VL deittipalsta

Sinkku vain

Miksi ei voisi olla? Kyllähän ne kauniit ja rohkeat ilman muuta toisensa löytävät, mutta entä muut?
Onko ihan pakko jäädä rannalle ruikuttamaan?
Itseäni kammottaa ajatella tulevaisuutta aina yksin, aina...
Parempi olisi kuolla kuin kitua aina yksin.

49

2574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinkku vain

Niitä ei tarvita enää.

• ja luulisi haun

olevan helppoa, kun kysymyksiä on jo valmiiksi annettu ei oo ku vastata vaan ja painaa nappia, nii taas kohta on kaksin kaunihimpi katseltavaa...

• Sinkku vain

Ei ole mitään deittejä pelkästään vl:lle. Muistan kun joku kerran ehdotti että Päivämiehessä olisi seuranhakupalsta, mutta ei sinne sellaisia tule koskaan.
        Aina vaan ajatellaan että johdatetaan jos johdatetaan. Ne jotka jäävät ilman puolisoa, saavat kaluta luuta. Onhan tuo jo nähty.

• että me
        Sinkku vain kirjoitti:

Ei ole mitään deittejä pelkästään vl:lle. Muistan kun joku kerran ehdotti että Päivämiehessä olisi seuranhakupalsta, mutta ei sinne sellaisia tule koskaan.
        Aina vaan ajatellaan että johdatetaan jos johdatetaan. Ne jotka jäävät ilman puolisoa, saavat kaluta luuta. Onhan tuo jo nähty.

ei olla eikä eletä missään luostarissa, vaan hajoitettuna maailman keskellä. Eli käytä toki hakupalveluja, joita lytynee ihan valinnan vaikeuteen asti.. lykka till!

• erottelun vastustaja
        Sinkku vain kirjoitti:

>Ei ole mitään deittejä pelkästään vl:lle.

Tuo on hieno asia, pitäähän muilla olla mahdollisuus tutustua vl:iin ja päinvastoin, eihän se nyt ainakaan ry:illä onnistu - vai onko jollain muunlaista kokemusta?

• En suosittele deittipalstoja

Deittipalstoihin liittyy todella vakavia vaaroja. Asetat ittesi vaaroille alttiiksi. Toisessa päässä voi olla erittäin epäuskoinen mies, joka esittää vl:llää. Tosin huonot feikit erottaa heti, mutta taitavaa feikkiä ei ihan tosta vain erota.
      Myös ex-vl voi valehdella olevansa vl.

Toinen on se, että seurustelun jossain vaiheessa käykin ilmi, että toinen ei jaksakkaan uskoa. Olet kuitenkin kiintynyt siihen, joten se voi olla menoa maailman tantereille. Deittailuun liittyy muitakin vaaroja, kuin uskon elämää koskevia vaaroja. Deittipalstalla voit tutustua myös sairaisiin ja vaarallisiin ihmisiin. Tällöin ei pelkästään usko joudu koetukselle, vaan myös oma terveys.

Nuorten illoissa on paljon puhuttu näistä nettideittailun vaaroista. Mieluummin yksin, kuin että saa vakavasti sairaan ja epäuskoisen puolison itelle.

• sun suositukset

osoittavat sinut yksineläjäksi, varo tosiaan kuin ruttoa niitä vakavasti sairaita tyyppejä, käännä heti katseesi jne.. nämähän sinä osaat, eikun jatkat vain samalla tavalla.

• syrjintää

>Mieluummin yksin, kuin että saa vakavasti sairaan ja epäuskoisen puolison itelle.

Kliffaa, että osaat syrjiä sekä sairauden että uskonlajikkeen pohjalta!

• myös vinksahtnut

>Toisessa päässä voi olla erittäin epäuskoinen mies, joka esittää vl:llää.

Kuka nyt ehdoin tahdoin haluaisi olla vanhoillislestadiolainen?

Miksi oletetat, että toisessa päässä voi ola MIES?

• haravat heilumaan
    • uskovaisillekkin soviva deitti

Jt

Näyttäispä tuolla kotisataman deittipalstalla olevan myös meikäläisiä toisinaan. Pari tyyppiä ole sitäkautta tavannut molemmat on uskovaisia.
      Tuonne kun laittaa rohkeasti kirkon kohdalle: vl
      ja sit ilmoitustekstissä kertoo et hakee seuraa vl:stä niin pääsee jo aika pitkälle.

• Sinkku vain

No, hyvällä tuurilla löytyykin...mä en henk.koht. uskalla laittaa sinne mitään kerjuu-ilmoitusta kun saan palkaksi kuitenkin särkyneen sydämen. Kuten aina ennenkin.

• oikeesti...
        Sinkku vain kirjoitti:

No, hyvällä tuurilla löytyykin...mä en henk.koht. uskalla laittaa sinne mitään kerjuu-ilmoitusta kun saan palkaksi kuitenkin särkyneen sydämen. Kuten aina ennenkin.

huvittava tapaus... joskus se voip sit kumminkin tärpätä, kun et välitä niistä särkyneistä syvämmistä.
        Jk. et ole iki-sinkku -typpiä, tää on varmaa!

• Sinkku vain
        oikeesti... kirjoitti:

huvittava tapaus... joskus se voip sit kumminkin tärpätä, kun et välitä niistä särkyneistä syvämmistä.
        Jk. et ole iki-sinkku -typpiä, tää on varmaa!

Ikävää kun vakiokirjoittajat tunnistavat mut ja mä tunnistan heidät. :(

• huvittavat
        Sinkku vain kirjoitti:

Ikävää kun vakiokirjoittajat tunnistavat mut ja mä tunnistan heidät. :(

tapaukset kai jotenkin tunnistaa,, jo tuo sun nimmari kertoo "sitä jotain" :)

• Sinkku vain
        huvittavat kirjoitti:

tapaukset kai jotenkin tunnistaa,, jo tuo sun nimmari kertoo "sitä jotain" :)

On järjettömän vaikeaa ja kiusaukset ovat kovat.

• Seppo - ei se rekisteröity ...

>Tuonne kun laittaa rohkeasti kirkon kohdalle: vl

Tuosta venkoilusta tuli mieleen heti kaksi mormonipoikaa, jotka kävivät sönkkäämässä ovellammr eräänä iltana. Aloittivat juttunsa: "oleemme kirkon asialla".

Ikävää, että asioita pitää tarkoitushakuisesti hämärtää.

• hämärtäminen???
        Seppo - ei se rekisteröity ... kirjoitti:

>Tuonne kun laittaa rohkeasti kirkon kohdalle: vl

Tuosta venkoilusta tuli mieleen heti kaksi mormonipoikaa, jotka kävivät sönkkäämässä ovellammr eräänä iltana. Aloittivat juttunsa: "oleemme kirkon asialla".

Ikävää, että asioita pitää tarkoitushakuisesti hämärtää.

"Ikävää, että asioita pitää tarkoitushakuisesti hämärtää. "

Nimenomaan NYT en kehoittanut hämärtämään asioita vaan kertomaan suoraan deittipalstalla et on vl ja hakee seuraa toisita vl:stä.
        Mitä hämärtämistä tai salailua tuossa on? EI MITÄÄN!

• oikkeesti
        Sinkku vain kirjoitti:

On järjettömän vaikeaa ja kiusaukset ovat kovat.

oikkeesti tarkotin et oot symppis ja hauska.
        Uskon et osaat myös hassutella toisen "vaikeuksilla ja kiusauksilla", kun ne ovat niin tuttuja itsellesi. Itse asiassa me täällä ollaankin vain toisiamme vrten, että saadaan pitää "iloa" toistemme kokemuksilla, vaikka ne joskus ikäviltäkin tuntuisi.

• Sinkku vain

näin, että "EN OIS HALUNNUTKAAN!"
      Mua vaan korpeaa suunnattomasti katsoa, kun jo sellaiset seurustelevat, jotka voisivat olla mun lapsiani! ARGH!

• Haluan tapailla normaalejakin

Eihän siitä mitään tule, että tynnyrissä kasvaneet vl:t seurustelevat keskenään. Korkeintaan lisää samanlaisia.

• Sinkku vain

etten enää jaksa odottaa olematonta vl miestä elämääni.

• Järjen itua tuossa
        Sinkku vain kirjoitti:

Lupaathan, ettet uskoasi hylkää sittenkään. Vaikka koenkin vl-uskon harhana, tiedän sen sinulle sopivan.

Tiedät kyllä kuka.

• Sinkku vain
        Sinkku vain kirjoitti:

Alan defensoimaan ja kiellän koko asian arvon, eli sanon että "En ois halunnutkaan!" kuten ilmaisin jo toisessa viestissäni. Muka en halua. Hah.
        Tai: sairastun ja vammaudun fyysisesti ja henkisesti sellaiseen kuntoon, ettei minusta ole enää muuhun kuin laitokseen käänneltäväksi vihannekseksi. Siitä on sitten kaukana seksi. Eh eh.

Tai: KUOLEN POIS.

• Sinkku vain
        Järjen itua tuossa kirjoitti:

Lupaathan, ettet uskoasi hylkää sittenkään. Vaikka koenkin vl-uskon harhana, tiedän sen sinulle sopivan.

Tiedät kyllä kuka.

Sinä "kurja" se mut aina tunnistat. :D No, mut nyt tunnistaa mutta voi joskus erehtyäkin. On täällä muutkin sinkut ruikuttaneet.
        Mä olen ammattiruikuttaja. -_- En purematta niele kohtaloani, vaikka miljoona peijoonia huutaisi että olen kelvoton avioon.

• Sinkku vain
        Sinkku vain kirjoitti:

Sinä "kurja" se mut aina tunnistat. :D No, mut nyt tunnistaa mutta voi joskus erehtyäkin. On täällä muutkin sinkut ruikuttaneet.
        Mä olen ammattiruikuttaja. -_- En purematta niele kohtaloani, vaikka miljoona peijoonia huutaisi että olen kelvoton avioon.

Kelvoton avioon siksi kun on "muutama ruuvi tippunut matkan varrelle", jos sen nyt näin ilmaisisi. Mutta en ole itse osaani valinnut. Kuka haluaa vapaa-ehtoisesti olla sairas?
        Sitä paitsi en ole idiootti, tiedän sen itsekin. Löytyy kyllä ruutia jos sitä kaivataan! Grrr.

• Sinkku vain
        Sinkku vain kirjoitti:

Kelvoton avioon siksi kun on "muutama ruuvi tippunut matkan varrelle", jos sen nyt näin ilmaisisi. Mutta en ole itse osaani valinnut. Kuka haluaa vapaa-ehtoisesti olla sairas?
        Sitä paitsi en ole idiootti, tiedän sen itsekin. Löytyy kyllä ruutia jos sitä kaivataan! Grrr.

Tiedän monia vajaakuntoisia vl-uskoisia jotka ovat kumppanin saaneet, mutta mulle vaan syljeksitään...kyllä on itsetunto saanut kovat kolhut. Aivan kuin olisin joku spitaalinen. Auts, en ala nyt angstailemaan.

• Tuttu.
        Sinkku vain kirjoitti:

Jos et kelpaa itsensä ylentäneille omahyväisille, koen että Jumala varjelee sinua.

Tuskin sinua viranomaisten toimesta on todettu avioon kelpaamattomaksi?

Joskus tuntuu, että te lestadiolaiset valitsette puolisonne, kuin tuotantoeläimen. Anteeksi vain näin paha ilmaisu.

Kuinka isoa osaa rakkaus ja rakastuminen näyttelee puolison valinnassasi?

• Sinkku vain
        Tuttu. kirjoitti:

Jos et kelpaa itsensä ylentäneille omahyväisille, koen että Jumala varjelee sinua.

Tuskin sinua viranomaisten toimesta on todettu avioon kelpaamattomaksi?

Joskus tuntuu, että te lestadiolaiset valitsette puolisonne, kuin tuotantoeläimen. Anteeksi vain näin paha ilmaisu.

Kuinka isoa osaa rakkaus ja rakastuminen näyttelee puolison valinnassasi?

Ei ole todettu viranomaisten taholta sellaista.

On monia, jotka eivät katso toista kuin tuotantoeläintä aviota ajatellessaan, mutta on niitä hulluja ja kieroja vl-uskoisia, jotka niin tekevät. Olen tavannut monia, muitakin kuin ne eräät.

Rakkaushan se olisi tärkeintä, mutta kun sekin on valehdeltu. Minulle on valehdeltu, että "Rakastan ja hyväksyn sinut" ym. paskaa.

• Sinkku vain
        Sinkku vain kirjoitti:

On monia, jotka eivät katso toista kuin tuotantoeläintä aviota ajatellessaan, mutta on niitä hulluja ja kieroja vl-uskoisia, jotka niin tekevät. Olen tavannut monia, muitakin kuin ne eräät.

Rakkaushan se olisi tärkeintä, mutta kun sekin on valehdeltu. Minulle on valehdeltu, että "Rakastan ja hyväksyn sinut" ym. paskaa.

Tekis niin mieli saaha niitten yhtien hyypiöiden tietoon että ei ole akka lannistunut sen löylytyksen jälkeen vaan esim. iso kilomäärä on pois harteilta. No, eipä niitä kiinnosta. Tärkeintä niille oli saada mut siivottua pois hienosta suvustaan.

• Sinkku vain
        Sinkku vain kirjoitti:

Tekis niin mieli saaha niitten yhtien hyypiöiden tietoon että ei ole akka lannistunut sen löylytyksen jälkeen vaan esim. iso kilomäärä on pois harteilta. No, eipä niitä kiinnosta. Tärkeintä niille oli saada mut siivottua pois hienosta suvustaan.

tästäkin vetää herneen nenäänsä ja ilmiantelee tätä ketjua tai yksittäisiä viestejä, niin siitäpä vaan ilmiantaa. Sais joku asianosainenkin lukea näitä. Mut ei ne juntit näillä palstoilla kulje.

Harva tietää millaisiin vihantunteisiin olen jäänyt. Ne on hirveitä tunteita. Niitä ei pureta edes missään terapiahuoneissa.

• Tuttu.
        Sinkku vain kirjoitti:

Rakkaus on kuin tuli, joskus se voi polttaa sinut pahastikin. Sydänsuruilta tuskin kukaan välttyy.

Ota puolison valinnassa ohjenuoraksi vain ja ainoastaan rakkaus. Näen sinusta ette ilmeisesti vl-ympyröissä koskaan ole kokenut aitoa rakkautta, siksi et petollisia sanoja tuntenut.

Joka sinua oikeasti rakastaa, hänelle ei ole merkitystä, vaikka sinulta puuttuisivat raajat, ruuveista puhumattakaan.

• kirjoitit
        Tuttu. kirjoitti:

Rakkaus on kuin tuli, joskus se voi polttaa sinut pahastikin. Sydänsuruilta tuskin kukaan välttyy.

Ota puolison valinnassa ohjenuoraksi vain ja ainoastaan rakkaus. Näen sinusta ette ilmeisesti vl-ympyröissä koskaan ole kokenut aitoa rakkautta, siksi et petollisia sanoja tuntenut.

Joka sinua oikeasti rakastaa, hänelle ei ole merkitystä, vaikka sinulta puuttuisivat raajat, ruuveista puhumattakaan.

"Joka sinua oikeasti rakastaa, hänelle ei ole merkitystä, vaikka sinulta puuttuisivat raajat, ruuveista puhumattakaan."

Tässä pitää huomata, että em. kaltainen "rakkauven lieskat" on tusinkin koskaan molemminpuoleista, vaan useimmiten toinen vie ja toinen vikisee.
        "Viejä" voi olla joko mies tai nainen, tunnen molempia tapauksia.

Ehken eniten harkintaa kannattaa pitää, jos toisella on "perintönä" avioero -taustaiset vanhemmat JA jos on todennäköistä että liittoon tulisi myös yhteisiä lapsia syntymään. Nimittäin on suuri vaara että avioerot myös periytyvät. Mutta tosi rakkaus ei kyllä katso mihinkään ulkonaiseen eikä lopakon paksuuteen, vaan toisen huolenpitoon ja auttamiseen.

• vapaaksi
        Sinkku vain kirjoitti:

tästäkin vetää herneen nenäänsä ja ilmiantelee tätä ketjua tai yksittäisiä viestejä, niin siitäpä vaan ilmiantaa. Sais joku asianosainenkin lukea näitä. Mut ei ne juntit näillä palstoilla kulje.

Harva tietää millaisiin vihantunteisiin olen jäänyt. Ne on hirveitä tunteita. Niitä ei pureta edes missään terapiahuoneissa.

noista vihantunteistakin kun a) annat anteeksi heille ja b) kun kestustelet jollekin luotettavalle tai kenelle tahansa, jonka kanssa syntyy avointa debatti -keskustelua, noista mieltäpainavista asioista.
        Kokemusta on ja nämä todella auttaa. Voisi sanoa jopa että mitä enemmän jostakin asiasta puhut toiselle, niin sen vähemmän se sua enää rasittaa. Tällöin sitä patoutunutta energiaa purkautuu ja saa uusia näköaloja elämään.

• Sinkku vain
        kirjoitit kirjoitti:

"Joka sinua oikeasti rakastaa, hänelle ei ole merkitystä, vaikka sinulta puuttuisivat raajat, ruuveista puhumattakaan."

Tässä pitää huomata, että em. kaltainen "rakkauven lieskat" on tusinkin koskaan molemminpuoleista, vaan useimmiten toinen vie ja toinen vikisee.
        "Viejä" voi olla joko mies tai nainen, tunnen molempia tapauksia.

Ehken eniten harkintaa kannattaa pitää, jos toisella on "perintönä" avioero -taustaiset vanhemmat JA jos on todennäköistä että liittoon tulisi myös yhteisiä lapsia syntymään. Nimittäin on suuri vaara että avioerot myös periytyvät. Mutta tosi rakkaus ei kyllä katso mihinkään ulkonaiseen eikä lopakon paksuuteen, vaan toisen huolenpitoon ja auttamiseen.

Niin. Pidän itsekin tuosta ajatuksesta. Itse en ole tällaista armoa saanut osakseni enkä ehkä koskaan tule saamaankaan.
        Olen tullut nyt siihen tulokseen, etten halua "alentua" jonnekin deittipalstalle tyrkyttämään itseäni. Kun ei kelpaa elävässä elämässä, ei kelpaa palstallakaan. Ei kelpaa missään.

• löysin sieltä
        Sinkku vain kirjoitti:

Niin. Pidän itsekin tuosta ajatuksesta. Itse en ole tällaista armoa saanut osakseni enkä ehkä koskaan tule saamaankaan.
        Olen tullut nyt siihen tulokseen, etten halua "alentua" jonnekin deittipalstalle tyrkyttämään itseäni. Kun ei kelpaa elävässä elämässä, ei kelpaa palstallakaan. Ei kelpaa missään.

ei todellakaan ole tuntunut että alennuin johonkin.
        Sitä alentumisen tunnetta sinulle syöttää oma häpeäsisekä ympäristösi.
        Kysyisin sinulta että kunka paljon ne ihmiset tuntevat alentumisen tunnetta jotka löytävät puolisonsa kapakoista tai tanssipaikoilta ,tai uskovat pyhäseuroista tai muista hengellisistä tilaisuuksista?
        Jos sitä syntinä pidät tai luulet toisten pitävän niin eikö se jo olisi syntiä että täällä roikumme ja ruikutamme :)))

• SInkku vain
        löysin sieltä kirjoitti:

ei todellakaan ole tuntunut että alennuin johonkin.
        Sitä alentumisen tunnetta sinulle syöttää oma häpeäsisekä ympäristösi.
        Kysyisin sinulta että kunka paljon ne ihmiset tuntevat alentumisen tunnetta jotka löytävät puolisonsa kapakoista tai tanssipaikoilta ,tai uskovat pyhäseuroista tai muista hengellisistä tilaisuuksista?
        Jos sitä syntinä pidät tai luulet toisten pitävän niin eikö se jo olisi syntiä että täällä roikumme ja ruikutamme :)))

Kukin etsii mistä etsii ja löytää mistä löytää. Mulle ne ilot ei kuulu, uskon jo sen. Aamen.

• deittaaja-vl
        SInkku vain kirjoitti:

Kukin etsii mistä etsii ja löytää mistä löytää. Mulle ne ilot ei kuulu, uskon jo sen. Aamen.

Aviopuolisoa pitää haluta ja etsiä. Sanonta, että "kotoa haetaan", ei pidä enää paikkaansa.

Ehkä "kotoa on haettu" säätyläisyhteiskunnassa.
        Me elämme aikaa, jossa jokaisen itse pitää olla aktiivinen, jos haluaa naimisiin.

Tänä päivänä meitä on siunattu deittipalstoilla, siinä entinen tyttö kalpenisi, jos kuulisi meidän mahdollisuuksista esim. ruususen tapaus.

• Sinkku vain
        deittaaja-vl kirjoitti:

Aviopuolisoa pitää haluta ja etsiä. Sanonta, että "kotoa haetaan", ei pidä enää paikkaansa.

Ehkä "kotoa on haettu" säätyläisyhteiskunnassa.
        Me elämme aikaa, jossa jokaisen itse pitää olla aktiivinen, jos haluaa naimisiin.

Tänä päivänä meitä on siunattu deittipalstoilla, siinä entinen tyttö kalpenisi, jos kuulisi meidän mahdollisuuksista esim. ruususen tapaus.

Kirjoitin tällaisen avauksen kesällä tänne palstalle. Eräs vl tuli mulle naputtamaan siitä ja antoi ymmärtää että se pitää poistaa, joten poistatin sen ketjun itse. Se oli pitkä keskusteluketju silloin.

"Kipeitä muistoja
        Kirjoittanut: ~VL nainen~ 27.6.2008 klo 20.07
        Olin vuosi sitten Valkealassa. Seurustelin miehen kanssa, olin kihloissa. Minua onniteltiin. Kuljin käsi kädessä miehen kanssa, olimme koko ajan yhdessä. Suunniteltiin häitäkin.
        Samaan aikaan miehen sukulaiset olivat olleet huolestuneita suhteestamme, puhuivat pahaa selän takana.
        En tiennyt tästä asiasta mitään. Olin vain onnellinen, kun Jumala oli antanut mulle pitkän odotuksen jälkeen kumppanin.
        Sitten loppukesästä mies ilmoitti sukulaistensa painostamana, ettei hän voi mennä mun kanssani naimisiin asti ja sain vielä huonot arviot ja kauhukuvat helvetillisestä tulevaisuudesta päälle...että mitä kaikkea VOISI sattua jos olisin naimisiin tämän miehen kanssa mennyt.
        Minun piti perua yksin kaikki siihen asti tehdyt häävalmistelut, ostokset, varaukset jne.
        Mies ja hänen paha sukunsa eivät maksaneet senttiäkään kuluja.
        Vielä maakunnallisissa kesäseuroissa kaksinaamaiset miehen siskot kyselivät mm. hääsalin koristeluista jne. Ja samalla jauhoivat p*askaa minusta.
        Vaistosin jo silloin tosin, että jotakin on pahasti pielessä.
        Mies ilmoitti vielä, että hän petkutti minua koko ajan, eikä ollut edes tosissaan.

Tänään olen maannut koko päivän asunnollani. Kuuntelin vähän aikaa seurapuhetta ja itkin. Olen tuntenut suurta tuskaa. Haluan, että suviseurat ovat mahdollisimman pian ohi.
        En voi mennä Sieviin, sillä pelkään näkeväni miehen ja hänen ilkeitä ja laskelmoivia sukulaisiaan. En kestäisi sitä."

Suurin syy, miksi suhde haluttiin estää, oli kummankin osapuolen psyykkiset ongelmat.
        Itse en koe kuitenkaan olevani niin sairas, ettenkö selviäisi avioliiton mukanaan tuomista asioista, mutta jotkut ovat laittaneet itsensä Jumalan paikalle ja ottaneet päätäntävallan. En voi siis niille pikkujumalille mitään. Tunnen vain vihaa heitä kohtaan. Enkä ikinä hyväksy petosta ja kusettamista.
        Olen myös kokenut muita, enemmän ja vähemmän raskaita pettymyksiä miesten suhteen, joten ihmetteleekö joku vielä masentuneisuuttani tämän aiheen ympärillä? Täh?

Olen jo 32 v.

• -----------
        Sinkku vain kirjoitti:

Kirjoitin tällaisen avauksen kesällä tänne palstalle. Eräs vl tuli mulle naputtamaan siitä ja antoi ymmärtää että se pitää poistaa, joten poistatin sen ketjun itse. Se oli pitkä keskusteluketju silloin.

"Kipeitä muistoja
        Olin vuosi sitten Valkealassa. Seurustelin miehen kanssa, olin kihloissa. Minua onniteltiin. Kuljin käsi kädessä miehen kanssa, olimme koko ajan yhdessä. Suunniteltiin häitäkin.
        Samaan aikaan miehen sukulaiset olivat olleet huolestuneita suhteestamme, puhuivat pahaa selän takana.
        En tiennyt tästä asiasta mitään. Olin vain onnellinen, kun Jumala oli antanut mulle pitkän odotuksen jälkeen kumppanin.
        Sitten loppukesästä mies ilmoitti sukulaistensa painostamana, ettei hän voi mennä mun kanssani naimisiin asti ja sain vielä huonot arviot ja kauhukuvat helvetillisestä tulevaisuudesta päälle...että mitä kaikkea VOISI sattua jos olisin naimisiin tämän miehen kanssa mennyt.
        Minun piti perua yksin kaikki siihen asti tehdyt häävalmistelut, ostokset, varaukset jne.
        Vielä maakunnallisissa kesäseuroissa kaksinaamaiset miehen siskot kyselivät mm. hääsalin koristeluista jne. Ja samalla jauhoivat p*askaa minusta.
        Mies ilmoitti vielä, että hän petkutti minua koko ajan, eikä ollut edes tosissaan.

Tänään olen maannut koko päivän asunnollani. Kuuntelin vähän aikaa seurapuhetta ja itkin. Olen tuntenut suurta tuskaa. Haluan, että suviseurat ovat mahdollisimman pian ohi.
        En voi mennä Sieviin, sillä pelkään näkeväni miehen ja hänen ilkeitä ja laskelmoivia sukulaisiaan. En kestäisi sitä."

Suurin syy, miksi suhde haluttiin estää, oli kummankin osapuolen psyykkiset ongelmat.
        Itse en koe kuitenkaan olevani niin sairas, ettenkö selviäisi avioliiton mukanaan tuomista asioista, mutta jotkut ovat laittaneet itsensä Jumalan paikalle ja ottaneet päätäntävallan. En voi siis niille pikkujumalille mitään. Tunnen vain vihaa heitä kohtaan. Enkä ikinä hyväksy petosta ja kusettamista.
        Olen myös kokenut muita, enemmän ja vähemmän raskaita pettymyksiä miesten suhteen, joten ihmetteleekö joku vielä masentuneisuuttani tämän aiheen ympärillä? Täh?

Olen jo 32 v.

Testi

• tietenkään
        Sinkku vain kirjoitti:

"Kipeitä muistoja

Olen jo 32 v.

kivalta tunnu, kun aliarvioidaan toisen kyvyt selviytyä edessä olevasta elämästä, ja sen tuomista haasteista. Itselleni kävi vähän samalla tavalla, tai näkisin jopa "pahemmanlailla", jolla oli ja on ollut loppujenlopuksi myönteiset vaikutukset.

Seurusteluaikana nimittäin puolisoni vanhemille mustamaalattiin (eräs puhujan puoliso vielä!) mun kotia millainen kauhea se kuulemma on ollut ja mitä olisi odotettavissa jne.. lisäksi puolisolleni kertoi hänen tuttavansa minusta asioita, jotka eivät kestäisi yhtään päivänvaloa tässä ajassa, ilman seuraamuksia. Seuraus oli että nämä lähensivät meitä, siten että näistäkin asioista saimme keskustella silloin ja myöhemminkin, avoimemmin mitä oli silloin puhuttavissa. Ja itse asiassa jo silloin ymmärsin perin inhimilliseksi teoksi tuon mun taustani mustamaalaamisen, koska kyseisellä henkilöllä olisi ollut "parempi" oma lapsi minun tilalleni :-)

Ei kannata tosiaankaan välittää liikoja muitten, sanoisiko "maailman" puhista ja tavoista, vaan voi luottaa enenpi tosiaankin Jumalan johdatukseen kaikissa asioissa. Tuo kokemus oli sulle tarpeen, samoin kuin minun puolisoni kokemat "sydänsurut" ennen kuin minä häneen ihastuin ja rakastuin. Olemme jutelleet että hän ei olisi ollut muuten valmis minun kanssani alkamaan kulkea, ellei hänellä ollut jo aiempia seurustelukokemuksia/-koettelemuksia.

Sanoisin vielä noista toisten arvioista jonkun sairaudesta tai terveydestä sen että näillä ei ole pätkän vertaa merkitystä kohteelle itselleen, vaan ainoastaan arvioijalle itselleen olkoopnpa hän kuka tahansa; sisarukset, tuttavat tai oikein "alan asiantuntijat". Oma arvio on se aina oikea, johan kannattaa enempi kiinnittää huomiota kuin toisten arvioihin tai mielipiteisiin.

Lopuksi yritän vielä sanoa että kaikki kokemukset, joita kohtaamme ja saamme kokea on meille annettu kestettäväksi ja juuri tämä vaikutus näillä onkin: ne vahvistavat meitä.

• tietenkään kirjoitti:

kivalta tunnu, kun aliarvioidaan toisen kyvyt selviytyä edessä olevasta elämästä, ja sen tuomista haasteista. Itselleni kävi vähän samalla tavalla, tai näkisin jopa "pahemmanlailla", jolla oli ja on ollut loppujenlopuksi myönteiset vaikutukset.

Seurusteluaikana nimittäin puolisoni vanhemille mustamaalattiin (eräs puhujan puoliso vielä!) mun kotia millainen kauhea se kuulemma on ollut ja mitä olisi odotettavissa jne.. lisäksi puolisolleni kertoi hänen tuttavansa minusta asioita, jotka eivät kestäisi yhtään päivänvaloa tässä ajassa, ilman seuraamuksia. Seuraus oli että nämä lähensivät meitä, siten että näistäkin asioista saimme keskustella silloin ja myöhemminkin, avoimemmin mitä oli silloin puhuttavissa. Ja itse asiassa jo silloin ymmärsin perin inhimilliseksi teoksi tuon mun taustani mustamaalaamisen, koska kyseisellä henkilöllä olisi ollut "parempi" oma lapsi minun tilalleni :-)

Ei kannata tosiaankaan välittää liikoja muitten, sanoisiko "maailman" puhista ja tavoista, vaan voi luottaa enenpi tosiaankin Jumalan johdatukseen kaikissa asioissa. Tuo kokemus oli sulle tarpeen, samoin kuin minun puolisoni kokemat "sydänsurut" ennen kuin minä häneen ihastuin ja rakastuin. Olemme jutelleet että hän ei olisi ollut muuten valmis minun kanssani alkamaan kulkea, ellei hänellä ollut jo aiempia seurustelukokemuksia/-koettelemuksia.

Sanoisin vielä noista toisten arvioista jonkun sairaudesta tai terveydestä sen että näillä ei ole pätkän vertaa merkitystä kohteelle itselleen, vaan ainoastaan arvioijalle itselleen olkoopnpa hän kuka tahansa; sisarukset, tuttavat tai oikein "alan asiantuntijat". Oma arvio on se aina oikea, johan kannattaa enempi kiinnittää huomiota kuin toisten arvioihin tai mielipiteisiin.

Lopuksi yritän vielä sanoa että kaikki kokemukset, joita kohtaamme ja saamme kokea on meille annettu kestettäväksi ja juuri tämä vaikutus näillä onkin: ne vahvistavat meitä.

Ilo lukea tekstiäsi..

• suhteissa
        Sinkku vain kirjoitti:

Alan defensoimaan ja kiellän koko asian arvon, eli sanon että "En ois halunnutkaan!" kuten ilmaisin jo toisessa viestissäni. Muka en halua. Hah.
        Tai: sairastun ja vammaudun fyysisesti ja henkisesti sellaiseen kuntoon, ettei minusta ole enää muuhun kuin laitokseen käänneltäväksi vihannekseksi. Siitä on sitten kaukana seksi. Eh eh.

Tai: KUOLEN POIS.

tärkeintä. Ei mikään muu.

Kyllä meistä jokainen osaa olla ystävä toiselle ja/tai ainakin tämä asia on opettelemisen arvoista, jonka voi myös oppia kunhan vain vähän kuuntelee toista, esim. mitäs tyttö/poika, mitä muuluu jne..

• ota parempi!
        Sinkku vain kirjoitti:

Eipä olisi minun(kaan) mieleeni tullut vl-miehen odottaminen. Sillä menolla olisin nyt nelikymppinen vanhapiika.

• deitti

www.deitti.kotisatama.net

• Sinkku vain

Joku sitäkin jo täällä mainosti. No, mun tuurin tietäen jätän väliin. Jos en livenä ketään saa, niin pakko se on paarustaa yksin, mutta helppoa ei ole!

• löysin sieltä
        Sinkku vain kirjoitti:

Joku sitäkin jo täällä mainosti. No, mun tuurin tietäen jätän väliin. Jos en livenä ketään saa, niin pakko se on paarustaa yksin, mutta helppoa ei ole!

ihanan elämänkumppanin.Hänkin oli lestaadiolainen ja minä vääräoppinen vapaasuuntalainen . Mutta yhteisestä uskosta olemme saaneet nauttia ja synninpäästön aina toinen toisellemme julistaa .

• kirjeestä iloinen

Ne ovat todella hieno mahdollisuus yksinäisille vl-naisille päästä kirjoittamaan miesten kanssa.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe