Olenko sekaisin, tää alkaa olee jo sairasta

Sitru

En tiedä miten alottaa tän aiheen, noh isketää jotaa tähä alkuun.

Eli uskon henkimaailmaan, ja ns "kummituksiin". Olen kokenut helvetin monta kertaa erittäin tappan pelottavia ilmiöitä jotka ovat tuntuneet aivan realistiselta.

Esimerkiksi jos jalkopäässäni on kaappi ollut auki, olen yöllä unen ja valveilla olon rajoilla niin sanotusti jumittunut paikalleni, en pysty liikkumaan vaikka haluaisin jne, kuulen helvetin kimeetä ja kovaa ääntä sekä näen naishenkilön seisovan ja tuijottavan minua kaapista. Naisella on päällään valkoinen pyjama ja pitkät mustat hiukset naaman edessä. Hyh...

Tänä aamuna kun heräilin jokin naishenkilö erittäin kovaan ääneen huusi jotain epäselvää ja tuntui kuin näkymätön joku olisi tarrannut minua olkapäistä ja mennyt lävitseni... hui helvetti että rupes adrenaliinit virtaamaan.

Ja erään yönä tyttöystäväni luona näin tämän kyseisen naishenkilön seisomassa PEILISSÄ, siis voi vittu mitä??!?!?!?! se vaan seisoi ja tuijotti mua peilistä. Menin peiton alle piiloon ja toivoin että se katoaisi, ei vaan kadonnu... tyttöystäväni ei nähnyt peilissä ketään, olenko paranoidi? :SSSs

8

894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitsevat
    • Pönde-Hermanni

      Kuulostaa aika pelottavalta. Jokapäiväistä elämää kummempaa helvettiä ei kuitenkaan ole, tästä olen jokseenkin varma. Kandee vetää tattiin sitä tätiä jos alkaa uhittelemaan, eiköhän se sillä tokene.

    • cc..

      mutta näkysi on unen ja valveillaolon välillä. Sellaiset eivät siis esiinny aivan valveilla ollessa. Ne ovat unia. Sellaista sattuu.
      Kerran luulin, että olin lähtenyt matkustamaan junalla kaupunkiin yöllä, mutta ei kai se totta ollut. Oli vaan niin todellista, että tuntui ihan hurjalta. Toisen kerran luulin, että olin yöllä ollut metsässä juoksemassa. Jonkin kerran tunsin selvästi, kunka joku tarttui kädellä jalkaani ja veti. Todellisuudessa nämä kaikki tapahtui siinä rajatilassa. Ei se vakavaa ole.

    • Itsekin kokenut
    • wekewokgweo

      " pitkät mustat hiukset naaman edessä. "

      Älä kato niin paljo kauhuelokuvia jos ei psyyke kestä.

      :D

    • Maanis-depressiivinen

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

      Minä puolestani en usko henkimaailmaan ja selitän itse hallusinaatiot neurologisena ilmiönä. Meillä unihalvaukset ja hypnakogiset hallusinaatiot periytyvät suvussa. Kun sanot, ettet pysty liikkumaan, kyse on unenaikaisesta tahdonalaisten lihasten lamaantumisesta. Minulla on nykyisin unihalvauksia harvoin, mutta kokemuksina ne ovat mielenkiintoisia. Hallusinaatiot esiintyvät näkö- kuulo- ja tuntoaistimuksina. Ne saattavat koskettaa minua, puhua tai muuten viestiä esimerkiksi näyttämällä kirjoitettua pergamenttia tai telepaattisesti (unessa sekin on mahdollista!).

      Minua aikanaan helpotti löytää näille ilmiöille luonnontieteellinen selitys. Voisit lainata jotain neurologiaa ja unien psykiatriaa käsitteleviä kirjoja ja perehtyä näihin ilmiöihin. On hyvä tietää, että unihalvaus ei ole mitenkään vaarallinen, ja itse olen oppinut olemaan hätääntymättä ja tiedän näkeväni unta silmät auki. Olen pitänyt unipäiväkirjaa ja kirjoittanut runoja ja novelleja mielenkiintoisimmista tapauksista.

    • Niinuchka

      Joo eli kyse on varmaankin unihalvauksesta. Itselleni kyseinen ilmiö tuli tutuksi elämäntilanteen muutoksen takia ja erityisesti koin noita unihalvauksia yksin nukkuessani aamuisin miehen lähdettyä töihin. Ts. pelkäsin jotenkin nukkua yksin ja näin, pelkäsin jäädä yksin tai jotain. Opin kuitenkin tulemaan tutuksi ton jutun kanssa, eli silloin kun tuo unihalvaus tuli, ajattelin vaan että jaahas tää on taas näitä ja pyristelin vain pois siitä "horteesta". Nykyään olen saanut tosi harvoin ja ihan vain lyhyitä tuollaisia. Vinkkinä, älä nuku päiväunia, nuku kyljelläsi (selällään unihalvaus tulee kokemukseni mukaan helpommin) juttele asiasta (vaikka kuinka ihmiset ihmettelisi niin tämä on ihan yleinen ongelma jopa!!) ja koeta nukkua niin tarpeeksi ettet koskaan joutuisi kovin väsyneenä nukkumaan.

    • Toinenskitsofreenikko

      Oisko sulla skitsofrenia itel on ja jos jää lääkkeet ottamatta nii rupee tosiaa näkee näkyjä ja kuuleen ääniä kannattaa selvittää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      653
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe