MOIKKA!MIE OISIN KYSYNYT,TIETÄISKÖ KUKAAN TAI SAIRASTAKO KUKAAN SEKAMUOTOISTA PERSOONALLISUUSHÄIRIÖTÄ?MUN KAMULLA TODETTIIN SELLANEN,ENKÄ OIKEIN TIEDÄ,MITEN MIUN PITÄISI SUHTAUTUA HÄNEEN,KUN SAA VÄLILLÄ KAMALIA RAIVOKOHTAUKSIA,VÄLILLÄ ON OMA ITSENSÄ?TOSI VAIKEETA,EIKÄ EDES JÄLKEENPÄIN PYYDÄ ANTEEKSI,VAIHTAA PUHEENAIHETTA,EIKÖ MUISTA,EDES RAIVOAMISIAAN???MIE IHAN IHMEISSÄNI JA SURUISSANI,EN HALUAIS ET YSTÄVYYS TÄHÄN PÄÄTTYY....:(
Sekamuotoinen persoonallisuushäiriö?
6
8283
Vastaukset
- catha
Sekamuotoinen persoonallisuushäiriö asetetaan silloin, kun ei ole selkeästi jonkin persoonallisuushäiriön oireita, vaan on oireita useammasta persoonallisuushäiriöstä.
Eli sekamuotoisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä voi olla yhtä hyvin riippuvainen ja estynyt persoonallisuus kuin myöskin antisosiaalinen ja narsistinen persoonallisuus. Eli siis sekamuotoisella persoonallisuushäiriö diagnoosilla kulkevan oireisto voi olla ihan laidasta laitaan eri persoonallisuushäiriöiden oireistossa.
Kannattaa kysyä häneltä, jos vain pystyt että miten hänen diagnoosinsa tarkalleen ottaen menee ja sitten laittaa googleen hakusanaksi kyseiset persoonallisuushäiröt.
Saattaa olla että hän häpeää raivoamistaan niin ettei sitä edes itselleen pysty myöntämään tai sitten hän ei yksinkertaisesti ymmärrä raivoavansa. Tietenkin asia voi olla vaikka kuinka monella eri tavalla, kun on ihan mahdoton näillä tiedoilla sanoa että mitkä hänen mahdolliset syyt on kyseiseen käyttäytymiseen.- Siljuska61
Kiitti alustavista tiedoista Catha,tässä sellanenkii juttu,että hänellä taustalla alkoholismi(erittäin paha sellanen)ja huumeita joskus..juominen on lähes päivittäistä,se varmaanki sekoittanut hänen päänsä,samoin lääkkeiden käyttö,viinan kanssa,et pää sekaisin millä konstilla tahansa,jotenkii tuntuu,ettei hän kestä todellisuutta,kun on selvinpäin,ei kuulu mitään,sit ottaneena soittelee ja tulee käymään...mutta,katselen vielä hänen papereitaan,yritän saada lisä apua,koska totuus on,et hän kuolee tohon,jos ei kukaan ota vakavasti,hänellä diabetes,minkä hoitamisen laiminlyönyt täysin,lääkäri jo todennut,et hänen aivonsa ovat 80vuotiaan asteella,aivoja ympäröivä massa kovettunut,näkyy kyl jo hänen käytöksessäänkin...ehkä edes jotain toivoa ois...jossakin...
- Persoonallisuushäiriö-
Mulla on sekamuotoinen persoonallisuushäiriö. Jotenkin suren sitä, mutta eipä sille mitään mahda. Se ei mahda ihan herkästi parantua, eikä varmaan parannukkaan. Elämä löi risut näkösälle. Sama ois kuolla pois.
- Bussikuski Ronkainen
Minä vaimoni kanssa olen oman elämäni asiantuntijana sitä mieltä, että minulla on ADHD sekä AS. AS pidetään ADHD:n liitännäisongelmana, eikä se siis edellytä ADHD:ta. Mutta joilla kuilla, kuten minulla, nämä kaksi ongelmaa kumoavat osittain toisiaan.
Lähtökohtahan on se, että ADHD:n peruspiirteisiin kuuluu huolimattomuus ja tarkkaavaisuuden puute. Toisaalta AS:n oireistoon kuuluu mm. pikkuseikkoihin takertuminen ja asioihin jumiutuminen. Nämä voivat tehdä elämästä todella ristiriitaisen esiintyessään samalla henkilöllä. Ja tätä ymmärtämätön pyörittelee päätään: "Älytöntä, että se takertuu joihinkin sanomisiini tai tekemisiini, ja analysoi ne pohjamutia myöden, mutta sitten ei kuitenkaan muista, mitä sovimme tunti sitten!"
Eli ihan täysiä "pisteitä" kun ei saa kumpaakaan diagnoosia varten, niin sitten ei ole kumpaakaan. Ihan yhtä loogista, kuin erikoislääkärin vastaanotolla: Näyttää että hänellä olisi siinä edessään TYÖPÖYTÄ. Näkyy pöydänjalat selvästi, hiukan pöydän työtasoakin, mutta ei tarpeeksi : sori, tohtorilla EI OLE työpöytää....... Kas: Sitten näen näytön ja näppäimistön ja lukuisia papereita (jotka peittävät muiden ohella työtasoa) ja muita tarvikkeita, mutta tietokonetta (keskusyksikkö, joka on pöytälevyn alla kannattimilla) ei näy missään : sori, tohtorilla EI OLE tietokonettakaan!
Ei voi mitään! Virallinen käytäntö on juuri näin järjenvastainen. Ei nähdä kokonaisuutta sen OSIEN vaikuttaessa TOISIINSA, kuten työpöytä peittyy osittain papereihin, näytön ja näppäimistön alle ja keskusyksikkö peittyy kokonaan työtason alle.
Joten se siitä sitten....... - rinco
En oikein ymmärrä mitä se tarkoittaa. Mielialani vaihtelee usein. Kun olen iloinen ts. Tavallinen niin kohta olen syvässä masennuksessa. Kuten jo sanoin jatkuvaa vaihtelua mieli alassa
- Anonyymi
Minulla on nyt vasta diagnosoitu sekamuotoinen persoonallinen häiriö. Eli voi tulla monen laista tunnetilaa. Eikä voi tietää etukäteen mitä ja miten ne tulee. Ne vaan tulee. Ja mitä vanhemmaksi tulee pahenee, ellei ole lääkitystä, jolla voi pitää kurissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839