Bricanyl - tuotteen tunnistaminen?

Köh köh

Rasitusastman puhjettua joitakin vuosia sitten sain Bricanyl-inhalaattorin kokeiluun ja sen koommin olen sitten käyttänyt ko. tuotetta. Joka syksy tulee kauhea yskä, mutta Bricanylin avulla keuhkot aukeavat siten että yleensä parin viikon käytön jälkeen olo on siedettävämpi - ei kutise kokoajan, ja mäkiäkin pystyy nousemaan läkähtymättä ja ilman että pitää kokoajan kakoa limaa ulos.

Jonkin aikaa olin parempi ja ilman Bricanyliä, ja kun pyysin sitä taas TK:sta en millään muistanut oliko käytössäni ollut aiemmin 0.25 vai 0.5 mg annostus. Antoivat 0.25:ttä. Nyt kun olen flunssan perään saanut iänikuisen yskäni, se ei tunnu millään tokenevan ja kokoajan saa yskiä ja henki meinaa tikahtua. Lisäksi tässä uudessa Bricanyl-värkissä on vaaleamman sininen alaosa kuin siinä mitä aiemmin käytin. Olisiko käynyt niin että olenkin aiemmin käyttänyt suurempaa annosta ja nyt kun on pienempi annos, se ei auta kunnolla?

Onko Bricanyleissä joku värikoodi että 0.25 on vaaleamman sininen ja 0.5 tummemman sininen, vai onko väri muuttunut siinä 0.25:ssa pelkästään pakkausuudistuksen myötä? Mistähän äkkiseltään saisin tietää mitä annostusta käytin aiemmin...

5

3062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä vahvuus sinulla

oikein on ollut. Lääkelaitoksen sivuilta selviää nuo värihommelit.
      Voihan se olla että astmasi on nyt pahempi kuin silloin aiemmin ja siksi ei tuo annos tehoa.

• Köh köh

Tulee heiteltyä aina menemään kaikki vanhat reseptit.

Sain ekan putken Bricanyliä ihan näytteeksi TK:sta joten siitäkään ei välttämättä ole merkintää, ja ensimmäisen itse maksetun sain toisen kunnan TK:sta kuin missä asun nyt. Pitäisiköhän kuitenkin kysellä sieltä sitä tietoa, suostuisivatkohan ne puhelimessa sanomaan vai pitäneekö pyytää oikein allekirjoitetulla lapulla sairauskertomuskopioita...

Mutta tsekkaanpa niitä Lääkelaitoksen sivuja. Jotain sivuja Googlella katselin eikä ollut mitään väreistä tietoa.

• tulehduksen hoito

"Nyt kun olen flunssan perään saanut iänikuisen yskäni, se ei tunnu millään tokenevan ja kokoajan saa yskiä ja henki meinaa tikahtua."

Maallikkona - ja aikanaan bricanyliä ja pulmicortia käyttäneenä - tulee mieleen, että jos astmasi on pahentunut flunssan jälkeen, syynä lienee tulehdus, mikä pitää hoitaa. Itselläni Pulmicort auttoi.

Bricanyl: jos 2,5 mg ei auta, kokeile käyttää useammin.
      Jos ei vieläkään auta, en usko, että 0,5 mg auttaa myöskään ---> ts. tulehdus päällä.

Itselläni 0,5 aiheutti vapinaa, 0,25 ei, muttei auttanutkan, koska minulla ei ole varsinaista astmaa (olen hajustekemikaaleille herkistynyt ihoallerginen).

Suosittelen käyntiä erikoislääkärillä, joka osaa laittaa lääkityksesi kohdalleen.

• Köh köh

No, aloin sitten aamusella vetäistä 2 x 0.25 mg sijasta 4 x 25 mg hönkäykset, ja meinasin vetää illallakin, vaan eipä ollutkaan tarvis. Olen nyt sitten tässä useamman päivän ottanut aamuisin tuon nelinkertaisen satsin ja tänään en ottanut sitäkään, enkä ole kauheammin yskiskellyt.

Jos tulee lekurille jotain asiaa tuonnempana niin taidan pyytää vastaavien tilanteiden (flunssien perään ja sille iänikuiselle kostea kylmä-säälle joka aina laukaiseva tekijä) Bricanyl 0.5 mg. Meinasin nimittäin seota laskuista sitä neljän imaisun satsia imuttaessani, on helpompi ottaa 2 x 0.5 mg...

• Köh köh
        Köh köh kirjoitti:

No, aloin sitten aamusella vetäistä 2 x 0.25 mg sijasta 4 x 25 mg hönkäykset, ja meinasin vetää illallakin, vaan eipä ollutkaan tarvis. Olen nyt sitten tässä useamman päivän ottanut aamuisin tuon nelinkertaisen satsin ja tänään en ottanut sitäkään, enkä ole kauheammin yskiskellyt.

Jos tulee lekurille jotain asiaa tuonnempana niin taidan pyytää vastaavien tilanteiden (flunssien perään ja sille iänikuiselle kostea kylmä-säälle joka aina laukaiseva tekijä) Bricanyl 0.5 mg. Meinasin nimittäin seota laskuista sitä neljän imaisun satsia imuttaessani, on helpompi ottaa 2 x 0.5 mg...

Tuossa missä on 4 x 25 mg pitäisi siis olla

_4 x 0.5 mg_.

Sormi lipeää minne sattuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1713
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1702
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      291
      1312
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1076
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      130
      972
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      915
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      895
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      888
    Aihe