Politiikka toimii

Olen joskus pohtinut kuinka politiikka oikein toimii. Nyt onkin hyvä hetki pohtia sitä ja katsoa kuinka kehitetyt säännönmukaisuudet toimivat käytännössä.
Puolueen pärjääminen Suomessa sillä, että hoitaa vain maan asioita on vaikeaa, vaikka sen tekisi kuinka hyvin. Koskaan eivät kaikki ole tyytyväisiä. Normaalimpaa on, että tyytymättömien määrä on suurin ja kasvaa koko ajan. Siksi kokoomuksella on mennyt yllättävän hyvin. Kataisella alkaa ilmeisesti olla tarvittavaa karismaa.
Suomessa on perinteisesti pärjännyt puolue, joka ei ole niinkään ajanut kannattajiensa etuja vaan leikannut muiden etuja. Eli täyttänyt kateellisten ihmisten toiveita: Koska mullakaan ei ole, niin ei muillakaan tarvii olla, eikä ainakaan noilla ökyrikkailla. Kateuden lietsomisella on Suomessa valtavan suuri voima. Toinen tärkeä asia on, että puolueella pitää olla joku, jota vastaan taistella. SDP on tällaisena, me vastaan rikkaat, puolueena pärjännyt hyvin jo pitkään, oikeastaan koko sotien jälkeisen ajan. Mutta nyt on SDP murrosvaiheessa ja yrittänyt muuttaa toimintatapaansa kateellisten puolueesta enemmän asioiden hoitaja puolueeksi ja siksi menestys on huono. Jan Vapaavuoren, vaikkakin kokoomuslaisena, menestykseen on varmasti vaikuttanut taistelu öky-Sukarin toimia vastaan. Tyypillinen me vastaan rikkaat tilanne.
Vihreät ovat kielto-, rangaistus-, rajoitus- sekä maksujen- ja verojen korotus puolueena valtaamassa SDP:n paikkaa. Itsekkäimmät ja häikäilemättömimmät kun-ei-mulle-niin-ei-muillekkaan tyypit ovat Vihreissä löytäneet oman puolueen. Ilmastonmuutos ja ympäristönsuojelu ovat vain keinoja millä ihmisiä hämätään ja syyllistetään puhumalla potaskaa maapallon lämpenemisen aiheuttamista katastrofeista ja maailmanlopusta.
Keskusta (Maalaisliitto) on mulle-sulle-mulle-mulle-mulle –jakopuolueena pärjännyt hyvin perinteisen kannatuksensa turvin. On kuitenkin kummallista, että Pohjanmaan jämäköille keskustalaisille on niin kauan kelvannut vihtahousu Vanhanen, joka on tavallisesti samaa mieltä sen kanssa, jonka kanssa on viimeksi puhunut. Ei ole kait ollut parempaakaan. Näyttää siltä, että Vanhanen on pian EU-parlamenttiehdokkaana.
Tämä on pieni riipaisu politiikan ja ihmisten välisestä suhteesta. Vaikka näkemykseni vaikuttavatkin pessimistisiltä ja sarkastisilta, odotan mielenkiinnolla rakentavaa ja hedelmällistä keskustelua.

0

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
        Ikävä
        60
        6484
      2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
        Ikävä
        100
        3352
      3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
        Oulainen
        25
        2676
      4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
        Ikävä
        21
        2308
      5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
        Ikävä
        27
        1861
      6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
        Suomi24 Blogi ★
        357
        1822
      7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
        Ikävä
        25
        1600
      8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
        Ikävä
        49
        1452
      9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
        Tunteet
        32
        1448
      10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
        Perussuomalaiset
        226
        1423
      Aihe