IP : koodi

kuinkas

Minulla on php-laskuri joka toimii ihan ok. mutta
siinä on yksi ongelma. Pitäisi saada lisättyä
koodin pätkä joka estäisi samaa IP:tä lisäämästä laskuria n. 15 minuutin ajan . Nyt kun kävijä käy alasivuilla ja klikkaa palatakseen pääsivulle niin lukema lisääntyy, minulla on myös sama laskuri alasivuilla jonne sama IP saakin lisätä lukemansa . Neuvoisko joku koodia mikä pitää lisätä tai mistä sen löytäisi .

5

1058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koodi-Jere

Voithan tehdä esim. sellaisen virityksen, joka tallentaa ip:n tiedostoon, joka hävitetään vaikkapa 15 min päästä. Laskuri tarkistaa aina tuosta tiedostosta ip:n ennen kuin kasvattaa varsinaista laskuria.

Tai sitten teet sessiopohjaisen laskurin. Samalla sessioid:llä ei lisätä kuin kerran laskurin arvoa/sivu. Silloin ei haittaa vaikka kävijä viihtyisi sivuillasi enemmän kuin 15 minuuttia.

Hyvä tapa opetella koodaamista on tutkia muiden tekemiä juttuja. Esim. ohjemointiputkasta tai mureakuhasta löytyy paljon valmiita kävijälaskureita hyvinkin erilaisilla toteutuksilla. Usein muut käyttäjät ovat vieläpä kommentoineet kyseistä koodia, että mikä siinä mättää ja mikä on hyvää.

• Anonyymi

Tai sitten käyttää tietokantaa, kuten MySQL.

1. Luo tietokantaan taulu, johon tallennetaan IP-osoitteet ja aikaleimat:

CREATE TABLE visitor_logs (
            id INT AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY,
            ip_address VARCHAR(255),
            timestamp TIMESTAMP DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP
        );

2. Lisää seurava koodinpätkä laskurin lisäämisen yhteyteen:

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

$mysqli = new mysqli('localhost', 'kayttaja', 'salasana', 'tietokanta');
        if ($mysqli->connect_error) {
            die('Connection failed: ' . $mysqli->connect_error);
        }

// Tarkista onko sama IP-osoite lisännyt laskuria viimeisen 15 minuutin aikana
        $query = "SELECT * FROM visitor_logs WHERE ip_address = '$ip' AND timestamp >= DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 15 MINUTE)";
        $result = $mysqli->query($query);

if ($result->num_rows == 0) {
            // Lisää laskuri vain jos samaa IP-osoitetta ei löydy tietokannasta
            $query = "INSERT INTO visitor_logs (ip_address) VALUES ('$ip')";
            $mysqli->query($query);

// Lisää laskurin lisäyskoodi tähän
        } else {
            echo 'Et voi lisätä laskuria niin usein.';
        }

$mysqli->close();

• Anonyymi

Kysy chatgpt:ltä sen kanssa itse koodaan nykyään.

• Anonyymi

Kuka hölmö täällä vastailee johonkin 16 vuotta vanhaan ketjuun? Koittakaa nyt tajuta että tuossa ajassa kehitys on kehittynyt niin paljon, ettei näitä vanhoja ketjuja enää kannata kaivella.

• Anonyymi

Protokollat eivät ole sinällään muuttuneet vaikka päällä oleva html hiukan eriltä näyttääkin - tai oikeastaan ei sekään ole muuttunut vaan siihen on tullut lisää ominaisuuksia. Mikset tekisi cookie:ta, joka expiroi 15 minuutin päästä? Jos cookie löytyy äänestää ei pysty. Jos tulkitset hommaa pelkästään IP:n perusteella huomaat yhtäkkiä, että siellä on 16000 käyttäjän ryhmä, jolla kaikilla on sama ip..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3879
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3495
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      78
      3328
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2638
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      118
      1553
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1506
    7. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1076
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1016
    Aihe