Nyt menee pari viikkoa....

vuosi 2008

Löysin ihanan palapelin, niiden kokoaminen on minulle mieluista, pitkät pimeät illat ja tietty syys sateet vasta alulla. Olen joka syksy aloittanut palapelin ja siinä menee n 2 viikkoa, sitten tuleekin joulu *kiireet*.

Mikä teillä on sellainen mieleinen ajankulu?

35

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100x100

      No..palapelejä minäkin kokoilen, menossa antiikkikartta, olen jo 1/3 saanut kokoon luulisin, aloitin sen jo 4 vk sitten. on hiukan hankalampi.
      Minulle jotenkin on nämä tulleet niin himoksi, kasata...illat menee ettei huomaa edes uutisia!
      Kiva että löytyi edes yksi saman harrastaja

      • Aina pähkäilyä

        Pidän kovasti ristikoiden ratkomisesta. Ihanaa, kun mielessä myllertää ja sitten heureka, keksin sen puuttuvan sanan. Sama kai se on palapelissäkin, Hienoa löytää juuri se oikea, puuttuva pala kokonaisuuteen. - Kyllä siinä hetket kuluvat eikä yksinäisyys vaivaa ja on hauskaa puuhaa syysiltoina.


    • Kaisa Koukku

      Paksulla muovikoukulla ohuehkosta trikoomatonkuteesta virkkaan topakkaa pyöreätä yksiväristä mattoa. Torille pysäköivästä pakettiautosta saan sisustukseen käypiä värejä.
      Tulee siisti ja sileä, kun ompelee kuteiden päät yhteen. Lisäykset tulee tehdä taiten, ettei matto kupruile.
      Pyöreän maton etu on sen käsiteltävyys ja monikäyttöisyys. Se on verraton ja käyttökelpoinen mökkituliainen, kun pitäytyy hillittyihin väreihin. Pesu käy suit sait koneessa.
      Tämä harrastus käy TV:n katselun tai seurustelun ohella.

      • Jatta

        joskus virkannut noita pyöreitä mattoja. Ristikot ja sudokut ovat myös kuin huumetta. Sitten aina pitää joku kirja olla yöpöydällä. En saa unta, jos en ensin lue. Sitten ei huomaakaan, kun uni alkaa painaa ja nukahtaa hetkessä.

        Palapelien kokoamisista olen aina haaveillut, mutta en vain ole vielä saanut sellaista ostettua. Ystävättäreni on kehystänyt sellaisen aika iso kokoisen seinälle tauluksi. On upea taulu.
        Mutta mistä sen ajan ottaa kaikille harrastuksille? Se kun on rajallinen, vuorokauteen ei voi lisätä yhtään tuntia, vaikka joskus mielikin tekisi.


      • Jatta kirjoitti:

        joskus virkannut noita pyöreitä mattoja. Ristikot ja sudokut ovat myös kuin huumetta. Sitten aina pitää joku kirja olla yöpöydällä. En saa unta, jos en ensin lue. Sitten ei huomaakaan, kun uni alkaa painaa ja nukahtaa hetkessä.

        Palapelien kokoamisista olen aina haaveillut, mutta en vain ole vielä saanut sellaista ostettua. Ystävättäreni on kehystänyt sellaisen aika iso kokoisen seinälle tauluksi. On upea taulu.
        Mutta mistä sen ajan ottaa kaikille harrastuksille? Se kun on rajallinen, vuorokauteen ei voi lisätä yhtään tuntia, vaikka joskus mielikin tekisi.

        tapana,silloin kun asuimme isossa asunnossa,joka joulunpyhinä koota 1000-1500 palan palapeli,sitten kontakti päälle ja mökkitaulut oli "hienoja";))

        kait niitä on vieläkin siellä saunan eteisessä.

        Nyt on niin pieni boxi etten ole viitsinyt enää koota niitä.


      • vuosi 2008
        Jatta kirjoitti:

        joskus virkannut noita pyöreitä mattoja. Ristikot ja sudokut ovat myös kuin huumetta. Sitten aina pitää joku kirja olla yöpöydällä. En saa unta, jos en ensin lue. Sitten ei huomaakaan, kun uni alkaa painaa ja nukahtaa hetkessä.

        Palapelien kokoamisista olen aina haaveillut, mutta en vain ole vielä saanut sellaista ostettua. Ystävättäreni on kehystänyt sellaisen aika iso kokoisen seinälle tauluksi. On upea taulu.
        Mutta mistä sen ajan ottaa kaikille harrastuksille? Se kun on rajallinen, vuorokauteen ei voi lisätä yhtään tuntia, vaikka joskus mielikin tekisi.

        Virkkaaminen on myös keskittymista kuvioon tai silmukoiden laskemiseen, tuo pyöreä matto onkin osaajan työtä, minulta ei taitaisi onnistua.
        Matonkuteitakin on sitten eri paksuuksia, löytyykö aina sopivaa, se on varmasti tilaakin ottava harrastus.
        Osaan virkata vaan suoraa edestakaisin, mm kappoja ja salusiineja olen tehnyt.
        Mielenkiintoista saada tietää toisten harrastuksista


      • vuosi 2008
        vuosi 2008 kirjoitti:

        Virkkaaminen on myös keskittymista kuvioon tai silmukoiden laskemiseen, tuo pyöreä matto onkin osaajan työtä, minulta ei taitaisi onnistua.
        Matonkuteitakin on sitten eri paksuuksia, löytyykö aina sopivaa, se on varmasti tilaakin ottava harrastus.
        Osaan virkata vaan suoraa edestakaisin, mm kappoja ja salusiineja olen tehnyt.
        Mielenkiintoista saada tietää toisten harrastuksista

        Väärästä näppäimestä klikkasin ja lähti vauhdilla tietty..jatkan.
        Minulla oli muutama vuosi sitten maton- ja poppanen kudonta projekti, nyt se on jäähyllä, toivottavasti vielä tulee halua, kuteita kyllä riittää.
        Kummaa se vaan on kun on joku mielenkiintoinen harrastus, kuten ristikot, niitä on kerättävä jokaiselta kuka niitä ei täytä, sitten on tyytyväinen kun saa välillä vaihdella ja löytää niitä kinkkisiä sanoja.
        Oletkos täällä netissä täyttänyt niitä on täällä jos vaikka miten paljon, minä olen sudokuihinkin hurahtanut, miten nuo kryptot sinulla?
        Kun alkaa räntäsateet ja liukkaat on kyllä puuhastelemista.


      • Jatta
        vuosi 2008 kirjoitti:

        Väärästä näppäimestä klikkasin ja lähti vauhdilla tietty..jatkan.
        Minulla oli muutama vuosi sitten maton- ja poppanen kudonta projekti, nyt se on jäähyllä, toivottavasti vielä tulee halua, kuteita kyllä riittää.
        Kummaa se vaan on kun on joku mielenkiintoinen harrastus, kuten ristikot, niitä on kerättävä jokaiselta kuka niitä ei täytä, sitten on tyytyväinen kun saa välillä vaihdella ja löytää niitä kinkkisiä sanoja.
        Oletkos täällä netissä täyttänyt niitä on täällä jos vaikka miten paljon, minä olen sudokuihinkin hurahtanut, miten nuo kryptot sinulla?
        Kun alkaa räntäsateet ja liukkaat on kyllä puuhastelemista.

        ei oo mun juttuja ollenkaan. En edes ymmärrä niitä, enkä ole koskaan yrittänytkään.

        Kutonut olen myös paljon. Jälkikasvuille ns. Jussisukkia ja pipoja, ym:laisia. Kaulaliinoja myös. Naisille sellaisia settejä, jossa baskerimallinen myssy ja kaulaliina.
        Nyt en tänä syksynä ole viitsinyt kutoa mitään.

        Netissä olen täyttänyt ristikoita ja sudokuja. On monen vaikeusasteisia. Yleensä alotan helpommasta päästä.


      • Pikku Heidi
        Jatta kirjoitti:

        joskus virkannut noita pyöreitä mattoja. Ristikot ja sudokut ovat myös kuin huumetta. Sitten aina pitää joku kirja olla yöpöydällä. En saa unta, jos en ensin lue. Sitten ei huomaakaan, kun uni alkaa painaa ja nukahtaa hetkessä.

        Palapelien kokoamisista olen aina haaveillut, mutta en vain ole vielä saanut sellaista ostettua. Ystävättäreni on kehystänyt sellaisen aika iso kokoisen seinälle tauluksi. On upea taulu.
        Mutta mistä sen ajan ottaa kaikille harrastuksille? Se kun on rajallinen, vuorokauteen ei voi lisätä yhtään tuntia, vaikka joskus mielikin tekisi.

        Olin kauan haaveillut majasta Alpeilla. Murkkuikäiset lapseni (lähes 30v sitten) keksivät antaa joululahjaksi VALTAVAN palapelin, aiheena maja komeassa alppimaisemassa. Konttasin sen kanssa lattialla joutilaassa huoneessa, minne lahjoittajat tulivat ihmettelemään kummallista joulua, jolloin ei saa ruokaakaan. Lumisten huippujen ja etualan kukkarunsauden kokoon kyhääminen oli lopulta niin rankkaa, että siinä haihtuivat niin palapelin kokoamishalut kuin haaveet alppimajastakin. Vedin valmiin kyhäelmän päälle kirjamuovin. Siitä saakka se on komistanut kesämökin muuatta makuutilaa.

        Ristikot ja sudokut eivät vaadi joutilasta huonetta!


    • looginen

      ja järjestelmällinen = meidän muija!

      Etsii aina mahdollisimman hankalia, paljon yhtä väriä tai useimmin pirun kirjavia.

      Osittelee ja analysoi miehen lailla kokoamisen.
      lajittelee palat ja etenee systemaattisesti.

      Viimeisessä, pirun kirjavassa 1000:n palan, käytti aikaa noin 15h.

      Kestäisi pitempään ja tulisi halvemmaksi takapuolituntumalla kasaaminen.

    • enemmänkin

      Minä tykkäisin katsella tositapahtumiin perustuvia elokuvia. Mieluiten katsoisin isosta litteestäni, jonka lapset toivat lahjaksi.

      Tietääkö kukaan, onko elokuvakanavia jossain saatavana, kun noilla tavallisilla kanavillahan ei paljon elokuvia ole?

      • vuosi 2008

        Antiikkikartta on 1000 palaa vaan, mutta samaa väriä ja pienen pientä sykerökuviota, melkein nurinpäin olisi yhtä vaikeaa...
        Kyllä normaalisti minäkin värejä kasailen ja reunapalat ensin ja sitten se alkaa.
        Sanaristikoita ja sudokuja on ihan mukava täällä netissä käyttää ei ole kumi hukassa, vaan kirjaimet saa helpommin vaihdettua.
        Joskus olen lainannut kirjastoista elokuvia, mutta nyt en pitkään aikaan, voihan olla joku kanava, minulla ei niistä ole tietoa, elokuvatkin ihan mukavia ajanvietteeksi.
        Kirjoitin googlelle elokuvakanavat ja tuli aika paljon vaihtoehtoja, maksullisia osa ja ainakin joku nettikanava, kokeile!
        Taitaa olla vuosia kun viimeksi olen teatterissa käynyt katsomassa elokuvaa, oli joku italialainen rakkauselokuva, ne kun ovat minun 'alaani', rakkaus ja romantiikka. Myöskin luonto- ja dokumentit mahtuu valikoihin.


      • vuosi 2008

        Sain eräänä jouluna alppiaiheisen lahjaksi ja se oli upea, sittemmin sen paikaksi tuli mökin vierasmakuutilan seinä, on sitä siellä ihailtu, kaunis on kesäinen ja kukkia paljon niityllä Alppien huipulla lunta.

        Huomasin että 100x100 kokoaa samaa kuviota kuin minä hänellä hieno etumatka, minulla aivan alkuasetelmissa, stemppiä!


      • kino

        Jos tykkäät katsella vähän vanhempia elokuvia mm. 50 ja 60-luvulta, niin maksullinen (kymppi/kk) kanava TCM esittää koko päivän laadukkaita kuvia, joukossa paljon Oscar-voittajia.


      • kiitos ...
        kino kirjoitti:

        Jos tykkäät katsella vähän vanhempia elokuvia mm. 50 ja 60-luvulta, niin maksullinen (kymppi/kk) kanava TCM esittää koko päivän laadukkaita kuvia, joukossa paljon Oscar-voittajia.

        Olen katsellut paljon noita vanhoja suuria elokuvia. Ne ovat mielenkiintoisia, kun niistä näkee sen ajan vaatteita ja autoja, kaupunkikuvat on muuttuneet ja kaikenlaista.

        Sitten on olemassa paljon sellaisia elokuvia, mitkä on kirjoitettu tositapahtumista. Ne eivät ole kuuluisien tähtien esittämiä, mutta asiat ovat mielenkiintoisia. Näitä ei TurnerClassicilta tule. Ne ovat uudempia.


    • ylimäär. pöytä

      suuri palapeli sopi siin olemaan pitkinä pimeinä iltoina emännän kanssa oli tosi hauskaa sitä vaikeaa paljon samaa väriä olevaa palapeliä tehdä nyt vain muistellaan kun ei viitsitä olla siellä mökillä enää sähöt siellä turhaa vaan kuluu.

      • vuosi 2008

        Hankin fanerilevyn Bauhausista, sen kanssa voin nostaa sen sohvan alle ja sohvaa vedän pois seinästä että ei kukaan potkasisi vahingossa, pienikin tärähdys tekee hirveästi tuhoa.
        Yleensä en pyydä vieraita kun tuo harrastus on päällä, joskus vaan joku kauppakeikalla tulee poikkeamaan, sitten vaan keittiössä istahdetaan.

        Minulla on 2 jalkalamppu jotka asetteln niin että heijastus ei jää palojen pintaan, kyllä tämä on sellainen rauhoittumisen paikka aina kun aloittaa uuden kuvan kokoamisen.


    • Poti

      Tiedän sen olevan syntiä, mutta viihdyn pikkukännissä. Anteeksi.

      • Helepeena

        pienen ja sievän teen päivittäin netissä.


      • 100x100
        Helepeena kirjoitti:

        pienen ja sievän teen päivittäin netissä.

        Tässä aamupalaa ja kahvia nautin, lähdettävä pian taas liikenteeseen.
        Olipa sattuma että aloittaja tekee samaa palapeliä, minulla on ollut katkoksia sen kanssa siksi niin kauan olen sitä kasannut, mutta kun ei kiirettä.
        Tuo toinen harrastus, lasten lapset nyt on niin tärkeää etten juuri muuta tekisikään, jos totta puhun, paha vaan tupata väkisin, silloin vain kun siihen on tarvetta.
        Oikein onnistuneita valintoja tälle päivälle harrastuksiennne parissa.


      • vuosi 2008
        100x100 kirjoitti:

        Tässä aamupalaa ja kahvia nautin, lähdettävä pian taas liikenteeseen.
        Olipa sattuma että aloittaja tekee samaa palapeliä, minulla on ollut katkoksia sen kanssa siksi niin kauan olen sitä kasannut, mutta kun ei kiirettä.
        Tuo toinen harrastus, lasten lapset nyt on niin tärkeää etten juuri muuta tekisikään, jos totta puhun, paha vaan tupata väkisin, silloin vain kun siihen on tarvetta.
        Oikein onnistuneita valintoja tälle päivälle harrastuksiennne parissa.

        Tuossa sitä taas on keräilty ja muutama saatukin paikoilleen,,tuli vaan mieleeni että pitäisi kai lopetelle jo aloitettuja harrasteita, tuppaa jäämään kun joku asia puuttuu ja sitä joutuu etsimään.
        Minulla on 2 tilkkutyötä kesken, etsin määrätyn väristä kangasta molempiin, tottapuhuen olen ne jo unohtanutkin välillä


      • Jatta
        vuosi 2008 kirjoitti:

        Tuossa sitä taas on keräilty ja muutama saatukin paikoilleen,,tuli vaan mieleeni että pitäisi kai lopetelle jo aloitettuja harrasteita, tuppaa jäämään kun joku asia puuttuu ja sitä joutuu etsimään.
        Minulla on 2 tilkkutyötä kesken, etsin määrätyn väristä kangasta molempiin, tottapuhuen olen ne jo unohtanutkin välillä

        tilkkutöitä teet?
        Minä joskus tein vesisänkyyn ison sängynpeiton. Siinä sitä oli tekemistä. Laitoin vuorin paksusta kankaasta.
        Nyt on toisen mallinen sänky ja se ei riitä pituus suuntaan.
        Tein sen vähän isommista paloista ja tuolla se on vaatehuoneessa odottamassa, jos vaikka joskus kelpaisi jollekin.

        Kyllä kaikenlainen näprääminen ja tekeminen on mukavaa puuhastelua.


    • Makriina ek

      Aina olen kummaillut, mihin palapeli sitten joutuu, kun se on valmis!
      Tiibettiläiset munkit muotoilevat erivärisistä hiekanjyvistä ihania ornamentteja, joiden laatimiseen menee pari viikkoa. Kun mandala on valmis, se lakaistaan pois osoitukseksi kaiken katoavaisuudesta.
      Niinkö on tehtävä myös tuhansien palojen palapelille!

    • Fanni

      Meillä nyt digikuvataan vanhoja mustavalkoisia kamera- ym kuvia. Nuorisolle on lähetelty isoisovanhempien kuvia. Kas vaan, hehän kiinnostuvat. Löytyy kuulemma yhdennäköisyyttäkin.

      Kuvien arkistoinnin sommittelu ensin olisi yksi hyvä ajankulu. Mistä siihen tumpelo voi löytää vinkkejä?

      Entäpä sitten se omien kuvien teettäminen kuvakirjaksi. Kun pystyisi edes kirjan sisällön suunnittelijaksi. mPC-lehti no 11/08 kirjoittaa otsikolla "Digikuvat suoraan albumiin". Siinä on testi kuuden kuvavalmistamon palvelupaketeista. Kannattaa lukea.

      Olisi mukava palstalta lukea, kuinka yleinen harrastus vanhat kuvat on.

      • vuosi 2008

        Askartelu liikkeistä saa nestemäistä levitettävää 'liimaa' joka kuivuessaan tulee kirkkaaksi, mutta ei heijasta, olen kaikki kasaamani palapelit käsitellyt sillä.
        Liimanesteen levittämiseen käytän 'nuolijaa'.
        Joskus olen vienyt 'kesäjuhliin' viemisiksi tai nimipäivälahjaksi jos joku on kovasti ihaillut, en tiedä onko ne vaan kohteliaita kun ripustavat mökkinsä seinälle...?


      • tietokoneelle

        nuorempien luettavaksi. Sain joskus lahjaksi digikameran ja harrastukseni lähti vähän niin kun vahingossa kameran käytön opettelun ansiosta.
        Kuvaan esineitä, sellaisia jotka todennäköisesti tulevat säilymään ns. aina esim. koruja, tauluja, maljakoita, vanhoja tavaroita yleensä.
        Kuvan siirrän tietokoneelle ja sen yhteyteen kirjoitan kaiken minkä itse tiedän esineestä.
        Ajattelen, että kun joskus joku esineen saa, niin on mukava saada myös siihen liittyvä taustatieto.


      • tietokoneelle kirjoitti:

        nuorempien luettavaksi. Sain joskus lahjaksi digikameran ja harrastukseni lähti vähän niin kun vahingossa kameran käytön opettelun ansiosta.
        Kuvaan esineitä, sellaisia jotka todennäköisesti tulevat säilymään ns. aina esim. koruja, tauluja, maljakoita, vanhoja tavaroita yleensä.
        Kuvan siirrän tietokoneelle ja sen yhteyteen kirjoitan kaiken minkä itse tiedän esineestä.
        Ajattelen, että kun joskus joku esineen saa, niin on mukava saada myös siihen liittyvä taustatieto.

        Olisi kiva tehdä,mutta pitäisi olla joku paikka,missä se voi olla rauhassa,että voisi jatkaa,kun haluaa.Ei nyt ole semmoista.Ristikot.sudokut,kryptot ovat hauskoja.
        Mieluimmin pelaan pelejä Aapelissa ,yksin tai
        kaksinpelejä. Mahjong on myös kiva..pääasia,että teemme jotain,että aivot saavat vähän työtä.
        Parasta ovat kirjat..Tuntuu,että tulee melkein sairaaksi,jos ei ole luettavaa.Kutoisin mielelläni,mutta en uskalla kovin kauaa,käy sydämelle..Tämä tietokone on loistava,täältä löytää,vaikka mitä,ei tule aika pitkäksi koskaan.
        Olemme ikiliikkujia,aina jotain tekemässä..


      • Jatta
        irkku-37 kirjoitti:

        Olisi kiva tehdä,mutta pitäisi olla joku paikka,missä se voi olla rauhassa,että voisi jatkaa,kun haluaa.Ei nyt ole semmoista.Ristikot.sudokut,kryptot ovat hauskoja.
        Mieluimmin pelaan pelejä Aapelissa ,yksin tai
        kaksinpelejä. Mahjong on myös kiva..pääasia,että teemme jotain,että aivot saavat vähän työtä.
        Parasta ovat kirjat..Tuntuu,että tulee melkein sairaaksi,jos ei ole luettavaa.Kutoisin mielelläni,mutta en uskalla kovin kauaa,käy sydämelle..Tämä tietokone on loistava,täältä löytää,vaikka mitä,ei tule aika pitkäksi koskaan.
        Olemme ikiliikkujia,aina jotain tekemässä..

        minäkin, jos ei ole kirjaa millä nukuttaa itsensä iltaisin.

        Kutomisen olen myös jättänyt vähemmälle, tai nyt en aio tänä syksynä kutoa yhtään mitään.
        Minulla on alkanut ottaa olkapäähän ja sormien niveliin se kutomisen liike.
        Tämä konehan se on oiva väline, jos aika jostain kumman syystä tulee pitkäksi.
        Ikiliikkujaksi minäkin itseni tituleeraisin.


      • vuosi 2008
        Jatta kirjoitti:

        minäkin, jos ei ole kirjaa millä nukuttaa itsensä iltaisin.

        Kutomisen olen myös jättänyt vähemmälle, tai nyt en aio tänä syksynä kutoa yhtään mitään.
        Minulla on alkanut ottaa olkapäähän ja sormien niveliin se kutomisen liike.
        Tämä konehan se on oiva väline, jos aika jostain kumman syystä tulee pitkäksi.
        Ikiliikkujaksi minäkin itseni tituleeraisin.

        Jatalle vastaisin, että olen yrittänyt ehdä laidasta laitaan, uunikintaita, patalappuja, keinutuolimattoja, sängynpeittoja, kasseja, sohvatyynyjä jopa pussilakanan, mutta toinen puoli oli sitten tumma sininen, siis yksivärinen.
        Yritystä siksi että, oli kausia kun tuli kuvioita ja sommittelua, sitten vaan lopputyö ja siistiminen.
        Edellisessä asunnossa oli koko huone jossa oli tilaa tehdä, hankin tapettipöydän jossa oli hyvä suunnitella ja leikatakin.
        Vielä olisi muutama keskeneräinen, ja haen niihin sitten kun innostun loput aineet että saan nekin valmiiksi.
        Eläköitymisen jälkeen 2v melkein ompelukoneella !


      • vuosi 2008
        vuosi 2008 kirjoitti:

        Jatalle vastaisin, että olen yrittänyt ehdä laidasta laitaan, uunikintaita, patalappuja, keinutuolimattoja, sängynpeittoja, kasseja, sohvatyynyjä jopa pussilakanan, mutta toinen puoli oli sitten tumma sininen, siis yksivärinen.
        Yritystä siksi että, oli kausia kun tuli kuvioita ja sommittelua, sitten vaan lopputyö ja siistiminen.
        Edellisessä asunnossa oli koko huone jossa oli tilaa tehdä, hankin tapettipöydän jossa oli hyvä suunnitella ja leikatakin.
        Vielä olisi muutama keskeneräinen, ja haen niihin sitten kun innostun loput aineet että saan nekin valmiiksi.
        Eläköitymisen jälkeen 2v melkein ompelukoneella !

        Nettipelit myös mulla, siinä saa aivot työtä, joskus 'jämähdän' tähän istumaan pariksikin tunniksi ja aikaa kuluu kuin siivillä.
        Olenkin sanonut lapsilleni joskus että onse mukavaa ettei enää oli puhelinlaskut isot kun on kk-maksu, voi kaikessa rauhassa pelailla.


      • Jatta
        vuosi 2008 kirjoitti:

        Nettipelit myös mulla, siinä saa aivot työtä, joskus 'jämähdän' tähän istumaan pariksikin tunniksi ja aikaa kuluu kuin siivillä.
        Olenkin sanonut lapsilleni joskus että onse mukavaa ettei enää oli puhelinlaskut isot kun on kk-maksu, voi kaikessa rauhassa pelailla.

        pakkaa olla mullakin. Täällä kuluisi aika vaikka vuorokauden ympäri. Niskat vaan on kovalla koetuksella. Pojat sanovatkin, että muista pitää pausseja välillä ja hieroa niskoja.

        Mutta kyllä pitää järki ottaa tässäkin touhussa käteen ja onneksi on noita muitakin "juttuja".
        Se on kiva, että ajatuksia voi täällä vaihtaa, aina on joku, joka on linjalla.

        Nuorin on fysioterapeutti ja antaa hyviä ohjeita ja käydessään hoitojakin.


      • Jatta
        vuosi 2008 kirjoitti:

        Jatalle vastaisin, että olen yrittänyt ehdä laidasta laitaan, uunikintaita, patalappuja, keinutuolimattoja, sängynpeittoja, kasseja, sohvatyynyjä jopa pussilakanan, mutta toinen puoli oli sitten tumma sininen, siis yksivärinen.
        Yritystä siksi että, oli kausia kun tuli kuvioita ja sommittelua, sitten vaan lopputyö ja siistiminen.
        Edellisessä asunnossa oli koko huone jossa oli tilaa tehdä, hankin tapettipöydän jossa oli hyvä suunnitella ja leikatakin.
        Vielä olisi muutama keskeneräinen, ja haen niihin sitten kun innostun loput aineet että saan nekin valmiiksi.
        Eläköitymisen jälkeen 2v melkein ompelukoneella !

        aikamoinen käsityöihminen. Minäkin olen mielestäni ollut, mutta en pärjää Sinulla alkuunkaan.

        Minä olen lyhytjännitteisempi, kuin Sinä. En kovin suuritöisiä käsitöitä ole jaksanut aloittaa.

        Olen kyllä vaatteita ommellut. Nytkin tein paksusta, kellertävästä, vanhasta satiiniverhosta itselleni aivan ihanan jakun. Toinen on käyttämättä, en tiedä mitä siitä tekisin. Mustan kanssa sopii oikein hyvin.


      • vuosi 2008
        Jatta kirjoitti:

        aikamoinen käsityöihminen. Minäkin olen mielestäni ollut, mutta en pärjää Sinulla alkuunkaan.

        Minä olen lyhytjännitteisempi, kuin Sinä. En kovin suuritöisiä käsitöitä ole jaksanut aloittaa.

        Olen kyllä vaatteita ommellut. Nytkin tein paksusta, kellertävästä, vanhasta satiiniverhosta itselleni aivan ihanan jakun. Toinen on käyttämättä, en tiedä mitä siitä tekisin. Mustan kanssa sopii oikein hyvin.

        En minä mikään taitava ole,mutta halu kokeilla ja tehdä, minullakin ollut aikaa tälaiseen.
        Istumatyö se vaatii vastapainoa, ja nuo suunnittelut ja leikkaukset ovat niitä joissa tarvitsee liikkua, pölyistä se kyllä on hyvä vaan ettei ollut mitään allergisuuksia.
        Tänään sitten on harastukseni 'jäissä', tuohon sateeseen vaan on mentävä ja hoideltava hiukan muidenkin asoita samalla, kaksi pyhää edessä.
        Joskus pieni tauko tekee hyvää harrastuksillekin.


      • HelgaNeiti-38
        vuosi 2008 kirjoitti:

        En minä mikään taitava ole,mutta halu kokeilla ja tehdä, minullakin ollut aikaa tälaiseen.
        Istumatyö se vaatii vastapainoa, ja nuo suunnittelut ja leikkaukset ovat niitä joissa tarvitsee liikkua, pölyistä se kyllä on hyvä vaan ettei ollut mitään allergisuuksia.
        Tänään sitten on harastukseni 'jäissä', tuohon sateeseen vaan on mentävä ja hoideltava hiukan muidenkin asoita samalla, kaksi pyhää edessä.
        Joskus pieni tauko tekee hyvää harrastuksillekin.

        Kivaa kun muitakin kiinnostaa käsityöt, täälläkin yksi hurahtanut, minulla aplikointi aina jotain pitää keksiä, verhoissakin omat ompelemat tunturit.
        Vekkiverhotkin tein itse, sain mieleiset, ja toimiikin, niitten renkaitten niittaaminen oli kyllä hikistä työtä, vaan eipähän ole muilla samanlaisia.
        Sitten tuo sukkien ja kaulahuivien kudonta, sekin on mielenkiintoista, aluksi kudoin vain huvin vuoksi, nyt olen saanut muugtaman tilauksen sisaruksille, hienoa kun on jotain näpertämistä, aika kuluu ja mieli pysyy vireänä.
        Nyt kun on kehitelty kaiken maailman tyylejä, vielä kun niistä pääsisi perille.
        Kaikille mielenkiintoisia hetkiä.. harrastuksessaan.


      • 100x100
        HelgaNeiti-38 kirjoitti:

        Kivaa kun muitakin kiinnostaa käsityöt, täälläkin yksi hurahtanut, minulla aplikointi aina jotain pitää keksiä, verhoissakin omat ompelemat tunturit.
        Vekkiverhotkin tein itse, sain mieleiset, ja toimiikin, niitten renkaitten niittaaminen oli kyllä hikistä työtä, vaan eipähän ole muilla samanlaisia.
        Sitten tuo sukkien ja kaulahuivien kudonta, sekin on mielenkiintoista, aluksi kudoin vain huvin vuoksi, nyt olen saanut muugtaman tilauksen sisaruksille, hienoa kun on jotain näpertämistä, aika kuluu ja mieli pysyy vireänä.
        Nyt kun on kehitelty kaiken maailman tyylejä, vielä kun niistä pääsisi perille.
        Kaikille mielenkiintoisia hetkiä.. harrastuksessaan.

        Kotona taas ja pyykkikone linkoaa !
        Tuossa lueskelin taas näitä harrastuksia, ja tulpa mieleeni tuosta aplikoinnista, tein eräänä syksynä lähisukulaisnaisille esiliinan aplikoimalla, olivat aidosti tyytyväisiä. Niin minä uskoin.
        Taisi olla vaan asiat niin että oli kaunis joulupukki joka sen paketin heille antoi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe