Mitä laitatte leivän päälle?

Sone

Lähinnä kiinnostais että mikä on mielestänne paras levite miksi? Terveellisin vai maukkain? Luin jostain että kaikista paras levite olis tehä sekotus öljystä( olikohan rypsi vai oliivi), voista ja vedestä.

Mitäs mieltä olette öljyistä, kun sanotaan että oliiviöljyt on terveellisimpiä, varsinkin kylmäpuristetut?

Sit viel tyhmä kysymys loppuun, älkää naurako nyt.. Onko avokado hedelmä, vihannes, kasvis vai mikä se on??!!?? Tästä keskustelin juuri kaverini kanssa.. X) (nolo)

20

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +tiipi+

leivän päälle kultarypsiä. ihan vaan sen takia että on halpaa ja ihan hyvän makuistakin.

niin, ja mielestäni avokado on hedelmä. korjatkaa joku jos olen väärässä :D

• Sone

avokado on hedelmä...

• Elfarran

"Avokado (Persea americana) tarkoittaa sekä Keski-Amerikasta kotoisin olevaa puuta että sen päärynänmuotoista hedelmää."

Tämä wikipediasta, mihin ei kuitenkaan saa 100%:sti luottaa kun nehän ei välttämättä ole asiantuntijoiden tekemiä artikkeleita.

Minä en kauheasti leipää syö ja en käytä levitteitä. Joskus jos meillä sattuu olemaan juustoa, saatan laittaa sitä leivän päälle, jos juusto on tuoretta. Salaatinlehden voin joskus laittaa. Tytölle mieheni joskus laittaa margariinia leivän päälle, mutta kovin usein ei kyllä leipää syödä.

• Sone

Syön joka päivä 2 palaa leipää, aamupalaksi tai iltapalaksi. En varmaan tulis toimeen ilman! Mitä te syötte aamupalaksi tai iltapalaksi?

• Elfarran
        Sone kirjoitti:

Syön joka päivä 2 palaa leipää, aamupalaksi tai iltapalaksi. En varmaan tulis toimeen ilman! Mitä te syötte aamupalaksi tai iltapalaksi?

vkonloppuisin (arkena tyttö on tarhassa) puuroa. 4 viljan, kaura, tattari... ei oikeen ossaa sen kummempaa. Itte yritän pari lusikkaa veivata omaankin nassuun, että muka hyvää esimerkkiä. Inhoan puuroa.

Välipalaviiliin laitetaan moniviljaleseitä, tyttö kauhoo niitä ihan pöljänä.

Illalla jälleen puuroa. Tosin iltapuuro melkein aina on mikropuuroa... pitäs ryhdistäytyä. Ei siinä normikauriskankaan keitossa kauaa mene. Eikai se muuten, mutta joissakin valmispusseissa on sokeria aika paljon. Oon kyllä miettinyt, että riittäisköhän tytölle iltapalaksi ihan vain vaikka leipä ja kaakao. Lisäksi vaikka hedelmää. Vaan ei se kaakao kyllä varmaan kovin hyvä oo.

Minkälainen teidän iltapala on?

• Sone
        Elfarran kirjoitti:

vkonloppuisin (arkena tyttö on tarhassa) puuroa. 4 viljan, kaura, tattari... ei oikeen ossaa sen kummempaa. Itte yritän pari lusikkaa veivata omaankin nassuun, että muka hyvää esimerkkiä. Inhoan puuroa.

Välipalaviiliin laitetaan moniviljaleseitä, tyttö kauhoo niitä ihan pöljänä.

Illalla jälleen puuroa. Tosin iltapuuro melkein aina on mikropuuroa... pitäs ryhdistäytyä. Ei siinä normikauriskankaan keitossa kauaa mene. Eikai se muuten, mutta joissakin valmispusseissa on sokeria aika paljon. Oon kyllä miettinyt, että riittäisköhän tytölle iltapalaksi ihan vain vaikka leipä ja kaakao. Lisäksi vaikka hedelmää. Vaan ei se kaakao kyllä varmaan kovin hyvä oo.

Minkälainen teidän iltapala on?

Itse syön sellasen jälkkärikulhollisen verran hedelmiä tai marjoja ja maustamatonta jogua tai rahkaa vähän päälle. Ja ehkä pala leipää. Tyttö syö yhden hedelmän, 1-2 leipäpalaa tai jogurttia/viiliä. Maustamaton jogurtti ja gefiluskeitot on hyvä yhdistelmä.

Aamupalaksi samaa kun iltapalaksi, joskus puuroa. Puurot on niin tylsiä että tuunailen niitä aika usein hedelmillä, banaani ja luumut käy hyvin. Siks meil ei syödä puuroja aamul eikä illal kun tykkään tehdä aamupäivän ruuaksi puuroa tai keittoa.

Kaakaota saatan antaa välipalalla joskus, yleensä kotimehua omista marjoista. Rasvaton maito on ruokajuomana tytöllä, minä juon vettä aina.

• meillä...

käytetään oivariinia, mies ei suostu muuhun koskemaan ;)

• Sone

Eikös se Anette Palsa (olikse ton niminen?!) suositekku Beceliä leivän päälle jossain jaksossa?

• J.a.n.e

Oliivi-levite on ihan hyvää ja kevyttäkin.

• Sone
        J.a.n.e kirjoitti:

Oliivi-levite on ihan hyvää ja kevyttäkin.

mut ei se oo kauheen hyvää...

Nyt sit viimeks ostin tuorejuustoa, vaihtelun vuoks..

• leipämaratooni.

Meillä yleensä on becel voi, arkijuusto ja miehellä vielä jotain kinkkuviipaleita.

Lapselle laitetaan leivänpäälle oivariiniä, hänellä pitää olla oma rasia muutenkin aina kun hänellä on allergioita. Ei voi syödä kuin ruisleipää... :(
      Muuta täytettä harvemmin hänelle laitetaan kun ottaa ne kuitenkin pois, joskus syö ne erikseen, joskus ne löytyy lattialta :/ 2v.

Joskus harvoin kun meiltä löytyy tomaattia ja kurkkua, laitetaan niitä kaikille.

Niin ja leipää meillä syödään joka päivä. Ruis- ja täysviljaa. AIkuiset aamu- ja iltapaloina, lapsi välipalana.

• tarja 2

Mini Lätta....Oivariini oli ennen,mutta tämä nykyinen on halvempaa ja ihan saman makuista meidän suussa:)Esim. Flooraa ei meillä syö kukaan.
      onko kukaan muu huomannut että mikrossa tehty tavallisista kaurahiutaleista keitetty puuro maistuisi lapsille paremmin kuin kattilassa keitetty.Meillä oli silloin pienenä näin.Ja kun maistoin että miksi näin niin huomasin että puuro on paljon pehmeämpää mikrossa tehtynä:):)

• Kukan äiti

Meillä käytetään Keijua, hyvä yhdistelmä terveellisiä kasviperäisiä rasvahappoja.

Aiemmin syötin tytölle Lasten Floraa, mutta lopettivat mokomat sen valmistuksen :-/

Muuten meillä syödään arkena ruisleipää ja Arlan 17% kermajuustoa, kurkkua ja tomaattia.

Hedelmä ;-)
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Avokado

• maukasta..

Meillä syödään vain ja ainoastaan Oivariinia levitteenä, minä itse olen se nirsompi tässä asiassa. Muut levitteet mielestäni maituvat pahalle, vaikka en sitä leivälle mitenkään paljoa laitakaan.:) Joskus mies on "vahingossa"ostanut kaupasta mm. floraa niin syömättä on jäänyt.. :( Leivälle on myös aina saatava juustoa.
      Myös sulatejuustot ovat hyviä ja korvaavat voin...

• +++++++

On maultaan parasta, ja on juuri sitä, että voita ja rypsiöljyä on sekoitettu.

Tällä hetkellä joudun välttämään maitotuotteita, joten olen joutunut turvautumaan laktoosittomaan Flora-margariiniin.

• Floorassa

sitten ole maitotuotteita? Olen luullut, että se on tavallista margariinia. Muistaakseni se käy paistamiseenkin.

Aloittajalle vastaus;
        Meillä käytetään Oivariinia ja nyt suosikkimakkarana on Siluetti-meetwursti, jossa on rasvaa alle 3%! Tosin kilohintakin on yli 30€...

• -------

Eikös se ole niin että tämä seos on kuumennettu jolloin sinne syntyy terveydelle epäedullisia aineita? Kun taas itse sekoitettu VOI ja rypsiöljy ei ole ensin kuumennettu ja sitten sekoitettu. Dellariinihan taitaa olla miltei sama kun oivariini?

• käytetään MiniLättaa (28%). Sitä ollaan käytetty jo vuosia. Tykästyin alunperin sen makuun.

• =nälkäinen=

meillä laitetaan ylähuuli!

• Nyt pitäisi varmaan jo alkaa vähän välittää taas siitä, mitä syö. Monesta muusta luovun, mutta en Oivariinista ja Emmentalista ikinä! Lisäksi en suosi rasvattomia salaatinkastikkeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1384
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      985
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      715
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      630
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      622
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      592
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      567
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe