5 
        T 7 kirjoitti:

        Hyvä T 5: voisitko edes joskus vastata asiaan etkä viitsisi aina puhua asian vierestä. Vai mistä puppugeneraattorista vastauksesi aina vetäiset?

        asiaan voi vastata, mutta täyttä asiaahan tuo viestiketjun aloitus olikin jälleen kerran.


      • T 7
        T5  kirjoitti:

        asiaan voi vastata, mutta täyttä asiaahan tuo viestiketjun aloitus olikin jälleen kerran.

        Kirjoita lyhyitä päälauseita. Niissä on helpompi säilyttää sisäinen logiikka kuin harrastamissasi kahden lauseen virkkeissä, joissa on alistus- tai rinnastuskonjunktio välissä. Sen käyttö näyttää tuottavan sinulle vaikeuksia. Ajatusta ehkä on, mutta sen ilmaiseminen näyttää työläältä.


      • T5 
        T 7 kirjoitti:

        Kirjoita lyhyitä päälauseita. Niissä on helpompi säilyttää sisäinen logiikka kuin harrastamissasi kahden lauseen virkkeissä, joissa on alistus- tai rinnastuskonjunktio välissä. Sen käyttö näyttää tuottavan sinulle vaikeuksia. Ajatusta ehkä on, mutta sen ilmaiseminen näyttää työläältä.

        Miten tämä esittämäsi asia littyy autoiluun?


      • T 7
        T5  kirjoitti:

        Miten tämä esittämäsi asia littyy autoiluun?

        Ei niin mitenkään. Mutta autoilusta käyttämiisi puheenvuoroihin se liittyy. Mitä esimerkiksi tarkoitat tällä lauseella: "Ja toiselle tykkää toisin ohjautuvasta autosta ja osaa ajaa sillä." Se löytyy tuosta "Merkilliseltä"-otsikon alta, muutama repliikki takaisinpäin. Mieti ensin, mitä kirjoitat. Älä kirjoita kaikkea sitä, mitä mietit.


      • T5 
        T 7 kirjoitti:

        Ei niin mitenkään. Mutta autoilusta käyttämiisi puheenvuoroihin se liittyy. Mitä esimerkiksi tarkoitat tällä lauseella: "Ja toiselle tykkää toisin ohjautuvasta autosta ja osaa ajaa sillä." Se löytyy tuosta "Merkilliseltä"-otsikon alta, muutama repliikki takaisinpäin. Mieti ensin, mitä kirjoitat. Älä kirjoita kaikkea sitä, mitä mietit.

        EI voi olla totta. Siinähän on kirjoitus virhe!!!
        Nyt olet varmaan saanut tyydytyksen päästessäsi korjamaan asiaa.
        Kun ei muuta löydetä, niin keskustelu käännetään lause rakenteisiin yms kieloppi asioihin.
        Sinulle varmaan löytyy oikea paikka ihan toisesta foorumista.


      • T 7
        T5  kirjoitti:

        EI voi olla totta. Siinähän on kirjoitus virhe!!!
        Nyt olet varmaan saanut tyydytyksen päästessäsi korjamaan asiaa.
        Kun ei muuta löydetä, niin keskustelu käännetään lause rakenteisiin yms kieloppi asioihin.
        Sinulle varmaan löytyy oikea paikka ihan toisesta foorumista.

        Totta Mooses puutun virheisiisi, koska niiden vuoksi varsinainen viestisi jää epäselväksi. Lyhyiden päälauseiden lisäksi opettele kirjoittamaan yhdyssanat oikein. Siis: kirjoitusvirhe, lauserakenne, kielioppiasia. Hyvää jatkoa Sinulle Volvo- ja kirjoitusharrastuksesi parissa. Siirryn taas muille foorumeille ihan vapaaehtoisesti. Ei näiden Volvo-miesten hengentuotteita jaksa kuin pieninä annoksina.


      • Kirves
        T 7 kirjoitti:

        Totta Mooses puutun virheisiisi, koska niiden vuoksi varsinainen viestisi jää epäselväksi. Lyhyiden päälauseiden lisäksi opettele kirjoittamaan yhdyssanat oikein. Siis: kirjoitusvirhe, lauserakenne, kielioppiasia. Hyvää jatkoa Sinulle Volvo- ja kirjoitusharrastuksesi parissa. Siirryn taas muille foorumeille ihan vapaaehtoisesti. Ei näiden Volvo-miesten hengentuotteita jaksa kuin pieninä annoksina.

        Kyseleppä vaikka pojaltas lisää ala-asteen kirjoja, niissä lienee käsitelty yhdysssanatkin.


      • T 7
        Kirves kirjoitti:

        Kyseleppä vaikka pojaltas lisää ala-asteen kirjoja, niissä lienee käsitelty yhdysssanatkin.

        Et tainnut huomata lainausmerkkejä otsikossa: siteerasin viestiä, johon vastasin. Kysele sinä tyttäreltäsi niistä välimerkeistä ja muista koristuksista, joilla sanoja reunustetaan: mikä niiden merkitys oikein on. Yhdyssanaan ei muuten tule kolmea s-kirjainta eikä kyselepä-sanaan kahta p-kirjainta. Mutta eihän Volvoon retkahtaneelta voi vaatia kovin suurta tarkkuutta ja huolellisuutta. Joten saat anteeksi.


    • Ozzy

      Nyt masennuin niin, että nirheän ranteet auki.
      sie kirotu mulku!!!!!

      • Volvo

        6.3sek 300hv R- mallille mitattu arvo. 6.8sek oli 250hv mallin arvoja siis t5 etuvedon. Tarkistin netistä äsken ne.


    • J H

      Isot väännökkäät vaikkakin paperilla alempitehoiset e-sarjan diesel-mersutkin jättävät tämän volvon 300 heppaisen ihmetekeleen jälkeensä.
      Vääntö se on joka ratkaisee...

      Volvo on kyennyt yhdistämään tuttuun tapaansa suuren ilmoitetun moottoritehon ja surkeat suoritusarvot. Siihen pystyy vain volvo.

      • Arto

        Siihen 6.3sek ei ihan dieselit vielä yllä. Katsoin sen testin ja ne seiskalla alkavat arvot oli mitattu vähempi tehoisesta mallista. Siis jäi sen 0.4sek ilmoittamastaan, mut ei oo ainut automerkki joka ei saavuta ilmoittamiaan.


      • Mara
        Arto kirjoitti:

        Siihen 6.3sek ei ihan dieselit vielä yllä. Katsoin sen testin ja ne seiskalla alkavat arvot oli mitattu vähempi tehoisesta mallista. Siis jäi sen 0.4sek ilmoittamastaan, mut ei oo ainut automerkki joka ei saavuta ilmoittamiaan.

        Ruotsissa kaikki käy vähän hitaammin, kellokin. Volvo ei kata lupauksiaan missään suhteessa.


      • lähelle
        Arto kirjoitti:

        Siihen 6.3sek ei ihan dieselit vielä yllä. Katsoin sen testin ja ne seiskalla alkavat arvot oli mitattu vähempi tehoisesta mallista. Siis jäi sen 0.4sek ilmoittamastaan, mut ei oo ainut automerkki joka ei saavuta ilmoittamiaan.

        No on ne dieselit jo aika lähellä. MB C30cdi AMG kiihtyy 6,8sek. Siis ilmoitettu! Hevosia päälle 200.


    • Masa

      Volvo V70R: Kolme paskaa samassa paketissa! :)

      • ...

        Uskomatonta että vain Volvo pystyy aina saamaan surkean lopputuloksen... Yhdistetään paljon tehoja ja vääntöä... lopputulos paska!! Luin yhden artikkelin jossa verrattiin AMG C Mersua ja 911, ideana todistaa AMG -mallien yhdenvertaisuus 911 kanssa. Tulos: kyllä AMG pystyy samaan kuin 911, mutta vain ensimmäiseen mutkaan asti! Sama pätee Volvoon, ehkä joissain olosuhteissa auto kiihtyy mukavasti, mutta eka mutkassa karsitaan paskat joukosta.


    • tällä palstalla

      Onnittelut siitä.KOETA JAKSAA.

      • Antiikkinen johtotähti

        Taitaa Mersumiehiä harmittaa tuo R Volvon erinomaisuus, kun kirjoittavat ihan mitä sattuu.
        Ilmeisesti pelottaa, että joku ostaa sen ja ajaa sillä omasta Mersustaan ohi.Varmaan kannattaa tutustua autoon, ennen kuin alkaa p..aa puhua. On meinaan hieno auto. Muistaakseni Tuulilasissakin olivat jo käyneet sitä ajamassa. Niissäkin R malleissa eroa, kun automaatissa vääntöä on 50nm vähemmän kuin manuaalissa.No istukoon Mersun miehet vain antiikkisella levy/jousi jakkarallaan. Ja herrasmieshän ei hehkuta...


      • VOLVOmarkkanen
        Antiikkinen johtotähti kirjoitti:

        Taitaa Mersumiehiä harmittaa tuo R Volvon erinomaisuus, kun kirjoittavat ihan mitä sattuu.
        Ilmeisesti pelottaa, että joku ostaa sen ja ajaa sillä omasta Mersustaan ohi.Varmaan kannattaa tutustua autoon, ennen kuin alkaa p..aa puhua. On meinaan hieno auto. Muistaakseni Tuulilasissakin olivat jo käyneet sitä ajamassa. Niissäkin R malleissa eroa, kun automaatissa vääntöä on 50nm vähemmän kuin manuaalissa.No istukoon Mersun miehet vain antiikkisella levy/jousi jakkarallaan. Ja herrasmieshän ei hehkuta...

        Tässä erään autolehden mittaukset V70r mallille.
        Huom nopeudet on MAILEJA/TUNNISSA.
        Paljastui, ettei nuo aiemmat NS fakta tiedot olleet oikeita. Liekö Mersun myyjät keksineet koko jutun?

        Car & Driver vetasi moiset tulokset manuaali loota R:lla:

        0-30....1.9 sec
        0-40....2.8 sec
        0-50....4.2 sec
        0-60....5.5 sec
        0-70....7.4 sec
        0-80....9.0 sec
        0-90....11.0 sec
        0-100....13.9 sec
        0-110....16.7 sec
        0-120....20.2 sec
        0-130....25.6 sec
        0-140....31.4 sec
        1/4 mile....14.0 sec @ 101mph


      • Kirves
        VOLVOmarkkanen kirjoitti:

        Tässä erään autolehden mittaukset V70r mallille.
        Huom nopeudet on MAILEJA/TUNNISSA.
        Paljastui, ettei nuo aiemmat NS fakta tiedot olleet oikeita. Liekö Mersun myyjät keksineet koko jutun?

        Car & Driver vetasi moiset tulokset manuaali loota R:lla:

        0-30....1.9 sec
        0-40....2.8 sec
        0-50....4.2 sec
        0-60....5.5 sec
        0-70....7.4 sec
        0-80....9.0 sec
        0-90....11.0 sec
        0-100....13.9 sec
        0-110....16.7 sec
        0-120....20.2 sec
        0-130....25.6 sec
        0-140....31.4 sec
        1/4 mile....14.0 sec @ 101mph

        Jos dieseleistä, niin normaaliarvojahan nuo ovat. Muuten kurkkaa mersukuskien faktoja.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=582&posting=22000000001486410


    • volgarakkaustaikuolema

      ihtel mökä v80rs .taittuu varsi hienost, hoonikaani tarra takalasis ku joku lippis liimannu ku semmone ennen sen omisti, kytkinki luistaa ku polttanu kumiaan aikoinaa. palasina täl hetkel ku napsahti taka aksila poikka ku koitin asfaltil taitttaa mut kitkaa oliki liikaa. se o morjes ja menee paaliin.

    • Volvov70rlöytyypihasta

      Milläs sie ajat itte? Onko siulla se Nissanin Primera jonka äiti ja isä osti vuonna 92. Jotenkin luulen että tuo Volvo taitaa jättää sen sun bensa Nissaninki.

      • marjattaaaaaaaaaa

        renault twingo vuodelta 2018, takaveto löytyy mutta ei lähde lapasesta kuitenkaan KOSKA TURVALAITTEET OVAT KUNNOSSA. Erittäin hyvä kaupunkikäytössä.
        Anteeksi jos herätin kateutta.


    • volvoparasjatehokkain

      Audi on paska auto

    • Voipiollaki

      Itselläni on R JA saa tulla kokeilee ja kellottaa pitääkö luvut paikkaansa vaiko ei. Tulkaa vielä sen jlk huutelemaan että on hidas paska. ..
      Myönnän kyllä sen tosiasian että V70 R ei ole AudinS4 verrattavissa olevaan sporttipaketti. Vaikka suorituskyvyltään on samaa luokkaa, erot tulevat esiin ajaessa.
      S4 tarvitsee aktiivisempaa kuljettajaa joka tykkää aina välillä revitellä...
      Muistakaa hyvät herrat että V70 R on suurikokoinen perheauto pääsääntöisesti tämän vuoksi alusta, jousitukset jne ovat erilaiset kuin esim Audissa.
      Auto onkin tarkoitettu leppoisaan ajoon pääsääntöisesti mutta tehoja on sitten kun niitä tarvitaan.
      Ja sinulle äidinkielen opettaja voin kertoa että mikäli sulla ei ole mitään sanottavaa muuta kuin puuttua toisten kirjoitusvirheiden korjaamiseen. Voisitko ystävällisesti jättää opettaja roolisi silloin kun tulet keskustelupalstoille.

    • OnnetonR

      R on nykyään varsin ylihintainen ja laiska ollut aina. Automaattina todellakin ”leppoinen” kiihtyvyys.. Yleensäkin Volvolla ajavia on hauska vähän provosoida ja sitten tarvittaessa vähän näpäyttää kun ei D5, T5, T6 ja Kermakaramelli R yms. mallit olekaan niin nopeita. Miten lie joko AWD kyhäelmä kestää edes läjässä?

    • DatsItt

      Jos ratanopeus kiinnostaa niin täällä laitetaan kaduillakin pyörivät autot järjestykseen:
      https://fastestlaps.com/tracks/nordschleife

      Muutama poiminta: 1) Henkilöautovalmistajista Mersu tekee mitä haluaa. 2) Henkiläautovalmistajista BMW perheauto on selvästi nopeampi kuin Audin 2-paikkainen R8 ja ylivoimainen Audin RS4/5/6 verrattuna. Audi on muihin saksalaisiin verrattuna rataetana. 3) Volvo edustaa näissä tilastoissa myös etanaroolia.

      Volvolla tai Audilla ei tee yhtään mitään jos suorituskyky ja ajettavuus on kriteereinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe