Mikä vika ?.
Nostaa liukuun toimii aikaa x ? ja kierrokset laskee hitaasti mutta kuitenkin kone toimii tyhjäkäynillä normaalisti mutta ei nosta kierroksia.
Hetken kuluttua saattaa taas lähteä.
Jos nyt unohdetaan tulppat, letkujen ilmavuodot ja sakkakuppi / tankin suodatin (bensa uutta) niin missä muualla vika voisi olla? Onko kaasarissa vielä jokin suodatin?
vastaavia kokemuksia kellään ?.
2t moottorin käynti häiriöt
17
7644
Vastaukset
- koneella ajettu....
Liian hiljaa vuosia ja karstanpoisto tuli.
Bensa kuumeni ja höyrystyi jo kaasarissa.
Jolloin täyttä tehoa ei tullut.
Vikoja voi olla monenlaisia.
Siinä oli yksi.
Kaasarikin voi olla paskanen, suuttimet auki ja puhaltaa.
Ilmaa saako tarpeeksi???- tover
bensapumpun kalvo.
- bella
tover kirjoitti:
bensapumpun kalvo.
Voiko bensapumpun kalvo viottua jotenkin voiko sen käyttäjä rikkoa jollain tavalla ? Kone seisonut käyttämättömänä 1,5 vuotta ja aiemmin käytössä ei ollut mitään ongelmia ?
- freddy mercury
en ole asijantuntija mutta ajattele jospa kone kuumenee liikaa ja jäähtyy sitten kun käy paremmin.vika siinä tapauksessa väärästä bens seoksesta tai jäähdytys aukot tukossa tai niitä syitä on monia jotka saattaa ylikuumentaa konetta..väärät tulpat..en tiiä..
- bella
Tosiaan unohdin mainita että ongelma esiintyi myös heti liikkeelle lähdettäessä jolloin kierroksia ei vielä koneelle annettu ja kone ei mielestäni kerennyt lämmetä siinä ajassa.
- freddy mercury
bella kirjoitti:
Tosiaan unohdin mainita että ongelma esiintyi myös heti liikkeelle lähdettäessä jolloin kierroksia ei vielä koneelle annettu ja kone ei mielestäni kerennyt lämmetä siinä ajassa.
mitäpä keksisin auttaakseni..voivoi.. väärä potkuri? kavitoi liikaa ja kuumentaa,koneen asento ajettaessa mulla oli kirjastosta sellanen periskirja jossa mainittiin ylikuumenemisen syitä en muista kaikkia mutta sellainen imee tehot.itellä mrcury20 jos tuntu kesällä et alko hyytymään kun tuli tunti ajeltua,oli silloin vääräkoko potkuri, tyhjäkäynti tosi siisti muutoin.kato siitä kirjasta.
- japo
aloita ihan perusjutusta saako tankki korvausilmaa.
aiheuttaa nimittäin juuri tuollaiset vaivat.- tover
kalvon viallisuuden voit todeta niin yksinkertaisesti kun laitatt kaverin lutkuttaan sitä kumipalloa pensa linjassa, kun kone meinaa hyytyä, jos kierrokset nousee, on kalvo väsynyt/ murtunut. pitäs olla ihan peruskauraa.
- bella
Ns. perusasiat on jo käyty läpi esim. tankkiin ei tule alipainetta ja kokeilin silti kuitenkin ajaa ilman tankin korkkiakin. Perus asioista kysymys sellainen että kuinka kova bensaletkun pumppu pallo teillä ajon aikana on asteikolla kivikova - suhtlöysä ?. Kun olisi jokin huolto opus missä yleiset vian aihettujat olisi lueteltu oireineen niin helpottaisisi kummasti vian rajaamista. Ongelmia syntyy kun "oireet" ovat samat monessa eri viassa ja aikaa kuluu usein aivan perkeleesti kun testaat ja testaat ja vielä ilman täyttä ymmärrystä etsiikö vikaa oikesta paikasta. (kun olisi rahaa niin en ajaisi vanhoilla paskoilla mutta ei auta valittaa).
- bella
tover kirjoitti:
kalvon viallisuuden voit todeta niin yksinkertaisesti kun laitatt kaverin lutkuttaan sitä kumipalloa pensa linjassa, kun kone meinaa hyytyä, jos kierrokset nousee, on kalvo väsynyt/ murtunut. pitäs olla ihan peruskauraa.
Niin mitä jos kierrokset ei nousu palloa pumpatessa. Voiko kalvon rikkoa esim. juuri tällä tavoin.
- vain puts puts
bella kirjoitti:
Ns. perusasiat on jo käyty läpi esim. tankkiin ei tule alipainetta ja kokeilin silti kuitenkin ajaa ilman tankin korkkiakin. Perus asioista kysymys sellainen että kuinka kova bensaletkun pumppu pallo teillä ajon aikana on asteikolla kivikova - suhtlöysä ?. Kun olisi jokin huolto opus missä yleiset vian aihettujat olisi lueteltu oireineen niin helpottaisisi kummasti vian rajaamista. Ongelmia syntyy kun "oireet" ovat samat monessa eri viassa ja aikaa kuluu usein aivan perkeleesti kun testaat ja testaat ja vielä ilman täyttä ymmärrystä etsiikö vikaa oikesta paikasta. (kun olisi rahaa niin en ajaisi vanhoilla paskoilla mutta ei auta valittaa).
ja uusi kalvo pumppuun.
Mitä siinä muutakaan voi.
Puolan tietty vois vaihtaa uuteen joka pytylle.
Mikäli siinä ne kaikissa on oma.
Jos niistä on yksikin pikkasen kehno niin seuraus on just tuo.
- Aleksi
...neulaventtiili jakselee. Aiheuttaisiko jumittuva venttiili sen, että polttoainetta riittää tyhjäkäyntiin, mutta täyskaasulla kaasari tyhjenee. Palautumisen jälkeen kammio olisi taas täynnä.
Kaasarihan on helppo avata.- bella
Kyllä kaasarin väärätoiminta voi olla syy tai yksi niistä ja puolastakin voi vika löytyä (ilmavuotoakaan en ole vielä täysin varmuudella poisulkenut). Kyllä nämä veneen moottorit on ihmeellisiä kun yhden oireen takana vaihtoehtoisia vikoja on useampi. Lukemani mukaan useammalla on juuri vastavanlainen vika ja joillain se on jäänyt selvittämättä tarkkaan mistä se johtui kun vika poistui itsestään.
Kelit häritsee koneen huoltoajelua ei oikeen edisty tämä projekti kun en uskalla tonne myrskyyn lähteä testailemaan. - Aleksi
bella kirjoitti:
Kyllä kaasarin väärätoiminta voi olla syy tai yksi niistä ja puolastakin voi vika löytyä (ilmavuotoakaan en ole vielä täysin varmuudella poisulkenut). Kyllä nämä veneen moottorit on ihmeellisiä kun yhden oireen takana vaihtoehtoisia vikoja on useampi. Lukemani mukaan useammalla on juuri vastavanlainen vika ja joillain se on jäänyt selvittämättä tarkkaan mistä se johtui kun vika poistui itsestään.
Kelit häritsee koneen huoltoajelua ei oikeen edisty tämä projekti kun en uskalla tonne myrskyyn lähteä testailemaan.Jos puolassa on vikaa, niin eikös se kone rupea enemmänkin pätkimään. Vanhassa Evikassani oli puolan kuori halki ja iski sitä kautta runkoon kipinää. Laitoin hieman eristettä runkoon ja homma toimi.
Syyspimeässä näkyy hyvin kipinöinti.
Eikös ilmavuoto ole sitten aina, eikä ainoastaan kuumana? - bella
Aleksi kirjoitti:
Jos puolassa on vikaa, niin eikös se kone rupea enemmänkin pätkimään. Vanhassa Evikassani oli puolan kuori halki ja iski sitä kautta runkoon kipinää. Laitoin hieman eristettä runkoon ja homma toimi.
Syyspimeässä näkyy hyvin kipinöinti.
Eikös ilmavuoto ole sitten aina, eikä ainoastaan kuumana?Imuhan on kovempi kun mennään kovilla kierroksilla no kunhan nyt sää tyyntyisi.
- konee
ja vuosimalli
- mä vaan
ne bensapumpun kalvot ensin. 40v. veneilykokemuksella voin kertoo, että 2-t tekniikassa yleisin syy on just kalvojen kunto -rikki tai jäykät. Nää selittämättömät viat on juuri kalvovikoja. Pahinta kalvoille on just se käyttämättömyys varsinkin jos litkut sisällä. Avaa pumppu ja koto tilanne. Jos kalvot on ku paperia vaihda ne - budjetti ehkä 15 euroo. Jos OK, pistä kanne kii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753617
- 622704
- 812657
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582428Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1922363Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2682230- 461953
- 441769
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151501EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491428