Moikkis. Kyselisin miten teillä muilla on ollut selkäkipuja raskauden aikana varsinkin alkuvaiheessa ja oletteko joutuneet olla sen takia pois työstä? Itselläni nyt viikkoja 16 ja selkä alkanut olla todella kipeä niin että ihan pakaraan asti särkee. Mulla oli samanlaista kipua jo ennen raskautta mutta ikinä en asiaa tutkituttanut. Nyt raskauden aikana kipu pahentunut ja kipua tuntuu nyt useammin kuin aiemmin. En millään uskaltaisi ottaa sairaslomaa kun en tiedä mitä töissä sitten ajatellaan tästä asiasta. Toisaalta taas olen lähihoitaja ja työni on fyysisesti raskasta työtä ja on paljon sänky potilaita joita sitten pitää käännellä ja väännellä ja nostella yms...
selkäkipu ja raskaus
4
2094
Vastaukset
- Lh-80
Samoin lähihoitaja, pätkätöissä ennen raskautta. Valitettavasti selkä tuli niin kipeäksi jo aivan alkuraskaudessa, ettei puhettakaan töihin.
Nyt rv22, ja selkäkivut pahenevat pienestäkin "virheliikkeestä". - samantapaista
Kuulostaa iskiaskivulta, jos kerran säteilee pakaraan. Mulla oli sama juttu kesän alussa, (tosin ennen raskautta), mutta joka sitten ajan myötä meni pois. Nyt raskaana ollessa, huomaan, että sama vaiva meinaa tulla kummittelemaan, jos...
A)istun tietokoneella eräällä huonoksi havaitsemallani tuolilla (siis mieti, olisko sulla joku huono istuin, jolla paljon istut),
B) kävelen paljon töissä tai kotona "liian hitaasti" (siis tarkoitan sellaista sunnuntai-kävelyvauhtia, eli silloin alaselkäni kipeytyy ja pakarat tuntuvat kipeiltä, TOISIN kuin silloin, jos käyn kävelylenkillä ja kävelen reippaasti. Se on päinvastoin hyväksi kipeälle alaselälle)
C) tai jos en pidä tyynyä kyljellään nukkuessani jalkojen välissä (tämän huomasin jo ensimmäisessä raskaudessa. Nimenomaan se yläpuolella oleva jalka kipeytyy pakarasta ja lomkasta, jos tyynyä ei ole. Ilmeisesti lonkkien asento kuitenkin raskaana ollessa sen verran muuttuu, että eivät sitten yöaikana pääse kunnolla rentoutumaan, jos mitään korotusta jalan alla ei ole...
Toivottavasti näistä olisi jotain apua. Tiedän, että vaiva on TODELLA ikävä ja rajoittava. Tsemppiä muutenkin odotukseen! - läpikäynyt
Mulla oli noilla viikoilla juuri sama vaiva. Kasvava kohtu ilmeisesti laittoi iskiashermon puristuksiin tms. ja istuminen itselläni ainakin pahensi asiaa.
Kun vatsa sitten kasvoi ja tavallaan nousi ylemmäksi, selkä-/pakaravaivakin hävisi. Nyt vasta viimeisellä kolmanneksella on alkanut jälleen tuntua tuota samanlaista oirehdintaa. - on...
Viikkoja yksi enemmän ja samanlainen kipu jatkunut jo kauan. "Työnkuvaan" kuuluu esikoisen hoitaminen kotona, joka ei vielä osaa itse kävellä, joten teen lukuisia vihlovia nostoja päivässä:)..ei siis toiveita sairaslomasta, mutta ei ole tarkoitus valittaa. Ota vain sinä ihmeessä saikkua jos niin kovat kivut on..kun siihen on mahdollisuus?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841