Käytin omalääkärin kehotuksesta vuosikausia Symbicortia 2 annosta 2krt päivässä ja Bricanyliä yksi annos aamuin illoin. Astma oli epätasapainossa koko ajan. Sitten työterveyslääkäri ohjasi keuhkolääkärille joka vaihtoi lääkityksen saman tien Pulmicortiin (vahvin) 2 annosta 2krt päivässä ja Bricanylin Oxis-lääkkeeseen.
Tämä erikoislääkäri sanoi, että Symbicort on erityisen huono lääke, koska sisältää sekä avaavaa että pitkävaikutteista lääkettä. Ja jos esim. pitkävaikutteista kortisonilääkettä haluaisi lisätä esim. astman pahenemisen yhteydessä, niin Symbicortilla ei voikaan niin helposti tuplata annosta, kuin Pulmicortilla. Syynä on se, että lääke sisältää kohtauslääkettä myös, ja samalla tietenkin sen annostus kasvaa. Se taas aiheuttaa monille sydämentykytystä ja sivuvaikutuksia.
Lisäksi sanoi suoraan, että Symbicort on kallis läääke, ja se on siksi lääketeollisuuden suosikkilääke, jota he "suosittavat" lääkäreille. Asiaan perehtymättömät lääkärit voivat täten helpostikin määrätä sitä potilaalle.
Symbicortin käyttäjät, miettikää siis tätäkin vaihtoehtoa ja ottakaa puheeksi lääkärinne kanssa. ITselläni astma-tilanne parani Symbicortista luopumalla ja onhan se taloudellinenkin kysymys.
Symbicort on huono
6
5186
Vastaukset
Pliis, älä yleistä!!! Astman hoito on niin potilaskohtaista että ei voida lytätä yhtä lääkettä lyttyyn vain yhden käyttäjän perusteella. Se mikä toimii sinulla ei välttämättä toimikaan kaverilla.
Ja en varmana sinun kirjoituksesi perusteella mene vaihtamaan Symbicortiani pois koska se toimii minulla. Juuri tuon pitkäkestoisen avaavan lääkkeen takia pulmicort vaihdettiin symbicortiin ja hyvin toimii.
Ja tietysti voisin haukkua Bricanylin aivan surkeaksi lääkkeeksi koska saan siitä haittavaikutuksia mutta en tee niin vaan sen sijaan totean että se ei vain sopinut käyttööni kun taas jollekulle toiselle se voi sopia.- tyytyväinen käyttäjä
Minule vaihdettiin symbicortiin ja olen nyt paremmassa tasapainossa kuin moniin vuosiin. Minä en ainakaan vaida tätä lääkettä, vaikka se onkin kalliimpaa kuin entinen.
- KariK.
tyytyväinen käyttäjä kirjoitti:
Minule vaihdettiin symbicortiin ja olen nyt paremmassa tasapainossa kuin moniin vuosiin. Minä en ainakaan vaida tätä lääkettä, vaikka se onkin kalliimpaa kuin entinen.
Hei minulla on hieman samantapaisia kokemuksia Symbikortista, minullakin oli vaikeaa ottaa isompaa annosta koska se avaava lääke teki sitten sivuvaikutuksia - on helpompaa että on kaksi erillaista lääkettä siis pitkävaikutteinen lääke ja avaava lääke niin voi itse sitten tarpeen mukaan hengietellä niitä molempia kuten tarve vaatii.
Niin ja teille joilla on symbikortista hyviä kokemuksia niin samaan lopputulokseenhan pääsisitte jos hengittäisitte samat lääkkeet ja vaikuttavat aineet kahdesta eri Turbuhaalerista. Jos on kaksi eri "piippua" niin niitten sisältämiä lääkkeitä on helpompi annostella itselle oiekaksi kuin Symbikortilla josta tulee samalla hengenvedolla kahta lääkettä. Jos siis ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta sinänsä hyvä että astma nyt kuitenkin teilläkin tasapainossa.
Minulle lääkärini (joka on myös Hyksin Keuhkopolin ylilääkäri tai vastaava!!! huom!!! ) sanoi että Symbikort käy etenkin niille joitten astmassa ei tule selkeitä vaihteluita eli pysyy oikealla lääkityksellä helposti tasapainossa. Mutta jos potilaan astma on sellainen että oikeasta lääkityksestä huolimatta esim. rasitukset ja flunssat vievät sairauden huonommalle tolalle nopeasti niin silloin on parempi käyttää kahta eri lääkettä kuin yhdistelmä lääkettä kuten Symbikort. Juuri edellä luetellusta syystä. - Symbicortia
tyytyväinen käyttäjä kirjoitti:
pois, olen todella tyytyväinen siihen!!
- Astmaa 10 v
Mulle vaihdettiin Symbicort. Tulee vapiseva olo, ja sydämentykytystä aivan kuin silloin ihan tautini alussa kun jouduin sitä ottamaan sekä hengenahdistukseen että raskauden aikaisten supistusten estoon. Jouduin taistelemaan, ettei mun olisi tarvinnut sitä käyttää, koska en pystynyt tarkkaa työtäni tekemään.
Mulla on ilmeisesti tuo kortisoniannos jäänyt liiaan pieneksi, kun puhallusarvot ovat pudonneet 50..100 yksikköää.
JOs arvot nousevat, kai sitä on sitten syötävä.
Mulla on sellainen olo etten tarvitsisi avaavaa lääkettä..siksi en sitä siedäkään yhtään, pari annosta, niin todella huono olo. - tuoteko??
eikö symbocort ole juuri pulmicortin ja Oxis lääkkeestä tehty mixeri??? Olis voinut yhtä hyvin vaan lisätä pulmicort rinnalle jos tarvii lisää hoitavaa kortisonia.Nyt saat vaan vähemmän sitä avaavaa,mutta yhtä ja samaa eri nimellä.no hyvä jos pelittää ok.sehän se on pääasia että hoito on kohdallaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760