Aamulla kävin ”täysistunnolla” ja poikkeuksellisesti olikin aika kova vatsa, eli piti oikein pinnistellä. Normaalisti ärtyneen suolen ansiosta uloste on lähinnä erittäin löysää ja tulee vauhdilla.
Nyt sitten tuli taas sellainen tunne, et pitää lähtee ja sama ähistely, mut ei tullu muuta kuin pikkasen verta.
Voiskohan tuo aamuinen kova tikistely aiheuttaa tuon veren?
Mulla on siis tosiaan erittäin harvoin vatsa ns. kovalla.
kova vatsa ja veri ulosteessa
5
736
Vastaukset
- peräpukamat
Minulla oli joskus aikoinaan samaa, että ulostaessa tuli verta,ja tosi paljon.Se johtui kuitenkin sisäisistä peräpukamista.Minulle kerrottiin että jos olisi vatsan sisällä esim. joku verenvuoto, uloste olisi mustaa,eikä veristä.
Kannattaa soittaa vähintään terveysneuvontaan ja ainahan tuollaiset asiat tulisi lääkärille kertoa tai käydä vastaanotolla.En usko että syytä huoleen:)- tikistelijä
Tuon ärtyneen suolen takia joudun käymään vessassa useita kertoja päivässä, tai ainakin joka ruokailun jälkeen.
Eli taas oli vessakeikka, eikä nyt tällä kertaa enää tullutkaan verta.
Joskus aikaisemmin on myös ollut, mutta ei sitä verta tule kuin ihan vähän.
Alan uskoa, että kun poikkeuksellisesti uloste oli kovaa, niin jos se jotain siellä ärsyttää.
Milläslailla muuten ne pukamat todetaan? - totea
tikistelijä kirjoitti:
Tuon ärtyneen suolen takia joudun käymään vessassa useita kertoja päivässä, tai ainakin joka ruokailun jälkeen.
Eli taas oli vessakeikka, eikä nyt tällä kertaa enää tullutkaan verta.
Joskus aikaisemmin on myös ollut, mutta ei sitä verta tule kuin ihan vähän.
Alan uskoa, että kun poikkeuksellisesti uloste oli kovaa, niin jos se jotain siellä ärsyttää.
Milläslailla muuten ne pukamat todetaan?luulisin että ne pukamat voidaan totea eri menetelmillä.Esim minulla ei tutkittu mitään, sanottiin vain että jos ei kokoajan verta tule, ei ole mitään vakavaa ja jos loppuu ihan kokonaan oli kyse pukamista.Tämä siis oli monta vuotta sitten.Ja nyt kun on lapsiakin niin on ihan ulkoisia pukamia,jotka joskus vuotavat,ihan samalla tavalla kuin ne sisäiset.
Tuttavalleni tutkittiin ihan sormilla tunnustaen,eli urologi kokeilee onko siellä mitään.Joskus voivat olla niin syvällä, että laittavat kameraletkun suolistoon josta näkevät mitä siellä on. Tuttavallenikin sanottiin, että suolisto on niin herkkä,että jos just on ollut kova vatsa,voi suoleen tulla ns. naarmuja, jotka vuotavat.Mutta niin kauan kuin uloste ei ole mustaa,ei ole hätää (ellei ole lakritsia syönyt,sillä se voi muuttaa ulosteen mustaksi) apteekista saa reseptitöntä voidetta, joka on tarkoitettu sekä ulkoisiin että sisäisiin peräpukamiin.Sen nimi on Scheriproct, ja siihen mukaan saa myös asettimen,jonka avulla voidetta laitetaan melko syvälle.
Minähän en todellakaan mikään lääkäri ole, mutta luulisin tuon johtuvan joko pukamista tai pienestä ärystyksestä.Kun kerta verta ei enää tule:) - liikaa vaihtoehtoja niissä
totea kirjoitti:
luulisin että ne pukamat voidaan totea eri menetelmillä.Esim minulla ei tutkittu mitään, sanottiin vain että jos ei kokoajan verta tule, ei ole mitään vakavaa ja jos loppuu ihan kokonaan oli kyse pukamista.Tämä siis oli monta vuotta sitten.Ja nyt kun on lapsiakin niin on ihan ulkoisia pukamia,jotka joskus vuotavat,ihan samalla tavalla kuin ne sisäiset.
Tuttavalleni tutkittiin ihan sormilla tunnustaen,eli urologi kokeilee onko siellä mitään.Joskus voivat olla niin syvällä, että laittavat kameraletkun suolistoon josta näkevät mitä siellä on. Tuttavallenikin sanottiin, että suolisto on niin herkkä,että jos just on ollut kova vatsa,voi suoleen tulla ns. naarmuja, jotka vuotavat.Mutta niin kauan kuin uloste ei ole mustaa,ei ole hätää (ellei ole lakritsia syönyt,sillä se voi muuttaa ulosteen mustaksi) apteekista saa reseptitöntä voidetta, joka on tarkoitettu sekä ulkoisiin että sisäisiin peräpukamiin.Sen nimi on Scheriproct, ja siihen mukaan saa myös asettimen,jonka avulla voidetta laitetaan melko syvälle.
Minähän en todellakaan mikään lääkäri ole, mutta luulisin tuon johtuvan joko pukamista tai pienestä ärystyksestä.Kun kerta verta ei enää tule:) - ikäviä juttuja, varo
totea kirjoitti:
luulisin että ne pukamat voidaan totea eri menetelmillä.Esim minulla ei tutkittu mitään, sanottiin vain että jos ei kokoajan verta tule, ei ole mitään vakavaa ja jos loppuu ihan kokonaan oli kyse pukamista.Tämä siis oli monta vuotta sitten.Ja nyt kun on lapsiakin niin on ihan ulkoisia pukamia,jotka joskus vuotavat,ihan samalla tavalla kuin ne sisäiset.
Minähän en todellakaan mikään lääkäri ole, mutta luulisin tuon johtuvan joko pukamista tai pienestä ärystyksestä.Kun kerta verta ei enää tule:)http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1199273836/1#1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3618076Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1582353Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60823- 24785
- 64782
- 55773
- 46746
- 60723
- 10718
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68673