ulosteinkontinenssi

haisunääteliini

Heippa kaikki!

Mulla leikattiin reilut 4 kk sitten selkäydinkanavan ahtauma ( selkäydinkanavan läpimitta oli 20 mm, norm. 1,5 cm, laajennettu yli 2 cm: ksi ja luuta poistettu 3 kohtaa. Eniten ristiluusta, jossa ahtauma painoi suolen ja rakon hermoja ) . Siitä tuli ihotunnottomuus alaraajoihin, en tunne lämpöä enkä kylmyyttä.

Mulla on kremppana ulosteinkontinenssi ja virtsaumpi. Sen olisi pitänyt poistua ensimmäisenä päivänä leikkauksesta, nyt sille on annettu jouluun toipumisaikaa. Olen toistokatetroinut reilut 2 vuotta.

En tunne virtsaamisen, enkä ulostamisen tarvetta.

Tähän saakka on sen ulostamisen kanssa jotenkin pärjäillyt, kun 5 kk antibioottiripuli on hellittänyt jo 5 kk sitten, mutta nyt on alkanut karkailla ja en huomaa mitään. En tunne tarvetta enkä ulosteen tuloa.

En tiedä, johtuuko karkailu siitä, kun on pahentuneet selkäkivut vaan ja tuntoaisti on heikko. Ja ulostaminen & virtsan tulo katetroinnilla sattuu leikattuun selkään...

Mitä tälle karkailulle voisi tehdä? Onneksi on tena - lady.

Neurologi ei kommentoi, ei ole kuulevinaankaan ja sairaanhoitajat omalla paikkakunnalla sanoo, että jokaisella toimii normaalisti ulostus ja virtsan tulo, ettei nämä voi olla todellisia - mutta kun ne on. Kyllä yliopistosairaalassa ottivat todesta ja hoitivat asiallisesti kipulääkkeillä, sanoivat kun uloste tuli... Siellä oli hyvä hoito.

Mutta onko kokemuksia, onko tämä pysyvä ja mihin lääkäriin tässä arvaisi mennä? Kukaan ei suostu antamaan minkäänlaisia kipulääkkeitä, eikä määräämään tutkimuksia.

Onko kenelläkään keinoja, millä hillitä ulosteinkontinenssia, kun ei tunne ulostamisen tarvetta eikä tuloa?

Hyvää vointia kaikille, t. haisunäätä, 34 vuotta

2

2310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keffne

      Ulosteinkontinenssin ja virtsaummen olisi pitänyt poistua leikkauksen jälkeen. Jos niissä ei ole tapahtunut muutosta, on stenoosin aiheuttama vaurio leikattu liian myöhään ja vaivat saattavat olla pysyviä. Hakeudu reippaasti tk-lääkärille, kerro vaivasi, niin hän laittaa sinut takaisin sairaalaan arvioitavaksi voiko oireille tehdä enää mitään. Ennemmin kannattaa arvioituttaa tilanne, kuin hoitaa vaivaa kipulääkkeillä. Siinä ei joudu kuin ojasta allikkoon.

    • katkokävelijä

      Hei, mulla on sama ongelma ulosteen kanssa selkäydinkanavan varjoainekuvausten jälkeen. Oire ei vaivaa aina, mutta jo puolen kilometrin kävelyn jälkeen uloste alkaa valua, olman, että tunnen sitä. Todella inhottava vaiva

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe