Olen selaillut käytettyjä alfoja. Kaikki alfat ovat "järestään" alle 100 000km ajettuja? Mikä tämän selittää? Miksi luopua vähän ajetusta alfasta? Kertokaa te asiaa paremmin ymmärtävät? Kommentoikaa!
Nim. Ei Provo alfa-romeon omistajia kohtaan.
Vähän ajettuja
6
1181
Vastaukset
- jokumuu
Eipä noista minulla olleista Alfoista ole hankintahetkellä kuin yhdessä ollut alle satatonnia mittarissa - sekin asia korjaantui hyvin pian.
Alfa nyt vaan ei yleensä ole ollut Suomessa paljon ajavan auto. Dieselmalleja on ollut heikosti tarjolla ja bensakoneisten käyttökulut ovat olleet joko korkeita tai korkeampia, lisäksi monessa mallissa pääpaino on ollut muissa ominaisuuksissa kuin matkustusmukavuudessa. Tähän sääntöön on 164 ehkä suurin poikkeus, ja niinpä yli 300 tonnia rullannut Kuusnelonen ei olekaan mikään kummoinen harvinaisuus.
Miksi sitten luopua? Ihmiset nyt vaan yleensäkin tykkäävät vaihdella autoja, ehkä vielä keskimääräistä useammin niitä malleja jotka ostetaan pelkän liikkumistarpeen täyttämisen lisäksi kiinnostuksesta autoon ja autoiluun.
Taloudellisesti vaihtoa tuskin pystyy mitenkään perustelemaan, sen kummemmin kuin Alfan hankintaa yleensäkään. Mutta väliäkö hällä, elämän tarkoitus tuskin löytyy rahan keräämisestä. - jalat maassa
Auto muiden joukossa. Hyppää kotteroon jos toiseenkin, ei niissä ole merkittäviä eroja. On vain isien kertomaa olettamusta, että muka joku auto olisi ihmeellinen. Kaikki merkit ovat todellisuudessa ominaisuuksiltaan hyvin samankaltaisia. Korvien välissä saattaa tuntua jotakin muuta.
Tekniikan Maailman käytettyjen autojen hinnastossa on myös keskimääräiset ajokilometrit.
Alfa 156:lla kilometrejä / vuosi kertyy sen mukaan keskimäärin 25 000 ja 147:lla vuotuissuorite on 20 000. Vertailun vuoksi esim. Audi A4 (20 000), Citroen C5 (30 000), Nissan Primera (20 000), Peugeot 406 (30 000), Toyota Avensis (25 000), Toyota Corolla (15 000), Volvo V70 (40 000)...
Nämä ovat siis bensiinikäyttöisten mallien ajosuoritteet. Diesel-Alfoja ei harvinaisuutensa vuoksi taulukoista löydy.
Itse ajoin 156:lla kolmen ensimmäisen vuoden aikana 180 000 km. Sitten päävastuu kilometreistä siirtyi Sitikalle ja 156 jäi kauppakassiksi. Nyt sillä on ajettu 224 000 (vajaassa 6 vuodessa). Perjantaina se vaihtuu tuoreempaan - käytettyyn 159:ään, joka on havaintosi mukaisesti vähän ajettu (15 000 km). Toisaalta sen vuosimallikin on 2008.- daksjd
Ne menevät yleensä paaliin alle 50 000 ajettuna kun eivät kestä.
- leluja,,,,
jälleenmyynti arvo itkettää,,, harva haluaa Alfaa käytettynä.
Lastentauteja koko Alfa täysi.- leluja;;;;
ei vain ole rahaa. Perkeleen porvarit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472609
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1341634Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491368- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2841174- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22934Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889