Saha käynnistyy mutta ei pysy käynnissä, ei mitä ilmeisimmin saa bensaa tankista. Jos raottaa korkkia, saha jatkaa hetken käymistään mutta sammuu taas pian. Korkki on tiukassa, alipainetta varmaan.
Missäköhän mahtaisi olla tankin "ilmastointi"? Tankin korkissa ei ainakaan mitään reikää löydy. Olisiko näkemystä mistä alkaisi vikaa etsiä eli parantaa?
Homelite HCS3335 ei saa bensaa
11
3971
Vastaukset
- Täti maalta
Unohtui mainita, että saha on aivan uusi, kaksi käyttöyritystä takana. Tukkeutuminen ei siis varmastikaan voi olla syynä.
- 123456789
Vie takuuhuoltoon valtuutetulle. Itse olen ollut valtuutettu huoltomies homelitelle ja ihan paketista vedettyjä sahoja on jouduttu putsaamaan kun kaasuttimeen on jäänyt jotain varastorasvaa. Putsauksen jälkeen nämä sahat on toimineet hyvin.
- Uusi sahako?
Ja bensassahan on kaksitahtiöljyä seassa?
Tankin ilmastointi on varmaan sellaisella yksinkertaisella venttiilillä hoidettu.
Ottaa ilmaa sisään ihan itsekseen, mutta ei päästä samasta reiästä bensaa ulos.
Ei se siinä korkissa ole varmaankaan se juttu.
Eikä se vikakaan taida olla siinä "ilmastoinnissa".- Täti maalta
Ihan on Homeliten omaa kaksitahtiöljyä 2% bensan seassa. Upouusi saha.
Tankin korkki on ihan "umpipuuta", ei minkäänlaista reikää. Muissa vekottimissa (esim. siimaleikkuri, raivaussaha) on korkissa pieni reikä toimittamassa kai juuri sitä venttiilin virkaa, mutta tästä homelitesta ei sellaista löydy.
Sitäpä juuri oli tarkoitus kysellä että missäköhän se tankin ilmanotto mahtaa olla, että voisi sen tarkastaa. Huolloissa tuppaa menemään aikaa ja olisi tuota sahattavaa juuri nyt. Ja on aika ikävä raotella jatkuvasti tankin korkkia että saa sahan pysymään käynnissä. Se käy ihan hyvin hetken sen ilmastuksen jälkeen ja sitten lopettaa. Ja korkki on siis imeytynyt tiukasti kiinni, vaikka sitä ei ole lujaa kiristänyt siinä raotellessa.
Sorry, mutta jotenkin haiskahtaa ettei moottorisahojen käyttö olisi kovinkaan tuttua puuhaa?
Toivottavasti olen väärässä mutta pitäähän uunituoreen sahan käynnistyä ilman säätöhommia heti alkuunsa.
Ellei se kertakaikkiaan vaan onnistu ota yhteyttä sahan myyneeseen tahoon!- Täti maalta
Oli siinä viisaampia ja kokeneita moottorisahan käyttäjiä diagnoosia tekemässä, ei se ihan tädin oma arvio ole. Ohjekirjastakaan ei löytynyt mitään apua tähän.
Kyllä, myyjään pitää ottaa yhteyttä, mutta mahtaako K-Rauta sen viisaampi olla... Kai niiltä saa ainakin osoitteen mihin tuliterä saha pitää toimittaa/tarkastettavaksi korjattavaksi. - sahoissa..
Täti maalta kirjoitti:
Oli siinä viisaampia ja kokeneita moottorisahan käyttäjiä diagnoosia tekemässä, ei se ihan tädin oma arvio ole. Ohjekirjastakaan ei löytynyt mitään apua tähän.
Kyllä, myyjään pitää ottaa yhteyttä, mutta mahtaako K-Rauta sen viisaampi olla... Kai niiltä saa ainakin osoitteen mihin tuliterä saha pitää toimittaa/tarkastettavaksi korjattavaksi.korvausilmaventtiili on erillinen tankista lähtevä letku, joka yleensä näkyy kun poistaa sen itrrotettavan muovikuoren, jonka alla mm. ilmansuodatin, korkista mikään saha ei ota korvasilmaa.
- Takuukorjaukseen
Täti maalta kirjoitti:
Kyllä, myyjään pitää ottaa yhteyttä, mutta mahtaako K-Rauta sen viisaampi olla... Kai niiltä saa ainakin osoitteen mihin tuliterä saha pitää toimittaa/tarkastettavaksi korjattavaksi.Luulisi korjauksen menevän takuuseen.
Kyllä uuden sahan täytyy toimia ja jos ei toimi, takuu tulee apuun.
Ja sen myjäliikkeen tulee toimittaa se saha korjattavaksi!
Vie saha myyjäliikkeeseen siis.
Jos alkavat kinuta ostokuittia, sano, että kyllä se löytyy liikkeen tietokoneilta.
Siis, jos olet hukannut sen. - Anonyymi
sahoissa.. kirjoitti:
korvausilmaventtiili on erillinen tankista lähtevä letku, joka yleensä näkyy kun poistaa sen itrrotettavan muovikuoren, jonka alla mm. ilmansuodatin, korkista mikään saha ei ota korvasilmaa.
Jos se letku on onnistunut menemään jotenkin lyttyyn asennuksessa niin sitten ei tule korvausilmaa
- Anonyymi
Toinen ongelma teräketjuun ei saa löljyä mitä pitäs tehdä apuva vähän käytetty saha mulla homelite ehkä 2014 valmistettu vähän käytetty
- Anonyymi
Soita 911 !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197