IP : koodi

kuinkas

Minulla on php-laskuri joka toimii ihan ok. mutta
siinä on yksi ongelma. Pitäisi saada lisättyä
koodin pätkä joka estäisi samaa IP:tä lisäämästä laskuria n. 15 minuutin ajan . Nyt kun kävijä käy alasivuilla ja klikkaa palatakseen pääsivulle niin lukema lisääntyy, minulla on myös sama laskuri alasivuilla jonne sama IP saakin lisätä lukemansa . Neuvoisko joku koodia mikä pitää lisätä tai mistä sen löytäisi .

5

1145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koodi-Jere

Voithan tehdä esim. sellaisen virityksen, joka tallentaa ip:n tiedostoon, joka hävitetään vaikkapa 15 min päästä. Laskuri tarkistaa aina tuosta tiedostosta ip:n ennen kuin kasvattaa varsinaista laskuria.

Tai sitten teet sessiopohjaisen laskurin. Samalla sessioid:llä ei lisätä kuin kerran laskurin arvoa/sivu. Silloin ei haittaa vaikka kävijä viihtyisi sivuillasi enemmän kuin 15 minuuttia.

Hyvä tapa opetella koodaamista on tutkia muiden tekemiä juttuja. Esim. ohjemointiputkasta tai mureakuhasta löytyy paljon valmiita kävijälaskureita hyvinkin erilaisilla toteutuksilla. Usein muut käyttäjät ovat vieläpä kommentoineet kyseistä koodia, että mikä siinä mättää ja mikä on hyvää.

• Anonyymi

Tai sitten käyttää tietokantaa, kuten MySQL.

1. Luo tietokantaan taulu, johon tallennetaan IP-osoitteet ja aikaleimat:

CREATE TABLE visitor_logs (
            id INT AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY,
            ip_address VARCHAR(255),
            timestamp TIMESTAMP DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP
        );

2. Lisää seurava koodinpätkä laskurin lisäämisen yhteyteen:

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

$mysqli = new mysqli('localhost', 'kayttaja', 'salasana', 'tietokanta');
        if ($mysqli->connect_error) {
            die('Connection failed: ' . $mysqli->connect_error);
        }

// Tarkista onko sama IP-osoite lisännyt laskuria viimeisen 15 minuutin aikana
        $query = "SELECT * FROM visitor_logs WHERE ip_address = '$ip' AND timestamp >= DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 15 MINUTE)";
        $result = $mysqli->query($query);

if ($result->num_rows == 0) {
            // Lisää laskuri vain jos samaa IP-osoitetta ei löydy tietokannasta
            $query = "INSERT INTO visitor_logs (ip_address) VALUES ('$ip')";
            $mysqli->query($query);

// Lisää laskurin lisäyskoodi tähän
        } else {
            echo 'Et voi lisätä laskuria niin usein.';
        }

$mysqli->close();

• Anonyymi

Kysy chatgpt:ltä sen kanssa itse koodaan nykyään.

• Anonyymi

Kuka hölmö täällä vastailee johonkin 16 vuotta vanhaan ketjuun? Koittakaa nyt tajuta että tuossa ajassa kehitys on kehittynyt niin paljon, ettei näitä vanhoja ketjuja enää kannata kaivella.

• Anonyymi

Protokollat eivät ole sinällään muuttuneet vaikka päällä oleva html hiukan eriltä näyttääkin - tai oikeastaan ei sekään ole muuttunut vaan siihen on tullut lisää ominaisuuksia. Mikset tekisi cookie:ta, joka expiroi 15 minuutin päästä? Jos cookie löytyy äänestää ei pysty. Jos tulkitset hommaa pelkästään IP:n perusteella huomaat yhtäkkiä, että siellä on 16000 käyttäjän ryhmä, jolla kaikilla on sama ip..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      68
      4037
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      83
      3336
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      96
      3134
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      98
      2956
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2654
    6. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      233
      2488
    7. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      83
      2392
    8. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      211
      2386
    9. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      92
      2269
    10. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      402
      2198
    Aihe