ulkoministeri Stubb uskoo vakaasti siihen, että Venäjä demokratisoituu. Löi jopa skumppapullon vetoa asiasta.
Aikamoinen punikkimielipide Stubbilta. Näin kai voi arvella, kun itse olen väittänyt täällä jo pitempää sitä, että Venäjä kansalaisten elintason nousun myötä pakosta alkaa arvostamaan demokratiaa ja vallan saleihin halukkaiden on pakko ottaa tämä huomioon. Stubb arvioi, että Putin tasaannutti Venäjän kehityksen taloudellisesti vakaaksi ja että Medvedevin aikana alkaa demokraattisempaan yhteiskuntaan johtava prosessi.
Venäjän demokratisoituminen on äärimäisen tärkeä asia meille eurooppalaisille. Se johtaa myös vääjäämättä EU:n ja Venäjän taloudelliseen integraatioon ja sitä kautta EU:n maailman talouden veturiksi USAn sijaan. Euroopan pitäisi vaan tajuta nyt tämä historiallinen mahdollisuutensa. Saksassa näytettäisiin olevan parhaiten hereillä tässä suhteessa.
Uskoni Stubbiin taas palasi ainakin jonkin verran tällaisen lausunnon jälkeen.
Kai nyt panitte merkille, että..
6
220
Vastaukset
- olet jälleen, en muuta sano
kuin etä Stubbi on perseestä, ja oli nyt pakotettu hiihtämään hiljaa naton suhteen.
On saanut venäjältä varmaankin kirjeen, että poika maltahan mielesi.
Niin nyt siten alkoi tuolta linjalta höpinänsä.
Halonenkin kävi jo Kiinassa, eikä mitään muuuta varten, kuin kuuntelemassa jotain isojen poikien terveisiä.
Lähiviikot näytävät, miten kusessa ollan, jopa rauhankin suhteen. näin olen näppylähanskoista ennustanut.
Katsos kun yksiäkään jenkkivaaleja ei voiteta ilman sotaa. Se on niin hullua kansaa, että kun saavat johonkin sodan, niin melkein koko kansa tukee sitä pressaa kuka sen aikaiseksi sai. Tai sitä puoluetta.
Kaksi päivää enää, niin saadaan tämä yksi paska show ohi. nehän kirkuu niinkuin olis eduskuntavaaleista kysymys.
kuntavaaleilla ei ole oikeastaan muuta kuin paiikakuntakohtainen merkitys.
En minä ainakaan jotain ymmärtämätöntä paskaa äänestä, vaikka se olis mistä puolueesta.
Ja fiksua demariahan ei ole olemassakaan. On vain ahneita omaneduntavoittelijoita.- Otsikossa hymiö
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/väyrynen-ratsasti-kiinassa-taas(65889).ece
- katsottua?
Kiinnostaako entistä vallesmannia?
http://areena.yle.fi/toista?id=1605264- on, että tällaista on
jo nyt demarihallinto saanut aikaa.
Demarit ovat kahjoja kaikki.
Loiset tekee mitä tahtoo, ja demarit saa heiltä äänensä.
- uskotaan...
Venäjä demokratisoituu, vahvistuu taloudellisesti ja eritoten myös sotilaallisesti.
Kaikkihan tuon ymmärtävät. Ei tarvitse olla punikki eikä Suomen ulkoministeri, jopa sinun vähäiseksi todettu kaunainen järkesi siihen näyttää riittävän.
Saksa alkaa olla täysin riippuvainen Venäjän kaasusta tehtyään päätöksen ydinvoiman alasajosta, siksi siellä ollaan hereillä, heidän on lepäämättä koettettava löytää maalleen energialähteitä jottei teollisuus pakene muualle.
Energia on ruuvi jolla Venäjä voi kiristää Eurooppaa. Se voi olla suhteiden heikkenemisen aiheuttaja. Vaurastuva Venäjä saattaa alkaa pullistella muuallakin kuin Georgiassa, se voi ihan konkreettisesti kääntää kaasuhanaa tiukemmalle ja murentaa sitä ennustettavuutta ja luotettavuutta jota taloudellinen integraatio edellyttää.
Georgian kriisi osoitti, että Venäjän parhaat ystävät ovat sittenkin vielä sellaisia maita kuin Nigaragua ja Venetzuela, ne ovat viiteryhmänä huonoa PR:ää Venäjälle itselleenkin. Matkaa eurooppalaiseksi demokratiaksi ja luotettavaksi yhteiskumppaniksi on vielä paljon.
Mutta uskotaan Stubbin lailla että demokratia etenee. Ja varustaudutaan myös Venäjän sotilaalliseen vahvistumiseen joka on yhtä ilmeistä. - nyt vielä
innostu. Tuskinpa Stubb on niin ihastunut Venäjään kuin sinä. Tietysti hänen täytyy olla optimisti ja asetelma Tervon kanssa oli tietysti suunniteltu. Ja kyllähän sympatiasi kaatuu piankin, kun Stubb kertoo muita mielipeitään. Ei Stubb ole punikki (itse en tuota termiä käytä), mitä se sitten tarkoittaakin. Kyllä Stubbilla riittää aitojakin kannattajia. Kyllä sinä sovit paremmin Suomen, Väyrysen ym. porukkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721157
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?39574Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538- 50504
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t217503Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492