onko kokemuksia 240 gli:stä?

matkalehmä

pitäisi saada halpa auto alle ja 240 volvot ei paljon maksa.paljonko 240 gli kuluttaa kaupunkiajossa(manuaali)?ihmetyttää kun ei ole ohjaustehostinta(vm-87)jaksaako punoa kun parkkiin vekslaa? onko tyyppi vikoja?muita asioita joita kannattaa katella?ruostekohdat?

10

4969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelti lehmällä

      Toki kuluttaa ei mikään bensa pihi jos ajaa raskaalla jalalla, mutta mikäli kunnossa tiellä menee 8-9 pintaan ja kaupungissa riippuu ajajasta.

      Kyllä se taittuu ilman tehostintakin tai etsi malli missä tehostin.

      Eipä tossa juuri vikoja jos vähänkään huolettu pa-pumppu saattaa kilahtaa mikälli paljon mittarissa sama tankki pumpussa, ei kalliita osia saa motonetistä.

      Ruostuminen käy läpi jos on ruosteessa elä osta joissain jo takana lokarit ja yleensä paremmassa kunnossa mutta katso alusta palkit, jne... jos hitsattu ja muuten kunnossa etkä pitään pidä osta pois varma lämmin juhta jaksaa vääntää ja vetää pärjää hyvin talvellakin tasapainoinen auto.
      Itsellä meni sellaisista paikoista mistä nyky kiikut ei pääse kun vasta aurattu on tie.

    • 240-omistaja

      Moi,

      Kaupunkiajossa vie ehkä n. 11 litraa. Matka-ajossa hiukan yli 8 litraa. Keskimäärin mulla on vienyt sekalaisessa ajossa aika tasan kympin, tosi hyvä vehje vaikka kohta puoli miljoonaa mittarissa, ei edes syö yhtään öljyä.

      Nämä on tosiaankin harkitsemisen arvoisia jos etsii edullista, mutta luotettavaa autoa. Osat on pääosin tosi halpoja ja monet remontit helppoja itse tehdä. Ajo-ominaisuudetkin hintaluokassaan loistavat. Tyyppivikoja ei taida juurikaan olla, jos jotain pitäisi sanoa, niin alapalloniveliä saa vaihtaa aika usein. Syynä lienee painava keula ja melkko linkkuun kääntyvät pyörät, minkä hyvä puoli on tosi pieni kääntösäde. Ja etupenkkien runko usein hajonnut, tämän tunnistaa lenksottavasta selkänojasta, voi korjata, kun purkaa tuolin ja hitsaa.

      Toinen mitä kannattaisi kanssa harkita voisi olla 740 Volvo. Kulutus on vastaava (mulla oli tällainen 2,3 litraisella ruiskulla) kuin 240. 740 hyvä puoli on se, että vm. 88 ja sitä uudemmat kestää todella hyvin ruostetta vastaan, on tässä mielestäni parempi kuin 240. Ajo-ominaisuudet ei ehkä ole sitten talvella ihan yhtä hyvät kuin kakkosnelosessa, perä hiukan kevyempi.

      noista 240 ruostekohdista kannattaa katsoa:
      - Ovien alareunat
      - Takakontin luukun reuna
      - Takakontista vähän mattoja pois ja katso lokasuojien tienoita. Roiskeläpät kerää helposti kuraa eräänlaiseen taskuun, joka vuosien mittaan muhii lokarit puhki.

      • Nimetön

        Hyvä juhta menee ilman vaikerointia. 10 l/100 km
        Mulla yli 300000km eikä vie öljyäkään, ja moottori ei paljon maksa jos sattuis tartteen.Osta pois.


    • ,,,,,,,,,

      Muistaakseni -87 mallista enteenpäin on K-sarjan kone joka on selvästi pieniruokaisempi kun vanhempi B-sarjalainen. B2,3 oli melkoinen bensarosvo kaupungissa, tosin tiellä meni siinä kun muutkin. Kyllä niissä GL malleissa piti olla ohjaustehostin, B2,0 koneella oleva DL oli ilman tehostinta. Dieseleissä oli kaikissa tehostin ja ihan hyvä olikin.

      • Blaa 23

        Ei ole aina GL mallissa ohjaustehostinta mulla on -85 GL ilman tehostinta vai liekkö jäänyt tehtaalle...


      • volvotietäjä

        K- Sarjan kone meinaa muuttuvakurkkuista kaasarikonetta.. Elikkä B200K tai B230K.. kyllä ainakin vielä 90 vuonna sai B200E, B230E, B200F ja B230F Jotka olivat ruiskukoneita. Ja ne myös vie vähemmän ainetta kun B200K tai B230K.

        F ja E tekniikoilla vie sen 8 litraa maantiellä ja kaupungissa 10-11. K-koneilla vie sen 9 maantiellä ja 10-13 kaupungissa. Tosin kaikkihan riippuu kuskista.


    • fireblade

      Moi!

      Tollanen just alle 400 tonnia rullattu nyt alla käyttöautona. Ostettu alkusyksystä, nyt itse ajeltu noin 3 tonnia.

      Koneena B200E, K-jetillä, eli mekaaninen ruutta.
      Lootana luotettava M47, eli aito viislovinen. Ei tehostinta.

      Kaikki öljyt olen vaihtanut: Koneeseen (myös suodatin), laatikkoon ja perään, koska tarkoituksena on ajella huoletta koko talvi. Polttoainesuodatin myös vaihdettu ja virranjakaja läpikäyty. Tulpat tarkistin ja mittasin kärkivälin ja ruuvasin hyvännäköiset NGK:t takaisin.

      Ostohinta huollot (vaan tarvikkeet) nyt noin 750e

      Toiminut kuin junan vessa.

      Bensaa on palanut minimissään 8.6 tankkausvälillä ja maksimissaan 11.2, joten maantiellä menee kohtuullisella puurolla, mutta kaupungissa haukkaa enemmän.

      Lämmin. Ruuttapelinä vastaa nätisti kaasuun ja lähtee nöyrästi käymään, kelillä kuin kelillä.

      Perusvarma svenssoni, jota on lapsellisen helppo luistatella talven liukkailla...

      Hintansa arvoinen peli. Ruiskupelit, varsinkin noi ilman kattia olevat jopa aliarvostettuja!

      • Vanha jäärä

        Hei. Itse ajoin 240:llä (vm -86, 2 litran GLi) melkein 10 vuotta. Kilometrejä tuli mittariin reilusti yli 100 000. Iso lapsilauma siirtyi turvallisesti paikasta toiseen. Oli helkutin luotettava. Toimi normaalilla huollolla. Ruoste ongelmana. Nyt uusi diesel-ocu.


      • rullari100
        Vanha jäärä kirjoitti:

        Hei. Itse ajoin 240:llä (vm -86, 2 litran GLi) melkein 10 vuotta. Kilometrejä tuli mittariin reilusti yli 100 000. Iso lapsilauma siirtyi turvallisesti paikasta toiseen. Oli helkutin luotettava. Toimi normaalilla huollolla. Ruoste ongelmana. Nyt uusi diesel-ocu.

        Meillä on oli 1984 volvo 240 jolla oli ajettu noin 700 000km, joka näkyi vain matka mittarissa!
        Sillä mentiin hesasta lappiin ja sieltä norjaan, ja toimi just niinku pitääkin, se oli farmari 2,4 l konella,
        ruostetta vain takaluukun alareunassa joka sen ikäiselle autolle oli ymmärrettävää, ainoa vika oli kulutus,
        käutiin tarkistukset ja kaikki läpi mutta vikaa eikä muuta löytyny joten piti todeta että kyllä sille bensa kelepas.Tankkiin sopi 80 l. joten rahaakin upposi!


      • mikko.Pdfgbvvds
        rullari100 kirjoitti:

        Meillä on oli 1984 volvo 240 jolla oli ajettu noin 700 000km, joka näkyi vain matka mittarissa!
        Sillä mentiin hesasta lappiin ja sieltä norjaan, ja toimi just niinku pitääkin, se oli farmari 2,4 l konella,
        ruostetta vain takaluukun alareunassa joka sen ikäiselle autolle oli ymmärrettävää, ainoa vika oli kulutus,
        käutiin tarkistukset ja kaikki läpi mutta vikaa eikä muuta löytyny joten piti todeta että kyllä sille bensa kelepas.Tankkiin sopi 80 l. joten rahaakin upposi!

        se saatanan bensankulutus;( kaupunki ajossa vie sen 10l/100km vaikka miten koittaa ajaa ,matka ajossa vie kyllä vähemmän 14litralla pääsin 180km!! aivan mahtava ajettava, mulla on vakiota jäykempi alusta ja menee kun juna raiteilla, mutkasella tiellä voi rennosti ajella 140kmh ja rennosti ohjailla yhellä kädellä:D tyttöystäväkin oli aivan yllättyny miten helppo tolla on ajaa, vaihteet menee selvästi päälle eikä ole liian lähellä toisiaan, ohajaus on PALJON keveämpi mitä 98vm nissan primerassa,. Ja jos joku tuota tarktoriksi haukkuu ajo-ominaisuuksilta niin se ei ole tuota autoa sillon ajanu!!!!!! sitten vielä se kestävyys, autolla on ajettu nyt 450tkm, kone on uudenverosessa kunnossa eikä syö öljyjä, lähti viimme talvena mukisematta käyntiin -35cpakkasesta:D työkaverit ei meinannu uskoa moista, auto on ollu mulla noin 2v eikä mitään suoranaista vikaa autossa ole ollut, olen vain huoltanut autoa. en korjannut!!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe